חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דרוג מאמץ על פי תחושה

מאת: אורי לאוגומראימונים16/09/20091384 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דרוג המאמץ על פי תחושה (Rating of Perceived Exertion)

אורי לאוגומר
http://www.fitnessinbalance.co.il

אחת הבעיות באימון גופני, במיוחד באימונים אווירניים (אירוביים) היא להתאים את מאמץ האימון למטרותיו וליכולת המתאמן ,כל זאת בתנאי שנשארים בתחום הבטיחותי.
מקובל לעשות זאת באמצעות מדידת דופק המבוססת על הנוסחאות המקובלות ואולם, הנוסחה של חישוב דופק האימון אינה מתאימה לחלק מהאוכלוסייה

עקב תגובת דופק באימון שאינה מתאימה לחישוב התיאורטי.

שילוב של מדידת דופק בצורה מדויקת והקבלתו לתחושת המתאמן חשוב למדי, ולכן לכל אלה ולאחרים פותחה על ידי חוקר בשם גונאר בורג בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת, כלי הערכה נוסף של קושי המאמץ (Intensity) המאפשר למתאמן להעריך סובייקטיבית את דרגת המאמץ שהוא או היא מבצע/ת.

הערכה זאת לוקחת בחשבון את הכושר האישי של כל אחד, ומושפעת על ידי תנאי הסביבה, המכשיר שבעזרתו מבוצע המאמץ, תנוחת המאמץ, מצב הרוח, דרגת העייפות. הערכת המאמץ מושפעת על ידי מבנה האישיות, הגיל, המין, ועוד. מחקרים שנעשו מצביעים על כך שתחושת המאמץ מתאימה ברוב המקרים להמלצות של דופק האימון.
במקרים מסוימים אין התאמה בין הנוסחה לתחושת המאמץ ומתאמנים מרגישים כי האימון או קל מד או קשה מדי ביחס לדופק בו עליהם להתאמן עלפ הנוסחה.לכן לעתים קרובות מומלץ להשתמש במקביל בשתי השיטות.

החברה האמריקאית לרפואת ספורט((ACSM ממליצה להתאמן ברמת קושי שבין 12 ל – 16 (ראה טבלה).

לרמת קושי זו יש להגיע בהדרגה ולא מיד להתחיל בה. לבעלי הכושר הגופני הגבוה, בריאים, לאחר אישור רפואי ובדיקת מאמץ תקינה אפשר להתאמן ברמת קושי הקרובות יותר ל – 16 ולעיתים אפילו ל - 17 (קשה מאוד). ברמה זו הדופק יעבור את 155 פעימות לדקה ולעיתים אפילו יותר גבוה (שוב תלוי בגיל, במין, בתרופות הניטלות ובכושר הגופני).

ערך מספרי

תחושת מאמץ

6

 

7

קל ביותר

8

 

9

קל מאוד

10

 

11

קל

12

 

13

קשה במקצת

14

 

15

קשה

16

 

17

קשה מאוד

18

 

19

קשה מאוד מאוד

20

 

דרוג מאמץ על פי תחושה
1-6 פעילות קלה מאד
7-8 פעילות נוחה
9-11 פעילות בינונית
12-13 מתחיל להיות קשה
14-16 פעילות קשה
17-18 פעילות קשה מאד
19-20 בלתי נסבל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אודות המאמן
אורי לאוגומר, אתלט בנבחרת ישראל לאתלטיקה קלה (1971 - 1974) ושיאן הנוער בריצות למרחקים בינוניים וארוכים.
במהלך שהותו בארצות הברית, לאוגומר פיתח שיטות אימון ייחודיות שעוררו עניין רב ואף שודרו בערוץ הטלוויזיה בסנט לואיס. כמו כן, הוא מפתחה של שיטת D5 - תוכנית אימון אישי ב-5 ממדים ובהתאם ל-5 ערכי יסוד לשיפור איכות החיים.
לאוגומר הינו מנהל פורום אימון וכושר גופני באתר "דוקטורס" וכן מרצה בקורסים למאמנים בבית הספר להסמכות ולהשתלמויות באוניברסיטת תל אביב. לאוגומר הינו איש מקצוע בחינוך גופני יותר מ-25 שנה והוא השתלם והוסמך גם על ידי הגופים הבאים: 

National Academy of Sport Medicine – (NASM)  - הסמכה של מאמן כושר ומאמן                                                                                    אישי.
 Y.M.C.A, USA - הסמכה של מאמן כושר.
                         - הסמכה להכשרת מאמני כושר.
Dancing Thru Pregnancy, Inc - הסמכה  לאימון נשים בהריון, לאחר לידה ולגיל המעבר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי לאוגומר

מאת: אורי לאוגומרספורט וכושר גופני - כללי11/04/101127 צפיות
בנוסף לדרישות הפיזיות מהאם לאחר הלידה,ישנו הצורך המידי לטפל בתינוק, הנקתו,האכלתו,הרמת התינוק, רחיצתו, ועוד מטלות רבות. ואנו הגברים עומדים נפעמים מול יכולות אלו!!! מי אמר "המין החלש?!

מאת: אורי לאוגומרספורט וכושר גופני - כללי11/04/102121 צפיות
לא משנה אם זו לידה ראשונה או שלישית, תמיד כדאי לחזור לגזרה. אז איך לעשות זאת ועל מה כדאי להקפיד?

מאת: אורי לאוגומרספורט וכושר גופני - כללי04/04/101228 צפיות
כולם רוצים בטן חטובה, ריבועים, "קוביות שוקולד" - ואין רע בכך. בכדי לעשות זאת אנו מבצעים סוגים שונים של תרגילי בטן, ובצורות שונות, אך מה לגבי יכולת תפקוד הבטן בחיי היום יום? האם "יודעת" הבטן לתפקד בתזמון הנכון בכדי לתמוך את עמוד שדרה?

מאת: אורי לאוגומרספורט וכושר גופני - כללי04/04/101714 צפיות
החלטתם להתחיל להתאמן בכדי לשפר את כושרכם הגופני ולהוריד משקל ? מתלבטים בדרך היעילה ביותר לעשות זאת ? איזה אימון אפקטיבי יותר ? כמה פעמים בשבוע ? שהרי אין לנו את כל היום לאימונים.

מאת: אורי לאוגומרספורט וכושר גופני - כללי06/11/091285 צפיות
למזלנו החורף הישראלי הינו חורף קל והטמפ' נוחות יחסית, אך יש להקפיד על מספר עקרונות ביחס לפעילות גופנית.

מאת: אורי לאוגומרבריאות נשים22/08/091486 צפיות
הסיוט" של כל אישה – צלוליט. הרבה נכתב עליו. תכשירים רבים מוצעים בשוק להיפתר ממנו אך ללא הצלחה

מאת: אורי לאוגומרפילאטיס20/08/091347 צפיות
בשנים האחרונות חדרה שיטת הפילאטיס אל תחום הכושר הגופני. במקביל, צצו מיתוסים הקשורים לשיטה זו, יתרונותיה בהשוואה לאימוני כוח ולשיטות אחרות. אין להסיק ממאמר זה כי שיטה זו אינה טובה, או כי כותב שורות אלו חושב כך

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185634 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184603 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184022 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163581 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152667 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143024 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142854 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica