חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבס שמעון עולה להתקפה

מאת: אייל טאובפוליטיקה 18/04/20127822 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שמו של שבס שמעון יצא למרחוק כאסטרטג פוליטי מן המעלה הראשונה. הוא זה שטווה את הדרך לניצחון של יצחק רבין על שמעון פרס בפריימריס של מפלגת העבודה אי שם בשנת 1992. בהמשך של אותה שנה עמד שבס שמעון מאחרי הניצחון של יצחק רבין על הליכוד בבחירות הכלליות תוך גריפת 44 מנדטים עבור מפלגת העבודה. באופן טבעי הוא מונה בידי רבין לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אבל תפקידו העיקרי של שמעון שבס היה לשמש על תקן הסיסמוגרף של רבין בזכות התמחותו בזיהוי כיווני הזרימה של דעת הקהל.

את השנים האחרונות עשה שמעון שבס בלונדון והתמקד בזירה העסקית הגלובאלית. הוותק והכישורים הפוליטיים אפשרו לו לייעץ לגופים שונים ברחבי העולם. ברזומה שלו ניתן למצוא ייעוץ וליווי פוליטי לראשי ממשלות ופוליטיקאים באזור הבלקן כגון בולגריה, הונגריה ואפילו אוסטריה. במקביל יש לו מיזמים בתחום האבטחה בארה"ב בשיתוף עם הרמטכ"ל במיל. אמנון ליפקין שחק. במהלך השבוע שחלף משכו את תשומת ליבו שני אירועים בזירה המקומית. האירוע הראשון היה הבחירות לראשות מפלגת העבודה . האירוע השני היה החלטת מרכז רבין לבטל השנה את העצרת לזכרו כתוצאה מחשש למיעוט משתתפים ובעיקר מחוסר תקציב.

לשיטתו של שבס שמעון אסור בתכלית האיסור לבטל את העצרת. בד בבד עם המשך מאמצי הגיוס מצידה של דליה רבין, בתו של יצחק זצ"ל, על עמותות אחרות שממשיכות את המורשת והדרך של רבין להירתם למען קיומה של העצרת. שבס מודה כי קיימת התארגנות של חברים על מנת להבטיח כי העצרת תתקיים כפי שראוי, כלומר בכיכר מרכזית ובהשתתפות של רבים וטובים שעדיין זוכרים.

באשר לבחירות לראשות העבודה, שמעון שבס טוען כי כהונתו של אהוד ברק כיושב ראש המפלגה גרמה נזק עצום למפלגה. רק עכשיו, עם עזיבתו, ניתן להתחיל בהליך השיקום. לדעתו שני המועמדים שהגיעו לישורת האחרונה, הן עמיר פרץ וכמובן שלי יחימוביץ', שייכים לדור חדש של פוליטיקאים שינסו להפיח במפלגה החבוטה חיים חדשים.

קיום הפריימריז המוזכרים מעלה במחצית שנת 2011, עת המדינה נמצאת בעיצומו של משברים חריפים בתחום הפוליטי, המדיני והכלכלי וכאשר ברקע מתחוללת מחאה חברתית היסטורית, פותחים צוהר לתקווה כי העבודה תשוב לקדמת הבמה.

אלא ששבס איננו אופטימי שכן לפי סקרים וחומרי גלם שונים שמצויים ברשותו, חרף כל התרחשות הציבורית לא חל שינוי במפה הפוליטית. העובדות היבשות הן שהליכוד וקדימה אינן מאבדות מכוחן. הסיכוי היחיד הינו אם אותם 50 אחוז מכלל ציבור הבוחרים שכיום מוגדרים כקולות צפים בתוספת 20 אחוז של אלו שמוותרים על זכות הבחירה יאמרו את דברם בקלפי. רק הפיכת הפוטנציאל האלקטוראלי הנ"ל מן הכוח אל הפועל יכול להביא לשינוי ביחסי הכוחות הפוליטיים. להערכתו של שמעון שבס במציאות הנוכחית יש מקום לאחד את קדימה והעבודה למפלגה אחת גדולה ולצידה יש מקום למפלגה חברתית חדשה שלפי כל הסימנים קום תקום.

שבס שמעון טוען כי על פי המקורות שלו הקמת מפלגה חברתית חדשה זה רק עניין של זמן וכי כבר כיום יש מאמצים לאיתור מנהיג עבורה. המפלגה החדשה צריכהלשאוב לתוכה את המסה הקריטית של המחאה החברתית, כולל את המפגינים שהגיעו מקרב מעמד הביניים ובכך לשבור את גוש הימין ולשנות את כללי המשחק הפוליטיים. בניגוד לאפיזודות החולפות דוגמת מפלגת צומת של רפול או הגמלאים של רפי איתן, השאיפה צריכה להיות להביא לשינוי מהותי וארוך טווח. מן הסתם, חלק ממצביעי הליכוד ישמרו על נאמנות אידיאולוגית אבל חלקם יחברו לתנועה החדשה.

באשר להנהגה של אותה מפלגה, שמעון שבס סמוך ובטוח כי מקרב מנהיגי המחאה ואנשי השמאל הלאומי יש מספיק מנהיגים פוטנציאליים. בטח ובטח יותר טובים מאשר המנהיגים שמכהנים כיום. הרי בנימין נתניהו היה מוכר בחברת רהיטים ולאחר מכן ציר בשגרירות בארה"ב לפני כניסתו לפוליטיקה. אף אחד לא האמין שהוא יכהן פעמיים בתור ראש ממשלת ישראל...

לאחר הלילה הטראגי של ה-4 לנובמבר, 1995, חש שבס שמעון כי "הלכה לו המדינה". לצערו ישנם בציבור מי שנוטים לשכוח ולהשכיח את מורשתו של רבין. אבל לדעתו בקרב החלק המרכזי של הציבור בארץ, מקרב כל גווני הקשת, עדיין מעריכם ומוקירים את עשייתו הפוליטית של רבין. היום יותר מתמיד יש צורך להיזכר בדרכו המדינית שהובילה את ישראל לשיא במעמדה המדיני. אותה מדיניות גם אפשרה לחולל את השינוי המהפכני בתחומי החינוך, הבריאות והתשתיות הלאומיות. אשר על כן, השנה יש לערוך עצרת זיכרון חזקה שתגביר את הזיכרון הלאומי בצורה אמיצה ומקיפה.

בהקשר של הסכמי אוסלו, שגררו בעקבותיהם גלי טרור אכזריים במדינה, שבס שמעון רואה את הדברים בזוית אחרת. לפי דעתו, הסכמי אוסלו במטווה המקורי שלהם היו טובים אלא שהם לא זכו להמשך הראוי לאחר חילופי השלטון ב-96'. יצירת המשברים בידי שני הצדדים להסכם היא שגרמה להריסתם. הרי בזכות אותם הסכמים התאפשר למדינה לתמרן ביעילות במרחב הלאומי והבינלאומי.

אמנם לאחר החתימה על ההסכמים מצאו קרוב לאלף ישראלים את מותם בפעולות איבה, אבל הטרור היה פה גם לפניהם וגם לאחריהם. ההסכמים סייעו לקבוע את גבולות המדינה לפי קווי 67' ולא לפי הסכמי שביתת הנשק כפי שהיה נהוג לפני כן. לצד הוויתור על החלום לארץ ישראל השלמה, נקבעו פרמטרים ברורים ומוגדרים שעל פיהם יש לעשות שלום.

שבס שמעון פרש ממפלגת העבודה בגלל ההשתלטות של אהוד ברק. במידה וישוב לזירה הפוליטית זה יהיה אך ורק במסגרת של התנועה החברתית החדשה אם וכאשר תוקם כזאת. להערכתו ידידו אריה דרעי לא יחבור לתנועה החברתית או לתנועה חדשה אלא ישוב לעמוד בראש תנועת ש"ס, שהוא האחראי העיקרי לביסוס מעמדה בקרב הציבור בארץ.

באשר לצפוי לנו במהלך החצי השני של חודש ספטמבר, שבס שמעון פסימי למדי. בתור מי שמסתובב בכל רחבי העולם ומתעסק בתחום הפוליטי, הוא מעיד כי מצבנו המדיני נמצא בשפל המדרגה. בכל העולם, כולל באמריקה אין אמון בממשלה ברשותו של נתניהו. הדרך היחידה להצלת המדינה הינה באמצעות החלפת השלטון והעומדים בראשו.

מידע נוסף אודות שבס שמעון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אייל טאוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל טאוב

מאת: אייל טאובחברה ומדינה - כללי01/05/121493 צפיות
העם דורש צדק חברתי, ולא מוכן להסתפק בפירורים. המפגינים תובעים שינוי כולל של סדרי עדיפויות כלכליים ולאומיים. אך האם הממשלה הקיימת יכולה להפוך את עורה עד כדי כך? מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר שמעון שבס מאמין שאין סיכוי. התשובה, לדבריו, טמונה בהקמת מפלגה חדשה

מאת: אייל טאובפוליטיקה 14/03/125760 צפיות
שבס שמעון, שחי בשנים האחרונות בלונדון, שב לאחרונה לישראל, והחליט להתייצב עם מסר בפיו לימינם של המהפכנים שדורשים צדק חברתי. שבס שמעון קובע נחרצות: "אין ספק שהמחאה לא תניב תוצאות אם לא תנותב לזירה הפוליטית... על מנת להביא למהפך פוליטי צריך לבחור בדרך הפוליטית".

מאת: אייל טאובחברה ומדינה - כללי07/03/121731 צפיות
שבס שמעון הוא בעברו יליד קיבוץ אפיק בדרום רמת הגולן ואיש ציבור בעברו. בהווה שבס שמעון הינו איש עסקים המתגורר בלונדון עם אשתו דנה ושלושת ילדיהם. מה יהיה עם שמעון שבס בעתיד?

מאת: אייל טאובפוליטיקה 21/02/121735 צפיות
שבס שמעון, מי שכיהן כמנכ"ל משרד רוה"ם תחת יצחק רבין ז"ל, זכור לרבים בתור מי שלאחר הירצחו אמר כי "הלכה לו המדינה". ואכן, האמירה הנ"ל בהחלט תיארה את התחושה שליוותה את הרוב הדומם מקרב עם ישראל בעקבות הלילה הטראגי בנובמבר 1995... מאורעות הקיץ האחרון, אותה התעוררות חברתית ואזרחית, גרמו לו לרגיש לראשונה מזה כעשור כי ייתכן והמדינה מתחילה לחזור אליו. כמי שהשתתף בחלק מאותם עצרות וצעדות המוניות, מר שבס ראה מקרוב את הלבן בעיניים של בני הדור הצעיר שמילא את הרחובות וזיהה שם ניצוצות של תקווה

מאת: אייל טאובפוליטיקה 01/02/121786 צפיות
במשך 16 השנים שחלפו מאז הרצח של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שבו ועלו כל העת תהיות בנוגע למהות מורשת רבין, שעבור אלו שהכירו אותו מקרוב, הייתה לפני הכול חברתית. השנה, על רקע המחאה החברתית, החליטו ראשי צוות המנכ"לים של רבין לשוב לאור עקיבא, שם הניח רבין את היסודות לשינוי חברתי אמיתי. הביקור יצא לפועל ביום השנה לרצח. בראש המשלחת עמד מי ששימש כמרכז ומתאם של הצוות כולו, מר שבס שמעון

מאת: אייל טאובפוליטיקה 25/01/121820 צפיות
שבס שמעון, בעבר מנהל משרדו של ראש הממשלה רבין וכיום איש עסקים התראיין סמוך ליום הזיכרון ליצחק רבין. בראיון מדבר שבס שמעון על תחושותיו, כיום, 16 שנה אחרי רצח רבין. לאן המדימה מתקדמת מבחינתו? מה רבין היה חושב על כך?

מאת: אייל טאובחברה ומדינה - כללי07/09/112185 צפיות
"לדעתו של שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת יצחק רבין זצ"ל, התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור למחאה החברתית שגוי מן היסוד. לשיטתו, מינויה של וועדת טרכטנברג נעשה בצורה שאינה נכונה מבחינה פוליטית וציבורית ולכן תוצאותיה יהיו בהתאם. מר שבס קובע נחרצות כי המחאה החברתית איננה חברתית בלבד כי אם גם פוליטית. מכאן שגם כל הגישה של נתניהו למחאה היא גישה קודם כל פוליטית ורק לאחר מכן כלכלית וחברתית..."

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231452 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181516 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162820 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152669 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138020 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131889 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132204 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica