חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך לאיתור נוטריונים בישראל

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי02/03/20141661 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איתור נוטריונים, דומה מאוד לאיתור עורכי דין, כאשר יש למעשה שלוש דרכים מרכזיות למציאת נוטריון: דרך מאגר הנוטריונים, באמצעות קבלת המלצה או על ידי אינדקס נוטריונים. מיד נרחיב אודות כל האמצעים הללו. מיהו נוטריון? מהו תפקידו? הנוטריון הוא עורך דין במקצועו, אשר הוסמך לתת שירותי נוטריון. אלו כוללים בין השאר, תרגום נוטריוני, אישור חיים, אימות הסכם ממון ועוד. כאשר יש לנו צורך בשירות נוטריוני כלשהו, עלינו לפנות לנוטריון מקצועי, אשר שומר על כללי האתיקה וגובה שכר על פי החוק. שימו לב – שכר הנוטריונים הוא אחיד! פירושו של דבר הוא כי הנוטריון מחויב לגבות שכרו על פי רשימת התעריפים האחידה ואינו רשאי לסטות ממנה.

איתור נוטריונים

אתם זקוקים לשירותי נוטריון אקספרס, כדאי שתדעו כי היום קל מאוד לאתר נוטריונים באינטרנט. לרשותכם, מאגר הנוטריונים ואינדקס נוטריונים ברשת. כמו כן, תוכלו לבקש המלצה על נוטריון מקצועי מבני משפחה, חברים, עורכי דין אחרים וכיו"ב. להלן הסבר אודות כל אחד מאמצעי החיפוש:

1. מאגר הנוטריונים: תמצאו אותו באתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין. החיפוש בו קל ונוח, תוכלו לחפש נוטריונים על פי שמם, על פי שפה, עיר וכיו"ב. תחת שמו של כל נוטריון, יופיעו פרטי ההתקשרות שלו – כתובת, טלפון ופקס/מייל.

2. אינדקס נוטריונים: בו תמצאו רשימת נוטריונים,  מאמרים שונים בנושא נוטריון וכן, קישורים לאתרים חשובים רלוונטיים, כמו האתר של משרד המשפטים.

3. המלצה על נוטריון: שאלו בני משפחה, חברים, מכרים ואף עורכי דין שאתם מכירים, אם הם יכולים להמליץ על נוטריון בסביבת העבודה/המגורים שלכם.

שימו לבנוטריונים בארץ, כפופים לכללי אתיקה מקצועית ועליהם לגבות שכר על פי תעריף אחיד שנקבע על ידי משרד המשפטים.

כללי אתיקה – חובה של נוטריון

נוטריונים מחויבים לכללי אתיקה מקצועית, המופיעים בחוק הנוטריונים. כללים אלו מתייחסים בין השאר, לחובת הנוטריון לשמור על כבוד המקצוע ולחובתו לנהוג כלפי הפונים אליו, בנאמנות ובמסירות. הנוטריון חייב לשמור על החוק והתקנות בדקדקנות, בבואו לבצע את השירות הנוטריוני. למשל, כאשר עליו לקבל מסמך כלשהו, כתנאי לביצוע הפעולה, לא יבצעה, אלא אם נמסר לו מסמך כאמור. כמו כן, ישנו הנושא של הכשירות המשפטית. אם עלה בלבו של הנוטריון ספק לגבי הכשרות ולא הוצג בפניו, מסמך המעיד אחרת, עליו לסרב לאשר את הפעולה.

נוסף על זאת, נוטריונים מחויבים לשמור בסוד כל מידע המגיע אליהם, בעת מילוי תפקידם כנוטריונים, אך יש להדגיש כי אין המדובר בחיסיון של עו"ד- לקוח וחובת הסודיות איננה אבסולוטית. כלומר, הנוטריון יכול להיות מחויב לגלות את המידע, על פי חיקוק אחר או על פי פסק דין.

שכרם של נוטריונים

נתון חשוב מאוד על עבודת הנוטריון, היא נושא השכר. רבים אינם מודעים לכך כי שכר הנוטריונים הוא אחיד. זהו ללא ספק אחד המדדים החשובים לבחירה של נוטריונים. נוטריון אשר גובה שכר שלא על פי התעריף האחיד, מבצע עבירה אתית. באתר האינטרנט של משרד המשפטים, תמצאו את רשימת התעריפים, על פיה גובים נוטריונים את שכרם.

חל איסור מוחלט על הנוטריון לגבות שכר נמוך יותר או גבוה יותר מן הקבוע ברשימת התעריפים. יתרה מזאת, נוטריון אף אינו יכול להחליט שלא לגבות שכר מן המבקש, אלא במקרים ספציפיים שנקבעו על ידי ועדת הנוטריונים של לשכת עורכי הדין. על כן, לפני שאתם פונים למשרד נוטריון, באפשרותכם לדעת בדיוק כמה תחויבו בגין השירות. כל שעליכם לעשות, הוא לבדוק ברשימת התעריפים, מהו התעריף עבור השירות לו אתם זקוקים. בין אם זה אישור צוואה או תרגום נוטריוני אקספרס, הנוטריון מחויב לרשימת התעריפים של משרד המשפטים.

איתור נוטריונים הוא פשוט וקל ובמאמר זה, סקרנו את שלושת הדרכים המרכזיות לאיתור נוטריון. בעבודתם, כפופים הנוטריונים לכללי אתיקה מקצועית, במסגרתם יפעלו למען הפונה במסירות וביעילות, תוך שמירה על סודיות, כאמור בחוק. כמו כן, עליהם לגבות שכר, אך ורק על פי התעריף האחיד.

 



תגיות המאמר: נוטריונים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161264 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161088 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161709 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151360 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231577 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica