חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין מקרקעין כשקונים דירה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין11/01/20121006 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת: שירה אלה

כל פעולה משפטית שאנו עושים, דורשת ליווי משפטי של עורך דין מומחה. קל וחומר, כאשר מדובר על רכישת דירה, אחת הפעולות המשפטיות והכלכליות החשובות ביותר.

משרד עורכי דין העוסק במקרקעין, מלווה את הרוכש, בכל צעד, מתחילת העסקה ועד לסיומה, הבא לידי ביטוי ברישום הזכויות בטאבו. 

עסקת מכר דירה מורכבת למעשה מארבעה שלבים מרכזיים. הרוכש, זקוק לעורך דין מומחה למקרקעין, בכל אחד מן השלבים הללו.

בדיקת הנכס – משרד עורכי דין יבצע את כל הבדיקות לנכס ובראשן, הוצאת נסח טאבו, על מנת לוודא כי המוכר, רשום כבעל הדירה.

ניהול משא ומתן  - על הצדדים לנהל מו"מ על תנאי העסקה, לרבות על המחיר, מספר התשלומים ומועדם, פיצוים בגין הפרת חוזה וכיו"ב. עורכי דין בישראל העוסקים במקרקעין, מנהלים עבור הלקוח, את המשא ומתן.

עריכת החוזה – סוכמו תנאי העסקה, יש לעגן את התחייבויות הצדדים זה לזה, בחוזה מכר. עורך דין מקרקעין ינסח את החוזה ויעבירו לחתימת הצד השני.

רישום הזכויות – השלב האחרון בעסקה, הוא רישום הזכויות בטאבו.

בדיקת הנכס

העצה החשובה ביותר של עורכי דין בישראל, לרוכשי דירות, היא שלא לקדם עסקה לרכישת דירה, ללא בדיקה של הנכס.

הרוכש מוכרח לוודא כי המוכר רשום כבעלים של הדירה וכי אין כל מניעה למכירת הדירה.

למותר לציין כי הקונה, אינו צריך לעשות בירור זה באופן עצמאי, אלא לפנות אל משרד עורכי דין המתמחה במקרקעין.

ניהול משא ומתן

המוכר והקונה צריכים להגיע להסכמה בדבר כל תנאי העסקה. היות שמדובר בהרבה כסף, ישנו לרוב, קושי להגיע לעמק השווה.

עורכי דין בישראל מנהלים עבור הרוכש את המשא ומתן, מול המוכר או עורך דינו, כאשר יש לגבש הסכמה על כל נושא, לרבות:

1. מחיר הדירה : עיקר המו"מ סובב סביב מחיר הדירה ומספר התשלומים. עורך דין מקרקעין המייצג את הרוכש, יוודא כי הלקוח ישלם מחיר הוגן ובמספר תשלומים נוחים.

2. מתי תימסר החזקה : על הצדדים להסכים על המועד בו יעמיד המוכר את הדירה, לרשות הקונה. גם בנושא זה יכולות להיות מחלוקות, אך משרד עורכי דין המייצג את הקונה, יעשה את המיטב כדי לסכם על מועד מסירה, המתאים ללקוח.

3. מה קורה במקרה של הפרה: המוכר לא העביר את החזקה במועד שנקבע, הרוכש איחר באחד התשלומים. מה קורה במקרים כאלו של הפרה? עורכי דין בישראל יסבירו ללקוח מהן התרופות הקבועות בחוק ויכלול בחוזה, תרופות נוספות, בהתאם לנדרש.

עריכת החוזה

נתגבשה הסכמה בין הצדדים, לגבי כל אחד מתנאי העסקה. עתה, יש לנסח את החוזה, אשר יעגן את התחייבויותיהם של המוכר והרוכש, זה כלפי זה.

ישנה חשיבות רבה לכך, כי החוזה, כמו כל הייעוץ המשפטי במסגרת העסקה, ינוסח על ידי עורך דין מקרקעין. רק הוא בעל הידע והמומחיות המשפטית, לערוך את החוזה בצורה מקצועית ומקיפה, אשר תשמור על האינטרסים של הלקוח באופן מלא.

רישום הזכויות

נחתם החוזה והרוכש, קיבל לידיו את כל האישורים הדרושים. עתה יכול משרד עורכי דין, לדאוג להעברת הבעלות בדירה על שמו של הרוכש. לרישום, יש חשיבות עליונה, משום שזכותו הקניינית של הרוכש, איננה קיימת, ללא שבוצע רישום הזכויות.

קניית דירה כרוכה בהשקעה כספית גדולה מאוד ומטילה התחייבויות על הרוכש. לשם הבטחת זכויותיו, חייב הוא לפנות אל עורך דין מקרקעין, אשר ייצגו בכל הליך הרכישה, על שלביו השונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161270 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161096 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161719 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161722 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161910 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152785 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151369 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211702 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201326 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201519 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201314 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201602 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201007 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20964 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica