חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמ"א 38 ראשון לציון – האם גם ראשון לציון מיישמת את תמ"א 38?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/06/20121290 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


תמ"א 38 קיימת מאז שנת 2005. חלק מן הערים בישראל כמו תל אביב, גבעתיים ורעננה, לקחו בשתי ידיים, את ההזדמנות להגן על חיי התושבים בעיר וניתן לראות בערים אלו, מבנים רבים שעברו חיזוק ושיפוץ. ראשון לציון היא גם אחת מן הערים האלו ובה, בנייני מגורים אשר סיימו את התהליך ומבנים רבים אחרים, בעיצומו של הפרויקט.

תמ"א 38 ראשון לציון, מהווה דוגמא להתחדשות עירונית, לדאגה לביטחון התושבים ולמתן אפשרות, להשבחת הנכסים בעיר. התכנית מיועדת למבני מגורים אשר נבנו שלא בהתאם לתקן הישראלי לעמידות בפני רעידת אדמה. מדובר בבניינים אשר נבנו לפני שנת 1980, שכן התקן נכנס לתוקפו בשנת 1975.

במסגרת תמ"א 38 ראשון לציון, נהנים התושבים ממבנים מחוזקים, משופצים ומהטבות ששיווין הכלכלי רב, כמו למשל, הוספת מעלית וממ"ד. כך, בעלי הדירות יכולים להיות רגועים ושקטים במקרה של רעידת אדמה ובד בבד, נהנים מהשבחת נכסיהם.

תמ"א 38 ראשון לציון – אחת ממובילות הפרויקט

פרויקט תמ"א 38, מוביל להתחדשות עירונית וערים רבות, מאמצות את ההזדמנות הזו, להגן על בטחון התושבים ולהוביל בנייה חדשה וירוקה יותר. ראשון לציון היא אחת ממובילות הפרויקט, כאשר תמ"א 38 ראשון לציון, כבר נראית לעין במבנים רבים בעיר.

בעלי הדירות אשר הצטרפו לתכנית, מקבלים מבנה מגורים מחוזק, עמיד בפני רעידת אדמה ונהנים מכל ההטבות האטרקטיביות ביותר של התכנית:

1. שיפוץ המבנה: הקבלן משפץ ומחדש את המבנה ומוסיף חיפוי אבן בכל החזיתות של הבניין.

2. הוספת מעלית: משפרת את איכות חיי הדיירים ומעלה את ערך הנכס.

3. ממ"ד לכל דירה : מלבד העובדה כי מדובר בהוספת חדר לכל דירה, המעלה משמעותית את ערך הדירה, זהו חדר ביטחון, בו יוכלו הדיירים לשהות, בשעת חירום.

מי זכאי להצטרף לתכנית?

תמ"א 38 נועדה לחזק את בנייני המגורים בארץ, אשר נמצאים בסכנת קריסה, במקרה של רעידת אדמה חזקה. אלו בניינים נמצאים בסכנה? אלו אשר נבנו לפני 1980. התקן לחיזוק מבנים, נכנס לתוקף בשנת 1975 והוחלט, על טווח ביטחון של חמש שנים. זאת מתוך נקודת הנחה, כי התקן החדש לא יושם, מיידית, עם הוצאתו. חשוב להבהיר כי תמ"א 38 חלה רק על מבני מגורים ולא על מבנים שאינם מאוישים באופן תמידי, כמו מחסנים.

השבחת הנכסים

מטרתה של תמ"א 38 ראשון לציון, היא לוודא כי מבני המגורים בעיר, לא יקרסו בשעת רעידת אדמה. בד בבד, מצליחה התכנית גם להעניק לבעלי הדירות, רווח כלכלי. כיצד? ההטבות שמקבלים הדיירים, לצד עבודות החיזוק, משבחות את הנכס ולפיכך, כאשר ירצו בעלי הדירות, למכור את דירותיהם, יוכלו ליהנות מפירות ההשבחה.

הוספת מעלית, שיפוץ חיצוני ופנימי של הבניין, גינה מחודשת וכיו"ב, כל אלו מעלים בעשרות אחוזים את ערך הדירות.

האם אתם זקוקים להסכמת כל הדיירים?

יישום תמ"א 38 ראשון לציון, דורשת את הסכמת בעלי הדירות לפרויקט. האם דרושה הסכמה מלאה? באופן עקרוני, אין חובה לגייס תמיכה מלאה, אלא את הסכמתם של 66% מהדיירים.

עם זאת, ללא הסכמה גורפת של כלל בעלי הדירות, ישנם קשיים ביישום התכנית, כמו למשל, הצורך לקבל אישור מיוחד לבנייה על גג הבניין.

כיצד ניתן לשכנע בעלי דירות המתנגדים לפרויקט, לשנות את דעתם? באמצעות מתן מידע והרבה סבלנות. הסירוב, נובע לרוב מחוסר באינפורמציה וברגע שבעלי הדירות, מבינים את המשמעות של תמ"א 38 ראשון לציון (ביטחונית וכלכלית), הם נוטים לשנות את דעתם. 

ראשון לציון היא אחת מן הערים המובילות את פרויקט תמ"א 38. מבנים רבים חוזקו ושופצו בעיר ואחרים, בעיצומו של התהליך של תמ"א 38 ראשון לציון. התכנית מגנה על בטחון התושבים במקרה של רעידת אדמה וכן, מעלה את ערך הדירות בעשרות אחוזים. 

 



תגיות המאמר: תמא 38 ראשון לציון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161263 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161088 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161708 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151360 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica