חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי גרירת משכנתא ואיך מתבצעת

מאת: wobiמשכנתא06/08/2012795 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי גרירת משכנתא?

כפי שכבר רמזנו, גרירת משכנתא הוא מצב בו מעבירים את תשלומי המשכנתא שעוד נותרו לנכס חדש אשר עוברים אליו. במילים אחרות: השעבוד של הבנק יימחק מהנכס הישן, ויועבר תחת זאת לחדש, מבלי שתנאי המשכנתא ישונו. החדשות הטובות, מהבחינה הזו, הן שלא צריך להיכנס לחישובים מסובכים של מחשבון משכנתא, ולהסתבך עם שני נכסים במקביל.

פה צריך להבהיר נקודה חשובה שמבלבלת רבים: גרירת משכנתא אינה מיחזור משכנתא. למעשה, המדובר הוא בהפכים גמורים: בעוד גרירה תשאיר את אותה המשכנתא עבור נכס חדש, מיחזור משכנתא יתחיל עסקת הלוואה חדשה עבור אותו נכס. כמובן שגם המצבים אשר מצריכים הפעלה של כל אחד מהם משתנים בהתאם.

כך זה מתנהל

הליך הבקשה של גרירת משכנתא מתבצע, במידה רבה, באופן דומה ל"רכישת" המשכנתא הראשונית: נדרש להעביר אל הבנק העתקים של חוזי המכירה והרכישה של הדירות האמורות, ליצור שיעבוד ובטחונות לדירה הנרכשת, לחתום על מסמכי הגרירה ועוד. מטבע הדברים, נדרשת חתימה של הערבים על העסקים.

כל גרירת משכנתא מתחילה, אם כן, בהגשת בקשה חדשה להלוואה, ממש כמו בפגישה הראשונה. הבקשה והמסמכים הרלוונטיים (שפורטו קודם לכן) ייבדקו על ידי הבנק, ובמידה ויאושרו- תתבצע הגרירה באופן אוטומטי. מכיוון שההליך עשוי להימשך מספר שבועות, מומלץ מאד להגיש את הבקשה לבנק מוקדם ככל האפשר, על מנת שלא "להיתקע" עם תשלומי המשכנתא.

סוגיית האישור של הבנק

על פי כל הנהלים הרשמיים, בנק לא אמור להקשות על גרירת משכנתא, אלא במקרים קיצוניים. דוגמא למצב כזה הוא כאשר מוכרים דירה אשר שועבדה קודם לכן כבר לטובת הבנק, וטרם נרכשה דירה חדשה. דוגמא נוספת היא מעבר ליישוב אשר, בשונה מהקודם, אינו נכלל באזורי העדיפות הלאומית- ולכן לא מקנה את הרוכש בנקודות זכאות.

גם במקרים אלה, על המוסד הפיננסי ליידע את הלקוח לגבי המצב החדש. כמו כן, נאסר עליו לשנות את תנאי ההלוואה הקודמת.

חשוב מאד: להעביר את ביטוח המשכנתא

ביטוח משכנתא הוא מרכיב חשוב ביותר בכל עסקה מסוג זה, והוא שבכלל יאפשר את קבלת הכספים על ידי הבנק. כל אחד ממרכיביו, ביטוח חיים או ביטוח מבנה, יתייחס למצבים אשר מונעים מהבנק את קבלת הכספים אשר מגיעים לו מתוקף ההסכם. נשאלת השאלה, אם כן, מה יעלה בגורלו של ביטוח משכנתא בעת גרירה?

בדרך כלל, הבנקים השונים לא מערימים קשיים, ומאפשרים להעביר ביטוח משכנתא כמו שהוא גם אל הנכס החדש. עם זאת, ישנם מצבים מסוימים אשר משפיעים במידה רבה על כל אחד מהרכיבים. במידה וסביר יותר שהכנס החדש יפעיל את מימוש ביטוח המבנה, הבנק יכול לדרוש להעלות את מחיר הפוליסה. אבל המדובר הוא במקרים נדירים מאד.

גרירת משכנתא בודקים לפני המעבר

כדי לא להיות מופתעים בעת גרירת משכנתא, רצוי מאד להקדים תרופה ולמכה ולבחון את התנאים הרלוונטיים בהסכם המשכנתא הראשוני. גם אם מעבר לבית אחר נראה כמו מציאות רחוקה, הרי שלעיתים הוא יוצא אל הפועל- חשוב להיות מוכנים ולהבין את ההתנהלות מול הבנק במקרה כזה. כמו כן, יש לבדוק כי לא יהיה שינוי בפרמיות או "קנס", וכן שלא תיווצר בעיה ברכיבי פוליסת ביטוח משכנתא.

Wobi השוואת ביטוחי משכנתא

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת wobi

מאת: wobiביטוח רכב06/11/131630 צפיות
וותק הנהיגה מתייחס למספר שנות הנהיגה של המבוטח על הכביש, כלומר, מספר השנים שחלפו מרגע הוצאת הרשיון, ועד למועד הנוכחי. קראו כיצד הוא משפיע על הפרמיה.

מאת: wobiביטוח רכב17/09/131822 צפיות
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131502 צפיות
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131453 צפיות
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

מאת: wobiביטוח משכנתא11/07/132660 צפיות
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?

מאת: wobiביטוח רכב08/07/131656 צפיות
ישנה תורה שלמה שמסבירה את כל החישובים שנעשים לצורך חישוב גובה הפרמיה, וקוראים לה אקטואריה ("תימחור סיכונים"). במאמר הבא נסביר כיצד האקטואריה משפיעה על גובה פרמיית הביטוח המקיף.

מאת: wobiביטוח רכב06/06/131345 צפיות
מה בדיוק עושים עם פוליסת הרכב בעת מכירת הרכב? אנחנו נתייחס כאן לאפשרויות השונות העומדות עבור המוכרים, עם דגש על הקפאת הפוליסה.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222576 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222569 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222546 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222562 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222851 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222888 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222889 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica