חפש מאמרים:
שלום אורח
16.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המנהל כמאמן- שינוי הפראדיגמה הניהולית

מאת: פנינה מילואאימון מנהלים27/02/20101631 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

 

כל מנהל מעוניין בעובדים מסורים, אחראיים ומחויבים ,המשקיעים את מיטב הכישורים והיכולות הייחודיות והאיכותיות בתוך הארגון.  תורת הניהול עוסקת בדרך ליצור עובדים מסוג זה ע"י גישות שונות ומגוונות החל ממתן תגמולים למיניהם וכלה בהפעלת סמכות.

הכמות העצומה של מאמרים, ספרים ומחקרים על מוטיבציה, איך להניע את העובדים לבצע את תפקידם בצורה הטובה ביותר, מראה כמה נושא הניהול אינו פשוט. תוכניות ההכשרה למנהלים שמות דגש על שיפור מיומנויות ניהוליות על מנת להרחיב ולהגדיל את יכולותיו של המנהל. התפיסה הניהולית הקלאסית שמה את הדגש על היכולת להפעיל את העובדים באופן שישרת את הארגון בצורה הטובה ביותר. לכן יש שימת דגש על שיפור מתמיד ביכולותיו הניהוליות על מנת להביא לשיפור מתמיד בתפקוד העובדים. התפיסה היא שהמנהל הוא האחראי על תפקוד המערכת ולכן יש לספק לו כלים מגוונים לתפעול מיטבי של העובדים שמתחתיו .             

לדעת רוג'ר ד. הוורד  וג'ימס קיסלמן הפרדיגמה הנפוצה לגבי ניהול מתמקדת בשליטה, סדר וציות, לעומת הפרדיגמה של האימון המתמקד בגילוי העוצמות שבאנשים ומאפשרת להם לתרום באופן מלא מיכולותיהם כבני אדם.

לדעתם האימון הינו תרבות ניהול חדשה המכוונת להעצמת אחרים, לעומת זאת הנוכחית המבוססת על השליטה באחרים: להניע אנשים לבצע את תפקידם בצורה הטובה ביותר, כשהאחריות היא של המנהל העושה זאת על ידי שליטה, פיקוח ותגמולים .

הפרדיגמה של האימון הרואה בעובד אדם שלם, בעל ידע, שסומכים עליו ועל יכולותיו ,מדברת על מקסום יכולות העובד, על ביטוי אישי, על מתן הזדמנות לבטא יכולות בתחומים רחבים מתוך ערכיו ולא רק מתוך תפיסת תפקיד מוגדרת ובראייה צרה. תרבות הניהול של האימון באה לידי ביטוי בשיתוף העובדים לעומת שליטה, בהרחבת סמכות לעומת פיקוח, בהובלה לחזון לעומת שידול למעורבות, במחויבות לעומת ציות לפקודה .     

שינוי הפרדיגמות הניהוליות איננה אפשרית כשהמנהל עסוק בהעצמת עצמו, אינו מבחין ביכולות העובדים ואינו פנוי להעצמתם מפני שבתחושותיו העצמת העובדים גורמת להפחתת מעמדו.

המנהל-המאמן רואה את טובת הארגון לנגד עיניו, אך במקביל רואה גם את טובת העובד, כאשר אין הלימה בין טובת הארגון לטובת העובד אין מקום לעובד באותו ארגון. הקשר צריך להיות קשר של win/win. כשהאדם מזהה את עוצמותיו ויכולותיו,כשחזונו מתחבר לחזון הארגון וערכיו מתאימים הוא יביא את עצמו במיטבו לארגון. אם אין התאמה עדיף שיעזוב ויחפש לעצמו מקום אחר.

באחד ממפגשי האימון למנהלים העלתה אחת המשתתפות מקרה של עובדת שהיו לה רק טענות כלפי מקום העבודה, לגבי אופי ודרך העבודה. המנהלת טענה שהשקיעה הרבה מאוד אנרגיה בשקוף הישגיה , בצדדים החיוביים בעבודתה,אך ללא הצלחה והרגישה מותשת וחסרת אונים. שאלתי אותה מדוע אותה עובדת נשארת במקום שכל כך רע לה בו, היא עובדת צעירה וכל החיים לפניה, מדוע לבזבז אותם במקום שהיא אינה מרוצה? ברגע שאפשרתי למנהלת לחשוב שאדם שאינו מרוצה יכול ללכת והיא אינה אחראית על שביעות הרצון שלו. הרגשתי בהקלה שחשה אותה מנהלת והיא יכלה לראות בעיני רוחה את השיחה שהיא עומדת לנהל עם אותה עובדת לא מתוך התנצלות אלא מתוך העברת אחריות לעובדת.

התפיסה האימונית הסומכת על המתאמן, על יכולותיו, מאפשרת מרחב אישי ,אפשרויות ואוטונומיה רבה יותר לעובד והן למנהל .תפיסה מסוג זה המניעה את המנהל, מאפשרת פיתוח ראש גדול של העובד, לקיחת אחריות ללמידה, התפתחות ובצוע.

 בספרו "להוביל ולנצח" מתייחס ג'ק וולץ לשיתוף העובדים כדרך להשתמש לא רק בידיהם של העובדים אלא גם בראשיהם. תחושת עובד המשתתף בתהליכים, שמקשיבים לדעותיו, שמכירים ומוקירים את הידע העצום שלו, מגבירה את הרצון להשקיע ולתרום למערכת. בראיה צרה ממוקדת תפקיד, הידע המצוי אצל העובד לא תמיד בא לידי ביטוי ונשאר טמון בתוכו.המערכת מפסידה ידע רב מאוד שיכול היה לתרום לצמיחתה והתפתחותה.

מלבד היכולת לקדם את הפרט בתפיסה האימונית,המנהל כמאמן רואה את הצוות כמערכת, רואה את יחסי הגומלין,

את התקשורת ביניהם והתקשורת עמו. הוא יכול ליצור סביבה המאפשרת ביטוי מרבי של כל אחד מהם ושל כולם יחד.

מיהו אותו מנהל? מה מאפיין אותו?

ג'ק וסוזי וולץ' נותן בספרם "להוביל ולנצח" 4 אפיונים של מנהלים המצליחים לבנות ולהנהיג צוותים מצליחים,

 לאנשים אלה 4 E

ENERGY.  1

אנרגיה חיובית

TO  ENERGiZ .2.

להמריץ אחרים, לתת השראה לצוות

 3.EDG.E  

חדות- האומץ לקבל החלטות קשות

 4. EXECUTE     

לבצע  - היכולת להשלים את המלאכה  

מנהל מסוג זה נותן השראה, מהווה דוגמא המשלבת אנרגיה חיובית ,הנעה ואתגור אומץ ויכולת ביצוע.לא כל המנהלים בעלי איכויות כאלה .אך למידה ופיתוח תפיסה וכלים אמוניים תרחיב את סל הכלים של המנהל ותאתגר אותו,את העובדים והארגון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פנינה מילוא

מאת: פנינה מילואגיל הזהב31/07/11829 צפיות
תהליך הפרישה מהעבודה ידוע בספרות המקצועית כאירוע המפר את האיזון במערכת הזוגית ובמערכת המשפחתית.כל מי שחווה תהליך של פיטורין, פרישה מוקדמת, ואפילו פרישה במועד , יוכל להעיד על כך .

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/11839 צפיות
בעשור האחרון הולך האימון ומתפשט בכל תחומי החיים והעיסוקים המקצועיים.האימון מבוסס על התערבות מקצועית ממוקדת לטווח קצר ,מאמינה בכוחו ובידע של הלקוח לפעול למען עצמו ,אינה מתמקדת בעבר אלא בעתיד. ההתייחסו

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/11953 צפיות
אחת השאלות המעסיקות אותנו הינה כיצד יכולה מחלקה לשירותים חברתיים, ברשות מקומית קטנה להטביע את חותמה ולהיות משמעותית ורלוונטית במקום בו היא פועלת? המאפיינים הבולטים במחלקות קטנות הינם : 1) כוח אדם

מאת: פנינה מילואאימון לקריירה24/07/11988 צפיות
שחיקה מקצועית הינה תופעה ידועה, מוכרת ומדוברת במקומות עבודה. תופעה הפוגעת בעובד ומשפיעה גם על מקום העבודה. מפליא הדבר שממעטים לעסוק בה בעסק הזעיר, למרות שסביר להניח שבעל העסק הזעיר הנושא על גבו אחריות

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/11993 צפיות
ההחלטה לפרוש מהעבודה הינה החלטה קשה, כשלעובד מוצעת הצעת פרישה הוא מתלבט לא אחת, לפעמים העובד חיכה להצעה זה המקרה הקל, לפעמים הוא בהלם ואפילו פגוע הוא לא ציפה לזה. מרבית העובדים שוקלים כדאי או לא כדאי

מאת: פנינה מילואאימון לאיכות חיים24/07/11842 צפיות
אחת התופעות המאפיינות את החיים המודרניים הינה אובדן האיזון.הרצון להצטיין ולהצליח בכל תחומי החיים,להשקיע ולהגיע לתוצאות בבית בעבודה במשפחה ובעצמנו.אולם למרבה הצער ביממה יש רק 24 שעות.טרם נמצאה השיטה להאריך את שעות היממה,גם אם נלך לישון שעה מאוחר יותר ונקום שעה מוקדם יותר,איך לצאת מהמרוץ המטורף לשמור על איזון ושפיות....

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/11964 צפיות
תחושה של תקיעות היא אחת התחושות הלא נוחות להמצא בה.תחושה זו יכולה להתרחש בכל תחום בחיינו.השאיפה היא לזרום,מאחר וזרימה הינה התהליך הטבעי של החיים.איך אפשר להפוך את אותה תחושה של חוסר נוחות למנוף לשינוי והתפתחות....על כך ועוד בהמשך

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/191445 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/181817 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/171860 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/171839 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

קבלת החלטות, ארגון זמן, לחשוב בצורה מסודרת, סדר עדיפויות, ניהול זמן, גישור, מנטורינג: תמשיכי. ש: "וכאשר האדם מקונן על הרצון עצמו הוא מבין שבעצם גם הרצון עצמו הוא ישות מורכבת". אליעד: הבנתם כי אינסטינקטיבית מה זה אומר שמה עכשיו צריך לעשות? לפרק את הרצון עצמו. ש: כן. אליעד: והתהליך הזה בן אדם צריך לעשות אותו בכל דבר ודבר בחיים שלו, כל תהליך ותהליך בעבודה בפה ושם "רגע מה אני חייב לעשות ומה אני רק יכול או לעשות או לא" קודם כל תתחיל מהדברים שאתה חייב לעשות, משימות כאילו ביומיום קודם ...

התנגדויות בשיחת מכירה, טיפול בהתנגדויות של לקוח, איך לטפל בהתנגדויות קניה, טיפול בהתנגדויות לקוח, אסטרטגיית מכירות, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון אישי לחיים, מנטורינג: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר ברמה העקרונית לגבי טיפול בהתנגדויות של לקוחות, אוקי בן אדם מנסים למכור לו מוצר לקוח רוצים למכור לו מוצר הוא לא רוצה לקנות את המוצר איך אמורים ברמה האסטרטגית ברמה הלוגית לטפל בהתנגדות הזאת, כנ"ל אם רוצים לשכנע מישהו במשהו והבן אדם לא רוצה מה בעצם צריך לעשות ברמה הלוגית והתשובה לכך היא ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica