חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוותרים על חלומות?!

מאת: שמחה לוין אימון אישי13/02/20131070 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מוותרים על חלומות ?!

כתבה :שמחה לוין ,מנכ"ל מכללת כישורים-קישורים מהמומחיות המובילות בארץ להכשרת מנחים ומאמנים

הקדמה

מתי לאחרונה חלמתם חלום ?

האם ניסיתם להפוך אותו למציאות ?

האם בכלל יש לכם חלומות ?

שלמה ארצי שר "לא מוותר על החלום שלי עדין ..." –האם אתם מוותרים על החלומות שלכם ?

הרבה מאוד אנשים מוותרים על החלומות שלהם ,במהלך החיים אנשים אלו שכחו איך לחלום  .

רבים וטובים  יודעים מה הם  לא רוצים בחיים שלהם ,אבל לא  יודעים להגדיר בבירור מה הם  כן רוצים בחיים שלהם –מה הפנטזיה הכי גדולה שלהם  ? הם וויתרו על החלום שלהם מראש  .

כשמגיעים אלינו לקורסים  אנשים שוויתרו על היכולת לדמיין ולחלום או אנשים ששכחו איך לחלום אנחנו עושים איתם תהליך שנקרא –שיקום היכולת לחלום .אנשים שאומרים שטוב להם היכן שהם נמצאים והם שבעי רצון מכל מה שקורה להם בחיים ,מועדים לשעמום, לתקיעות  ולסטגנציה .דווקא היכולת לזהות את מה שחסר לנו בחיים ,דווקא  הריק ,דווקא אותו החלל הפנימי –יוצר בסיס לצמיחה ולהגשמה עצמית.

מכללת כישורים קישורים                                                                       www.kishurim-center.com

אז מהו חלום ?

חלום טוב מורכב תמיד משלושה מרכיבים :

1.מרכיב הגילוי – זהו הבסיס לכל חלום טוב –הרגע שבו יש לנו תובנה חדשה אודות עצמנו ,אודות העולם ואודות הייעוד שלנו .אפשר גם לומר שזוהי מעין ,הארה, גילוי של הדברים שמעניינים אותנו אותם דברים שאנחנו רוצים לעשות ולאו דווקא צריכים לעשות .הגילוי קשור לתחושת האושר הפנימי .

2.מרכיב הכישרון האישי – חלום טוב קשור תמיד לכישרון האישי שלנו .לכל אחד ואחת מאתנו יש טביעת נשמה ייחודית .זהו אותו כישור וחוזקה אישית שאנחנו יכולים להביא לידי ביטוי בצורה שונה מאחרים .על פי רוב כשאנחנו מביאים את החזקה הזאת לידי ביטוי היא ממלאת אותנו שמחה .

3.מרכיב הקשור לטובת האנושות – חלום טוב הוא חלום שיש בו תרומה לאנושות .התוצאה של הגשמת החלום היא תרומה לחברה ותוספת ערך מוסף לאנושות .

השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו כבסיס לגיבוש חלום וחזון חדש הם :

מה גיליתי על עצמי ? האם זה משמעותי להבנת הדרך שלי אל האושר ?

כיצד אוכל להביא לידי ביטוי  את הכישרון האישי שלי ?

כיצד הגשמת החלום שלי תשפיע על חייהם של אנשים אחרים ?

השלבים להגשמת חלומות

השלב הראשון הוא אם כן השלב של  גיבוש החלום והשלב השני הוא של יצירת מחויבות עצמית להגשמת החלום .

אפשר גם לקרוא לזה –שלב ההשאה העצמית –השלב שבו אנו משכנעים את עצמנו  שכדאי לנו להשקיע בחלום –זמן, משאבים ואנרגיה אחרת אנחנו נמשיך להשקיע בטרדות ההווה במקום במטרות עתידיות. יש לנו הרבה מאוד תירוצים שעוזרים נו לדחות את ההשקעה הדרושה בעתיד לטובת ההווה .תמיד הכאן ועכשיו גוברים על העתיד .

אז איך עושים את זה ? איך מתחייבים להגשמת החלום ? איך יוצרים במוח ערוצים עצביים חדשים שיאפשרו לנו להתכוונן להגשמת החלום ?

זה נשמע פנטסטי אבל האמת היא ש"כל דבר נוצר פעמים :קודם הוא נוצר בבית היוצר של הדמיון ורק אחר כך הוא נוצר במציאות ". לכן חשוב לדמיין את החלום שלי ,לפנטז איך זה ייראה כשאגשים את החלום שלי :מה ארגיש ? כיצד אתנהג ? מה אחשוב ? מה תהיה התוצאה המיטבית ?

יש כמה דרכים לייצר השאה עצמית (אוטו סוגסטיה ) :להכין לוח חזון עם תמונות שממחישות למוח את התוצאות של הגשמת החלום ,לספר לאנשים אחרים על החלום שלנו  ,לכתוב את  החלומות שלנו לקרוא ספרים על כוחו של התת מודע ועל כוחה של אמונה פנימית בעצמנו (כמו הספר הסוד ).

השלב הבא הוא השלב של תרגום החלום לאסטרטגיה לפעולה .תכנית פעולה להגשמת חלומות היא השלב שבו אנחנו יורדים אל קרקע המציאות : יורדים לפרטים הקטנים ביותר שכן אלוהים נמצא בפרטים הקטנים .זה כישרון בפני עצמו –לרדת מהאולימפוס של החלומות לתחתית ההר .שכן הגשמת חלום מחייבת נשיאת אבנים כל הדרך מהתחתית למעלה .זה השלב המעשי שהו עלינו לגייס את כל המשאבים האישיים והחומריים על מנת להפוך את החלום למציאות .זה השלב שבו עלינו להתגבר בתוך תוכנו פנימה על כל המכשולים האמתיים והמדומים ולהתגייס כל כולנו למשימה של הגשמת החלום .

והכי חשוב לזכור שהצלחה היא מבפנים החוצה .אם נחשוב הצלחה ונאמין בהצלחה שלנו נקבל תוצאה של הצלחה בחוץ.

אז לא מוותרים על החלומות שלנו ...בהצלחה .

 



תגיות המאמר: אימון, הגשמה עצמית, לחלום


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמחה לוין

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי10/12/13885 צפיות
אנחנו חיים בעולם של מפסידנים או מצליחנים .השאלה היא לאיזו קבוצה את(ה) חושב(ת) שאת(ה) שייך ? ולאיזו קבוצה אחרים חושבים שאת(ה) שייך(ת) ? יתכנו מקרים שבהם את(ה) מחשיב(ה) עצמך שייך(ת) לקבוצת המצליחנים ואחרים יחשבו שאת(ה) לוזר(ת).

מאת: שמחה לוין אימון אישי17/04/131166 צפיות
כיצד ניתן להיפתר מכל מיני תסביכים רגשיים שלנו מהעבר? איך נוכל להתמודד אתם ולהצליח לזהות אותם אצלנו?

מאת: שמחה לוין פוליטיקה 23/01/138297 צפיות
לאחר תוצאות הבחירות, ולאחר שאנחנו כבר יודעים מי האנשים שהולכים לקבל החלטות חשובות וגורליות, בואו נביט לרגע מי הם האנשים האלו!

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי10/01/131250 צפיות
איך נצליח לחיות עם חיוך ועם שמחה גם כשאנחנו מתמודדים לפעמים עם מציאות לא פשוטה?

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי01/01/131090 צפיות
הגבינה שלי היא אני. הגבינה שלך היא את[ה] שינוי הוא תמיד הצורך שלנו להזיז את עצמנו מנקודה זו לנקודה אחרת, ממקום מסוים למקום אחר, ממצב מוכר של ודאות למצב של עמימות וחוסר ודאות. נכון שיש שינויים כפויים, כמו: פיטורים, העברה מתפקיד לתפקיד, הכנסת טכנולוגיה חדשה, מינוי מפקד חדש, וכיו"ב. אבל תמיד "אני" הוא זה שצריך להתמודד עם המצב החדש, בין אם השינוי כפוי ובין אם אני יוזם אותו.

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי31/12/121008 צפיות
עשרת הדיברות להתחלה חדשה

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי20/12/12970 צפיות
מה התאריך שבו נולדת ? האם יש משמעות למספרים בחיינו ? מה נותנים לנו המספרים ? בוא וגלה מה אומרים המספרים של חייך!

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213633 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205264 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193109 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192944 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193009 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica