חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה מהירה, האם כאשר מרזים, הגברת השמנה מפסיקה לשיר?

מאת: סיגל דבירדיאטה ותזונה14/09/2010893 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם באמת, האדם השמן שבתוכנו, עוזב אותנו? לא יושב בראשנו ומפתה אותנו לאכול? לא משפיל אותנו, מניח מראה מול נפשנו המיוסרת ודורך על פיסת הבטחון האחרונה שנשארה לנו?

לאחר שעשיתי את הדיאטה המהירה ורזיתי בהצלחה, חששתי שאעלה חזרה כמו תמיד, אך הפעם הייתי נחושה יותר מבעבר, המשכתי לשמור על האוכל שהכנסתי לפי, סרבתי לכל מיני הצעות באירועים וחגים, או סתם בימים רגילים, במשך השנים לאחר ההצלחה, אמנם העליתי מעט במשקל והבנתי שדקת גזרה אני לא אהיה, כיוון שמבנה גופי רחב, אך, מאז ועד היום לא העליתי חזרה את 30 הק"ג שהורדתי בשמחה.

למרות שכבר שמנה אני לא, לגברת השמנה שבתוכי לא נמאס מלהציק, היא ישבה לה שם בנחת וחיכתה שאמעד, ניסתה עדיין לפתות, רחשה ובחשה בביטחון שחזר, "הנה עוגה, כמו שאת אוהבת, תאכלי", "מסתכלים עלייך, אולי בגלל שאת שמנה?" – המשיכה להזכיר לי דברים שרציתי לשכוח.

"עשיתי דיאטה מהירה, כזו שלא כללה בתוכה עוגה, עופי לך, שמנה, צאי לי מהראש" – זעקתי בתוכי. אומרים שגם כאשר מרזים חושבים כשמנים, זה נכון, אבל לא להרבה זמן. ברגע שמחליטים שהגיע הזמן להוציא את הגברת השמנה לגימלאות, או אז מתחילים לחשוב כרזים.

במשך השנים, החלטתי לשחרר את הגברת המציקנית הזו, "הרי אי אפשר להמשיך ולחיות יחד – הסברתי לה – את תמיד תשארי שמנה ואני כבר לא במקום הזה, את חייבת ללכת, למצוא לך בית אחר, אליי את כבר לא מוזמנת". נעלבה, השמנה "תזכרי שבנפשך תמיד תהיי שמנה" – צעקה לי בעודה צועדת החוצה מתוך נבכי נשמתי.

יש משהו בדבריה, אני חייבת לציין, מדי פעם היא חוזרת אבל, ממש לפרקי זמן קצרצרים, שנייה של חוסר ריכוז והופ, היא שוב קופצת לבקר, "האם שמנתי?" – אני שואלת בחשש. "לא" – היא עונה לי – "פשוט הרגשתי שלרגע חוזר לך חוסר הביטחון כי אכלת אתמול יותר מדי, אבל, אני הולכת, אני רואה שאת מסתדרת".

ואכן, הסתדרתי, לא צריכה יותר דיאטה מהירה, צריכה רק לשמור, גם ככה לא יכולה להכיל יותר את כל הכמויות שהורגלתי אליהן בעבר.

מסקנה: הכל בראש, ברגע שמשחררים, מצליחים לחשוב ולהתנהל אחרת. אצלי, הגברת השמנה, כבר מזמן הפסיקה לשיר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר ובנוסף מחלקת עיצות אישיות להצלחה.
www.seesigal.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דביר

מאת: סיגל דבירדיאטה01/10/111175 צפיות
אוהבים לאכול, אך, יודעים שזה חייב להגמר. מכורים? כמה קשה להיגמל. ובינתיים, האם אנו דוגמא טובה לסובבים אותנו? האם אנו יכולים להיות מודל לחיקוי?

מאת: סיגל דבירדיאטה01/10/111236 צפיות
למי באמת יש סבלנות להתחיל ולספור קלוריות או נקודות? אכלתי לחמניה, כמה קלוריות זה? טעמתי חתיכת עוגה כמה נקודות ירדו לי עכשיו? האם זה באמת נחוץ לנו?

מאת: סיגל דבירדיאטה18/07/111275 צפיות
האם שאלתם פעם את עצמכם, מה באמת הקרובים לי חושבים עליי כאדם כבד משקל? מה חושבת עליי אמי, האם היא מבינה את כאבי ותסכוליי?

מאת: סיגל דבירדיאטה23/05/111270 צפיות
שמתם לב, ככה פתאום, באמצע החיים, שעליתם קצת ב- 5 ק"ג פחות או יותר. מה עושים עכשיו? אתם תוהים, להתחיל שוב בדיאטה? כשכבר שכחתי איך מתחילים? אל ייאוש, חברים, שום דבר לא קרה, היו סלחניים לעצמכם והחליטו שאתם יוצאים שוב לדרך חדשה.

מאת: סיגל דבירדיאטה21/05/111051 צפיות
כמה קשה לנו להוריד במשקל, גם אם זה רק 5 ק"ג או אפילו פחות? כמה אנו זקוקים לאנשים מסביבנו שיבינו אותנו, יתנו לנו כוח ואמונה שזה אפשרי? אז למה הם לא מבינים אותי?

מאת: סיגל דבירדיאטה06/03/111463 צפיות
מאז שאני מכירה את עצמי, אני זוכרת ילדה מלאה וביישנית, לימים גדלה הילדה ונהפכה לבחורה ולאשה ועדיין זוכרת עצמי כאחת כזו שגם דופקת חשבון לכל העולם.

מאת: סיגל דבירדיאטה26/02/111233 צפיות
האם גברים באמת אוהבים נשים מלאות או שזוהי רק משאלת הלב שלנו? ומדוע המחשבה הראשונה שעולה במוחי כאשר אני בתהליך של ירידה במשקל, האם אמצא אהבה כשאהיה רזה?

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201559 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191997 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181696 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181280 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189707 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181497 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181569 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica