חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רזיתי! גם אתם יכולים

מאת: סיגל דבירדיאטה ותזונה17/08/2010999 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המשפט "אם אני יכולה סימן שגם אתם יכולים" הינו משפט מטעה, אני מודה. כאשר הייתי שומעת אותו, לא אימצתי אותו אל ליבי, רק בגלל העובדה שכל אחד ואחת מאיתנו עשויים מחומר אחר, כך בכל אופן, אמרתי לעצמי שנים רבות ואף הייתי משוכנעת בכך.

כמה דיאטות עברתי בחיי? – המון, אבל, מי סופר? כמה אתם עברתם? בכל פעם השתנה לי תפריט דיאטה שאותו חשבתי לעשות, אך, תמיד היו סיבות מספיק "טובות" למה לא להמשיך איתו.

בכל פעם כאשר הייתי רואה בטלויזיה או קוראת על סיפור הצלחה של אחרים, אשר השילו ממשקל גופם ק"ג רבים, ניסיתי להגיד לעצמי, אם הם עשו זאת, גם את יכולה, אבל, זה לא עזר. המשכתי להזכיר לעצמי, שהם ואני שונים, אם אחד הצליח אין זה אומר שכולנו נצליח. כמה קל לשכנע את עצמך, כאשר אתה לא באמת רוצה להתחיל בתהליך של ירידה במשקל.

אתם ודאי תסכימו איתי, לא? כולנו באמת עשויים מחומרים שונים, גופנו שונה, הרצונות והשאיפות שלנו שונים, האופי שלנו שונה, אז, איך את בכלל באה ואומרת משפט כמו "אם אני רזיתי גם אתם יכולים"?

ולכך אענה, לאחר שרזיתי והגשמתי את החלום הגדול ביותר שהיה לי, אני מרגישה צורך עז להדגיש בפניכם, שגם אתם יכולים. אמנם, כולנו שונים, אך, לעומת זאת, אנו דומים.

לאחר אינספור דיאטות שעשיתי בחיי, לאחר מיליון החלטות חדשות להתחיל שלא עמדתי בהן, אינספור של דכאונות, מפחי נפש, תסכול מעצמי והערכה עצמית נמוכה, לפני כ- 10 שנים, הגיע הרגע שבו יום אחד הצלחתי לעבור את המשוכה הגבוהה בחיי. רזיתי ולא חזרתי יותר למשקלי העודף.

כל הכבוד לך – ודאי תגידו – הצלחת, וזה אומר שגם אני אצליח? הרי אם אחד מצליח להגיע לפסגת האוורסט, זה אומר שכולם יכולים? לא! אם האחר אוכל זכוכיות לפרנסתו, אז כולם יכולים? ממש לא!

חברים בשביל להוריד במשקל לא צריך לבצע את כל אלו, נכון? לא לכולנו יש כושר גופני בשביל לטפס על הרים, ובטח שאין לנו תיאבון לזכוכיות. אך, יש לנו דבר אחד שמחבר את כולנו ובזה אנו כן דומים, רצון גדול להוריד במשקל. כל אחד וסיבותיו הוא, ואם גם את הסיבות נרכז, נווכח שגם בזה אנו דומים.

יש לנו ראש ובו מתנהל דו קרב קבוע, בין השד השמן והמלאך הרזה, אני בטוחה שאתם מכירים אותם. יש לנו את אותו רצון להצליח ולהרגיש טוב עם עצמנו, יש לנו גוף עם משקל עודף ולא משנה מי יותר עודף מהשני.

אז, אנחנו יותר דומים ממה שחשבתם. ואני, שכל השנים לא האמנתי בעצמי, שתמיד התחלתי דיאטות עם גישה שלילית של "תתחילי, אבל, אני מכירה אותך, את תפרשי עוד יומיים", "איזה תפריט מגעיל, ננסה, מקסימום מחר תחליפי". אני, שהייתי בטוחה שכל חיי אשאר שמנה, כל כך בטוחה, שלקח לי יותר מ- 20 שנה להצליח, לא ידעתי להעריך את עצמי מספיק ולהוכיח שיש לי את הרצון והכוח לעשות שינוי. הוכחתי לעצמי אחרת.

ולאחר שהצלחתי והכי חשוב, לא חזרתי למקום החשוך בחיי, אומרת לכם, את דעתי כמובן, גם אתם יכולים, כי הכל בראש, ובסך הכל, כולנו, פחות או יותר, חושבים ורוצים אותו הדבר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר ובנוסף מחלקת עיצות אישיות להצלחה.
www.seesigal.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דביר

מאת: סיגל דבירדיאטה01/10/111175 צפיות
אוהבים לאכול, אך, יודעים שזה חייב להגמר. מכורים? כמה קשה להיגמל. ובינתיים, האם אנו דוגמא טובה לסובבים אותנו? האם אנו יכולים להיות מודל לחיקוי?

מאת: סיגל דבירדיאטה01/10/111236 צפיות
למי באמת יש סבלנות להתחיל ולספור קלוריות או נקודות? אכלתי לחמניה, כמה קלוריות זה? טעמתי חתיכת עוגה כמה נקודות ירדו לי עכשיו? האם זה באמת נחוץ לנו?

מאת: סיגל דבירדיאטה18/07/111275 צפיות
האם שאלתם פעם את עצמכם, מה באמת הקרובים לי חושבים עליי כאדם כבד משקל? מה חושבת עליי אמי, האם היא מבינה את כאבי ותסכוליי?

מאת: סיגל דבירדיאטה23/05/111270 צפיות
שמתם לב, ככה פתאום, באמצע החיים, שעליתם קצת ב- 5 ק"ג פחות או יותר. מה עושים עכשיו? אתם תוהים, להתחיל שוב בדיאטה? כשכבר שכחתי איך מתחילים? אל ייאוש, חברים, שום דבר לא קרה, היו סלחניים לעצמכם והחליטו שאתם יוצאים שוב לדרך חדשה.

מאת: סיגל דבירדיאטה21/05/111051 צפיות
כמה קשה לנו להוריד במשקל, גם אם זה רק 5 ק"ג או אפילו פחות? כמה אנו זקוקים לאנשים מסביבנו שיבינו אותנו, יתנו לנו כוח ואמונה שזה אפשרי? אז למה הם לא מבינים אותי?

מאת: סיגל דבירדיאטה06/03/111463 צפיות
מאז שאני מכירה את עצמי, אני זוכרת ילדה מלאה וביישנית, לימים גדלה הילדה ונהפכה לבחורה ולאשה ועדיין זוכרת עצמי כאחת כזו שגם דופקת חשבון לכל העולם.

מאת: סיגל דבירדיאטה26/02/111233 צפיות
האם גברים באמת אוהבים נשים מלאות או שזוהי רק משאלת הלב שלנו? ומדוע המחשבה הראשונה שעולה במוחי כאשר אני בתהליך של ירידה במשקל, האם אמצא אהבה כשאהיה רזה?

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201559 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191997 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181696 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181280 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189707 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181497 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181569 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica