חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטת כאסח - ירידה מהירה במשקל

מאת: עינבדיאטה ותזונה02/11/20094676 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש לך פגישת מחזור בחודש הבא ואת חייבת להשיל ממשקל גופך? אחותך מתחתנת ואת רוצה להגיע למסיבה עם שמלה צמודה שתדגיש את חיטוביך? סיבות אלו ואחרות, גורמות לאלפי נשים ברחבי העולם, ולמען האמת גם ללא מעט גברים, לעשות דיאטת כאסח.

דיאטת כאסח, יכולה להתחיל בהרעבה עצמית (הכוללת אכילת מלפפון אחד ביום) ולהגיע עד ניתוחים פלסטיים, כמו שאיבות שומן. דיאטות כאסח מתקיימות מדי יום ברחבי העולם ומעלות בעקבותיהן שאלות ותהיות רבות. במאמר זה ננסה לעסוק במטרתה של דיאטת כאסח, יתרונותיה והנזקים שהיא עלולה לגרום.

מהי דיאטת כאסח?

דיאטת כאסח, הידועה גם בשם דיאטת בזק, היא דיאטה המבוססת על אכילת קלוריות מעטות בכל יום ובחלק מן המקרים היא גולשת גם אל דפוסים קיצוניים יותר, הכוללים הרעבה עצמית וניתוחים כגון שאיבת שומן וקיצור קיבה. תפריט הדיאטה יכול להיות קבוע (למשל שבוע שלם שבו תאכלו רק בננות, או רק פופקורן) או משתנה. ישנה גם דיאטת לחם המבוססת על 6 פרוסות לחם קל ביום, המרוחות בשכבה דקה של ממרח עד 5%.

את דיאטת הכאסח אסור להמשיך מעל 7 ימים, שכן הנזקים הגופניים שהיא גורמת עלולים להיות בלתי הפיכים. זאת מכיוון שבמהלך דיאטת הכאסח - האדם צורך פחות מ-1000 קלוריות יומיות, בעוד שגוף נורמלי זקוק למינימום של 1500 קלוריות ליום - בהתאם לגיל, למשקל, למין ולגובה.

מהי מטרתה של דיאטת כאסח?

מטרת דיאטת הכאסח, היא להשיל כמה שיותר קילוגרמים בזמן קצר מאוד. דיאטת הכאסח נחוצה לאנשים אשר רוצים להרזות באופן מהיר, למשל לפני אירוע חשוב. יחד עם זאת, אנשים רבים (ובעיקר נשים צעירות) בוחרים בדיאטת כאסח בגלל לחצים חברתיים והשפעות התקשורת, אשר דוגלים בסיסמה: "רזה זה יפה".

נערות אלו, עלולות לחלות באנורקסיה או בולימיה, שכן את דיאטת הכאסח ניתן לעשות מספר ימים ספורים בלבד, ובמרבית המקרים לאחר אותם ימי "כאסח" הגוף מפצה את עצמו על אובדן הקלוריות. מסיבה זאת, ברוב הפעמים האדם לא רק חוזר למשקלו הרגיל, אלא מוסיף עוד מספר קילוגרמים עודפים.

מה היתרונות והנזקים של דיאטת כאסח?

דיאטות כאסח הן פתרון מהיר ויעיל לירידה חדה ומשמעותית במשקל הגוף. דיאטות אלה, מספקות את הפתרון הקל, הזריז והעוקף. מלבד היתרון הזמני של ירידה מהירה במשקל, לדיאטות כאסח אין שום יתרונות נוספים והיא אינה מומלצת על ידי רופאים, דיאטנים או תזונתיים. אנשי מקצוע אלו, תמיד ידגישו את חשיבותו של תפריט תזונה בריא, נכון ומאוזן.

נוסף לכך, דיאטות כאסח הן אינן הליך של בריאות והן עלולות לגרום לנזקים רבים:

* ירידה ברקמת השריר אשר עקב דיאטת הכאסח לא מקבלת את כמות החלבונים הדרושה לה

* שיבוש מאזן נוזלים, שיבוש מאזן ויטמינים ומינרלים

* התייבשות

* לחץ דם נמוך

* שלשולים

* עצירות והאטה בחילוף חומרים

* אנורקסיה

* הפרעות קצב לב

חשוב לציין, שלאחר דיאטת כאסח, מרבית האנשים עולים בחזרה את כל הקילוגרמים אותם השילו במהלך התקופה הקצרה ולעיתים אף בתוספת של 2-4 קילוגרמים נוספים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט בשיתוף אינדקס אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינב

מאת: עינבמתכונים ואוכל - כללי27/02/111555 צפיות
סתם קפה או קפה קפה? מה אתם יודעים על רשת בתי הקפה המובילה בישראל?

מאת: עינבהפרעות קשב וריכוז14/12/101622 צפיות
בריאות הנפש - הכנס השנתי הראשון של ה-ADHD מגיע לישראל...

מאת: עינבוטרינריה11/10/105809 צפיות
החתול שלך סובל מתולעים? כיצד מזהים תולעים? האם זה מסוכן לחתול או לבני אדם?

מאת: עינבחוק ומשפט - כללי03/10/102086 צפיות
קיבלת פסק דין אחרי משפט ארוך אבל הצד המפסיד מסרב לשלם? בואו לקרוא על מימוש פסק דין בהוצאה לפועל...

מאת: עינבהחזרי מס20/09/101470 צפיות
האם בדקת פעם האם הנך זכאי/ת להחזרי מס? האם אתם יודעים כי יותר מ-55% מהשכירים במשק זכאים להחזרי מס?

מאת: עינבתוספי מזון24/08/105693 צפיות
מטרנה ותוספי תזונה לתינוקות - מידע רפואי ובריאותי לאם ולילד...

מאת: עינבראיית חשבון15/08/103597 צפיות
אם את או אתה מנהלים עסק בטח שאלתם את עצמכם מה תפקידו וסמכויותיו של רואה חשבון CPA בישראל?

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191993 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189678 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181490 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181565 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica