חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוצרי מזון - טיפים שימושיים להורדת כולסטרול

מאת: עמוס גורדיאטה ותזונה20/06/20102398 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולם יודעים שתזונה לקויה יכולה להעלות את רמת הכולסטרול בגוף. רמת כולסטרול גבוהה מגדילה את הסיכויים ללחץ דם גבוה ומעלה את הסיכוי לחלות במחלות כלי דם ולב.

תפריט מאוזן הכולל מוצרי מזון מגוונים ובריאים יכול לשמור על מת כולסטרול מאוזנת ולעזור לכם להקטין את הסיכוי לבעיות בריאותיות.

אז מה הוא כולסטרול והאם הוא מועיל או מזיק?

לא רבים מודעים לכך שכולסטרול אינו רק מזיק. למרות התפיסה הרווחת כולסטרול הוא מרכיב חיוני בגופינו ולכן אין להימנע מצריכתו. כולסטרול הוא אבן בניין לחומרים חיוניים רבים בגוף. כולסטרול משתתף בבנייה של ויטמינים, הורמונים ועוד. בגוף קיימים שני סוגים של כולסטרול: כולסטרול רע – מולקולה השוקעת בדם וכך עלולה לחסום עורקים וכולסטרול טוב – מולקולה הקושרת את הכולסטרול ומונעת ממנו לשקוע בדם.

כמו כל חומר תזונתי אחר יש לדעת כיצד לצרוך כולסטרול במידה נכונה. הדרך לשמור על רמת כולסטרול בריאה בדם היא לדעת מהם מקורות הכולסטרול במוצרי מזון ובאיזו מידה יש לשלב ביניהם על מנת ליצור איזון נכון ברמתו בגוף.

כולסטרול ומוצרי מזון

לכולסטרול שבגופנו שני מקורות - פנימי וחיצוני: רוב הכולסטרול בגופינו נוצר באופן טבעי על ידי הכבד, והשאר - כשליש, מגיע ממוצרי המזון שאנו צורכים. כולסטרול נמצא במוצרי מזון ממקור חי בלבד – כמו עוף, בשר, ביצים וחלב. חלק ממוצרי המזון עשירים בכולסטרול בעוד שאחרים מכילים רמת כולסטרול נמוכה יחסית.

כיצד ניתן לשמור על רמת כולסטרול מאוזנת בעזרת מוצרי המזון שאנו אוכלים?

כשאתם עורכים קניות בסופרמרקט חשוב לשים לב למה אתם אוכלים. מוצרי מזון רבים מכילים רמות גבוהות של שומן. לאנשים בריאים בהחלט מותר לאכול בשר אדום, עוף וביצים וממש לא מומלץ להימנע מאכילתם.  המפתח כאן הוא אכילה במידה נכונה והימנעות ממוצרי מזון שומניים במיוחד כמו חלקים פנימיים בבשר.

כאמור, כולסטרול יכול להימצא רק במזונות שמקורם מהחי. שמנים צמחיים אינם מכילים כולסטרול, והחלפת שומנים מהחי בשמנים צמחיים היא צעד חשוב בשמירה על בריאות הלב. ניתן למצוא בכל סופרמרקט מגוון של תחליפים  צמחיים כמו שמן זית ואבוקדו. גם כאן חשוב לא להפריז בצריכה העלולה להוביל להשמנת יתר.

כמו כן כאשר אתם קונים בשר טרי במשקל בסופרמרקט, הימנעו מלבחור בחלקים פנימיים ושומניים. הודו למשל הינו תחליף ידוע לבשר שומני: הודו הוא בשר רזה עם רמת כולסטרול נמוכה ובנוסף גם עשיר בברזל.  דגים מהווים תחליף מצוין נוסף – רמת השומן בהם נמוכה והם עשירים באומגה 3.

הרכיבו רשימת קניות לסופרמרקט לשמירה על תזונה נכונה

ברשימת הקניות  שלכם לסופרמרקט נסו לצמצם ככל האפשר מוצרי מזון העשירים בשומני טרנס. מוצרי מזון כמו מרגרינה, עוגות, בורקסים וחטיפים מכילים שמנים צמחיים העוברים תהליך ריווי מלאכותי לקבלת חומר דמוי שומן. התוצאה היא שומן מוקשה שאינו בריא לגוף. 

אכילה מופרזת של מזונות העשירים בכולסטרול אינה מומלצת, בייחוד מגיל מסוים. שמירה על כולסטרול נמוך קשורה קשר הדוק בשמירה על אורח חיים בריא הכולל בעיקר תזונה נכונה ופעילות גופנית. לכן ברשימת הקניות לסופרמרקט כדאי להרכיב תפריט מאוזן ועשיר הכולל מגוון של מוצרי מזון מהחי ומהצומח.

 



תגיות המאמר: מוצרי מזון, סופרמרקט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס גור

מאת: עמוס גורקניות 29/11/101664 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מעדנים - סוגים שונים של מעדנים, יתרונות בריאותיים ועוד.

מאת: עמוס גורקניות 29/11/102039 צפיות
המאמר מדבר על איפה עושים קניות לבית ומסביר מה חשוב לדעת כשעושים קניות לבית באינטרנט.

מאת: עמוס גורצרכנות21/11/101857 צפיות
המאמר סוקר את היתרונות שבקניות סופר בעידן המודרני.

מאת: עמוס גורבריאות ילדים27/10/102019 צפיות
המאמר מעלה כמה עובדות חשובות בדבר אוכל לתינוקות.

מאת: עמוס גורצרכנות27/10/104419 צפיות
אנו חיים בעידן בו דברים משתנים ללא הרף, שוק העבודה משתנה, תרבותנו הצרכנית משתנה ואפילו הרגלי התזונה שלנו משתנים ללא לאות. המאמר דן בשאלה המי מהפכת הקניות באינטרנט.

מאת: עמוס גורבריאות ורפואה כללי19/10/101480 צפיות
על טיפים שימושיים לבישול בריא שמעתם? המאמר נותן סקירה קצרה של טיפים לתזונה נכונה.

מאת: עמוס גורמתכונים ואוכל - כללי26/09/101608 צפיות
איך בכל זאת ניתן ליהנות מחוויית הארוחות המשפחתיות של החגים, מבלי להצטרך להתמודד עם עלייה במשקל? להלן כמה טיפים.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201559 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191998 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181696 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181281 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189715 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181497 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181569 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica