חפש מאמרים:
שלום אורח
11.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי תקשורת ועיתונאות

מאת: שחףתקשורת המונים31/08/20109000 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים שואפים להשפיע על דעת הקהל המקומית והציבורית, אך הדרך אל אמצעי התקשורת השונים איננה קלה. לימודי תקשורת ועיתונאות מקנים כלים מעשיים לשם השתלבות בעולם התקשורת, ומאפשרים להתקדם מבחינה מקצועית. השילוב הייחודי בין תחום התקשורת לתחום העיתונאות מבטיח תוכנית לימודים מרתקת ומעשירה, לצד הקניית מיומנויות פרקטיות הנחוצות בתחום התקשורת. הצד הפרקטי של לימודי תקשורת ועיתונאות כולל התנסות בתחנות רדיו, עבודה במערכת עיתון, ועוד.

בני אדם העבירו מידע מאז שחר האנושות, אך כיום אמצעי התקשורת שונים במידה ניכרת מאלו שהשתמשו בהם בתקופת יוון הקלאסית או ימי הביניים. אמצעי תקשורת חדישים ומאתגרים כמו טלוויזיה, רדיו וכמובן האינטרנט מרחיבים במידה ניכרת את אפשרויות ההשפעה של כל אדם, ומשנים את הדרך בה האנושות מתקשרת. לימודי תקשורת ועיתונאות מאפשרים להבין בצורה מעמיקה את ההיסטוריה של אמצעי התקשורת השונים, וכן את הדרך בה אמצעי תקשורת המונים יוצרים דעת קהל ומכתיבים את סדר היום הציבורי.

לימודי תקשורת ועיתונאות פותחו על מנת להקנות לאנשי התקשורת לעתיד טכניקות תקשורת מתקדמות, לצד ידע תיאורטי נרחב. התנסות מעשית הכוללת כתיבת כתבות וידיעות, ראיונות לכתבות בשטח, הפעלת עיתון, התנסות בעבודה עיתונאית, תרגול ראיון בטלוויזיה ובחירת כותרת תואמת לכתבה הם רק חלק מהנושאים המעשיים אליהם נחשפים הסטודנטים של לימודי תקשורת ועיתונאות. הצד התיאורטי של הלימודים כולל נושאים מרתקים דוגמת סוגי כתבות, אמנות הרעיון, מקורו של המושג ברווז עיתונאי, מעמד העיתונאי כיום, ותכתיבים לכתיבת כתבה.

חשוב לציין כי מוסדות אקדמיים רבים מציעים תוכנית לימודי תקשורת ועיתונאות במתכונת דו חוגית בלבד, כלומר על הסטודנט לבחור חוג לימודים נוסף במהלך התואר הראשון. מומלץ לבחור בתחום הלימודים השני בנושא לימוד משלים, דוגמת סוציולוגיה, כלכלה, משפטים, יחסים בין לאומיים, מדעי ההתנהגות, תואר ראשון רב תחומי במדעי החברה, או היסטוריה. אפשרות נוספת היא לימודי תעודת הוראה, המאריכים את משך הלימודים בשנה אולם מאפשרים להשתלב במערכת החינוך במגוון תפקידים מרתקים.

כיום מוצעים מספר מסלולים של לימודי תקשורת ועיתונאות לתואר שני, למעוניינים לחקור את העקרונות העומדים מאחורי תחום מרתק זה. חשוב לציין כי בדומה למסלולים אחרים של לימודי תואר שני, גם סטודנטים המתעניינים בלימודי תקשורת ועיתונאות לתואר שני יכולים לבחור בין מסלול מחקרי, או מסלול לא מחקרי. המסלול המחקרי כולל מחקר אקדמי נרחב וכתיבת עבודת גמר, ומאפשר להמשיך אל לימודי דוקטורט, ואילו המסלול הלא מחקרי מעניק ידע רחב ומעמיק בקשת רחבה של תחומים השייכים לעולם התקשורת, ואינו מאפשר להמשיך ללימודי תואר שלישי ללא לימודי השלמה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףפיננסים וכספים - כללי 24/02/111899 צפיות
ראיית חשבון וכלכלה הם תחומים מבוקשים במיוחד בעידן המודרני. לימודי כלכלה לתואר ראשון יחד עם לימודים להסמכת רואה חשבון מעניקים מקצוע מבוקש, ופותחים מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה מרתקות.

מאת: שחףרפואה סינית15/02/111648 צפיות
שיאצו הינה שיטת טיפול אשר פותחה ביפן לפני אלפי שנים, ומאז נמצאת בשימוש נרחב על ידי מיליארדים של בני אדם. על פי הפילוסופיה הסינית, בגוף האדם עוברים ערוצי אנרגיה הקרויים מרדיאנים, ובאמצעות לחיצות ניתן לתעל את זרימת האנרגיה ולשחרר חסימות.

מאת: שחףלימודי תעודה ומקצוע06/02/111588 צפיות
אנגלית הינה שפת התקשורת הבין לאומית, וישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע בתחום הוראת אנגלית. לימודי אנגלית להוראה במסגרת תואר ראשון בחינוך מעניקים תעודה יוקרתית, ומאפשרים להשתלב בקשת רחבה של מקומות תעסוקה.

מאת: שחףרוחניות - כללי26/01/112629 צפיות
רבים מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי, ובפילוסופיה העומדת מאחוריו. מאמר זה מספק את כל המידע על לימודי חינוך ולדורף, ההיגיון העומד בבסיס השיטה, ומסלול ההכשרה הנדרש על מנת לעסוק בחינוך בבתי ספר בשיטה האנתרופוסופית.

מאת: שחףעיצוב גרפי06/01/111620 צפיות
כל מי שאי פעם תהה מי בחר את הצבעים של הכותרת הראשית בעיתון, למה השתמשו בפונט מסוים לכרזה שמפרסמת את הסרט החדש בקולנוע, או איך החליטו באיזה גודל לכתוב את שם הספר על הכריכה, ימצא עניין רב בלימודי עיצוב גרפי, או בכינוי הנוסף תקשורת חזותית.

מאת: שחףרפואה משלימה26/12/101842 צפיות
ביו פידבק הינה שיטת טיפול חדשה ומרתקת, המשלבת עקרונות מתחום המדע עם הרפואה המשלימה, המסייעת לטפל במגוון רחב של בעיות ומצוקות. שיטת הביו פידבק, בדומה לשיטות טיפול אלטרנטיביות אחרות, יוצאת מתוך נקודת הנחה כי ישנו קשר הדוק בין הגוף לנפש, ובאמצעות עריכת מניפולציה מחושבת על צד אחד של המשוואה, גם הצד השני מושפע.

מאת: שחףעבודה וקריירה - כללי19/12/101305 צפיות
אם בעבר תפקידה המסורתי של המזכירה התמצה בהכנת קפה, הרי שכיום תחומי האחריות שלה התרחבו במידה ניכרת. בעקבות התפתחות האינטרנט, וכניסת טכנולוגיות ממוחשבות למשרד, המזכירה נדרשת לשלוט במגוון רחב של מיומנויות.

מאמרים נוספים בנושא תקשורת המונים

מאת: yuval ozתקשורת המונים28/04/132553 צפיות
מהי בעצם מרכזיה וכיצד יכולה להועיל לעסק שלך?

מאת: דניאל seoתקשורת המונים04/10/128395 צפיות
במיוחד כשהילדים גדלים ואתם רוצים כבר לקנות בית משלכם, כדאי לזכור שמשכנתא זה לא משחק ילדים. חשוב מאוד לדעת המון דברים לפני שלוקחים משכנתא והדרך הכי טובה לדעת אותם זה על ידי ייעוץ עם אנשים שמבינים בכך. כמו כן, יש כל כך הרבה פרטים שאנשים מהשורה פשוט לא מתעסקים איתם.

מאת: יקותיאלי עודדתקשורת המונים11/09/129611 צפיות
הספרות 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 מוכרות לרוב אוכלוסיית העולם, ללא הבדל ארץ ושפה. עובדה זו מאפשרת לפתח שיטת תקשורת נוחה ופשוטה בין זרים, הדוברים שפות שונות וכותבים בכתבים שונים, למרות שאיש אינו יודע את שפת רעהו. בשיטת התקשורת המוצעת יינתנו מספרים למילים שמושיות, היינו מספר אישי לכל מילה. כל מספר יתאים למילה אחת בלבד, מילה בעלת אותו מובן, בכל שפה. אנשים זרים ירשמו ויחליפו ביניהם פתקים ובהם קבוצות של מספרי מילים ובאמצעות רשימות מתאימות - "מפתחות" שהוכנו מראש, יוכלו להבין איש את רעהו.

מאת: שירה כהןתקשורת המונים24/05/129654 צפיות
סיכום מאמר; עלייתו של ציבור הקוראים

מאת: liatootתקשורת המונים14/04/129480 צפיות
מאז ומתמיד בני האדם היו מתקשרים ביניהם, אך צורת ההתקשרות שינתה את פניה מהעת העתיקה ועד היום, במאמר זה סקירה קצרה של מראה התקשורת מאז ועד היום.

מאת: אברהם בלוךתקשורת המונים10/10/099783 צפיות
מאפיין תרבות שהוא אחד מהבולטים בעיניי הוא השפה. כל פיריודה והמילים המאפיינות אותה, כל זרם באומנות ומילותיו הייחודיות לו – כל עם או חברה ומושגיה ומונחיה. בעשורים האחרונים אנחנו חוזים בהתפתחותו של סלנג בגוון חדש לחלוטין – סלנג כתוב המופיע באינטרנט.

מאת: אברהם בלוךתקשורת המונים03/10/0911166 צפיות
סלנג בימינו - הדור של ימינו כראי הסלנג.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica