חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גידול הידרופוני זה הדבר הבא שחובבי גידול ביתי חייבים להכיר

מאת: דודישגינון23/05/201711656 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל מי שחובב חקלאות ביתית ופתרונות אלטרנטיביים לדברים, חייבת להכיר את הגידול ההידרופוני כי זה שילוב מעולה של השניים. במילים אחרות, גידול הידרופוני הוא גידול צמחיה בדרך קצת שונה מזו המוכרת לרובנו - זרע או שתילה באדמה, לעתים מדושנת, השקיה מדי פעם והופ, יש עציץ. גידול הידרופוני כשמו כן הוא - גידול של צמחים על בסיס מים.

לפעמים רק מים ולפעמים משטחים מיוחדים ייעודיים למטרה זו, כמו למשל חול, אבני טוף, פרלייט, צמר סלעים, תמיסות מזון מסוגים שונים המותאמים לצמחים כמובן ועוד מגוון אופציות שנוצרו או אולתרו לשם גידול הידרופוני קל, פשוט ואסתטי.

יש כמה הבדלים מהותיים בין גידול צמחייה ביתית בתוך אדמה בעציץ, בדרך המסורתית אותה כולנו מכירים משכבר הימים, לבין גידול המבוסס עם מים ותמיסות מזון בתוך סוג של מערכת אקולוגית מוקטנת ומדויקת יותר. אותה מערכת אקולוגית זעירה המתאפשרת בגידול הידרופוני, מדייקת את כל התהליך בעצם.

זה ההבדל הראשון, אם בגידול עציצים מסורתי יש סוג של הימור אם הצמח ישרוד או לא ואם הוא באמת צמא עכשיו או לא ואם צריך לשים אותו בשמש ומתי וכמה בדיוק ובעיקר פועלים לפי ניחושים ואינטואיציה ומוות בטרם עת של עציצים קודמים - אזי שגידול הידרופוני חוסך את כל זה ומאפשר הגדרה מראש והתאמה של מערכת גידול אופטימלית לגידולו התקין והבריא של הצמח שלכם.

דוגמה טובה לכך היא תמיסת הדשן ההידרופוני. אותה תמיסה המוחדרת אל הצמח מספקת לו את כל המרכיבים הקריטיים להתפתחותו התקינה ולצמיחה מהירה ובריאה. היא בעצם המזון שלו, שניתן לו בכמות מספקת ומדויקת לתקופת זמן מוגדרת. בנוסף, המצע עליו גדל הצמח, מאפשר דיוק עקבי ברמת הלחות שהצמח זקוק לה ואוורור במידה הנכונה.

אלמנט נוסף שמאפשר את הצלחתו של הגידול ההידרופני ומהווה יתרון משמעותי שמקל על המלאכה, הוא מד המים. מד המים מוחדר למצע המיוחד של הצמח ומספק מידע מדויק לגבי כמות המים הקיימים עבור הצמח בתוך המצע בכל רגע נתון. כך מתאפשרת השקיה מדודה ונכונה, בלי לגרום להתייבשות הצמח או הטבעתו.

אז חוץ מזה שזה מאוד מדויק ויותר קל וכיף לגדל ככה (תמיד יהיו כאלה שיאהבו את הניחושים וההשערות, יכולה האמת להבין גם את הכיף שבזה), יש עוד כמה פלוסים נחמדים בגידול הידרופוני. יש משהו במבחר הגדול של משטחים וצורות הגידול והאסתטיות של סוג הגידול הזה שמאוד מוסיפות לנוי ולעיצוב של הבית או המשרד או איפה שלא תבחרו לגדל.

המאמץ לתחזק את העניין הוא גם באמת מינימלי, סיכויי ההצלחה גדולים ותתפלאו, יש אפילו יתרונות בריאותיים שכן צמחייה הידרופונית ידועה ביכולתה לטהר את האוויר ממני כימיקלים ורעלים. אם למשל, אתם עובדים בסביבה מפויחת או סטודיו לצביעה או בלב העיר באמצעו של שאון התחבורה. ווין ווין סיטואיישן, כמו שאומרים. כמו כן, על אף שהמשטחים או הכלים עשויים לבוא בגדלים קטנים יחסית, עדיין ניתן לגדל צמחייה גדולה וסבוכה באופן הפוך לגודל הכלי וגם זה פלוס נהדר שחוסך מקום.

מדריך גידול קנאביס: א' ב' למתחילים

 



תגיות המאמר: גידול הידרופוני


 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186678 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/183664 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/1811196 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183354 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181809 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/182841 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישדתות02/05/182457 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191975 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191774 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182248 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811196 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181674 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183839 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174191 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica