חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בהריון

מאת: legshooterבריאות נשים20/11/20121037 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדינת ישראל מובילה בתחום ביצוע מעקבי הריון ובדיקות רבות ומגוונות במהלך הריון. לא מפתיע, אם כך, שהתביעות השכיחות ביותר בישראל הן בנושאים של רשלנות רפואית בהריון ורשלנות רפואית בלידה. רשלנות רפואית בהריון יכולה לקרות בכל שלב במהלך ההיריון עד הלידה, בדרך כלל כתוצאה מבדיקות בהן ניתנות אבחנות שגויות.

דוגמא טובה לרשלנות רפואית כזו ניתן למצוא באבחנת תסמונת דאון. ניתן לגלות את התסמונת בקלות על ידי בדיקת מי שפיר, בתשעים ותשעה אחוזי הצלחה. מצב של רשלנות רפואית בהריון נגרם כאשר לא מפנים אישה בסיכון לבדיקת מי שפיר וכאשר פענוח התוצאות שגוי, ולא מעדכנים את ההורים בממצאים.

פעולות הכנה, במידה ותתרחש רשלנות רפואית בהריון

במהלך ההיריון מופעלים על האישה לחצים רבים. בגלל רצף האירועים האינטנסיבי בתקופת זמן כל כך קצרה, קשה לזכור את כל התהליכים הרפואיים שמלווים את ההיריון, לכן, מומלץ לתעד את כל המעקב הרפואי: הכיני לעצמך קלסר הריון ותייקי כל מסמך בין אם מדובר בבדיקות, באשפוז או אפילו במדידת לחץ דם. במידה שחלילה נפגעת מרשלנות רפואית בהריון שלך, יהיו לך את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים להוכחה.

הריון בסיכון

חלק מההריונות נחשבים הריונות בסיכון. במהלך הריון בסיכון נמצאת היולדת בסכנה כלשהי, העובר מצריך מעקב דרוך אחר התפתחותו, או שיש סכנה ממשית שמא העובר ייוולד מת או בעל מום. ידוע שנשים מבוגרות, חולות או אלה שחוו לידות מוקדמות והפלות יכולות לחוות הריון בסיכון. הריונות כאלה מצריכים מעקב מוגבר ומדוקדק. הרופא המטפל חייב להיות ער למצבה לאורך כל הדרך, לדעת לתדרך אותה ולשלוח אותה לבדיקות המתאימות.

הולדה בעוולה

המושג הזה מתייחס למצב בו נולד תינוק הסובל מתחלואים קשים ומומים כאשר בדיקות ההיריון לא הצביעו על כך. התובע מגיש תביעה על העוול שנגרם לו, על שחייו מלווים בסבל וקושי קשה מנשוא. זו רשלנות רפואית בהריון, משום שהרופא או הצוות שטיפל באם במהלך הבדיקות לא הביא לתשומת ליבה את המום, והיא לא יכלה להחליט באילו פעולות לנקוט.

במידה ומוגשת תביעה כזו, על התובע להוכיח שמעקב ההיריון היה רשלני ושלהוריו הייתה את האפשרות להחליט בזמן נתון האם לבצע הפלה, כדי לא לגרום לו סבל. על התובע לבחון תקדימים משפטיים בתחום כדי לדעת מה היקף הנזק והפיצויים להם הוא זכאי.

הצעדים שיש לנקוט במצב של רשלנות רפואית בהריון

ראשית, פונים לעורך דין בתחום נזקי גוף. הוא יחווה את דעתו וישלח אתכם להתייעצות עם רופא מומחה בתחום. לאחר מכן, יחליט על הגשת כתב תביעה, יחד עם כל המסמכים שנאספו במהלך ההיריון וחוות הדעת של הרופא. צריך לשים לב למועדי הגשת התביעה בתחום רשלנות רפואית בהריון שכן גם בתחום הזה חל חוק ההתיישנות. ילד יוכל לתבוע את הצוות הרפואי שפיקח על ההיריון של אמו עד הגיעו לגיל עשרים וחמש – תוספת של שבע שנים מיום שמלאו לו שמונה עשרה.

פיצויים עקב רשלנות רפואית בהריון

בתחום הזה סכומי הפיצויים בדרך כלל גבוהים: הולדת תינוק הזקוק לעזרה תמידית ומימון רב של הוריו, מצב בריאותי קשה של האם לאחר הלידה וחלילה מוות, נבחנים ביתר תשומת לב על ידי מערכת המשפט. בשל העובדה שמדובר בתקופה ארוכה בה ניתן להגיש תביעה, תביעות אלה נידונות רבות בבית המשפט ויחסו מחמיר מאוד כלפי רשלנות רפואית בהריון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת legshooter

מאת: legshooterפיננסים וכספים - כללי 20/11/121073 צפיות
האמצעים בעזרתם מדפיסים שיקים כיום, הופכים למשוכללים יותר ויותר. חתימות בלתי נראות, פס מגנטי, תקנות שונות בדבר תוקף השיק ועוד - כל אלו נעשים במטרה למנוע מצב בו אדם משתמש או מחדיר לשוק שיק מזויף...

מאת: legshooterבתי מלון04/09/121116 צפיות
אכסניית נוער היא מקום אירוח פופולארי מאד בקרב מטיילים במקומות שונים בארץ ובעולם. משתמשים בה בעיקר צעירים שמטיילים ואין ברשותם הון כסף להוציא על בתי מלון יקרים ללינה.

מאת: legshooterחיות מחמד23/07/121257 צפיות
מה אפשר למצוא בתוך חנות חיות? האם אלו רק חיות אשר מאכלסות את ארבעת הקירות של המקום, ותו לא? חנות חיות היא הרבה יותר מזה. היא המקום הטוב ביותר לחובבי בעלי חיים באשר הם, וחנות שבדרך כלל מנוהלת על ידי אדם בעל ניסיון בגידול של חיות כאלו ואחרות. זהו האדם איתו תרצו להתייעץ במידת הצורך.

מאת: legshooterעסקי מזון22/07/121201 צפיות
תגידו שלום לדימויים הישנים ותתחילו לחשוב קדימה, אל עבר השנים האחרונות, בהן חלה תמורה אדירה באיכותם של כלים חד פעמיים.

מאת: legshooterרפואה22/07/121280 צפיות
מחלקת יולדות היא המחלקה היחידה שנשים מתאשפזות בה שלא במצב של חולי ולידה היא אחד הרגעים המרגשים והמכוננים בחיים. הבאת ילד לעולם היא האירוע עוצמתי ביותר, כך שגם אם התהליך מלווה בכאב, סופו בשמחה. למרות זאת, גם בתהליך השגרתי והמשמח הזה יכולה להתרחש רשלנות רפואית. היולדת והעובר נמצאים במצב רגיש בזמן הלידה וקיימים גם סיכונים.

מאת: legshooterשיפוצים22/07/121071 צפיות
איטום הוא תהליך שמשפר משמעותית את רמת המחייה במקום מסוים. בעזרתו, ניתן למנוע חדירת נוזלים, לחות וכדומה אל מבנה ובכך להפוך אותו לאיכותי ועמיד יותר. כיום, תחום זה נחשב למשוכלל ומתקדם מאוד, מה שמזרים לשוק אינספור מוצרי איטום חדשים מידי שנה, כל אחד מהם משופר וטוב יותר מקודמיו.

מאת: legshooterבתי מלון22/07/121243 צפיות
נהוג לחשוב כי מי שמחפש בעיקר אכסניה במרכז הם אנשים שמגיעים מאזור המרכז. אזור זה משופע בערים והוא נחשב לעורק החיים השוקק של המדינה. בניגוד לפריפריה שהיא יותר מבודדת ופחות מפותחת, אזור המרכז מציע אינסוף אפשרויות של תעסוקה ומגורים. תושבי המרכז שיוצאים לטיולים ונופש, יחפשו קרוב לודאי מקומות לינה רחוק מאזור המרכז. יחד עם זאת, גם תושבים שמגיעים למרכז מהפריפריה, גם יחפשו אכסניה במרכז.

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191724 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192159 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161776 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161656 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161909 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161888 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152745 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica