חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קלפים טיפוליים של המרכז הישראלי לפענוח ציורי ילדים

מאת: עידן שלומןחינוך ילדים23/06/20143709 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטיפול בילדים הזקוקים לטיפול פסיכולוגי או טיפול ריגשי על מנת להבין מה הם עוברים ולנסות לעזור להם במידה והם זקוקים לליווי מקצועי שיאפשר להם לשפר את המצבם הנפשי ו\או החברתי אפשרי במספר דרכים שונות. אחת מהדרכים שהתפתחו עם השנים והפכה לנפוצה בעת האחרונה היא טיפול באמצעות קלפים טיפוליים.

מהם קלפים טיפוליים?

קלפים טיפוליים הינם למעשה קלפי משחק דוגמת משחקי קלפים רבים שאנו מכירים כמו טאקי, אונו, יניב ואחרים, אך עם טוויסט בכך שהם מרוכזים יותר בהבעת רגשות ותיאור מצבים שונים שדרכם ניתן להיות נגיש יותר לילדים המטופלים או לאפשר להם להביע את עצמם באמצעות קלפים שונים במשחק.

מדוע משחק קלפים?

משחק בקלפים טיפוליים הינה דרך יותר חברותית ונוחה עבור ילדים רבים לתקשר עם המטפל המבוגר. כאשר מדובר בתקשורת באמצעות המשחק ילדים רבים מוציאים בקלות רבה יותר את אשר על ליבם אם במודע או שלא במודע והדבר נעשה בצור היותר טיבעית מאשר שיחה או דיון על מצבם עם המטפל.

איזה קלפים טיפוליים יש בנמצא?

כאמור, קלפים טיפוליים הם בעלי מטרות שונות וסגנונות שונים. אלו חלק מהם:

מרגישונים – משחק המאפשר לילדים להביע את ההרגשה שלהם באותו היום והרגשה משוערת של הילד כלפי בני משפחה או חברים. המשחק מאפשר הבעה של ההרגשות באמצעות בחירת קלפים, דיבור ו\או פנטומימה ואף ניתן לשלב ברקע מוסיקה מתאימה.

ארץ יצורי הנפש – משחק קלפים העוסק בשדונים וקסמים ומאפשר לילדים להשליך את עולמם לעולם דמיוני בו יהיה להם קל יותר להיפתח ולהביע את אשר במחשבתם או על ליבם. הקלפים הללו עוזרים להביע רגשות בצורה ייחודית ותוך כדי משחק מורכב ומעניין.

מצברוחונים – קלפים טיפוליים העוסקים במצבי רוח, תכונות שהילד ירצה לאמץ וכאלו שירצה להיפטר מהן ובעיקר מצב הרגשות שלו ביום הנתון של המשחק וגם כיצד הוא רואה קרובים אליו מבחינת מצב רגשות ויחסים. הקלפים מאפשרים גישה נוחה להבנת הילד ומצב הרוח שלו כמו גם הבנה של הרגשות הפנימיים שלו אודות מה מציק לו והבנה מה יכול לשפר את מצבו. הכל דרך הקלפים.

אלו הם רק דוגמא מבין מגוון משחקי קלפים טיפוליים שנועדו לעזור בתיקשורת בין מטפלים לילדים, כאשר הקלפים מאפשרים לילדים במרבית המיקרים גם להעביר את המסר של הרגשות או התחושות הפנימיות שלהם וגם את הפתרון שהם מרגישים שיהיה הטוב ביותר עבורם. כמו כן הקלפים עוזרים לחבר בין מטפל לילד שכן זהו טיפול יותר ידידותי ופחות רישמי מאשר טיפול פסיכולוגי מקובל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן שלומן

מאת: עידן שלומןקניות 25/07/213700 צפיות
תושבי המדינה נהנים לאחרונה משפע של אפשרויות חדשות לרכישת מתנות מיוחדות. הטכנולוגיה החדשה של עולם הצילום הגיעה בסערה לישראל ומאפשרת פיתוח תמונות והדפסה שלהן כמעט על גבי כל מוצר שתעלו בראשכם. על כך במאמר שלפניכם.

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20611 צפיות
נקלעתם לחובות שלא באשמתכם (או שכן...) אבל באמת בתום לב? אתם לא יודעים כיצד תוכלו להחזיר את החובות הללו לנושים השונים (בנקים, חברות אשראי, ביטוח, ספקים וכן הלאה)?

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20639 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים מבחינה פיננסית עבור בעלי עסקים רבים (אך גם שכירים או מובטלים) נחקק ב 2019 והביא מהפכה של ממש בנקודה רגישה עבור רבים – צבירת חובות והדרך להתמודד איתם או עם הגעה למצב של פשיטת רגל.

מאת: עידן שלומןדיני עסקים12/07/201054 צפיות
ב 15 לספטמבר 2019 חוקק אחד החוקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לכלכלה בישראל. מדובר על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמחליף את התהליך של "פשיטת רגל" כפי שהיה קיים במשך עשרות שנים וגרם נזק רב לחייבים, לנושים ולמערכת המשפט בישראל.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205061 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: עידן שלומןבניין ואחזקה - כללי24/05/201186 צפיות
מוצר שתמצאו בכל בית ישראלי ונחשב אחד החיוניים ביותר הוא המזגן הביתי. קשה לדמיין את החיים המודרניים שלנו ללא מזגן בקיץ או בחורף וכאשר יש תקלה במזגן רובנו ממהרים להזמין טכנאי מזגנים שיגיע כמה שיותר מהר לתקן את המזגן המקולקל. הבעיה שלא תמיד יש טכנאי מזגנים מומלץ שפנוי להגיע באותו היום או אפילו למחרת לשירותי תיקון מזגנים ובחודשי הקיץ הלוהטים טכנאי המזגנים הפופולאריים תפוסים לפחות שבוע ימים מראש. אז מה הפתרון ?

מאת: עידן שלומןשיפוצים28/01/201625 צפיות
חשמלאים מספקים כיום קשת שירותים רחבה ביותר שנוגעת לאספקטים שונים בכל עבודת שיפוצים בבית שלכם, בין אם מדובר בשיפוץ יסודי של כל הבית או ריענון של מערכת החשמל הביתית.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196289 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196247 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915499 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196271 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196178 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915314 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193826 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica