חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם המוטיבציה שלך רצה או יושבת?

מאת: ליאור ברקןאימון אישי08/07/2012853 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צ'קים יושבים הם כאלה שאנו מפקידים בבנק והתשלום מתיישב בחשבון הבנק שלנו. מוטיבציה מגיבה בדיוק באותה הצורה. אם נבנה אותה בצורה לא נכונה, היא תבוא ותלך. אם נבנה מנגנון העצמה אישית ראוי, היא תיווצר, תישאר, תתחזק עם השנים ותכפיל את עוצמתה בתחומים השונים של חיינו.

מהי "מוטיבציה" בכלל?

בשנים האחרונות אנו שומעים את הביטוי חוזר שוב ושוב. עם זאת, כאשר נבקש מאנשים להגדיר אותו, רוב הסיכויים שהם יתקלו בקושי קל. מוטיבציה היא יכולת הנעה. תפקידה הוא לאפשר לנו להניע את עצמנו לעשות דברים.

עם זאת, איננו יכולים להניע אחרים לעשות אלא להשתמש במגוון שיטות המיועדות להביא אותם להניע את עצמם לעשות. שיטות אלו הן אותן השיטות שבהן אנחנו משתמשים כדי להניע את עצמנו. לפעמים, עלינו רק לעטוף אותן במעטפת הנכונה כדי שהן יצרו את המוטיבציה הרצויה.

למה בכלל נוצרת מוטיבציה רצה?

מוטיבציה רצה נוצרת מתוך מקום שאינו יציב. כאשר אדם משלהב אותו לעשות דבר מה שאינו רגיל לעשות, הוא יוצר הנעה רגעית. אם מה שעשה הניב תוצאה רצויה, היא אולי תיווצר בצורה יציבה. לצערנו ברוב המקרים איננו מצליחים לקבל את מלוא התוצאה בניסיון הראשון.

יצירת הנעה נקודתית דומה לניסיון להדלקת נר מצידו במקום מהפתיל שבראשו. ככל שהאש תחמם את צד הנר, כך ידמה לנו שהוא דולק. כאשר נכבה את האש, לא תהיה להבה. לכן, אנחנו שואפים להדליק את נר המוטיבציה הפנימי שלנו מראשו ולא מהצד.

איך יוצרים מוטיבציה יושבת?

כאשר אנחנו רוצים ליצור מוטיבציה יושבת אנחנו צריכים כלים חזקים כדי לבנות אותה. אחד התחומים שמספק כלים שכאלה הוא ה-NLP. בקורס NLP לומדים כיצד ליצור סוגים שונים של שינוי עמוק בתת מודע. השינוי הנדרש במקרה שלנו הוא בדיוק אחד שכזה.

כדי להדליק נר מראש הפתיל, לפעמים עלינו לחשוף את ראש הפתיל הקבור בנר. לעתים, יש לנו אמונות קודמות שמעכבות אותנו מעשייה. האמונות האלה, המגבילות את צורת החשיבה שלנו, יוצרות את ההתנגדות הפנימית שעולה לפעמים כאשר אנחנו מנסים ליצור מוטיבציה נקודתית.

איך יוצרים מוטיבציה באמצעות NLP?

כאשר אנחנו לומדים ליצור מוטיבציה במהלך לימודי NLP, אנו לומדים לזהות ולהציף את האמונות המגבילות שנוצרו ולשנות את משמעותן כך שיתמכו בשינוי. צעד זה הינו חשוב מעין כמוהו שכן הוא מהווה יסודות לכך שיווצר מנוע הנעה פנימית יציב.

לאחר מכן, אנו בוחנים איך האדם שמולנו יוצר לעצמו מוטיבציה בתחומים אחרים. את האסטרטגיה בה הוא משתמש בתוך ראשו אנחנו מזקקים למעין נוסחה. בשלב הבא ביצירת המוטיבציה, אנחנו מלמדים את תת המודע שלו איך ליישם את הנוסחה הזו ו"להלביש" אותה על כל מצב בחייו שבו הוא צריך להניע את עצמו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאור ברקן
Operation NLP

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור ברקן

מאת: ליאור ברקןאימון אישי05/01/146196 צפיות
מזה שנים, אנשים כריזמטיים מהווים תעלומה עבור רובנו.

מאת: ליאור ברקןאימון אישי20/10/132850 צפיות
רוב האנשים משתדל להימנע מסיטואציות שבהן צריך למכור או לשאת ולתת. אחרי הכל, מבחינתם זוהי פעולה שאינה טבעית, עשויה להסתיים בסירוב ודורשת יכולות שלדעתם אינן קיימות אצלם.

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי29/07/132291 צפיות
רוב האנשים אינם מעוניינים בחיכוכים וויכוחים מיותרים. הם

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי29/07/131347 צפיות
רוב האנשים אינם מעוניינים בחיכוכים וויכוחים מיותרים. הם

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי29/07/131048 צפיות
רוב האנשים אינם מעוניינים בחיכוכים וויכוחים מיותרים. הם

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי19/06/131154 צפיות
הוא עמד שם קפוא מול הקהל. הפה שלו היה יבש, הידיים מזיעות והפנים שלו בוערות מחום. לרגע קצר שנמשך כמו נצח המבט שלו ננעל על האנשים שמולו. הוא לא רצה להרוס את המעמד. מצד שני, היתה לו תחושה שבכל רגע הכל ישתבש והנה, עכשיו הוא לא מסוגל לדבר. הוא כל כך רצה שזה כבר יגמר. לו רק היה לו שלט שיריץ את הזמן קדימה בשעה והוא לא יצטרך לצפות במה שיקרה עכשיו. פחד קהל עצום ומשתק השתלט עליו. מה הוא יעשה עכשיו?

מאת: ליאור ברקןאימון אישי27/05/131222 צפיות
בעידן הנוכחי, כל אחד מאתנו נדרש לפחות פעם אחת לעמוד מול קהל ולהעביר תוכן מסוים: זו יכולה להיות מצגת בפני המנהלים שלנו, הכשרה לעובדים חדשים ולעתים אף הרצאה מול קהל רב כדי להעביר מידע מקצועי.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213610 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205243 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192939 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174125 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica