חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יומנו של יועץ נדל"ן, פרק 6 - על שיתוף פעולה ומקריות

מאת: דוד טורנדל"ן24/07/20101221 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיומנו של יועץ נדל"ן -פרק 6

17.7.10 

על שיתוף פעולה ומקריות           

ככה סתם התיישבתי כהרגלי במשרד יעוץ הנדל"ן שלי בדיוק ב-7:00 בבוקר והתחלתי לעבור על המיילים שהגיעו אמש. כך אני אוהב להתחיל את היום, מוקדם בבוקר. השקט של השעתיים הראשונות  מאפשר לי עבודה מרוכזת ויעילה. אח"כ מתחיל הבלגן. הרבה יותר קשה להתרכז.

אבל מסתבר שאני לא המצאתי את השיטה. יש עוד אנשים שבדיוק כמוני, מתחילים לתקתק עבודה השכם בבוקר.

כזהו גם מנור, יצרן מנורות תל אביבי. הטלפון ממנו הגיע בשבע וחצי, "אני מחפש חנות עם חשיפה גדולה באזור התעשייה של ראשון לציון מערב" אמר בחביבות. האינסטינקט המיידי אותת לי לומר שיש לו טעות, אני עובד במשרדים להשכרה בתל אביב ולא בראשון לציון אבל בדיוק באותה שנייה נזכרתי בידידי ניסו, מתווך ותיק שפועל אך ורק במערב ראשון לציון. "נדמה לי שיש לי משהו בשבילך" אמרתי איסטנקטיבית, "תן לי לחזור אליך". בדיעבד מסתבר שמנור הלקוח הגיע אלי בטעות. הוא הקליד באינטרנט "חנויות להשכרה בראשון לציון" ומשום  מה נחת על האתר שלי. בקיצור נתתי לניסו לישון עוד שעה והתקשרתי אליו. "אין חיה כזאת" אמר ניסו ובאותה נשימה, "רגע רגע נזכרתי במשהו, תביא אותו".

כעבור שעתיים כבר היינו בשטח, מנור והרצל שותפו, אני וניסו. על המקום נסגרה העסקה, נחתם זיכרון דברים. עסקה משותפת של ניסו ושלי.

בניגוד לפרק הקודם "את הכסף סופרים במדרגות" שמדבר על עבודה מאומצת על עסקאות שמתפוצצות במפתיע ברגע האחרון, זה הצד היפה של המקצוע, הקשרים שאתה מטפח במשך השנים שווים בפירוש כסף. לדעתי כך צריך העסק לעבוד, כשיועץ הנדל"ן מקבל פניה ("ליד" בשפת המקצוע) הוא לא בהכרח צריך לשאוף לקחת את כל הקופה דהיינו גם מהלקוח וגם מהמשכיר (או המוכר). הדבר הראשון שצריך לעלות במוחו הוא, עם מי אני יכול ליצור קשר מיידי, מי יכול לשתף איתי פעולה. המהירות חשובה מאד. אנחנו לא פועלים בואקום. אותו מנור בודאי לא התקשר רק אלי אבל אני, בעזרתו של ניסו, הגבתי הכי מהר.

האלמנט השני בהצלחת העסקה דנן הוא המקריות. הרי הלקוח מצא אותי כאילו בטעות. הוא בכלל חיפש חנות ולא משרדים להשכרה, אבל, מצד שני, אם לא הייתי מקדם את האתר שלי בכל כך הרבה אהבה ומאמצים ואם לא הייתי מפרסם בכמה וכמה אתרים בתשלום, לא היה למקריות הזאת שום סיכוי.

 אז לדעתי מתקיים כאן איזון. כמו שדברים שוליים כביכול מפוצצים עסקאות, כך גם למקריות יש מקום של כבוד ויש בהחלט להתחשב בה. פעילות אינטרנטית אינטנסיבית מביאה עימה עסקאות מקריות כביכול אבל לא ממש. המסקנה, כפי שאמר אריק לביא המנוח בשירו: "יש לנוע לנוע..." חלק מהדברים פשוט קורים מעליהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד טור

מאת: דוד טורנדל"ן29/01/111285 צפיות
היועץ נדרש לסקירה תקופתית של מצב המחירים והתנאים החדשים של מחסנים ומבני תעשייה מגדרה עד חדרה ובכלל

מאת: דוד טורנדל"ן06/11/101063 צפיות
היועץ מסכם שנה של שינויים במחירי המשרדים להשכרה בתל אביב. מעדכן ומאיר את עיני השוכרים. חדש ועדכני.

מאת: דוד טורנדל"ן28/08/101242 צפיות
מחירי השכירויות של מבני תעשייה ומחסנים האמירו לאחרונה בעשרות אחוזים. הכותב מסקר את המצב ונותן עצה קטנה בסוף.

מאת: דוד טורנדל"ן20/08/101697 צפיות
הכותב מעיר ומאיר על ההתפתחויות השונות והחיוביות הצפויות בקרוב באזור התעשייה של חולון

מאת: דוד טורנדל"ן07/08/101120 צפיות
יועץ נדל"ן מנוסה וטוב חייב שתהייה לו אוזן מוזיקלית שתעמוד על טיבו וצרכיו של הלקוח שמעבר לקו.

מאת: דוד טורנדל"ן24/07/101211 צפיות
כאילו משום מקום נחתה על יועץ הנדל"ן הזדמנות לעיסקה. הוא נזכר בקוליגה ותיק, שיתף איתו פעולה והרוויח בגדול.

מאת: דוד טורנדל"ן09/07/101314 צפיות
על דרך החתחתים שבין תחילתה של עיסקת נדל"ן לסיומה המוצלח. או הלא מוצלח

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222674 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202513 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183246 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183220 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182583 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica