חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רואה חשבון לעסקים קטנים

מאת: גילראיית חשבון14/09/20121185 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רואה חשבון הנו מי שמחזיק ברישיון רואה חשבון בישראל ואשר מאפשר לו לבצע ביקורת דוחות כספיים לחברות וגופים אחרים במדינת ישראל. רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים הנו היועץ הבכיר לבעל העסק בתחום הפיננסים, המיסוי והחשבונאות. מאמר זה יסקור את האופן בו על בעל עסק קטן או בינוני לבחור רואה חשבון.

רואה חשבון איננו עוד יועץ, אלא מי שסיים לימודים בני 4 שנים במוסד אקדמי, כמו כן הוא עבר את הבחינות של מועצת רואי חשבון ולאחר מכן התמחה במשרד רואי חשבון במהלך שנתיים נוספות. רק לאחר אימון מפרך זה הוא זכאי לקבלת תואר רואה חשבון, כאשר גם לאחר קבלת התואר רואה החשבון ממשיך לעבוד בדרך כלל במשרד רואי חשבון על מנת לצבור ניסיון מספק בכדי לעסוק בתחום בו הוא בוחר.

רואה חשבון יכול לבחור במספר תחומי התמחות אשר ניתן לחלקם באופן גס, לתחום המיסוי של חברות גדולות, תחום ביקורת חברות גדולות, עבודה בתור בעל תפקיד פיננסי בחברה, כדוגמת חשב או מנהל כספים ורואה חשבון המתמחה בעסקים בסדר גודל קטן עד בינוני. מדובר בתחומי התמחות שונים לחלוטין ועל כן על בעל עסק קטן ובינוני לדעת את המשמעות שלהם כאשר הוא בוחר רואה חשבון לעסק שלו. מאמר זה יתמקד ברואה חשבון אשר מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים.

בניגוד לרואי חשבון אשר הופכים למנהלי כספים בחברות ואשר עוסקים בניהול כספים של חברה, רואה חשבון לעסקים קטנים לומד להכיר את המבנה של עסק קטן, לדוגמה את האופן בו בעל העסק מתנהל מול לקוחות וספקים באופן שוטף ואת דרישות הדיווח לרשויות המס השונות, הכל במטרה שההתנהלות של בעל העסק תהיה כמה שיותר בטוחה וללא בעיות מול רשויות המס. ניהול של עסק קטן בישראל הנו קשה ומורכב, לעתים אף יותר מאשר עסק גדול.

בעלים של עסק קטן לעתים תומך במשפחתו בלבד ולעתים במספר משפחות נוספות, ישנם עסקים קטנים אשר מנוהלים על ידי מי שמועסק גם בתור שכיר בחברות אחרות. רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים יוכל לסייע לכם בכל שלבי הקמת העסק ברמה הגבוהה ביותר :

פתיחת עסק ברשויות המס - מי שפותח עסק נדרש לפנות לכל רשויות המס ולהתנהל מולן באופן נכון, התנהלות שגויה גוררת קנסות במקרה ויכולה להגיע לאישומים שונים במקרה הרע, לעתים מבלי שבעל העסק התכוון לבצע עבירה. רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים יבצע עבורכם את כל הפתיחה של התיקים.

רואה חשבון לסיוע בנושאי מיסוי

עבודה שוטפת מול רשויות המס - רואה חשבון יעבוד עבורכם מול רשויות המס, מדובר בדיווחים שוטפים לרשויות וכן הגשה של דוחות מדי שנה, כל עסק נדרש לדווח הן למע"מ והן למס הכנסה ולביטוח הלאומי על מחזור העסקאות שלו ועל רווחיו באופן שוטף ובאופן שנתי, רואה החשבון מחזיק אופרציה אשר מבצעת דיווחים כאלו לעשרות עסקים דומים לשלכם ועל הסיכוי שתעשה טעות בכל הנוגע לעסק שלכם מול הרשויות פוחת משמעותית עד כדי לא קיים.

סיוע בנושאי מס - אחד הנושאים המעניינים ביותר בעלים של עסק קטן הנו הנושא של המיסוי, האופן בו הוא יכול להפחית את המס ולהנות מהטבות מס משמעותיות. רואה חשבון הנו הדמות הבכירה ביותר בנושאים אלו ויוכל לסייע לכם בחסכון משמעותי בכל הנוגע למיסוי, זאת על ידי מבנה פעילות המתאים לעסק שלכם, למשל התאגדות בתור עצמאי כעוסק מורשה או עוסק פטור, או התאגדות בתור חברה בע"מ, רואה חשבון יראה את התמונה הכוללת ויוכל להמליץ לכם על תכנוני מס לגיטימיים אשר נועדו לסייע לכם לחסוך הן למס והן לטווח רחוק ולפתח את העסק.

בעת בחירה של רואה חשבון וודאו כי הוא מתגורר באזור שלכם, למשל אם העסק שלכם במרכז וודאו כי רואה החשבון ממוקם גם הוא במרכז, אין צורך כי יהיה זה באותה עיר אמנם רצוי במרחק של עד שעה נסיעה, אמנם לא נפגשים עם רואה החשבון באופן יומיומי אמנם בהחלט תיתכן פגישה שנתית ואף יותר מכך. כמו כן, וודאו כי רואה החשבון מתמחה בעסקים קטנים ועסקים דומים לשלכם, רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים גם לוקח באופן טבעי מחיר המותאם לשוק זה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב מתמחה בחופשות בפריז וכן בארגון של מלונות בפריז ובכול הקשור לעיר האורות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל

מאת: גילטלפונים סלולריים05/03/131281 צפיות
בשנים האחרונות שוק הסלולר עובר תהליך של התמקדות בקהלי יעד, תהליך זה אופייני לשוק אשר התחרות בו כבדה ואשר היצרנים בו נאלצים להתמחות בתחומים ספציפייים על מנת לצבור יתרון על מתחריהם. הלקוחות הם המרוויחים מהתחרות שכן המוצרים אשר מיוצרים עבורם מתאימים להם והם אינם נאלצים להסתפק במוצרים קרובים לצורכיהם. במאמר זה אסקור את שוק הטלפונים הסלולריים למבוגרים ולכבדי שמיעה.

מאת: גילעסקים מקוונים05/03/131008 צפיות
בעת בניית אתר לעסק קטן חשוב לשים לב למספר נקודות, במאמר זה אסקור את האופן בו יש להקים את האתר וכן נקודות לגביהן יש להקפיד על אף שלעתים הן דורשות השקעה וזמן עד אשר הן נותנות את הפירות.

מאת: גילטלפונים סלולריים03/01/131288 צפיות
עם התארכות תוכלת החיים החלו חברות מסחריות להציע ולפתח מוצרים אשר יועדו לפלח האוכלוסיה המבוגר אשר נודע בתור גיל הזהב. בין המוצרים ניתן למצוא כיום טלפונים המתאימים לאנשים מבוגרים, מוצר אשר בעבר לא ניתן היה להשיג.

מאת: גילייעוץ עסקי19/12/121317 צפיות
קיבלתם דרישה להגיש הצהרת הון ? חשוב לדעת מה המשמעות של דרישה זו ומי עתיד לקבל דרישות להגיש הצהרות הון באופן שוטף. מאמר זה יסקור את נושא הצהרות ההון על עצמאים בעיקר, ויפרט את הסיבות בגינן נדרשת הגשת ההצרת הון ומי נדרש להגישה.

מאת: גילראיית חשבון18/12/121455 צפיות
חיפוש רואה חשבון הנה משימה שכל בעל עסק מתחיל נדרש לבצע, אמנם רבים אינם יודעים כיצד להתחיל או מה לחפש בבואם לבחור רואה חשבון לעסק שלהם, במאמר זה אסקור את תפקידו של רואה החשבון בקצרה ואת האופן בו יש לבחור רואה חשבון.

מאת: גילפיננסים וכספים - כללי 06/12/12861 צפיות
בתור רואת חשבון אני נשאלת רבות על ידי בעלי עסקים קטנים ובינוניים באיזה אופן בא לידי ביטוי תפקידו של רואה החשבון בעסק, ואיך רואה החשבון מסייע להם כמו גם לגבי ההבדלים בין רואה חשבון לבין נותני שירותים אחרים. במאמר זה אסקור את התפקיד של רואה החשבון בעסק.

מאת: גילטלפונים סלולריים05/12/12991 צפיות
כיום ישנם טלפונים המיוצרים במיוחד עבור קהלי יעד יחודיים, במאמר זה נסקור את הסוגים השונים של פלאפונים אלו.

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162560 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152558 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152065 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151929 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151967 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152260 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151913 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica