חפש מאמרים:
שלום אורח
26.06.2022
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יתרונות פעילות גופנית בהריון

מאת: קימי שרוןאימונים09/01/2012913 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הריון קולע  לא מעט (בלשון המעטה...) נשים  לדכדוך. יש לכך סיבות שונות, חלקן נפשיות, חלקן גופניות וחלקן משולבות. אחד מהגורמים לנכאות רוחה של אישה הרה הוא תפיחת בטנה, התעגלותה, סרבולה, הילוכה המתנדנד, הברווזי. יש נשים שלא אוהבות את עצמן בהריונן. פעילות גופנית מתונה אבל מתמדת, בעצימות נמוכה אבל מתמשכת, עשויה לחולל שינוי רב בתחושתה הכללית של האישה. פעילות גופנית בהריון מסייעת להגמשת המפרקים, להזרמת הדם, לשיפור היציבה. היא תורמת לשימור התנועה ולשיפורה. היא מאפשרת לבצע בפשטות ובטבעיות פעולות שגרה יומיומיות, אשר בהעדר תרגול- נשים הרות עלולות  להתקשות בביצוען.

פעילות גופנית בהריון לא רק רצויה ומומלצת. במידה רבה היא הכרחית. אם מי מכן מתקשה להכניס עצמה למשטר אימונים קפדני – פתוחה בפניכן הדרך (תרתי משמע) להירשם למכונים, אשר בין שאר תכניות אימוני הכושר מציעות תכנית ייעודית וייחודית לנשים בהריון.

פעילות גופנית בהריון  חשובה לא רק לאישה ההרה אלא גם לעובר שהיא נושאת ברחמה. מאחר שהריון מחולל שינויים פיזיולוגיים ואנטומיים – הפעילות הגופנית חשובה כדי להכשיר ולהכין את גופך לעמוד במאמץ שתובע ממנו השינוי.

פעילות מתונה ורציפה:

הפעילות תורמת בפרמטרים ידועים ובהם: חיזוק שרירי הבטן והאגן (חיזוקו עשוי להקל עלייך את הלידה, אשר במהלכה תידרשי לכווצו לעתים תכופות) הרחבת טווח התנועה של מפרקים והגמשתם, חיזוק מוטת (חגורת) הכתפיים, מתיחת הגב התחתון והארכתו.

פעילות גופנית בהריון  חשובה ומסייעת לך לשאת את עודף המשקל ובתוך כך לפקח ולבקר את שיעור העלייה במשקל במהלך ההריון. מחקרים רבים מוכיחים, כי הפעילות הגופנית במהלך ההריון מונעת הצטברות נוזלים והיווצרות בצקות, מקלה על מערכת הנשימה ועוד.

פעילות גופנית במסגרת קבוצתית תורמת ערך מוסף חשוב – תחושה שאת לא לבד. שנשים אחרות, הנמצאות אף הן בהריון, מהוות לך מעין קבוצת תמיכה, שבה ניתן להחליף מידע, לשתף בתחושות  ולהפיג בצוותא חששות ופחדים, לשאוב כוח ועידוד.

ככל שתרבי לתרגל - במידה, לא בהפרזה - תחושי את החיבור ההדוק בין הגוף לנפש. תרגישי קלה יותר  על אף משקל-היתר שלך. תוכלי להתגבר על תשישות ועל עייפות, להיות ערנית, נמרצת וחיונית יותר לעצמך ולזולתך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול שרון, מאמנת כושר בכירה,

Beasport מאמני כושר אישיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קימי שרון

מאת: קימי שרוןספורט וכושר גופני - כללי06/02/121247 צפיות
אימון הבוט קאמפ מתבסס על אימון בקבוצות קטנות כאשר שיטת האימון היא אינטרוולים כלומר, ביצוע לסירוגין של תרגילים המפעילים קבוצות שרירים שונות של הגוף עם הפסקות קצרות בין התרגילים. לדוג': תרגיל לחיטוב הירכיים ומיד לאחריו תרגיל לחיטוב היד האחורית ללא הפסקות או אם הפסקות קצרות מאוד. אחד היתרונות הגדולים של אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה הינו שריפת קלוריות מוגברת במהלך האימון ולאחריו כשהגוף למעשה מתחיל תהליך שיקום ובניית שריר. זו בעצם השיטה הטובה ביותר לעיצוב הגוף והצרת היקפיו.

מאת: קימי שרוןאימונים16/01/12930 צפיות
ישנה נטייה לחשוב כי אימוני כוח (אימון משקולות הקרוי גם אימון התנגדות) עלולים להזיק לבריאות. ישנה נטייה אף לחשוב כי אימוני כוח אינם נחוצים למי שרוצה לרדת במשקל. מאמר זה יסתור טענות אלו ויציג את יתרונותיו של אימון הכוח. בראש ובראשונה כדאי לזכור כי כל פעילות פיזית שורפת שומן, בזמן מאמץ הדופק עולה וכך גם שריפת הקלוריות עולה בהתאמה.

מאת: קימי שרוןאימונים11/01/12917 צפיות
מזל טוב... זה הזמן לשלב ולכרוך בתהליך ההתאוששות פעילות גופנית מתונה, סדירה ומתמשכת. לבד מההשפעה הוודאית על שיפור מראה הגוף גם אם הפעילות הגופנית לא תתרום לאלתר לחיטובו ולעיצובו – ההשפעה והתועלת המצטברות שלה ודאי עשויות לקרב אותך אל היום, שבו הזמן ואת תשוו לגופך את המראה הרצוי לך.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185068 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184210 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/183633 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163087 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152288 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142591 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142462 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica