חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבס שמעון - עבר, הווה, עתיד

שבס שמעון הוא יליד קיבוץ אפיק בדרום רמת הגולן, איש ציבור בעברו ואיש עסקים בהווה. שבס מתגורר בלונדון עם אשתו דנה ושלושת ילדיהם.

שבס שמעון החל את פעילותו הציבורית ברמת הגולן בתפקידים שונים, עד שהגיע לתפקיד ראש ועד יישובי הגולן. תפקידים אלה סיפקו לו ניסיון פוליטי רב ערך, ובשנות ה-80 מונה ליועץ שר הביטחון דאז, יצחק רבין ז"ל. שבס המשיך את פעילותו לצד יצחק רבין כעוזרו האישי וכאשר מפלגת העבודה ניצחה בבחירות בשנת 1992 ויצחק רבין נבחר לראשות הממשלה, שבס מונה למנכ"ל משרדו. כבר בימיו כעוזרו האישי, יצחק רבין האציל על מר שבס שמעון סמכויות רבות. בזכות הניסיון הרב שצבר בזכות השכלתו של מר שבס (תואר שני במנהל עסקים ומנהל ציבורי), יצחק רבין המשיך להניח בו את מבטחו גם בימיו כראש ממשלה. שבס שמעון היה מעורב בפרויקטים רבים אשר עיקרם היה קידום אוכלוסיות נזקקות ושוויון חברתי. שבס היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראשון שכינויו היה "המנכ"ל של המדינה" בעקבות האמון המוחלט שנתן בו ראש הממשלה.

לאחר מעל עשור של פעילות משותפות, נרצח יצחק רבין ושבס שמעון פרש מהחיים הפוליטיים. עקב ההכרות האישית והחברות שהתפתחה בין השניים, לא יכל שבס שמעון להמשיך בפעילותו הציבורית במסגרת הפוליטית והוא פנה לשוק הפרטי. במסגרת פעילות זו, מר שבס מילא תפקידי אמון אצל מספר אנשי עסקים כגון בני גאון, מרטין שלאף ועוד.

כיום מכהן מר שבס שמעון כיושב ראש חברת RSLB. חברה זאת היא חברה אמריקאית המבוססת בוושינגטון הבירהבארצות הברית. עיקר פעילותה מתרכז בעזרה ליזמים ואנשי עסקים ישראלים להיכנס לשוק האמריקאי. את החברה הקים יחס עם אמנון ליפקין-שחק, יובל רבין וגיל ברגר ושמה הוא ראשי תיבות שמותיהם. החברה מנהלת קשרים רבים עם גופים לאומיים, בינלאומיים ועל-לאומיים ככדי לקדם את מטרותיה. החברה גם בעלת קשרים רבים בממשל האמריקאי והיא נמצא קרוב למוקדי ההחלטות בממשל.

בשש השנים האחרונות מתגורר שבס שמעון בלונדון, נשוי לדנה ויש להם שלושה ילדים. בנוסף יש לשבס שמעון שלושה ילדים בוגרים ושלושה נכדים ממערכת יחסים קודמת. המגורים באירופה הם מכורח תפקידיו כיועץ פוליטי וכשותף בחברות נדל"ן הפועלות ברחבי אירופה.

במהלך שנות פעילותו הציבורית, עשה שבס שמעון רבות לטובת החברה הישראלית, בעיקר בדגש על קידום אוכלוסיות נחשלות ומיעוטים. פעילות זאת לא נשכחה מעיניו וברצונו לחזור לארץ בהקדם. שבס אומר שילדיו חייבים לגדול כישראלים בישראל וזאת אחת הסיבות החשובות, לצד רצונו לחזור ולתרום לחברה הישראלית. שבס שמעון התבטא רבות בנוגע למחאה החברתית שפרצה בקיץ 2011 והוא רואה אותה כצד טבעי שהיה חייב לקרות במדינה שהכלכלה בה מתנהלת על פי דוקטרינות אמריקאיות.

שבס שמעון מתבטא בחריפות על התנהלות השלטון בישראל. שבס רואה את מצבנו כיום כבערב מלחמת יום הכיפורים, כאשר "גולדה" בשלטון ו"דיין" במשרד הביטחון. הוא רואה את עצמו אחראי חלקית לחזרתו של אהוד ברק לפוליטיקה ולמשרד הביטחון והוא רואה בכך טעות מרה שכל מי שנתן לה יד צריך "לשבת על ספסל הנאשמים בבית הדין הבינלאומי בהאג ולקבל מאסר עולם עם עבודות פרך". אך גם זה לא יציל את ישראל. הבעיה, לשיטתו של שבס שמעון, היא החברה הישראלית. בניגוד לתקופה שקדמה למלחמת יום הכיפורים, שבה החברה הישראלית הייתה מלוכדת תחת ערכים ואופוריית מלחמת ששת הימים, היום החברה הישראלית מפורקת ומפולגת. "שבטים שבטים". שבס שמעון אומר שעם חברה במצב כזה לא מנצחים במלחמה. במלחמת יום הכיפורים לחם שבס בסיני וברמת הגולן – שתי חזיתות במלחמה אחת. הוא איבד שני חברי ילדות מהקיבוץ ועוד עשרות מהפלוגות. למרות זאת נלחם. כי הייתה ערבות הדדית. לטענתו של שבס שמעון, היום אין ערבות הדדית ולכן במלחמה בסדר גודל דומה, נפסיד.

לשאלה מאיפה יגיע המנהיג שיוביל את ישראל חזרה למקום שהיא הייתה בו, עונה שבס שעל האזרחים לקחת מנהיגות. לדעתו, על המנהיגים לקחת אנשים צעירים, מנהיגי חינוך, תרבות, ראשי ערים צעירים ומהפכנים ולהחליף את כל הרשימות המפלגתיות באנשים אלה. "ממקומות 2 עד 22 ברשימה".

בפן הביטחוני משווה שבס שמעון את תחזיותיו של אהוד ברק ל-500 הרוגים לתחזיותיו של דיין ערב מלחמת יום הכיפורים. מבחינתו הצעירים צריכים לעצור בצורה דמוקרטית את הממשלה הנוכחית ולהחליף אותה בגוף שיבטא את רצונותיו של העם. שבס מדבר על מפלגה חדשה שתסחוף מצביעים מימין ושיעמוד בראשה אדם חדש, אשר לא "הושחת" עדיין בפוליטיקה המדינית. סדר היום שצריך לעמוד בפני מפלגה שכזאת הוא שינוי שיטת הממשל. בנייה מחדש של תקציב המדינה לתקציב שדואג בראש ובראשונה ללכידות הישראלית. לשיטתו של שבס, צריך להחיל שירות צבאי או אזרחי על כלל האזרחים ולהפנות תקציבים נרחבים לשיקום עיירות פיתוח וכפרים ערביים. את הכסף לפרויקטים האלה צריך לקחת על ידי שינוי סדר עדיפויות לאומי במשרד האוצר. שבס מכנה את אהוד ברק "פחדן, מבוהל, עושה במכנסיים".

לדעתו של שבס שמעון, אין סיבה שהגנת המדינה תעלה 55 מיליארד שקלים בשנה. כל ארגון שמתפקד בעלות שכזאת יכול לספוג קיצוץ של 5-10% בשנה. בחברות מסחריות עושים זאת כל הזמן, בעוד שגופים ציבורים לא מצליחים להתייעל בצורה דומה. צריך להביא אדם שיוכל לעשות את הקיצוצים האלה בלי לפגוע ביכולות של הביטחוניות של ישראל. את הסכומים שיתפנו צריך להשקיע בחינוך. בתוכנית לאומית להצלת החינוך שתמומן בחלקה מתרומות של יהודים עשירים בחו"ל ותהיה לה מטרה ברורה – להחזיר את ישראל לעשירייה הראשונה בחינוך תוך עשור. גם אם היעד הזה נראה לא ריאלי, תפקידה של הנהגה הוא לקחת יעדים שעלולים להיראות לא ריאלים ולהפוך אותם למציאות.

שבס שמעון נשאל אם לא הגיע הזמן להפסיק להיות תלויים באחרים. על כך עונה שאין בושה להיות תלויים באחרים. במיוחד כשמדובר במדינה קטנה כמו ישראל. אפילו בארה"ב הגדולה אנשים יצאו לרחובות בוול-סטריט כדי להפגין נגד השיטה. הבעיה היא לא נסיבות ספציפיות אלא השיטה. העושר בעולם צריך להתחלק מחדש. אין סיבה לוותר לטייקונים כדוגמת יצחק תשובה על חובות עצומים לציבור.

התופעה שצריך לעצור באיבה היא תופעה של עניים שמתפרנסים. אנשים מלומדים ומשכילים שמרוויחים סכומים שלא מאפשרים להם לגמור את החודש בכבוד. כדי לשנות זאת, צריך סדר לאומי חדש וממשלה שעושה. לבנות דיור ציבורי ולשחרר שטחים לבניה. להנגיש את כל המדינה לרכבת. "להביא את דימונה לתל אביב". אי אפשר לבנות מדיניות ממשלתית ותוכנית עבודה על סמך איראן ופחד. כמובן שיש לצמצם את ההשקעה בשטחים שלא יהיו חלק מישראל בהסכם קבע ולהתכנס לגושי התיישבות סופיים ומסוגרים כחלק מישראל.

צריך לנצח ולהציל את ישראל. "לעשות פה את מה שעשינו ב-92".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אייל טאוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל טאוב

מאת: אייל טאובחברה ומדינה - כללי01/05/121494 צפיות
העם דורש צדק חברתי, ולא מוכן להסתפק בפירורים. המפגינים תובעים שינוי כולל של סדרי עדיפויות כלכליים ולאומיים. אך האם הממשלה הקיימת יכולה להפוך את עורה עד כדי כך? מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר שמעון שבס מאמין שאין סיכוי. התשובה, לדבריו, טמונה בהקמת מפלגה חדשה

מאת: אייל טאובפוליטיקה 18/04/127823 צפיות
שמו של שבס שמעון יצא למרחוק כאסטרטג פוליטי מן המעלה הראשונה. הוא זה שטווה את הדרך לניצחון של יצחק רבין על שמעון פרס בפריימריס של מפלגת העבודה אי שם בשנת 1992. בהמשך של אותה שנה עמד שבס שמעון מאחרי הניצחון של יצחק רבין על הליכוד בבחירות הכלליות תוך גריפת 44 מנדטים עבור מפלגת העבודה. באופן טבעי הוא מונה בידי רבין לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אבל תפקידו העיקרי של שמעון שבס היה לשמש על תקן הסיסמוגרף של רבין בזכות התמחותו בזיהוי כיווני הזרימה של דעת הקהל.

מאת: אייל טאובפוליטיקה 14/03/125761 צפיות
שבס שמעון, שחי בשנים האחרונות בלונדון, שב לאחרונה לישראל, והחליט להתייצב עם מסר בפיו לימינם של המהפכנים שדורשים צדק חברתי. שבס שמעון קובע נחרצות: "אין ספק שהמחאה לא תניב תוצאות אם לא תנותב לזירה הפוליטית... על מנת להביא למהפך פוליטי צריך לבחור בדרך הפוליטית".

מאת: אייל טאובפוליטיקה 21/02/121736 צפיות
שבס שמעון, מי שכיהן כמנכ"ל משרד רוה"ם תחת יצחק רבין ז"ל, זכור לרבים בתור מי שלאחר הירצחו אמר כי "הלכה לו המדינה". ואכן, האמירה הנ"ל בהחלט תיארה את התחושה שליוותה את הרוב הדומם מקרב עם ישראל בעקבות הלילה הטראגי בנובמבר 1995... מאורעות הקיץ האחרון, אותה התעוררות חברתית ואזרחית, גרמו לו לרגיש לראשונה מזה כעשור כי ייתכן והמדינה מתחילה לחזור אליו. כמי שהשתתף בחלק מאותם עצרות וצעדות המוניות, מר שבס ראה מקרוב את הלבן בעיניים של בני הדור הצעיר שמילא את הרחובות וזיהה שם ניצוצות של תקווה

מאת: אייל טאובפוליטיקה 01/02/121789 צפיות
במשך 16 השנים שחלפו מאז הרצח של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שבו ועלו כל העת תהיות בנוגע למהות מורשת רבין, שעבור אלו שהכירו אותו מקרוב, הייתה לפני הכול חברתית. השנה, על רקע המחאה החברתית, החליטו ראשי צוות המנכ"לים של רבין לשוב לאור עקיבא, שם הניח רבין את היסודות לשינוי חברתי אמיתי. הביקור יצא לפועל ביום השנה לרצח. בראש המשלחת עמד מי ששימש כמרכז ומתאם של הצוות כולו, מר שבס שמעון

מאת: אייל טאובפוליטיקה 25/01/121822 צפיות
שבס שמעון, בעבר מנהל משרדו של ראש הממשלה רבין וכיום איש עסקים התראיין סמוך ליום הזיכרון ליצחק רבין. בראיון מדבר שבס שמעון על תחושותיו, כיום, 16 שנה אחרי רצח רבין. לאן המדימה מתקדמת מבחינתו? מה רבין היה חושב על כך?

מאת: אייל טאובחברה ומדינה - כללי07/09/112186 צפיות
"לדעתו של שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת יצחק רבין זצ"ל, התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור למחאה החברתית שגוי מן היסוד. לשיטתו, מינויה של וועדת טרכטנברג נעשה בצורה שאינה נכונה מבחינה פוליטית וציבורית ולכן תוצאותיה יהיו בהתאם. מר שבס קובע נחרצות כי המחאה החברתית איננה חברתית בלבד כי אם גם פוליטית. מכאן שגם כל הגישה של נתניהו למחאה היא גישה קודם כל פוליטית ורק לאחר מכן כלכלית וחברתית..."

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222294 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221868 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211658 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206104 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181894 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172125 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica