חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם סוף העולם הגיע?

האם סוף העולם הגיע ?

עשרת הדיברות להתחלה חדשה

כתבה :שמחה לוין ,מומחית להכשרת מאמנים,יועצים ארגונים ופיתוח מנהיגות בניהול ,מפתחת המודל הספיראלי,מהמומחיות המובילות בארץ להכשרת אנשים במקצועות חדשניים

מנכ"לית  מכללת כישורים-קישורים .


"כל סוף טומן בחובו התחלה חדשה וכל יציאה היא כניסה במקום חדש "


31.12.12 ,העולם הנוצרי חוגג היום את סוף השנה האזרחית ואולי גם את סוף העולם .

תחת מעטה שלג באירופה ובארצות הברית ,מהלכים עלינו אימים עם נבואות שחורות על סוף העולם ונפילות כלכליות מהצוק .ועוד מנבאים שסוף העולם הגיע .

אז מה באמת קורה כאן ?

האם באמת סוף העולם הגיע ?

ומה בכלל הפירוש של סוף העולם ?

האם אתם בעד סוף העולם ?

-אני דווקא בעד  שהעולם כפי שהוא כיום יגיע לסופו .

-אני בעד לשים סוף לתודעה האנושית כפי שהיא כיום ולהביא לשינוי והתחלה חדשה :

-אני בעד לשים סוף למלחמות וקונפליקטים לא פתורים בתוכנו ומחוצה לנו

-אני בעד לשים סוף לשלטון הטכנולוגיה עלינו  (ראו איך הזמן שלנו נשלט על ידי הטלפון והמחשב והניו מדיה )

-אני בעד לשים סוף לתודעה של מחסור

-אני בעד לשים סוף להתמכרות שלנו לכוח, כסף וכבוד

-אני בעד לשים סוף לפוליטיקנים שחושבים רק על הכבוד שלהם

-אני בעד לשים סוף להסתה של  עניים בעשירים ,חילונים בדתיים ,ערבים ביהודים וההפך


אני בעד להתחיל לבנות עולם חדש :

אני בעד להתחיל מודעות חדשה

אני בעד להתחיל להיות מאושרים עכשיו ולא מחר

אני בעד להתחיל את השלום מבפנים החוצה

אני בעד להתחיל לחיות בשפע רוחני וכלכלי

אני בעד להתחיל להתייחס למצליחנים בכבוד

אני בעד להתחיל לפרגן ולהעצים זה את זה

אני בעד להתחיל להיות אידאליסטים ולא ציניים

אני בעד לעזור לחלשים ,עניים ,וילדים

אני בעד שוויון הזדמנויות בין גברים לנשים

אני בעד מנהיגות אישית שקטה ובוטחת

אני בעד עולם ירוק יותר

אני בעד בריאות של הגוף והנפש

אני בעד להתחיל לחיות מחדש כל יום ויום כאילו הוא היום האחרון בחיינו .אני בעד

להפוך את החלומות שלנו למציאות .


אז איך עושים זאת ?

איך מתחילים לברוא עולם חדש ? מה כל אחד ואחת מאתנו יכולים לעשות כדי לשים קץ לעולם הישן ולברוא עולם חדש וטוב יותר ? איך הופכים את החלום למציאות ?

"עשרת הדיברות" כדי להפוך את החלום למציאות –לברוא עולם חדש

תשעה דברים שיש תמיד לזכור ודבר אחד שאסור לשכוח.


  1. אהבה עצמית: "אני אוהב/ת את עצמי", זה לא משפט אגואיסטי כמו שלימדו אותנו. רק מי שאוהב/ת את עצמו/ה יכול/ה להעניק אהבה לאנשים אחרים.לתת אהבה פירושה להרגיש אחרים ,להעצים אחרים ולתת להם אנרגיה וכוח .


  1. חדשנות: אל תפחד/י לעשות דברים חדשים ולהלך בשבילים שאף אחד/ת לפניך לא הלכ/ה. תמצא/י את הדרך שלך – שמתאימ/ה  לך.אפשר לפרוץ דרך רק אם עושים  דברים לא מקובלים ובניגוד לנורמות וציפיות חברתיות .


  1. חזון ואמונה : תאמינ/י שאת/ה יכול/ה לעשות את כל מה שאת/ה רוצה. לשם כך צריך לחלום. וולט דיסני אמר – "החולמים הגדולים הם אלה שמתעלים מעל חלומותיהם". חשוב שתגבש/י חזון אישי שינחה אותך בדרך ויהיה לך למצפן.ולא פחות חשוב תתרגמ/י את החלום לתוכנית פעולה .


  1. מודעות עצמית: רק מי שלומד/ת על עצמו/ה יכול/ה לטעות ורק מי שטועה יכול/ה לתקן טעויות ולמנוע כישלונות. מודעות עצמית היא תהליך בלתי נגמר והשקעה בלתי נגמרת. עבד/י על כך.


  1. אחריות: אין אשמה אבל יש אחריות. רק אם נלמד לקחת אחריות על המעשים שלנו ועל התוצאות, נוכל להתקדם. אחרת נשאיר את הדברים לידי אחרים, לידי המזל, הגורל וכיו"ב.יש אחריות אישית ויש גם אחריות חברתית .זכרו כולנו ערבים זה לזה מבחינה אישית וחברתית .


  1. אופטימיות: אין מציאות אובייקטיבית, יש רק "רע" ו"טוב" סובייקטיביים. אם נלמד להסתכל על החיים בצד החיובי שלהם נוכל לזרום גם עם הקושי. אם נתפס לפסימיות ולחשיבה שלילית, ניתקע.הכול תלוי בתבניות החשיבה שלנו ובפרשנות שלנו .אמצו לעצמכם פרשנות חדשה על דברים ישנים .


  1. אינטליגנציה רגשית וחברתית: אנחנו לא חיים  על אי בודד, הבנת המקום של הרגשות בחיינו ובחיי הסובבים אותנו הם המפתח ליחסי אנוש טובים ולהצלחה בכל דבר בחיים. ניהול הרגשות במקום התנהלות על ידם בשילוב עם שכל טוב הם מפתח להצלחה. זכרו הרגשות נספגים בגופנו בכל תא ותא .לכן חכמת הלב היא המפתח גם לבריאות הגוף והנפש.


  1. התמקדות: התפזרות ,חלוקת קשב  וניסיון לעשות אינספור משימות בו זמנית מעכב אותנו . היי ער/ה לכך ורשומ/י לעצמך סדר עדיפויות ולפי זה נהל/י את הזמן שלך. אל תנס/י לעשות את הדברים בצורה מושלמת זכר/י שפרפקציוניזם הוא האויב הגדול מכולם בדרך להתחלות חדשות והגשמת חלומות.


  1. רישות ותמיכה הדדית: צר/י לעצמך בסיס תמיכה - אנשים שיתמכו בך ברגעי משבר, יעזרו לך ויעצימו אותך. התרחק/י מהלוזרים, מהמקטרגים,מערפדי האנרגיה  ומבעלי מצב הרוח הרע והיצמד/י לאנשים שיכולים לתמוך בך, להעצים אותך ולהרחיב את רשת הקשרים שלך.


  1. פרגון עצמי: תגמלי את עצמך על הדברים היפים והטובים שאת/ה עושה. אם לא תפרגנ/י לעצמך אף אחד לא יפרגן לך. זכר/י שאנחנו מקבלים את מה שאנחנו נותנים .טפח/י לעצמך על השכם והמשיכי הלאה.


 



תגיות המאמר: אימון, התחלה חדשה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמחה לוין

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי10/12/13885 צפיות
אנחנו חיים בעולם של מפסידנים או מצליחנים .השאלה היא לאיזו קבוצה את(ה) חושב(ת) שאת(ה) שייך ? ולאיזו קבוצה אחרים חושבים שאת(ה) שייך(ת) ? יתכנו מקרים שבהם את(ה) מחשיב(ה) עצמך שייך(ת) לקבוצת המצליחנים ואחרים יחשבו שאת(ה) לוזר(ת).

מאת: שמחה לוין אימון אישי17/04/131166 צפיות
כיצד ניתן להיפתר מכל מיני תסביכים רגשיים שלנו מהעבר? איך נוכל להתמודד אתם ולהצליח לזהות אותם אצלנו?

מאת: שמחה לוין אימון אישי13/02/131071 צפיות
מדוע עם השנים אנו מאבדים את היכולת לחלום? איך להפוך חלום למציאות?

מאת: שמחה לוין פוליטיקה 23/01/138298 צפיות
לאחר תוצאות הבחירות, ולאחר שאנחנו כבר יודעים מי האנשים שהולכים לקבל החלטות חשובות וגורליות, בואו נביט לרגע מי הם האנשים האלו!

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי10/01/131250 צפיות
איך נצליח לחיות עם חיוך ועם שמחה גם כשאנחנו מתמודדים לפעמים עם מציאות לא פשוטה?

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי01/01/131090 צפיות
הגבינה שלי היא אני. הגבינה שלך היא את[ה] שינוי הוא תמיד הצורך שלנו להזיז את עצמנו מנקודה זו לנקודה אחרת, ממקום מסוים למקום אחר, ממצב מוכר של ודאות למצב של עמימות וחוסר ודאות. נכון שיש שינויים כפויים, כמו: פיטורים, העברה מתפקיד לתפקיד, הכנסת טכנולוגיה חדשה, מינוי מפקד חדש, וכיו"ב. אבל תמיד "אני" הוא זה שצריך להתמודד עם המצב החדש, בין אם השינוי כפוי ובין אם אני יוזם אותו.

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי20/12/12970 צפיות
מה התאריך שבו נולדת ? האם יש משמעות למספרים בחיינו ? מה נותנים לנו המספרים ? בוא וגלה מה אומרים המספרים של חייך!

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205544 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196099 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173147 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173133 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica