חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלות גניקולוגיות - מע' מין - קובי עזרא

מאת: יעקב קובי עזראבריאות נשים15/11/20091370 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחלות גניקולוגיות - מע' מין - קובי עזרא

 

•·         זיהום בדרכי המין: האזור הראשון שעובר זיהום הוא אזור הנרתיק (וגינה), מצב דלקתי שנקרא וגיניטיס (דלקת הנרתיק).

•·         סימנים: גרד, הפרשה, לעיתים צריבה במתן שתן, אודם באזור השפתיים והוגינה וכאבים במגע מיני.

•·         גורמים:

•1)      חיידקים במעי, שהחשוב הוא אי-קולי, אך חיידקים אלו ברוב המקרים גורמים לזיהום שממוקם יותר בדרכי השתן התחתונות.

מזהמים יותר ספציפיים לוגינה :

א) פטריות הקנדידה אלביקנס (ע"ש בלובן) , באזור הווגינה וצוואר הרחם, נוצר מטיפול אנטיביוטי ההורס את הפלורה הטובה וצמחת הקנדידה,

ב) קלמידיה (לא חיידק ולא וירוס - משהו באמצע)

ג) חיידק גונוריאה (Gonorrhoea) - יוצר את מחלת הזיוה

ד) וירוס ההרפס

ה) פרזית-טריכומונס: הזיהום יכול להתפשט מהנרתיק אל צוואר הרחם. בדרך כלל צוואר הרחם סגור בפקק רירי המונע את התפשטות הזיהום, אך בזמן מחזור (דימום) כאשר הצוואר נפתח ישנה אפשרות של נדידת זיהום אל צוואר הרחם פנימה יותר.

סרויסיטיס - CERVICITIS (דלקת בצוואר הרחם), התפשטות הזיהום יכולה להגיע אל תוך חלל הרחם ואל תוך חצוצרות הרחם. כאשר הגיע הזיהום לחצוצרה התופעות הקליניות משתנות ואז מופיעים : חום, כאבי בטן (קשים), סימני דלקת (תאים לבנים ושקיעה מוחשת). הסיכון במצב של דלקת החצוצרה היא אפשרות שהדלקת תגיע לחלל הבטן (פריטניטיס). מצב זה של זיהום באזור הבטן נקרא: PID מחלת אגן דלקתית (Pelvic inflammatory diseas).

•·         אבחנה: הדרך לאבחן היא לבצע תרבית מהפרשות הנרתיק על מנת לזהות את סוג המזהם, ניתן להיעזר גם בתופעות הקליניות וסוג ההפרשה. כמו כן לבצע בדיקת גם. מחפשים כמות של תאים לבנים ושקיעת דם נוגדים כנגד מזהמים מסוימים, הכוונה העיקרית היא כנגד הקלמידיה, כשמדובר ב -PID, הגורמים המזהמים השכיחים יותר הם: הקלמידיה והגונוראה, ניתן לאבחן על פי הקליניקה וגם הבדיקות שהוזכרו. הקלמידיה הוא המזהם השקט זיהום קל ולא קלינית סוערת, בקליניקה סוערת זה הגונוראה.

•·         טיפול: אנטיביוטי או אנטיפטרייתי,   שאמור להיות מכוון כנגד המזהם, לגבי הגונוראה מטופל בפניצלין. קלמידיה מטופלת בדיקסלין או טטרציקלין, נגד הקנדידה דקטרין ודיסטטין.

•·         סיבוכים: (בעיקר של PIO): הידבקויות שייגרמו לסתימת החצוצרה, פגיעה בתנועתיות של החצוצרה ותוצאה משני שינויים אלו עלולה להיגרם עקרות ו/או הריון מחוץ לרחם.

סיבוכים נוספים: הידרוסלפינס (חצוצרה מעין ציסטית) אפצס בין החצוצרה לשחלה, קיום יחסי המין גורם להדבקה חוזרת במצב של קנדידה ולכן הטיפול הוא בשני בני הזוג.

•·         קליניקה: של קנדידה אצל גברים, הפרשה לבנה וגירוי במתן שתן.

•·         דימומים מהרחם: אחת לחודש למשך 4 ימים בממוצע, ישנו דימום שהינו התפרקות רירית הרחם כתוצאה מירידה ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון - בסוף המחזור.

•·         דימום לא צפוי בשלב אחרים של המחזור יכול לנבוע מהסיבות הבאות:

•·         איזון לקוי ברמות האסטרוגן או הפרוגסטרון, מדובר בעיות ביוץ התפתחות הזקוק בשחלה, לא חייב להיות ירידה בהורמונים, לעיתים עודף אסטרוגן יכול לגרום לדימום.

•·         סיבות נוספות: הן סיבות שקשורות בהריון -ללא ידיעה, יכול להיות כתוצאה מהפלה של הריון או מצבים אחרים שהיה הריון ודימום כרגיל ופתאום מקבלת דימום לא צפוי נוסף, כאשר ההיריון הוא מחוץ לרחם- היא לא מקבלת את רמת ההורמונים הדרושה והיא לא מונעת את המחזור הרגיל ואז במהלך ההריון ישנו דימום לא צפוי בשבועות מתקדמים מאוד לפני הלידה - מצביע על הפרדות השלייה.

•·         גידולים ברחם: מצב שכיח אצל נשים מבוגרות יותר, הגידולים יכולים להיות מיומות (שריר חלק ברחם), גידולים של רירית הרחם- הגידול הגניקולוגי השכיח ביותר.

•·         סיבות מערכתיות (לא קשורים ממש באברי המין): כגון: היפו או היפותירואידים, רמה נמוכה של תרומבוציטים, הפרעה אנזימתית הקשורה בסטרואידים, הפרעות מנטליות כתוצאה (שינויים הורמונליים) בטראומות.

•·         הבחנה: במצב של דימום מהרחם ההבחנה צריכה להיעשות כך: בדיקה הורמונאלית: אסטרוגן ופרוגסטרון , הורמוני התירואיד, אולטרסאונד של מע' המין לחפש הריון (אולי?) ניתן לראות את עובי של רירית ברחם, ניתן לחפש ציסטות בשחלה.

•·         מחלה ציסטית של השחלה, המחלה מתאפיינת בהפרעה הורמונאלית, המשנה את היחס בין FSH ל-SH , הפרעה הורמונאלית זו גורמת להיווצרות של ציסטות מרובות בשחלה המפרישות הורמונים בעיקר אנדרוגנים, אבל גם אסטרוגן ופרוגסטרון והתוצאה היא הפרעות ביוץ, דימום לא סדיר בגלל האסטרוגן והפרוגסטרון שיוצאים ביחד, כולל אותם תופעות שיעור, השמנה ותופעות נוצרות היוצרות מצב סכרתי בגוף- אצל רוב החולות - אי סבילות לסוכר.

•·         הבחנה: ע"י בדיקת רמות אנדרוגנים בדם, ניתן לבדוק גם את היחס FSH ו-LH, היחס  הולך לכיוון ה-LH עולות יותר מרמות ה FSH. אולטרסאונד שבו מחפשים את הציסטות בשחלה.

•·         טיפול: תלוי ברצון החולה להרות או לא , אם היא רוצה להרות צריך לאפשר איזון הורמונלי וביוץ טוב יותר. במידה ואין כוונה להרות הטיפול ההורמונאלי מבוסס בעיקר על גלולות.

אנדומטריוזיס (Endometriosis):

במחלה זו ישנה צמיחה של רירית הרחם באזורים שהיא לא אמורה להימצא בהם כגון: חלל הבטן- המקום השכיח ביותר, על גבי השחלות ואברי הבטן ולעיתים במקומות מרוחקים כגון: הריאות.

•·         קליניקה: כאבים בעיקר הבטן בשלבים שונים של המחזור, בעיקר כמה ימים לפני הדימום (כמו כאבי מחזור באזור הספציפי) הסיבוך העיקרי הוא עקרות.העקרות נובעת מהידבקויות וחסימה של החצוצרה או פגיע ברקמת השחלה כתוצאה מרקמות האנדומטריוזיס.

•·         טיפול: תרופתי או כירורגי: תרופתי במידה והאישה לא מעוניינת להרות מטפלים בטיפול המקטין את הציר ההורמונאלי: כגון: דנזון. כשאישה רוצה להרות באנדומטריאוזיס קשה נעשה IVF (הפריית מבחנה) טיפול כירורגי: הוא קריטה של ריקמת האנדומטריוזיס מחלל הרחם.

•·         הפרעות ביוץ הם בדרך כלל על רקע הורמונלי, הן יכולות לנבוע מבעיה הורמונאלית שמקורה בהיפופיזה FSH או LH ואחרים כגון: פרולקטין, תירואיד, סטרואידים וכו' או מבעיות הורמונאליות הקשורות בשחלה

•·         הבחנה: תעשה ע"י בדיקת חום הגוף לאורך ימי המחזור-הפרוגסטרון מעלה חום 0.5 - 0.8

ניתן לבדוק את כמויות הפרוגסטרון בדם- ההורמון אמור להיות להפרש כתוצאה מהביוץ.

•·         טיפול: במידה והאישה רוצה להרות נותנים תרופות המעוררות את השחלה כגון: קלומיפן, מגרה את השחלה וכוריגון-גורם לביוץ. במידה והאישה לא רוצה להרות ניתן לה גלולות.

יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים: 

 1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף. 

2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.

 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140                            
* מנהל האתר: ארגון הבריאות והכושר הישראלי - http://www.healthnfit.org/index.php
* אתר הדיאטות עיצוב וחיטוב הגוף: http://www.dietme.co.il/   

תזונה בריאות ודיאטות (דיאטה) : http://www.2all.co.il/Web/Sites/diet-kobi/

http://blogerim.co.il/bodybuilding

תחרויות מרי ישראל ופיתוח גוף (בודי בילדינג): 

דיאטות, הרזייה וחיטובים: http://blogerim.co.il/kobi

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטה מהירה דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות והכושר.
ארגון הבריאות והכושר הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב קובי עזרא

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191556 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ורפואה כללי25/08/131844 צפיות
סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) סוכרת מסוג 2 בעבר כונתה סוכרת מבוגרים, היות ובעבר כמעט ורק מבוגרים ובעיקר שמנים סבלו ממנה. כיום עם מגפת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער, חלה עלייה בתחלואה של סוכרת סוג 2 בילדים ונוער, זאת עקב ההשמנה אשר נובעת מתזונה בלתי נאותה וחוסר פעילות גופנית. בסוכרת סוג 2 נוצרת תופעה של תנגודת הגוף להורמון אינסולין וכך בהמשך הפרשת אינסולין מוגברת, ובסופו של דבר ירידה בכמות האינסולין המופרשת מבלוטת הלבלב, כך לנעשה נוכל להבחין בעליית רמות הסוכר בדם, מצב המכונה היפרגליקמיה והתפתחות סו

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה18/08/131535 צפיות
דיאטה, ודיאטות בלתי פעילות אם כן נשאלה השאלה מדוע דיאטות אינן פעילות? או לפחות אנו רואים ירידה במשקל בהתחלה, אך כעבור זמן קצר אנו נתקעים! הסיבה העיקרית שדיאטות לא עובדות היא שלכל תוכניות הדיאטה למיניהן יש הנחת יסוד שגויה המבוססת על טיפול בסימפטומים, בגורמים החיצוניים וללא התייחסות לקשר של גוף-נפש הסתכלות מלאה על החיים שלנו. דיאטת מתבססות על כוח רצון ומשמעת עצמית בעיקר בלי לבדוק למה מלכתחילה אוכלים יותר מידי. בנוסף, השינוי המוצע הוא מבחוץ פנימה במקום מפנים החוצה. כלומר, דיאטות מציעות שנשנה את הפ

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה01/08/131612 צפיות
דיאטת אטקינס: ד"ר אטקינס ממליץ בדיאטה שלו לצרוך בכמות כמעט בלתי מוגבלת, את המזונות הבאים: בשר, ביצים, גבינה ושומן, שמן וחמאה, וללא ספירת קלוריות. אך ישנו הצורך להגביל את צריכת הפחמימות מוגבלת לכ- 20 גרם ביום. דיאטה של אטקינס הינה ללא פחמימות לפחות בשלב הראשון. דיאטת אטקינס הידועה גם כדיאטה עתירת חלבונים ושומנים ודלה בפחמימות. למידע נוסף אודות דיאטת אטקינס. התיאוריה שאחרי הדיאטה, לדברי יודעי דבר ואטקינס הינה שלאורך התפתחות האדם, למעשה עד המהפכה החקלאית שחלה לפני כ- 10,000 שנה, האדם כמעט שלא ני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/04/131773 צפיות
מחקר על השפעות של דיאטה ללא פחמימות על פי מחקרים תצפיתיים תוכננו רופאים ומדעני תזונה, נמצאו ביצועים גופניים בלתי תקינים הם נפוצה אך אינם מחייבים תוצאה של דיאטת דלת פחמימות או דיאטה ללא פחמימות. אך יחד עם זאת, שימוש טיפולי בדיאטות קטוגניות לא צריך לחייב הגבלה מכל עבודה פיזית או פעילות גופנית, עם הייחודיות שהיכולת האנאירובית היחידה היא מוגבלת, כגון הרמת משקולות. במקרה זה, בשל רמות הגליקוגן הנמוכים בדיאטה קטוגנית, ספורטאים תחרותיים קשה עד כדי שאינם מסוגלים לעקוב אחרי זה סוג של דיאטה. בשנת 1939 שני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה03/04/131576 צפיות
מיץ טהור מכיל לא מעט סיבים תזונתיים, מיץ צם לעתים קרובות להשתמש בחוקן או משלשלי צמחים או מים מלוחים בתקופת צום יעילים לסלק פסולת מהמעיים והמעי הגס. שיטה נוספת להשגת אפקט זה כרוך קליפות פסיליום בערבוב עם המיץ הטבעי. בגלל שפסיליום אינו נספג לגוף, אך הוא סופח נוזלים באופן משמעות, כך הוא יוצר את העיקר הנחוץ כדי להקל על פינוי.

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191721 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192150 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161775 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161655 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161908 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161886 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152744 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica