חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד מנסחים חוזה שכירות?

מאת: אלעד שנירדיני חוזים21/10/20127938 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניסוח חוזה שכירות בצורה נכונה יכול למנוע עוגמת נפש רבה. מלבד העובדה כי חוזה הוא הדרך היחידה להכריע בסוגיות משפטיות בין השוכר למשכיר, חוזה השכירות מהווה גם אסמכתא לנכונות הצדדים להגיע להסכמה. כיום ידוע כי ישנן דרכים רבות לנסח חוזה שכירות וכל אחת מהן רלוונטית עבור אוכלוסיה אחרת של שוכרים ומשכירים. אך מה ההבדלים בין החוזים, למה כדאי לשים לב וכיצד מנסחים חוזה שכירות בצורה נכונה? שמירה על מספר עקרונות בסיסיים יכולה לספק תשובות לשאלות אלו אשר עולות בקרב כל מי שמעוניין לשכור דירה חדשה או להמשיך את החוזה הקיים.

הבסיס לניסוח נכון של חוזה

ניסוח חוזה שכירות מבוסס בראש ובראשונה על דיני החוזים. במילים אחרות, גם הסכם שבעל פה בין שוכר למשכיר חייב להיות מנוסח בסופו של דבר בחוזה בצורה חד משמעית. בדיני החוזים ישנן גם הוראות אשר לא ניתן להתנות אותן וזאת עקב חוקי המדינה. בבואכם לערוך חוזה נסו לערב איש מקצוע מוקדם ככל האפשר והכירו את הדינים הרלוונטיים. שנית, שמרו על דיוק בחוזה. ההפרדה לסעיפים צריכה להיות ברורה, וכן גם ההפרדה לנושאים או קטגוריות. בצורה כזו יהיה לכם קל יותר לעקוב אחר השינויים וכך תוכלו גם לחזור אל החוזה על מנת לבחון תהיות או דילמות. רבים טועים לחשוב כי משמעותו של חוזה השכירות קטנה יותר ממשמעותו של חוזה לרכישת דירה, וזאת עקב הפער בסכומי הכסף. אך האמת היא שחוזה שכירות אשר אינו מנוסח או נערך בצורה נכונה עשוי להסב נזקים כבדים.

סעיפים חשובים בתוך חוזה שכירות

כאשר מנסחים חוזה שכירות יש לשים לב למספר סעיפים מרכזיים:

1. פרטים אישיים של השוכר והמשכיר – חוזה שכירות לא תמיד מתנהל מול בעלי הדירה. לעיתים אחראי מיופה כוח, עורך דין או מתווך על עריכת החוזה ולכן עליו להציג את המסמכים המתאימים. במידה ואתם מגיעים אל מעמד חתימת החוזה ללא נוכחות של בעל הדירה, בדקו כי הפרטים שמופיעים בחוזה עצמו אכן מתאימים. מבחינת המשכיר, יש לבחון האם השוכרים מציגים תעודות מזהות בתוקף והאם מספר תעודת הזהות המופיע בחוזה אכן תואם לכתוב במסמכים האישיים.

2. תוספות – משכירים רבים נוהגים להוסיף אל חוזה השכירות הסטנדרטי הגבלות והוראות מיוחדות. דרושה חתימה של שני הצדדים לצד כל תוספת כזו אשר לא מופיעה בחוזה המקורי. במידה ואינכם מסכימים לתוספת, התריעו על כך מראש ובקשו הבהרות.

3. תאריכי כניסה ויציאה – למרות שמדובר על פרט טריוויאלי, לא תמיד שוכרים שמים לב לתאריך היציאה המופיע בחוזה. יש לבדוק זאת היטב, לא רק במקרים בהם יש בחוזה גם אופציה להארכה.

4. מועדי תשלום – השוכר והמשכיר רשאים להחליט בהסכמה הדדית על מועדי התשלום והפירעון של שכר הדירה. יחד עם זאת, מועדים אלו צריכים להופיע בחוזה בצורה מסודרת וברורה. במידה ואחד הצדדים אינו מסכים למה שכתוב בחוזה, עליו להתריע על כך ולא להמתין.

כך מעגן חוזה השכירות את ההתחייבויות בין הצדדים

באופן כללי, תפקידו של החוזה הוא לעגן את ההתחייבויות בין הצדדים. החוזה מכסה את המשכיר לא פחות מאשר את השוכר, ולכן שניהם לוקחים בו חלק. חוזה חתום הוא חוזה מחייב, וזאת בכפוף לתנאים שהוזכרו. יש להקדיש מחשבה לכתיבת החוזה ואין להסתפק במסמך לא מורשה אשר מקורו אינו ידוע. מצד שני, יש להתעקש על אלמנטים חשובים משום שקל יותר לפתור את אי ההבנות בין השוכר למשכיר מוקדם ככל האפשר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161356 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161282 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151291 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151426 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181313 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181600 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171589 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161718 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162055 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153307 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152368 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica