חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נשיא המדינה כמוביל המותג ישראל

מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/20091710 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נשיא המדינה כמוביל המותג ישראל
"תדמיתה של ישראל היא חלק בלתי-נפרד מתפיסת הביטחון הלאומי שלנו" הצהירה שרת החוץ ציפי לבני בכנס בנושא מיתוגה של ישראל שנערך לאחרונה בתל-אביב.

לא זכורה לי בעבר אמירה כה נחרצת וחד-משמעית מפי שר בכיר אודות חובתה העליונה של ממשלה בישראל לייצר ולטפח את תדמיתה הבינלאומית של המדינה.

המראות הקשים בכפר קנא במלחמת לבנון השנייה שניבטו ממסכי הטלוויזיה בכל העולם הוכיחו גם לספקנים שבתוכנו את ההשפעה הדרמטית של ערוצי התקשורת האלקטרונית בהטיית הכף כנגד מדינת ישראל בדעת הקהל בעולם.

ישראל הנאבקת זה 60 שנה על זכות קיומה באזור מנוכר לחלוטין להוויה הציונית, לא השכילה לייצר תפיסת תדמית חדה ובהירה המזוהה עם ערכיה של חברה דמוקרטית , הומנית, מערבית באופייה, חילונית ברובה, עם הישגים יוצאי-דופן בתחומי המדע, הרפואה והטכנולוגיה.

מחקרי דעת קהל שנערכו לאחרונה בארה"ב בחברת "אינסייט ריסרץ' גרופ" הוכיחו שאמריקאים רבים כלל אינם מודעים לאופייה וזהותה של החברה בישראל, אינם מכירים אישים ישראלים בולטים מתחומי העשייה והחברה ורבים בין הנשאלים מזהים את ישראל רק בהקשרים של דת וסכסוכים אין-סופיים.

הפרימט העליון, לדעתה של שרת החוץ, הוא לייצר מערכת הסברה יעילה , מנוהלת אסטרטגית ופועלת בשיטתיות בהצגת מסרים ברורים וחדים במאבק הסיזיפי אל מול עולם שברובו עוין את מדינתנו.
שרת החוץ אף טרחה לבשר לשומעיה בכנס שההנחיות להקצאת סכומים נכבדים למאבק ההסברתי על דמותה של ישראל כבר ניתנו באופן רשמי למשרד האוצר .

נשיא המדינה בחזית הקמפיין
לזהותו ואופיו של העומד בראש המערכת השלטונית בכל מדינה יש השפעה רבה על האופן בו נתפסת תדמיתית אותה המדינה, לטוב או לרע.

לאחר שנים רבות בהם עמד בראש הממשלה אריאל שרון, איש צבא ותיק קרבות, שתרם בעל-כורחו לתדמית הכוחנית של ישראל, מכהן כיום ראש-ממשלה "אזרחי" שאישיותו וכוונותיו טובים אך פרשיות השחיתות בהם הוא מואשם חדשות לבקרים, מקרינים בסביבתו אוירה עכורה המשפיעה בברור גם על תדמיתה של המדינה.

לאור זאת, בחירת הנשיא הבא של מדינת ישראל עשויה להיות ההזדמנות להביא לקדמת הבמה הציבורית אישיות ערכית א-פוליטית הזוכה להכרה מקיר-אל-קיר במסגרת הקונסנזוס הלאומי .

השיקול המרכז חייב להיות היכולת הטבעית של המועמד או המועמדת לשמש כסמל, אייקון תדמיתי, המתחבר עם הערכים האנושיים שהמדינה מבקשת להציג כלפי העולם.

מדוע לא נחליף את "הדיסקט הפוליטי" השחוק ונציג מועמדים ראויים לנשיאות מתחומי העשייה החברתית והעסקית , תרבות, אומנות, מדע, רפואה, פולקלור ואף ספורט.

תהליך בחירת נשיא מחייב להגדיר את הנתונים הנדרשים מהמועמד ואחד החשובים שבהם היא היכולת להופיע בצורה אמינה ומשכנעת אל מול התקשורת הבינלאומית.

מדען ישראלי בכיר דוגמת פרופ' אהרון צ'חנובר זוכה פרס נובל בכימיה או אישיות כלכלית בכירה כיו"ר חברת טבע, אלי הורביץ, עשויים להיות מועמדים ראויים לנשיאות ויחזקו את תדמיתה של מדינה פורצת דרך בעולם הטכנולוגיה.
לחילופין נשיא שיבחר מקרב אנשי תרבות עתירי הישגים כעמוס עוז או יהורם גאון, ישקפו באישיותם את הפנים היפות של המדינה מעל מסכי הטלוויזיה בעולם.

הנשיא הבא של מדינת ישראל צריך לשמש כסמל של המדינה, מוביל המותג ישראל -הברנד צ'מפיון- שיהיה מסוגל בזכות תכונותיו והדוגמא האישית לשווק, כן לשווק תרתי משמע, מותג-מדינה חדש של ישראל- מדינה ככל העמים, בעלת פנים אנושיות שיש בה עושר תרבותי, שמחת חיים, רפואה מתקדמת, חופים משגעים וכן, גם חיי לילה עליזים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני צימט

מאת: דני צימטעסקים בינלאומיים07/06/101261 צפיות
טורקיה מהווה יעד יצוא מרכזי לתעשייה הישראלית,לפי נתוני מכון היצוא הישראלי 650 מפעלים וחברות ישראליות נמצאות במעגל העסקי עם טורקיה וניתן להניח שחלקן יבקשו למצוא דרכים יצירתיות להמשיך את הקשר הכלכלי המניב שנבנה בעמל רב בתנאים של שווקים בינלאומיים תחרותיים.

מאת: דני צימטזהות27/12/091329 צפיות
מאמר זה מתעתד להציג קו מחשבה המצדד בהתגייסות מרצון של ישראלים רבים כשגרירי הסברה, המסוגלים וגם מוכנים לעמוד אל מול קהלים ברחבי העולם ולהציג תמונה מאוזנת אודות החברה בישראל על יתרונותיה התרבותיים, המדעיים וההומאניים.

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/092039 צפיות
תהליך מיתוג מדינות קיים למעשה מאז ומעולם. כל מדינה ברת-קיימא שולחת אין ספור מסרים לעולם באמצעות תרבותה, אומנותיה, פעילותה הפוליטית, מוצרי היצוא שלה, נציגיה המבקרים בעולם כאנשי רוח, אנשי עסקים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית - כל המסרים הרבים הנשלחים אל מחוץ לגבולות המדינה אמורים לייצג נאמנה את תדמיתה של המדינה, את הלך הרוחות בה, את סדר יומה ויעדיה .
המסרים הרבים ששולחת המדינה כל העת הם הבסיס לתדמיתה הנתפסת של המדינה.


מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/093101 צפיות
תדמיתה של מדינה וזהותה הלאומית הם ערכים שמאז ועולם שיחקו תפקיד מרכזי על במת ההיסטוריה וסימלו את מידת חשיבותה ומרכזיותה של המדינה במערכת יחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים עם העולם החיצון. תדמיתה הבינלאומית של ישראל העכשווית מושפעת באופן גורף ממראות הפיגועים והמלחמה עקובת הדם באזורנו לאורך שנים רבות. זהו תהליך ארוך שבו נשחק המותג ישראל עד דק ואין תימה שבסקר בינלאומי שנערך זה מכבר דורגה ישראל כאיום מספר אחד לשלום העולם !

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/091738 צפיות
לנוכח הבקורת ההולכת ומתגברת אל מול המלחמה בעזה , האם לא הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעיל טלוויזיה או רדיו המשדרים לעולם האיסלמי, ומדוע לא להקים תחנה בכבלים המשדרת 24 שעות באנגלית/טורקית/פרסית ? האם יהיה זה מוגזם להודות בעובדה שישראל צריכה תחנת אל ג'אזירה משלה ?

מאת: דני צימטעסקים בינלאומיים10/01/092377 צפיות
מאז כוננה טורקיה יחסים דיפלומטיים עם ישראל בשנת 1949, המדינה המוסלמית הראשונה שעשתה זאת, ידעו היחסים בין שני העמים עליות ומורדות אך תמיד נשמרה מידה משמעותית של הערכה הדדית שמנעה הקצנה .

בשנת 1997 חתמו ישראל וטורקיה על הסכם סחר חופשי שהציב את כלכלת שתי המדינות במסלול קבוע של שיתופי פעולה


מאת: דני צימטשיווק ואסטרטגיה10/01/091766 צפיות
קשה להשתחרר מהתחושה שהגיע הזמן לגייס, תרתי משמע, וינסטון צ'רצ'יל ישראלי, אותו מנהיג בריטי לפני ובעת מלחמת העולם השנייה, שהפיח באזרחי הממלכה המאוחדת אוירה של גאווה לאומית, סולידאריות ובעיקר נכונות לשלם את מחירו של מאבק עיקש כנגד האויב הנאצי שהפגיז בלא רחם את ערי בריטניה בעיקר את הבירה לונדון.

מאמרים נוספים בנושא תקשורת המונים

מאת: yuval ozתקשורת המונים28/04/132547 צפיות
מהי בעצם מרכזיה וכיצד יכולה להועיל לעסק שלך?

מאת: דניאל seoתקשורת המונים04/10/128387 צפיות
במיוחד כשהילדים גדלים ואתם רוצים כבר לקנות בית משלכם, כדאי לזכור שמשכנתא זה לא משחק ילדים. חשוב מאוד לדעת המון דברים לפני שלוקחים משכנתא והדרך הכי טובה לדעת אותם זה על ידי ייעוץ עם אנשים שמבינים בכך. כמו כן, יש כל כך הרבה פרטים שאנשים מהשורה פשוט לא מתעסקים איתם.

מאת: יקותיאלי עודדתקשורת המונים11/09/129599 צפיות
הספרות 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 מוכרות לרוב אוכלוסיית העולם, ללא הבדל ארץ ושפה. עובדה זו מאפשרת לפתח שיטת תקשורת נוחה ופשוטה בין זרים, הדוברים שפות שונות וכותבים בכתבים שונים, למרות שאיש אינו יודע את שפת רעהו. בשיטת התקשורת המוצעת יינתנו מספרים למילים שמושיות, היינו מספר אישי לכל מילה. כל מספר יתאים למילה אחת בלבד, מילה בעלת אותו מובן, בכל שפה. אנשים זרים ירשמו ויחליפו ביניהם פתקים ובהם קבוצות של מספרי מילים ובאמצעות רשימות מתאימות - "מפתחות" שהוכנו מראש, יוכלו להבין איש את רעהו.

מאת: שירה כהןתקשורת המונים24/05/129645 צפיות
סיכום מאמר; עלייתו של ציבור הקוראים

מאת: liatootתקשורת המונים14/04/129475 צפיות
מאז ומתמיד בני האדם היו מתקשרים ביניהם, אך צורת ההתקשרות שינתה את פניה מהעת העתיקה ועד היום, במאמר זה סקירה קצרה של מראה התקשורת מאז ועד היום.

מאת: שחףתקשורת המונים31/08/108994 צפיות
אמצעי התקשורת מקיפים אותנו ומשפיעים על סדר היום הציבורי. לימודי תקשורת ועיתונאות מקנים ידע תיאורטי מקיף לצד התנסות מעשית נרחבת, ומאפשרים להשתלב בתחום התקשורת במגוון תפקידים מרתקים.

מאת: אברהם בלוךתקשורת המונים10/10/099775 צפיות
מאפיין תרבות שהוא אחד מהבולטים בעיניי הוא השפה. כל פיריודה והמילים המאפיינות אותה, כל זרם באומנות ומילותיו הייחודיות לו – כל עם או חברה ומושגיה ומונחיה. בעשורים האחרונים אנחנו חוזים בהתפתחותו של סלנג בגוון חדש לחלוטין – סלנג כתוב המופיע באינטרנט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica