חפש מאמרים:
שלום אורח
01.12.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה עדיף, קידום אורגני או קידום ממומן?

מאת: דויד מנשהקידום אתרים10/03/2014590 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה עדיף, קידום אורגני או קידום ממומן?

החזקת אתר באינטרנט הפכה להיות חלק בלתי נפרד מן העולם העיסקי. זו כבר עובדת חיים וככלשהזמן מתקדם כך מתגבר זרם הבניה של האתרים, בבחינת, "אם אין לי אתר אני לא קיים". דווקא עובדה זו הופכת את השיווק האינטרנטי למורכב, אם לא בעייתי. זאת, מאחר שעלינו להתחרות לא בשתיים-שלוש חנויות מהתחום שלנו ברחוב שבו מצויה החנות, אלא מבחינה עקרונית באינספור חנויות בכל הארץ, שלא לדבר על כך שיותר ויותר הקניה הופכת להיות חוויית קניה בכפר הגלובאלי כולו, כלומר בכל רחבי הרשת. זוהי כמובן הגזמה, אבל היא נועדה רק להדגיש עד כמה התחרות נעשתה הרבה יותר קשה.

הדרך להאבק בתמונת מצב זו היא לקדם את האתר שלנו כך שהגולשים יעדיפו אותו על פני אתרים דומים אחרים. השאלה הראשונה בהקשר זה היא כיצד להביא את האתר למודעות של הגולשים, שרק לפני רגע לא ידעו על קיומו? התשובה היא שלא כמו כל דבר בצה"ל, שצריך לפרק לשלושה חלקים, כאן נפרק אותה לשני חלקים. יותר נכון נציג שתי אופציות: קידום ממומן וקידום אורגני.

נתחיל עם קידום ממומן.

באופן הפשוט ביותר, מדובר בפירסום מודעות אינטרנטיות, בתשלום, בעמודים שונים ועד כמה שאפשר בצורה מפולחת. הכוונה היא שהמודעה יכולה להגיע לקהל מדוייק ככל האפשר, למשל אוהבי אוכל סיני. הפלטפורמות יכולות להיות אתרי אינטרנט, אך גם המדיה החברתית ובראשה פייסבוק. פלטפורמות אלה הן חלק מהאפשרויות לפירסום ממומן - ובמקרה של פייסבוק אפילו פירסום מפולח מאד.

היתרון של הקידום הממומן הוא שהמוצר שלנו (גם שירות הוא מוצר) מגיע ישירות ובאופן כמעט מיידי אל הציבור הספציפי שאנו מעוניינים למשוך את שימת-ליבו. מבחינה זו, עסקים קטנים (אך גם אחרים כמובן) יכולים להתחיל ו"לגרד" לידים. זאת לעומת הקידום האורגני המתמקד בפעילות לטווח ארוך יותר.

עם זאת, גם אם הקידום האורגני מצליח להשיג בזמן קצר לידים, נדרשת עבודה מקצועית לאיתור ושימוש בביטויי המפתח ובדיקת רמת התחרותיות בנישה שבה פועלים, רמת ועוצמת התחרות על מילות המפתח ועוד.

כדי להשיג את התוצאות המקוות יוצרים אנשי הקידום הממומן מספר גירסאות של המודעות במטרה להחליט איזו מודעה תהיה הטובה ביותר להשגת המטרה, קרי יחס ההמרה הטוב ביותר, שיתבטא במה יהיה בסופו של דבר מחירו של כל ליד.

קידום מסוג זה מאפשר לקבוע אם להמשיך ולייצר לידים  - כך שלא יהיה "עודף ייצור" שבו לא יוכל העסק לטפל. כלומר מסתפק בלידים שהתקבלו או רוצה להאט את הזרימה, מפחיתים או מפסיקים את הפירסום.

קידום אורגני

לעומת הקידום הממומן, הקידום האורגני אינו בתשלום עבור מודעות - אך העלויות שלו אינן קטנות ממנו ובשלבים הראשונים הוא אף יקר מן הקידום הממומן. זאת בגלל הצורך להשתמש במשאבי זמן הרבה יותר גדולים, לרוב (וגם רצוי!) באמצעות אנשי מקצוע. כאשר אנו מדברים על שימוש במשאבי זמן, הרי שמה שגוזל זמן רב הוא שכדי ליצור עבורו נוכחות ברשת, יש צורך לבנות עבורו מערכת שלמה של תמיכה היקפית - כלומר קישורים נכנסים מאתרים שמאפשרים קישורים כאלה - ויש חשיבות גדולה לאיכות הקישורים, מאתרים בעלי סמכות ודירוג גבוה במנועי החיפוש ובראשם גוגל.

ישנם כמובן אתרים הנהנים מאיכויות אלה כמו "וואלה" אך כמובן, כדי להיות מעשיים, לא נוכל לקבל מהם קישור יוצא אל האתר שלנו לאוכל סיני. במקום זאת, מקדמי האתרים המקצועיים יבצעו את הקישורים האלה ע"י כתיבה באתרי מאמרים ובבלוגים, הוספת כתובת האתר לאינדקסים שונים, תגובות בבלוגים ובמדיה החברתית כמו בפייסבוק וטוויטר ועוד.

ניתן כמובן לבצע את כל העבודה הזו באמצעים עצמיים, כלומר ע"י בעלי האתר או מי מעובדיו, אבל המשמעות תהיה שזמן שאמור להיות מוקדש לעבודה שבעל העסק נהנה מיתרון יחסי בה, יוקדש לעבודה (קידום) שלרוב אין לו שום מומחיות  בה - או להשבית מעבודה אחד העובדים (שגם הוא מן הסתם אינו בעל מומחיות בתחום הקידום).

קידום אורגני, כאשר הוא נעשה נכון, בשיטתיות, מקצועיות והתמדה, הוא ריצה למרחקים ארוכים - אך ריצה ששכרה בצידה שכן הוא יוצר בסיס איתן לאתר, הוא ממתג אותו גבוה וומעניק לו דירוג גבוה במנועי החיפוש  וכמובן, העלויות הולכות ופוחתות ככל שהזמן עובר.

מהי תוצאה בעמודי תוצאות החיפוש במנוע החיפוש? התשובה חד-משמעית: המקום הראשון. כל מיקום מתחת למקום הראשון בתוצאות החיפוש משמעותו נפילה גדולה מאד בסיכוי שמישהו יקליק על כתובת האתר שלכם. עד כדי המצב דרמטי, שהתוצאה הראשונה זוכה לפי ארבעה לחיצות מאשר המקום השני וזה לפי שתיים מהמקום הבא אחריו. כל שאר התוצאות, שלא לדבר על העמודים הבאים הופכים אותם לחסרי חשיבות לחלוטין.

אם כך, ההמלצה או השאיפה ברורה: יש לעשות הכל כדי להתמקם בראש העמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל. יש לכך חשיבות קריטית מבחינת הניראות של האתר והמוניטיזציה שלו - כלומר הפיכתו למכונת כסף, או חלילה לחללית המשייטת ללא כתובת וללא שום תקווה להכנסה.

http://www.wordsuit.co.il/index.php/seo

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/15809 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/15845 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/14742 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/14811 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/14707 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/14687 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/142334 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/182582 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/171839 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/171747 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/171574 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/171582 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

מאת: רועי כץקידום אתרים16/11/161248 צפיות
בונים אתר עם מערכת מיוחדת , אשר מציעות אחסון של האתר בקרב הפלטפורמה שלהם, בנייה ועיצוב של האתר באמצעים בסיסיים פשוטים , ככה ש כל בעל עסק יכול לבנות לעצמו אתר.

מאת: vodplaceקידום אתרים17/08/161930 צפיות
כל עסק צריך אתר תדמית שיחשוף אותו לעיני כל, אך גם אתר התדמית דורש קידום אתרים ושיווק על מנת שיגיעו אליו אנשים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica