חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי ריבית הפריים ומה חלקה בחישוב ריבית המשכנתא

מאת: wobiמשכנתא13/05/2012983 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לקיחת משכנתא היא ההחלטה הכלכלית המשמעותית ביותר שנעשה בחיינו. לא רק שזהו צורך הכרחי בדרך לרכישת כל דירה, אלא גם שהשלכותיו מלוות אותנו שנים על גבי שנים. עקב כך, הרצון הברור שלנו הוא לחסוך כמה שניתן במחיר המשכנתא, כשסוגיית הריבית היא המשתנה העיקרי, במובן הזה.

קיימים כיום מסלולי משכנתא מגוונים ביותר, אשר נבדלים בגובה התשלומים, בפריסתם, במחירי ביטוח משכנתא, אך בעיקר- בריבית. ריבית הפריים נחשבת למועדפת ביותר על ידי רבים, וזאת עקב היקפה הנמוך. הנה מספר קווים מרכזיים לדמותה של הריבית החשובה הזו.

מהי ריבית פריים?

ברמה הכללית, ריבית פריים היא ריבית משתנה, התלוייה בזו של המשק הישראלי. גובהה ישתנה מדי חודש, וייקבע על פי שינוי הריבית של בנק ישראל. אל אחוז זה יש להוסיף מרווח בגובה של 1.5%, לכל אורך תקופת ההלוואה. למשל, במידה ואחוז ריבית הפריים העדכנית במשחק עומד על 4%, נניח, ריבית המשכנתא עצמה תעמוד על 5.5%. במילים אחרות: זוהי אינה ריבית קבועה, אך הטווח שלה נחשב לנמוך באופן יחסי.

במסלולי משכנתאות בעלי ריבית פריים, ההחזר של הלקוח הוא קבוע- אך הריבית לא. לכן היא מוגדרת כיציבה באופן יחסי, ואינה תלוייה באופן מהותי במדד המחירים לצרכן או באינפלציה, לדוגמא. חשוב להדגיש כי ניתן לפרוע את המשכנתא במסלול האמור בכל עת, מבלי שהדבר יגרור קנסות או עמלות.

אלו האנשים להם מתאימה משכנתא בריבית פריים

בעיקרו של דבר, מסלול ריבית הפריים למשכנתא הוא הנפוץ ביותר כיום. הסיבה העיקרית לכך היא שמרבית רוכשי הדירה מעדיפים מסלול יציב, ללא תמורות מהותיות לאורך השנים. מעבר לכך, ריבית מסוג זה מתאימה לאנשים אשר מצפים לקבל סכומי כסף בעתיד הנראה לעין.

למרות שריבית הפריים נחשבת ליציבה, ברמה הכללית, עדיין יש בנטילתה סיכונים מסויימים. עלייה חדה של הריבית במשק, למשל, יכולה להכניס את הלקוח לבעיה. לכן, אנשים אשר נוגעים במינוס באופן קבוע מסתכנים בכך שעלייה כזו תביא להגדלת החוב לבנק, וכתוצאה- להחזרת החיוב על ידיו.

בצד החיובי, ריבית הפריים מתאימה הרבה יותר לעידן הנוכחי, שמאופיין בעליות מחירים משמעותיות בכל תחומי החיים. אם נסתכל על משכנתאות הצמודות למדד המחירים לצרכן, הרי שכל עלייה בו, דבר שמתרחש חדשות לבקרים, תגרום לתשלומים רבים יותר מצד הלווה.

הנבואה ניתנה לשוטים

חשוב לזכור שלקיחת משכנתא היא השקעה כלכלית לטווח עצום, לרוב של כמה עשרות שנים. כמובן שלא ניתן לחזות מה יהיה בשוק הכלכלי בחודשים הקרובים, לא כל שכן בטווח של שנים רבות. בתקופות מסוימות משכנתאות בריבית פריים יהיו עדיפות פי כמה, ובאחרות יגרמו דווקא לאובדן כספים.

ליתר ביטחון, ניתן לא פעם ליצור רשת ביטחון כלכלית, שתכסה אפילו מקרים בהם ריבית הפריים יוצאת מהשליטה. הלוואת גישור, למשל, אשר מתאימה אף היא לאנשים שעומדים לזכות בסכומי כסף גבוהים (דוגמת מכירת הדירה הקודמת), יכולה לסייע מאד מהבחינה הזו.

אז איך מתחילים?

עקב ההשלכות הרבות של משכנתא, יש להעניק לכל היבט בה את מלוא תשומת הלב- ועל אחת כמה וכמה לסוגייה החשובה מאד של הריבית. במקרים רבים, חוסר ידע מספק לגבי הנושא הוא הסיבה העיקרית לביצוע עסקאות לא מוצלחות, המשפיעות על חשבון העובר ושב של רוכש הדירה במשך שנים.

פה אמנם העלינו את הנקודות העיקריות לגבי ריבית פריים, אך כדי להבין את התמונה במלואה מומלץ להרחיק עד לסוגים השונים של הריביות והמשכנתאות, וכן לבדוק את ההצעות בכל אחד מהמוסדות הפיננסיים. ייעוץ של בעל מקצוע הבקיא בנושאי משכנתא עד רמת היסוד מסייע מאד להתחיל את החיים בבית החדש ברגל ימין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת wobi

מאת: wobiביטוח רכב06/11/131630 צפיות
וותק הנהיגה מתייחס למספר שנות הנהיגה של המבוטח על הכביש, כלומר, מספר השנים שחלפו מרגע הוצאת הרשיון, ועד למועד הנוכחי. קראו כיצד הוא משפיע על הפרמיה.

מאת: wobiביטוח רכב17/09/131821 צפיות
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131502 צפיות
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131453 צפיות
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

מאת: wobiביטוח משכנתא11/07/132660 צפיות
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?

מאת: wobiביטוח רכב08/07/131656 צפיות
ישנה תורה שלמה שמסבירה את כל החישובים שנעשים לצורך חישוב גובה הפרמיה, וקוראים לה אקטואריה ("תימחור סיכונים"). במאמר הבא נסביר כיצד האקטואריה משפיעה על גובה פרמיית הביטוח המקיף.

מאת: wobiביטוח רכב06/06/131345 צפיות
מה בדיוק עושים עם פוליסת הרכב בעת מכירת הרכב? אנחנו נתייחס כאן לאפשרויות השונות העומדות עבור המוכרים, עם דגש על הקפאת הפוליסה.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222574 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222566 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222544 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222559 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222848 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222886 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222887 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica