חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בלי לחץ! על הבעיות השונות של לחץ דם

מאת: עינבמחלות לב12/10/20091558 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות חלה עלייה בשכיחות הבעיות הנגרמות עקב לחץ דם בלתי תקין. מחקרים רבים שנעשו, מראים כי מרבית האנשים אינם מודעים לבעיות השונות אשר נובעות מלחץ דם גבוה או נמוך ובשל כך אינם פונים לקבלת עזרה רפואית. חוסר תשומת לב מן הסוג הזה, עלולה לגרום באופן ישיר ועקיף להתפתחות מחלות כרוניות אחרות בגוף.

יתר לחץ דם, הידוע גם בשם "הרוצח השקט", מתפתח לאיטו עם חלוף השנים ומתגלה רק באמצעות בדיקת לחץ דם. משום כך, יכולות לעבור שנים רבות עד שיופיעו התסמינים המעידים על בעיית לחץ דם וכאשר הם מופיעים - מצבו הבריאותי של האדם כבר נפגע וישנם איברים ומערכות אשר תפקודם לקוי.

מהו לחץ דם?

לחץ דם מאוזן ויציב מורה לנו על פעילות תקינה של הלב וכלי הדם. לחץ דם הוא למעשה הלחץ אשר מופעל על דפנות כלי הדם העורקיים בגופנו. מדדים נורמליים ובריאים של לחץ דם מוגדרים כ-120/80 mm Hg. לחץ דם מושפע מגורמים שונים, אשר במהלך היום יכולים לגרום לו לעלות (יתר), לרדת (תת) או להישאר מאוזן.

הגורמים המשפיעים על יציבות לחץ הדם

* זקנה - ככל שגילו של האדם מתקדם כך גדלים הסיכויים לבעיות לחץ הדם. מסיבה זו, אוכלוסיית גיל הזהב סובלת יותר מלחץ דם בלתי תקין

* מחלות כרוניות (לדוגמא: מחלות בכליות)

* מתח נפשי

* שעות שינה

* עישון

* שתיית אלכוהול

* כושר גופני

* דיאטה ותזונה

* אכילת שומנים ומאכלים בעלי ערך כולסטרול גבוה

* שימוש במלח

מהן הבעיות השונות של לחץ דם?

הפרעות בלחץ הדם יכולות להתבטא בשני אופנים:

1. יתר לחץ דם.
2. תת לחץ דם.

על מנת לאשש את האבחנה, יש צורך להיות במעקב רפואי שיגרתי אצל הרופא המטפל, מפני שלא כל עלייה או ירידה בלחץ הדם מעידה על הפרעות.

יתר לחץ דם - לחץ דם גבוה

יתר לחץ דם, הינו אחת המחלות הקטלניות ביותר הקיימות כיום, כיוון שמרבית האנשים אינם מודעים כלל לבעיה. לאורך השנים לחץ דם גבוה פוגע בתפקודי הכליות, בכלי הדם, ברקמות, במערכת הלב, ברקמות במוח, בכלי הדם ובעיניים. כאשר יתר לחץ דם אינו מטופל בזמן וכראוי, עלול האדם לסבול מטרשת עורקים, מחלות לב שונות, אי ספיקת כליות, שבץ מוחי ואף מוות. יתר לחץ דם, מוגדר כלחץ דם הגבוה מ- 140/90 מ"מ.

הסיבות להופעת יתר לחץ דם כוללות: עודף משקל, מתח ולחץ נפשי, גנטיקה, עישון, שתיית אלכוהול, צריכת מלח (נתרן) חוסר פעילות גופנית או עקב מחלה כרונית אחרת הקיימת בגוף.

הטיפול ביתר לחץ דם, מבוסס על שילוב בין טיפול תרופתי (דוקסאזוסין, פרופראנולול, תיאזידים, קאפטופריל, ראפאמיל ועוד) לבין שינוי אורח חיים, הכולל בעיקר דיאטה ותזונה נכונה.

תת לחץ דם - לחץ דם נמוך

לחץ דם נמוך, מתרחש, ברוב המקרים, לאחר שלשולים, תגובות אלרגיות, זיהומים, אוטם שריר הלב, דימומים חמורים, הקאות, כוויות, מחלות גנטיות תסחיפי ריאה ועוד. תופעה של תת לחץ דם, מוגדרת כלחץ דם הנמוך בצורה משמעותית מהטווח הנורמאלי. הטיפול בתת לחץ דם הוא לרוב תסמיני, ולאחר סיום שלב זה ניתן לפנות ולטפל בגורם הראשי שגרם לתופעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט בשיתוף אינדקס אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינב

מאת: עינבמתכונים ואוכל - כללי27/02/111556 צפיות
סתם קפה או קפה קפה? מה אתם יודעים על רשת בתי הקפה המובילה בישראל?

מאת: עינבהפרעות קשב וריכוז14/12/101622 צפיות
בריאות הנפש - הכנס השנתי הראשון של ה-ADHD מגיע לישראל...

מאת: עינבוטרינריה11/10/105810 צפיות
החתול שלך סובל מתולעים? כיצד מזהים תולעים? האם זה מסוכן לחתול או לבני אדם?

מאת: עינבחוק ומשפט - כללי03/10/102086 צפיות
קיבלת פסק דין אחרי משפט ארוך אבל הצד המפסיד מסרב לשלם? בואו לקרוא על מימוש פסק דין בהוצאה לפועל...

מאת: עינבהחזרי מס20/09/101470 צפיות
האם בדקת פעם האם הנך זכאי/ת להחזרי מס? האם אתם יודעים כי יותר מ-55% מהשכירים במשק זכאים להחזרי מס?

מאת: עינבתוספי מזון24/08/105701 צפיות
מטרנה ותוספי תזונה לתינוקות - מידע רפואי ובריאותי לאם ולילד...

מאת: עינבראיית חשבון15/08/103597 צפיות
אם את או אתה מנהלים עסק בטח שאלתם את עצמכם מה תפקידו וסמכויותיו של רואה חשבון CPA בישראל?

מאמרים נוספים בנושא מחלות לב

מאת: דניאל seoמחלות לב12/06/147245 צפיות
אם אתם מחפשים אטרקציה מהנה ואטרקטיבית לימי הקיץ החמים המתקרבים ועימם עולה הטמפרטורה מדי יום, מצאנו לכם פעילות מהנה וכיפית לכל המשפחה.פארק מים זו החוויה הכי מהנה להעביר יום שלם בכיף ובהנאה בימי הקיץ הרותחים.

מאת: ישראלמחלות לב27/10/139159 צפיות
מאמר העוסק בתרופות מדללות דם ביחוד קומדין COUMADIN.המאמר מסקר את התרופה ,שימוש,והצורך בניטור ומעקב של רמת התרופה בדם.

מאת: ישראלמחלות לב08/07/132204 צפיות
ניתוח לב פתוח אחד הארועים הכי לא צפויים שנוחתים עלייך ביום בהיר אחד, לרוב מדובר בניתוח מעקפיים אך בניתוח מסתמים מרבית הניתוחים הם יזומים ומתוכננים מראש.זה מתחיל בעבודה, בזמן נהיגה או באירוע עם כאבים בחזה ,לחץ ותחושה רעה, ישנם כאלה אשר מסתובבים מס' ימים עם התחושה הזאת ומרגישים עייפות וחולשה בהליכה או עלייה במדרגות עד שמגיעים לרופא או למיון כי הכריחו אותם או המליצו להם. ישנם כאלה שמגיעים במסגרת בדיקות לחדר כושר ומשם הם מגיעים לצינטור ואף לחדר ניתוח בעל כורחם. יש לציין שהאחרון הוא מקרה הכי טוב מבין השאר משום שזה יזום והלב אינו נפגע ותהליך ההחלמה מהיר יותר.

מאת: מיכאל רומנסקימחלות לב26/05/132127 צפיות
הלב הוא, כיודע המשאבה שאחראית על זרימת הדם הסדירה בגוף האדם. על מנת לאפשר לדם לנוע בכיוון הנכון, ולמנוע ממנו מצב של זרימה הפוכה, מכיל הלב מסתמים - ארבעה במספר. לעיתים, פגיעה במסתמים עשויה להצריך התערבות כירורגית לצורך תיקון הבעיה באמצעות החלפת המסתם הפגום. למרבה המזל, מדובר בניתוח קל, יחסית. למעשה ניתוחי מסתמים הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל. מרכזים רפואיים פרטיים מציגים, גם בתחום זה, יתרונות רבים.

מאת: רוני סופרמחלות לב13/12/129214 צפיות
ורידים הם כלי הדם בגוף אשר מחזירים דם מהזרועות, הרגליים ושאר האיברים אל הלב. אי ספיקה ורידית היא מצב בו זרימת הדם בורידים חסום או מוגבל. אי ספיקה ורידית יכולה להתרחש בגלל מספר הפרעות – בעיקר פקקת של ורידים עמוקים ודליות. בורידים בריאים ישנה זרימה מתמדת של דם מאיברי הגוף. ישנם שסתומים בתוך הורידים ברגליים אשר מונעים מהדם לזרום בכיוון ההפוך.

מאת: לי באומןמחלות לב23/04/129106 צפיות
מחלת לב היא המחלה השכיחה ביותר בעולם המערבי, והתמותה ממנה רק הולכת וגדלה. למטופלים שחיים עם מחלה חמורה יש מספר צרכים בסיסיים מהמערכת הרפואית: ניהול כאב וסימפטומים, הימנעות מהארכה לא מתאימה של גסיסה, להשיג תחושה של שליטה והעצמה של יחסים עם אחרים משמעותיים.מטופלים עם בעיה לבבית סובלים מעייפות, כאבים, דיכאון, בצקות, נדודי שינה, דיכאון, בלבול, אנורקסיה ועצירות. טיפול פליאטיבי יכול לסייע למטופלים ובני משפחותיהם בשלב הסופני ולהפחית עלויות מהמערכת הרפואית, אלא שמעט הרופאים מפנים לטיפול פלאטיבי

מאת: רויטל בוחניקמחלות לב01/12/118975 צפיות
הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו. התקפי לב הם מצבים מסוכנים העשויים להביא למוות וכדאי לדעת כיצד ניתן למנוע אותם ואיך אפשר לטפל בהם. להלן כמה עובדות אודות התקפי לב שכדאי שתדעו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica