חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משכנתא בריבית פריים - מלכודת עטופה בדבש

מאת: עזרא שמירמשכנתא21/01/20101003 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"קנינו דירה" בישר לי בן אחותי בשמחה. "בשעה טובה" בירכתי אותו, כולי סקרנות, באיזה מקום? כמה היא עלתה? כמה חדרים?  לא נשארתי סקרן הרבה זמן. "שמע דוד" המשיך,  "הדירה על הכיפק (בבאר יעקב), עלתה לנו מיליון ומאתיים אלף ₪, 5 חדרים לחזית, והכי הכי, זו המשכנתא", המשיך בהתלהבות, "לא תאמין, הציעו לנו משכנתא, שש מאות אלף ₪,  ל - 20 שנה באחוז אחד ריבית! ועוד לא צמודה, הא... מה אתה אומר"? 
"הכול דבש" אמרתי לו, "רק תיזהר מעקיצה". ראשית הריבית היא לא אחוז אחד, אלא פריים פחות אחד ומאחר שכיום עומד הפריים על 2 אחוזים, אתם אכן משלמים, בשלב זה רק אחוז אחד.  
"מה זה הפריים הזה"? שואל הילד וממשיך, "אני זוכר שהפקיד הזכיר משהו כזה, אבל כשלחצתי אותו לדעת כמה הריבית, הסתכל אלי  ואמר, אתם משלמים היום אחוז אחד בלבד".
"היום" השבתי, "היום זה נכון, אבל מה יהיה מחר, בעוד שנה, בעוד חמש שנים"? "בוא אספר לך בכמה מילים על משמעותה של הלוואה באחד אחוז".

מהי ריבית פריים?
ריבית פריים (Prime) היא ריבית שנקבעת על ידי הבנקים, בהתאם לריבית הבסיסית במשק (כיום חצי אחוז), אותה קובע מידי חודש נגיד בנק ישראל. בשנים האחרונות התייצבה ריבית הפריים במרבית הבנקים על 1.5% מעל הריבית במשק. ככל שהריבית במשק תשתנה כך תשתנה ריבית הפריים. בנק ישראל משנה את הריבית, בהתאם למדיניותו המוניטארית.
"עכשיו, כשיודעים מה זה פריים, צריך לשאול את עצמנו האם זה נכון לקחת משכנתא, שהיא הלוואה לטווח ארוך, עם ריבית פריים שהיא ריבית לטווח קצר  ועלולה להשתנות כל חודש?  כפי שהפריים ירד בשנה האחרונה לשפל של כל הזמנים, כך הוא יכול לטפס לגבהים וכבר פגשנו את הפריים ב- 16%, 20% ויותר.
אם באחוז אחד נחזיר כל חודש 2758 ₪, הרי בריבית 5% ההחזר קופץ ל – 3920 ₪ וב – 20% זה כבר 9430 ₪ לחודש!!! – "אז ידידי הצעיר, לא להתלהב מאחוז אחד של ריבית כי הגלגל מסתובב ומשפל הוא יכול לזנק לשיאים". המפולת הכלכלית הגדולה של תקופתנו החלה בארה"ב,  מהריבית הנמוכה למשכנתאות ששררה בתחילת שנות ה – 2000 וכשזו עלתה החלו הלווים מתקשים להחזיר את הלוואותיהם וגרמו לקריסה!!!
"אז מה עושים"? שאל במבוכה.
"מפזרים" השבתי, "מפזרים" חזרתי, זו מילת המפתח כשמדובר על עתיד, על אי וודאות, כפי שבהשקעות צריך לפזר סיכונים כך גם בהלוואות. צריך ליצור תמהיל נכון של הלוואות הכוללות, הלוואה צמודה בריבית קבועה (כיום כ - 4%), הלוואה צמודה בריבית משתנה (כיום כ - 2.5% ) והלוואה בריבית הפריים (כיום כ – 1%).
למחרת הלכנו לבנק, לבנות את התמהיל הנכון שיתאים לאורך זמן.


עזרא שמיר

מנהל חברת הון משפחתי

לייעוץ כלכלי, ליווי תיקי השקעות וכלכלת המשפחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עזרא שמיר

הון משפחתי בע"מ

ארלוזורוב 1, רמת גן

www.familyfortune.co.il

03-6739433

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עזרא שמיר

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 17/01/111214 צפיות
התאמה של יועץ כלכלי לעסק מצריכה יחסי אמון הדדיים בצידם של יכולות אנליטיות וצפי כלכלי מצד היועץ מול שיתוף פעולה ומוכנות לקבלת ההמלצות מצד החברה.

מאת: עזרא שמיראימון לכסף10/01/111714 צפיות
כל מי שפתח תיק השקעות בוודאי יודע שמדובר בלקיחת סיכונים. לא בכדי, תיק השקעות הוא כלי שמיועד לאנשים שלא מפחדים להסתכן. יחד עם זאת, ההבדל בין אומץ לטיפשות תלוי על חוט השערה – ולכן, כשמדובר בניהול סיכונים עבור תיק ההשקעות שלך, כדאי מאוד שתדע מה אתה עושה ושיהיה לך יועץ חיצוני שיכוון אותך. לא כולם יודעים כיצד יש לנהל תיק השקעות – חושים טובים, ידע כללי "ומידע פנימי" הם לא תמיד מספיקים בשביל שההשקעה שלך תישא פרי. מה כן כדאי לדעת בסיכונים הנלקחים בפתיחת תיק השקעות ובניהולו?

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 24/12/101093 צפיות
מזל טוב! תינוק חדש נוסף למשפחה. תינוק מביא איתו הרבה אור למשפחה, אך גם מביא איתו את הצורך להתארגן מחדש, פיזית, רגשית וכלכלית, בשל תוספת הצרכים למשפחה. במה יתרום לכם ייעוץ כלכלי לאחר הולדת תינוק חדש?

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 08/12/101136 צפיות
העולם עובר טלטלה כלכלית, מרגישים את זה בכל מקום. משברים כלכליים גדולים מפילים מדינות שלמות. האחריות הכבדה המוטלת על הממשלות בעצירת המשבר היא ברורה ואיננה מוטלת בספק, אך כיצד ניתן בקן המשפחתי להתנהל בכל זאת בעולם בו התנודות של הדולר משתנות כמעט כמו הגלים בים? ייעוץ כלכלי למשפחות הוא בהחלט פתרון.

מאת: עזרא שמיריעוץ פנסיוני30/11/101430 צפיות
המתקשים העיקריים בהתמודדות עם קשיי העידן המודרני הם הישישים שביננו. מהירות הארועים, עומס האינפורמציה, התפתחות הטכנולוגיה המואצת – כל אלה מקשים על אנשי גיל הזהב להתנהל ולנהל עצמם. כחלק מהשינוי שהעולם עובר, כך גם הכלכלה וההשלכות שלה גם על גיל הזהב הן מיידיות וישירות. ייעוץ כלכלי לגיל הזהב יכול לתת את הפתרון הנכון והמתאים לכל מי שכבר מרגיש שאיבד שליטה בים האינפורמציה והתקנות.

מאת: עזרא שמירכלכלת משק בית22/11/101059 צפיות
ייעוץ כלכלי הוא אמנם שירות בתשלום אבל החינוך והערכים שהוא מקנה לעתיד המשפחה הם ללא מחיר. ייעוץ כלכלי טוב ואמין יכול לסייע להרבה אנשים להכיר בחולשות שלהם ולנסות לשפר את ההתנהלות שלהם.

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 09/11/101143 צפיות
כולם מכירים את משל השועל והעורב, נכון? בואו נדמיין רגע שאתם העורב, בפיכם יש גבינה טעימה, ומתחתיכם עומדת שורה של שועלים: שועל הבנק, שועלת המשכנתא, שועל כרטיס האשראי, שועל שכר הדירה, שועל הפסיכולוג, שועל הקניות בסופר וכדומה. כל אחד מהשועלים הללו מנסה לגרום לך, העורב, לשיר – כלומר, הוא מפעיל עליך את קסמיו השיווקיים על מנת שאתה תוכל לתת לואת הגבינה (הכסף) שבפיך. מה תעשה?

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222558 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222551 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222528 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222544 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222831 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222869 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222869 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica