חפש מאמרים:
שלום אורח
06.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קידום אתרים? הדרך מתחילה בשמו של האתר ובסיומת

מאת: דויד מנשהקידום אתרים10/09/2014598 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים נוטים להתעלם ממקומם החשוב של שני מרכיבים בקידום אתרים: שם מתחם (דומיין) והסיומת של כתובת ה-URL, אך השקעה של מחשבה בנושא זה יכולה להניב תוצאות טובות מעבר לכל מה ששערתם.

בחירה נכונה של שם לאתר

בעת בניית אתר, בחירת השם אמורה לשקף באופן הנכון ביותר את זהותו העיסקית, או האחרת של האתר. חשוב מאד, כמובן, שהשם יהיה מספיק אינטואיטיבי מבחינת גולשים המקלידים שאילתה במנועי החיפוש. ניקח לדוגמה גולש שיקליד במנוע החיפוש "קומדיה בנושא זוגיות". אם אנו מנהלים  אתר של תיאטרון המתמחה בקומדיות, חשוב שנשכיל לכלול בכתובת האתר המילה comedy, או comedia - באופן זה יגדל מאד הסיכוי שהאתר יופיע ברשימת תוצאות החיפוש שמעלה מנוע החיפוש.

הדוגמה הזו משקפת למעשה, את החשיבות של השם מבחינת קידום האתר. ואכן, ככל  ששם האתר יהיה קרוב יותר למילים שהקלידו הגולשים במנועי החיפוש, כך יגדל הסיכוי שבין התוצאות שיפיק מנוע החיפוש, יהיה גם האתר "שלנו". זאת, מאחר שמנועי החיפוש פועלים לטובת הגולש, כלומר הם מבקשים לספק לו את המידע הקרוב ביותר היכן נמצא התוכן שהוא מחפש - ועד כמה שאפשר בהתאמה מירבית לשאלות שלו. ברור אם כך שככל שהשם משקף את השאלה, כך עולה הסיכוי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש.  יתרה מכך, גם לגולשים עצמם תהיה העדפה רבה יותר לאתר ששמו משקף הכי קרוב את העניין שלשמו הקלידו את החיפוש.

איפה קונים שם מתחם?

לא חסרים מקומות לרכישת שם מתחם. כל מה שצריך לעשות הוא להקליד במנוע החיפוש את הצירוף של "קניית שם מתחם", "או קניית שם דומיין", או צירופים דומים אחרים, כדי לקבל שפע הצעות. תמצאו שישנם אתרים כאלה הן בארץ והן בחו"ל (הרבה יותר, מטבע הדברים), המוכרים לא רק שמות מתחם, אלא גם שירותי איחסון, במסגרת סל המוצרים שלהם. ישנו הבדל מהותי בכל זאת, שמות מתחם עם סיומת ישראלית (שתיכף ניגע בה בהרחבה) ניתן לרכוש רק באתרים ישראליים. המחירים, אגב, זהים פחות או יותר גם כאן וגם שם.

סיומת, מה לבחור?

כאשר אנו מדברים על סיומת, אנו מדברים החלק האחרון בכתובת האינטרנט (URL), כלומר שתיים, או יותר אותיות מצד ימין של הכתובת. הכתובת, אגב, כידוע, מורכבת ממספר אלמנטים (משמאל לימין): תחילה ה-HTTP (או HTTPS באתרים מאובטחים), אחר כך ה-WWW המוכר, שהוא ראשי תיבות (באנגלית, כמובן) של רשת האינטרנט, לאחר מכן שמו של האתר, שבו עסקנו קודם,  ולאחר מכן הסיומת, כמו co.il, com, org, net  וכו'.

אתרים רבים נושאים את הסיומת com, שבתחילת הדרך יוחדה עבור אתרים מסחריים, אך נעשתה כל כך נפוצה, עד שכיום היא מציינת אינספור אתרים שאינם דווקא מסחריים. סיומות אחרות מיוחדות עבור אתרים המבקשים שיהיה להם זיהוי של המדינה שבה הם פועלים, כמו למשל ru עבור רוסיה, es עבור ספרד וכו'. באופן זה יוחדה הסיומת co.il עבור ישראל.

עדיף אם כן, שכאשר אנו בונים אתר ישראלי, עבור גולשים ישראלים, שהסיומת תהיה co.il, כדי שגם לגולשים יהיה ברור שמדובר באתר ישראלי, אך גם כדי שמנועי החיפוש יראו באתר שלנו תוצאה רלוונטית לשאילתות בנושא שהאתר שלנו עוסק בו ולכן ימקמו אותו הרבה לפני שאתרים באותו נושא, ממקומות אחרים בעולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/15693 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/15722 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/14631 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/14688 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/14592 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/14565 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/142180 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/182058 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/171634 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/171555 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/171378 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/171398 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

מאת: רועי כץקידום אתרים16/11/161066 צפיות
בונים אתר עם מערכת מיוחדת , אשר מציעות אחסון של האתר בקרב הפלטפורמה שלהם, בנייה ועיצוב של האתר באמצעים בסיסיים פשוטים , ככה ש כל בעל עסק יכול לבנות לעצמו אתר.

מאת: vodplaceקידום אתרים17/08/161743 צפיות
כל עסק צריך אתר תדמית שיחשוף אותו לעיני כל, אך גם אתר התדמית דורש קידום אתרים ושיווק על מנת שיגיעו אליו אנשים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica