חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסיפור שלי - הקמת סטארט אפ לואו טק העוסק בגידול תולעים אדומות וייצור הומוס

הכל התחיל מאהבה תמימה לאיכות סביבה והפך במהלך הזמן לרומן עם תולעי המיחזור המופלאות, או בשמן המוכר יותר - תולעים אדומות.

מהר מאד התחביב "תפס" את כל בני הבית בני כל הגילים.

אנחנו מפרידים אשפה בחדווה גדולה: את הבקבוקים זורקים בפח המיוחד להם, את הסוללות במיכל בגן של הילדים, את העיתונים לפח העיתונים וכמובן - אשפה, קודם כל מפרידים בין פסולת אורגנית ללא אורגנית.

את הפסולת הלא אורגנית זורקים, אבל את הפסולת האורגנית משאירים אצלינו ומחזירים אותה לקרקע. התולעים הופכות פסולת זו לחומר המכונה הומוס עליו מוסבר רבות במאמרים נוספים.

את הפסולת האורגנית אנחנו נותנים לתולעים, אותן אנו מגדלים במיכל קומפוסט מיוחד, כדי שיהיה לתולעים שלנו מה לאכול.

התולעים שלנו מגודלות בתנאים אידיאלים של טמפרטורה, לחות ותזונה, כל זה פרי חקירה עצמית של אנשי המרכז לתולעי מיחזור ותוצר של ניסוי וטעייה בן מספר שנים

בתחילת הדרך מצאנו חומר עיוני דל בלבד, בעברית, על עולמן המופלא של תולעים האדומות אך בחלוף הזמן אנשינו השתתפו וכתבו בעצמם חומרים לימודיים לטובת אלה הרוצים לגדל וללמוד על מיחזור באמצעות תולעים.

תולעים אדומות מתרבות במהירות יחסית ופעילות כל השנה, עבודתן אינה רק מחזירה את הפסולת האורגנית לקרקע, אלא הן בעצמן מייצרות חומר דשן איכותי המכונה הומוס.

הומוס הינו חומר דשן מייצב קרקע החיוני להתפתחות צמחים.

כמות התולעים מכפילה עצמה אחת לחודשיים כך שקצב הריבוי גבוהה, כמו כן כל תולעת אוכלת ומייצרת מחצית ממשקל גופה מידי יום, כך שכשיש גרעין תולעים גדול, ההספק הינו עצום.

באתר שלנו תוכלו למצוא מידע מלא על עולמן המופלא של התולעים האדומות.

האתר מספק מידע רב שהצטבר במהלך השנים על שיטות הגידול, טכניקות הפרדה של הומוס ותולעים כדי להשאר עם הומוס נקי שיכולים לעשות בו שימוש במילוי עציצים ודישון קרקע,

עוד באתר יש טיפים למגדלים חדשים, קטעי עיתונות עם מידע וכד'.

כמו כן בעמוד יצירת הקשר ניתן לשאול, לקבל עצות, ולהזמין תולעים אדומות, הומוס ומוצריהן, גם בדואר וגם במשלוח אישי.

בברכת מגדלים

המרכז לתולעי מיחזור

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המרכז לתולעי מיחזור - כל תולעת מלכה!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת המרכז לתולעי מיחזור

מאת: המרכז לתולעי מיחזורמדעי הטבע - כללי25/11/123849 צפיות
משלוח של תולעים אדומות, הומוס או כל מוצר אחר מבית החווה האורגנית שלכם, בדואר, יכול להגדיל משמעותית את היקף הפעילות שלכם. יכול להוות חוויה יוצאת דופן עד מאד הן לכם (והן לתולעים) במאמר זה אביא מנסיוני בתחום, אסקור את העקרונות המנחים כדי לעשות זאת בצורה בטוחה לכם ולתולעים ולא פחות לזה שאליו החבילה נשלחת. כמו כן אביא מידע רלוונטי בנוגע לחוקיות המשלוח.

מאת: המרכז לתולעי מיחזורמדעי הטבע - כללי16/11/126748 צפיות
מגדלים רבים רוכשים תולעים אדומות במטרה למחזר ביעילות את הפסולת הביתית ולא בשביל הומוס, אחרים רוכשים את התולעים כדי לייצר את הומוס באופן עצמאי ומחפשים את ההשקעה הראשונית בלבד. קבוצה אחרת מעוניינת בנוסף להומוס בתחביב משפחתי , גידול קל ופשוט, חיית מחמד שמאפשרת לעזוב את הבית לסופ"ש מבלי להשאר מודאגים מה עם חיית המחמד שהשארנו בבית. במאמר זה מפורטות מספר שיטות להפרדת הומוס מהיצרניות שלו- תולעים אדומות.

מאת: המרכז לתולעי מיחזורמדעי הטבע - כללי16/11/122396 צפיות
הומוס, הוא כל חומר אורגני שמצוי בקרקע אשר הגיע לנקודה יציבה ממנה הוא לא ימשיך ויתפרק. חומר זה הופך את הקרקע לאדמה פורייה ממנה יכולים צמחים וגידולים חקלאיים לשאוב את המרכיבים הנחוצים לשגשוגם. מאחר ובאופן טבעי בתוך ההומוס יש גם תולעים אדומות וביציהן, הרי שמיצוי ההומוס, או כפי שזה נקרא בעגה המקצועית - קצירה. הינו אתגר לא פשוט למגדלים מקצועיים. במאמר זה אתן מספר טיפים לתחילת הדרך למגדלים חדשים של תולעים אדומות.

מאת: המרכז לתולעי מיחזורמדעי הטבע - כללי16/11/122490 צפיות
תולעים אדומות (Eisenia fetida) ידועות כמפרקות זבל אורגני בצורה יעילה ומהירה, והפיכתו חזרה לחומר אורגני איכותי, בשם הומוס, אשר יכול לשוב אל האדמה ממנו הוא בא. יש מגוון רחב של תולעים אדומות אשר ידועות כמפרקות זבל, אבלאף אחת מהן אינה עולה בסגולותיה על התולעת האדומה. מאמר זה נסמך על ידע מצטבר מניסוי וטעייה בגידול התולעים ולא מנסיון אקדמי ולימוד לאור הניאונים.

מאמרים נוספים בנושא חקלאות

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/171369 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: אדירום אוורור תעשייתיחקלאות05/07/153878 צפיות
מהם סופחי לחות, אילו סופחי לחות קיימים בשוק ועבור מי הם מיועדים? יבשנים עבור השוק הפרטי, לתעשייה ולחקלאות.

מאת: שפריר גודלחקלאות05/03/151654 צפיות
הודו איננה רק גסטהאוס בשיפולי ההימליה או בגואה ותמונות צבעוניות של השונה והאחר. 70% מהתפוחים שלה מיובאים, כך מרבית ההדרים, התמרים ועוד ועוד. הודו מתקשה לספק את המזון לאוכלוסייתה ולכן מייבאת חלק ניכר ממנו. היצואנים החקלאיים, כמו רבים אחרים בישראל, נוטים בטעות ש"לא לספור" את הודו שנתפסת אצלם כמרוחקת, אקזוטית, עניה ולא מתאימה כשוק.

מאת: ליאורחקלאות02/02/151874 צפיות
מלגזות למכירה בתנאים מעולים, יעזרו לכם לשנע סחורות ביעילות רבה. מלגזות למכירה, מתאימות לעבודה במחסנים, במפעלי ייצור, בחקלאות, בנמלי ים ועוד.

מאת: רוני מיכאלחקלאות29/10/143289 צפיות
למרות שהביקוש למשרות גבוה יותר מהיצע העבודות, ישנו מגזר אחד בו הביקוש לעובדים תמיד יישאר גבוה. מדובר בענף החקלאות, ענף שדואג הן לספק סחורה רבה למגזרים שונים במשק הישראלי והן לייצא החוצה את הדברים בהם הם הכי מתמקצעים.

מאת: שפריר גודלחקלאות11/08/131574 צפיות
עסקים חקלאיים, בין אם מדובר במגדלים, חברות יצוא תוצרת, חברות סטרט-אפ או חברות יצרניות, עשויים ליהנות ממסלולי הלוואות וסיוע שונים העומדים לרשותם בסיוע המדינה וגופים נוספים. במקרים רבים המנהלים אינם מודעים לאפשרויות הללו ומחמיצים את ההזדמנות להסתייע בכלי הסיוע הנוחים הללו. הרשימה הבאה סוקרת בקצרה את אופי מסלולי הסיוע הזמינים כיום.

מאת: hapachmcחקלאות07/01/138318 צפיות
חברות רבות יעשו הכל על מנת להגיע לקהל היעד. חלק מקידום מכירות יעיל הוא הצבת מתקני תצוגה בחנויות המוכרות את המוצרים והבאה לחשיפת מקסימלית מול הלקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica