חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הבנת הכולסטרול מחלות לב וכלי דם

מאת: יעקב קובי עזראמחלות לב05/10/20101706 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבנת הכולסטרול מחלות לב וכלי דם

גרסה -  1

בימנו,  קרוב לבדאי   שתימצא אזכור של כולסטרול  בכל עיתון או בכל  שבועון  שתפתח .כולם עסוקים  בהורדת הכולסטרול.  ומרבית האנשים רוצים לדעת  כיצד ניתן  לעשות זאת. אולם כדאי תחילה  לדעת כיצד   מיוצר ומנוצל הכולסטרול בגוף. הכולסטרול הוא למעשה חומר גבישי המורכב משומנים. הוא נימצא באופן טבעי במוח, בעצבים, כבד, בדם ובמרה של בני אדם ושל בעלי חוליות בכלל. זאת הסיבה לכך שאנשים מעוניינים להוריד את רמת הכולסטרול  חייבים להתרחק מבשרים ומזונות אחרים המכילים מוצרים מין החי או המופקים מבעלי חיים.

הכולסטרול דרוש לתפקוד הטוב של הגוף ומיוצר בעיקר בכבד. הוא משמש את התאים כדי לבנות ממברנות, אך גם בהורמוני מין וכגורם מסייע בעיכול. כולסטרול טבעי זה עובר מהכבד דרך זרם הדם אל התאים. התאים לוקחים את הדרוש להם. ועודף הכולסטרול נישאר בזרם הדם. עודף כולסטרול יוצר לעיתים קרובות משקע הנדבק לדפנות  העורקים ועלול בסופו של דבר לגרום למחלת לב.

 חוקרים גילו שקיימים שני סוגים של כולסטרול: ליפופרטאינים בעלי צפיפות נמוכהLDL) ) וליפופטאינים בעלי צפיפות גבוהה (HDL).   ה- LDL  הוא הכולסטרול הרע: ה- HDL  הוא הכולסטרול הטוב. ניתוח תפקודו  של כל אחד מסוגי הכולסטרול יסביר מדוע.    

הכולסטרול מטיפוס  LDL נילקח על ידי הגוף מתוך התזונה ומקורו במוצרים מהחי. הגוף אינו יכול להשתמש  בסוג זה של כולסטרול מפני שצורתו אינה מתאימה לצרכי הגוף.  ולעיתים קרובות מצטבר כולסטרול  זה כמשקע   על דפנות העורקים. בלא קשר לכמות הכולסטרול המניעה מהמזון. ממשיך הגוף ליצר את הכולסטרול הטבעי שלו או הכולסטרול המגיעה מהמזון.  ממשיך הגוף ליצר את הכולסטרול   הטבעי שלו או הכולסטרול המצוי בסרום הדם-  שהוא כולסטרול שהגוף יכול לנצל.

כולסטרול מטיפוס HDL מסלק את עודף הכולסטרול  מהדם והרקמות, וזאת הסיבה מדוע הוא ניחשב ל"טוב". תפקודו המדויק אינו ידוע. אף פעם לא ידוע אם הוא מתרכב עם גורמים אחרים בגוף כדי לבצע את תפקידו.  חקר תפקיד ה- HDL ממשיך. ידוע שאנשים שיש להם רמות גבוהות של  HDL ורמות נמוכות יחסית של  LDL כסופים לסיכון נמוך לסיכון נמוך של  מחלות לב. אצל אילו שכבר יש להם עורקים סתומים או שעברו כבר חסימה עורקית.אחרי שה- HDL עובר דרך זרם הדם ואוסף את עודפי הכולסטרול. הוא חוזר לכבד ושם הוא הופך לעתים קרובות –עם כי לא ידוע עד כמה –ל- LDL. בגלל שהכולסטרול מסוג LDLאינו רצוי, חיוני שכולנו נבין את החשיבות של הורדת רמות הכולסטרול.

תוכנית הכינוך הלאומי לכולסטרול קבעה את רמת הכולסטרול ה"בטוחה" על 200 מ"ג  ד"ל  (מ"ל ד"ל –מיגרם  לדציליטר). מספר זה משלב את רמות ה-   LDL   ו ה-  HDL   כאחד. קריאה מעל 200  מצביע על פוטנציאל לפיתוח מחלת לב, רמה של  239 – 200  היא גבולית. ואלו הנמצאים מעל 240 הם בסיכון גבוהה.

רמת ה- HDL   הרגילה בקרב גברים מבוגרים בארה"ב הא 50 45. 1-60 50 בקרב הנשים. יש טוענים  שרמות גבוהות יותר. כמו 70 או 80 מסוגלות להגן ביפני מחלות לב.רמת HDL  מתחת ל- 35 נחשבת מסוכנת. לכן, אם יש לך רמת כולסטרול כללי של 200, רמת ה- HDL שלך היא 80 ורמת ה-LDL  שלך היא 120 אתה נחשב כבעל סיכון נמוך  ללקות במחלת לב. ככל שרמת ה- HDL   שלך פוחתת. גוברים סיכוייך    ללכות בבעיות לב. אפילו אים רמת הכולסטרול הכוללת שלך היא  נמוכה.

ההיגיון מחייב אותנו להפחית את צרכתם של מוצרים מהחי וכן להוריד את רמות הכולסטרול הכלליות שלנו.עם זאת.  קיימים מקורות אחרים המעגלים את הכולסטרול: סוכר ואלכוהול מעגלים את רמת הכולסטרול הטבעי (הכולסטרול שהגוף עצמו מיצר). למרות שאנו זקוקים לחומר זה. אין אנו זקוקים לו בכמויות מוגזמות, וזה מה שקרה כאשר אנו צריכים סוכר ואלכוהול. גם לחץ יכול להביא ליצירתו של עודף כולסטרול טבעי. לכן, נוכל להילחם  במחלות לב על ידי הימנעות ממוצרים מהחי. סוכר, אלכוהול, ולחץ.  

גרסה – 2

כאשר הכולסטרול  מגיע לכבד דרך הדם הוא מאוחסן שם והכבד משתמש בו או מיצר אותו. כאשר הכמות אינה מספיקה לצרכי הגוף ברמה של 2000 מ"ג ביום. כדי להעביר את הכולסטרול  לתאים הזקוקים לו הוא משתמש בחלבון נשא הנוצר בגוף הנקרא אפוליפופרוטאין  1A הימצאותו של כולסטרול זה HDL) ) מציינת כי בגוף מותאם עם הכבד בצריכת הכולסטרול.ישנה סבירה כי ה-HDL  עוזר לסלק LDL בעורקים.

כאשר יכולת האכסון של הכבד אינה יכולה לעמוד בכמויות המגיעות מהדם.  הוא מקשר את הכולסטרול עם חלבון הנקרא אפוליפופרוטאין –B הנושא את הכולסטרול למקומות אחרים שם הוא יכול לגרום למשקעים בעורקים ובדם.בתקופה זו מתגבר יצור אפו- B בהתאמה לכמות הכולסטרול הדורשת העברה.

גרסה - 3

התחמצנות ה- HDL עקב פעילות של רדיקלים חופשיים גורמת לכך שאינו מתקבל  ע"י הרצפטורים (קולניים)  והגוף מקבל איתות ליצור כולסטרול נוסף.

כולסטרול גבוהה

אכילת יתר של מזונות המכילים כולסטרול היא מסוכנת מפני  שמזונות אלו יוצרים רמות גבוהות של כולסטרול דם וטריגליצרידים. בתורם, מיצרים שומנים אלה עורקים מלאי משקעים  מעכבים את זרימת הדם למוח, ולכליות, לאברי מין, לגפיים וללב רמות הכולסטרול גבוהות הן הסיבה העיקרית  למחלות לב מפני לסתימה של עורקים ולאי ספיקת של דם למוח וללב. כולסטרול גבוהה קשור גם להתהוותן  של אבני מרה. ולאימפוטנציה,ללקויים שכלים ולחץ דם גבוה. נמצא קשר בין פוליפים וסרטן במעי הגס לבין רמות גבוהות  של כולסטרול בסרום הדם.                                                     כ-80  אחוז מכמות הכולסטרול הכוללת בגוף מיוצרת בכבד. בעוד ש-20 אחוז נילקח ממקורות תזונתיים.הגוף מיצר כולסטרול מיפני שחומר זה חיוני לבניית ממברנות  התאים והורמוני מין, והוא גם מסייע לעיכול.הכולסטרול הופך  לבעיה כאשר יש בגוף עודף של ליפו פרוטאינים בעלי צפיפות נמוכה (LDL). עודף זה של LDLהוא זה שגורם ליצירתם של משקעים בדפנות העורקים. לפופרוטאינים  בעלי צפיפות גבוהה  (הנקראים  HDL) הם טובים לגוף מיפני שהם מנקים ממנו את העודף הכולסטרול. אם אין בגוף כמות מספקת של HDL ויש בו כמות גדולה מדי של LDL.עלולה להתעורר בעיה. רמות החומרים הללו מושפעות מאוד מהתזונה. לצמחונים יש רמה נמוכה של LDL.  והתעמלות, ויטמין C וניאצין יכולים להעלות את רמתו של הכולסטרול "הטוב". ה- HDL.             

המלצות

* המחקרים מצביעים על כך שסיבים תזונתיים מסיסים במים חשובים מאוד להורדת רמת הכולסטרול בדם. סבים אלו נמצאים בשיעור,שעועית, אורז חום, פרות, גלוקומנן, גואר-גם, שיבולת שועל, סובין,  ואורז חום הם המזונות הטובים ביותר להורדת הכולסטרול.מאחר והסיבים סופגים את המינראלים מהמזון שבו הם נמצאים. ויש לקחת מינראלים נוספים בנפרד מהסיבים.

* בשר ומוצרי חלב הם המזונות הבעתיים העקרים מפני שהם מכילים רמות גבוהות של כולסטרול. קפה, לחץ, ומתח נימשך מעלים גם הם את רמת הכולסטרול בדם. אלכוהול, סטרואידים, גלולות למניעת הריון, לאסיקס משתנים אחרים.1-L- DOPA(הניתן כנגד מחלת פרקינסון ), הם כמה מסמים הרבים המעלים את רמת הכולסטרול בדם.

* אין לאכול מלח, שומנים מחוממים, או שומנים מזוקקים, יש להתרחק מבשר אדום ובשר מין החי,משמנת צמחית, ממזונות מעובדים או מזוקקים, לחם לבן, קפה, תה, אלכוהול או טבק. יש להפחית את כמות השומנים (כולל כולסטרול) מתזונתך, ולהבטיח שפע של סבים בצורה של פרות, ירקות, ודגנים שלמים, חשוב לפעול על פי תוכנית התעמלות טובה ומקיפה!

הערות ביחס לכולסטרול

* מחקרים מגלים שתזונה של עולם השלישי, המורכבת מדגנים, פירות ירקות, מבא לרמה נמוכה יותר של כולסטרול בדם. בארה"ב פינלנד ונורבגיה. שם האנשים אוכלים כמויות גדולות של מוצרי חלב ובשר, קיים שיעור גבוהה ביותר של מחלות לב וכלי דם. אפילו ילדים במדינות אלו מפנים מחלות של כלי הדם כתוצאה מעודף כולסטרול בדם.

* יש אנשים העושים שימוש במרגרינה  או בשמנים צמחים מיפני שאין בהם כולסטרול. אולם כאשר מחממים ואוכלים שמנים אלה, המערכת כורעת תחת נטל של שומנים קטלניים."מומחים" אחרים ממליצים על שמן דגנים כדי להוריד את הכולסטרול, אולם שמן דגנים הוא 100 אחוז שומן, ואין עדין עדויות מספיקות לכך שצריכת שמן דגנים אכן מפחיתה את רמת השומנים בדם.    

* קימות מספר תרופות  המורידות את רמת הכולסטרול בדם. אולם חברות התרופות התריעו מיפני רופאים על תופעת  לוואי חמורות. בתרופות אלו  יש להשתמש רק כמפלט אחרון.

* הדרך ההיגיונית היחידה לשמור על רמה בטוחה של שומנים בדם היא לאמץ תזונה שאינה  כוללת שומנים מהחי (דהינו, חלב וכל מוצרי החלב) וכוללת  שפע של סבים ומזונות נפח (דהינו, דגנים מלאים, פרות וירקות). בירקות ופירות אין כולסטרול!

למרבה הצער, תחליפי שומן צמחים אינם מהווים תחלופה טובה למוצרי חלב עתירי כולסטרול, רבים מתחלפים אלו מאלו מכילים שמן קוקוס, שהוא שומן רווי ביותר. עדיף לעשות שימוש בחלב סויה או שקדים.

* שמן זית כתית זך מסייע להוריד את רמת הכולסטרול בדם. אפשר שתזונה של חומצות שומן חד רוויות הכולל שמן זית, היא סבה לרמות הכולסטרול הנמוכות שממצאו באיטליה ביוון.

* הרבה מאוד מסעדות של מזון מהיר עושה בשימוש בשומן בקר בתוך ההמבורגרים. הדגים, העוף והצ'יפס, לא רק שמזונות אלו מכילים כמויות גדולות של כולסטרול, אלא שומן זה גם הופך לרעיל כתוצאה מתהליך הטיגון העמוק, המייצר חומרים כימים רעילים מאוד במזונות אלו.

יש שומנים טובים ויש שומנים רעים, ומטיבים ומזיקים, שומנים וליפידים דרושים לנו כאנרגיה ומהווים מקורות טובים יותר מהחלבונים או מפחמימות, אנו זקוקים  לשומנים בתזונה מיפני שהם גם נושאים את הויטמינים המסיסים בשומןA   K1/ E D/ ויטמין K . נהרס בקלות על ידי שימוש בשמן מינראלי, הפרין ודיקומרול ) מדללי דם), על ידי תרופות רבות ועל ידי אספירין. מרבית האנשים אינם מודעים לצורך ב-ויטמין K , אולם לאחרונה נתגלה קשר בין חוסר ב-ויטמין זה לבין הפרעות מעיים. ויטמין זה חשוב לטיפול בשיגרון, האלפלפה היא מקור עשיר בויטמין K.

·         שומנים מספקים אנרגיה. הם פועלים לשמן את המעיים ומשתלבים עם זרחן כדי ליצור חומר המסייע לבנות את רקמות ותאי הגוף, שומנים נשארים במערכת העיקול מרגיעים את העצבים ומצפים אותם בשכבת מגן. השומן נימצא בכל תאי הגוף בשילוב עם מזינים אחרים.

·         חומצות שומן מהחיוניות הן חוליה חשובה ביותר בשרשרת הבריאות שלנו,חומצות שומן חיוניות הן  חומרים  שהגוף אינו יכול ליצר ויש לספק לו אותם.שלושת סוגי חומצות שומן החיוניות הן חומצה לינולאית,  חמצות לינולנית וחומצה ארכיאידונית.

·         שומנים טובים הם שומנים רב- בלתי- רווים- כל השומנים מהצומח הנמצאים במצב נוזלי בטמפרטורת החדר.עשה שימוש אך ורק בשמנים מכבישה קרה! שמנים מכבישה קרה הם אלו שמעולם לא חוממו מעל ל-110 מעלות פרנהייט הלך עיבודם –בטמפרטורה זו מתחיל להרס האנזימים. סוגי השמנים שיש לעשות בהן שימוש שומנים רב-בלתי רווים:כל השמנים מהצומח הנמצאים במצב נוזלי בטמפרטורת החדר: שמני זית, אגוזים, זרעים, סויה, ופשתן: שמן רקפות שמן ענבי שועל.

·         חשוב לבחור את סוג  השמן הנכון, אך רובנו מקבלים הרבה מידי מהסוג הלא נכון. שומן עודף מאוחסן בכבד, בעורקים וסביב הלב ורקמות אחרות. השומנים שיש להימנע מהם הם שומנים רוויים שמקורם מבעלי חיים:שמנים שעבור הידרוגנציה כמו שמן קוקוס ושמן דקלים: ושומנים מוקשים כמו מרגרינה, שומן חזיר וחמאה, קרא בזהירות את התוויות.

·         שתייני קפה יעשו טוב אם יפחיתו את הכמות,  או טוב מכך,יחדלו לחלוטין משתית קפה. מדענים נורווגים טענים שכמויות גדולות של קפה מעלות את רמות  הכולסטרול בדם, ויותר מאשר מחפילות את הסיכון ללקות במחלות לב. דו"ח שפורסם בירחון נוי-אינגלנד לרפואה מדווח על תצפיות שנערכו על 1500 שתייני קפה והראו שככל שצריכת הקפה עולה, כך עולה גם באופן דרמטי רמת הכולסטרול בדם.

שיקולים

* באופן כללי בריא יותר להנות מרמת הכולסטרול  נמוכה מ- 200, ככול שהיחס    ה- HDL גבוהה יותר  כך ייטב.

* יש טענות לכן שפחם מוריד את רמת הכולסטרול. אל תאכל פחם על בסיס יומי. שכן הוא סופג גם מזינים טובים. אל תיקח פחם עם תרופות אחרות.

לחץ דם גבוה

כאשר הלב שואב את הדם דרך העורקים, הדם לוחץ כנגד דפנות כלי הדם. אנשים מסוימים סובלים מלחץ דם גבוה.  ארתירו-סקלורוזה או אתריי וסקלרוזה הם מצבי הסתיידות עורקים נפוצים הם המקדמים את התפתחותו של לחץ דם גבוה. במצב של אתריוסקלורוזה נחסמים העורקים במשקעי כולסטרול ומחזור הדם  דרך כלי הדם הופך לבעייתי. כאשר העורקים מתקשים ונעשים צרים כתוצאה ממשקעי סידן במצב של ארתריוסקלורוזה  נאלץ הדם לזרום דרך מעבר צר יותר. כתוצאה מכך, עולה לחץ הדם.

בנוסף להסתיידויות  עורקים, מתפתח לחץ הדם לעיטים קרובות כתוצאה מעישון. לחץ השמנה, שימוש מוגזם בחומרים מוגזם מעוררים כמו קפה או תה, התמכרות לסמים או לתרופות, צריכה גבוהה של נתרן., ושימוש מצעי מניעה  בגלל הצטברות.  עודף מים בגוף יכולה להפעיל לחץ על כלי הדם.  אלו הצורכים מזונות עתירי נתרן נמצאים בסיכון גבוה יותר ללקות בלחץ דם גבוה,  רמות גבוהות של לחץ דם  נפוצות גם בבעלי משקל יתר. לחץ דם יכול לעלות כתוצאה מלחצים,  הגורמים לדפנות העורקים להתכווץ. בנוסף לכך, אלו שיש להם היסטוריה משפחתית של לחץ דם עשויים ללקות בתופעה זו.

באמצעות מכשיר מדידת לחץ דם, יבצע הרופא שתי מדידות של לחץ דם, הלחץ הסיסטולי הוא לחץ שמפעיל  הדם בזמן שהלב שואב: קריאה זו תציין את גובהו המרבי של לחץ הדם.הלחץ הדיאסטולי הו הלחץ בזמן שהלב נמצא במנוחה בין פעימה לפעימה, ואז לחץ הדם  הוא במצבו הנמוך ביותר. הקריאה של לחץ הדם נכתבת כיחס בין הלחץ הסיסטולי  ללחץ הדיסטולי, שני המספרים מתייחסים לגובה שעמוד כספית (HG) מגיע אליו  תחת הלחץ המופעל על ידי הדם, הקריאה הסיסטולית ואדיסטולית כאחד חשובות: אף אחת מהקריאות לא צריכה להיות גבוהה, לחץ דם נורמאלי הוא 120 על 80 (80     (120/   כאשר לחץ הדם הסיסטולי עומד על  120  מ"מ כספית הלחץ הדם הסיסטולי עומד על 80   מ"מ כספית. קריאות של לחץ דם נורמאלי יכולות להיות בין  70 /110  ל-. 90/140 . בעוד שקריאות בין 90, 140 לבין 90, 160 או -95, 160 מצביעות  על מצב גבולי של לחץ דם.כל  לחץ מעל ל- 115, 180 הוא לחץ דם גבוהה מאוד. עיין להלן בסעיף מתאר כיצד לבצע בדיקה עצמית של לחץ הדם. מעריכים כ- 40 מיליון אמריקנים סובלים מלחץ דם גבוה. הלב חיי לעבוד קשה יותר כדי לשאוב דם. אצל אילו שיש להם לחץ דם גבוה, והדבר מוביל לעיטים לדום לב ולשבץ. לחץ דם גבוה קשור לעיטים קרובות למחלות של העורקים הכללים. הסתיידות עורקים, הפרעות בתפקוד הכליה, משקל יתר, סכרת, פעילות יתר של בלוטות התריס וגדולים אדרנאלים. לעיטים קרובות אין סממנים המעידים על לחץ דם גבוה. סמני אזהרה מתקדמים  כוללים כאבי ראש, הזעה, דופק מהיר, קוצר נשמה, סחרחורת והפרעות ראייה. בגלל שלחץ דם אינו מפגין סמנים חיצונים. חשוב לבקר באופן סדיר אצל הרופא, במיוחד אותם יחידים  הנימצאים בקטגוריות של סיכון גבוה. דאג לבדוק את לחץ  הדם שלך כל 4 עד שישה חודשים.

המלצות

* דיאטה נטולת מלח חיוני להורדת לחץ דם. אין די בהפחתת צריכת מלח: עליך להוציא את כל המלח מתפרתך. קרא את כל התוויות בזהירות והימנע מאותם מוצרי מזון שעליהם רשום "סודה".  "סודיום" או הסימן N A. אלו מעידים על כך שהמוצר מכיל מלח. ישנם כמה מזונות ותוספות מלאכותיות למזון שיש להימנע מהם בתזונה דלת מלח, כולל משפר הטעם מונו סודיום גלוטמט סודה לשתיה ירקות: משומרים: משחות שנים מסוימות ותרופות ללא מרשם המכילות איבופרון,כמו אדביל וניופרין , משקאות דלים דייאט מזונות עם מעכבי עובש, חומרי שימור, ומרבית תחליפי הסוכר: ומרכבי הבשר: מים מרוככים: ורוטב סויה: מוצרים אלו עלולים לגרום לתאים להתנפח ולהפריע ליעילותם של חומרים המשתנים המשמשים לטיפול בלחץ דם גבוה.

* מומלץ לבחור  בתזונה עתירת סיבים ולהוסיף סיבים לתזונה. סובין שיבולת שועל הם מקור הטוב  לסיבים, לאכול בשפע פירות וירקות, כגון תפוחים, אספרגוס, בננות,ברוקולי, כרוב, אבטיחים, חצילים שום, אשכוליות, ירקות יריקם, עלים מילונים, אפונים, שזיפים מיובשים, צימוקים, דלעת, ובטטות, ומיצים הבאים המסייעים לבריאות:  סלק, גזר, סלרי,  צימוקים ענבי יער,פרי הדר,   פטרוזיליה, טרד,אבטיח,  אכול מזונות זרעים כמו אורז חום, כוסמת, דותן  ושיבולת שועל. 

* הימנע  ממזונות כגון גבינות מיושנות, בשרים מיושנים, אנשובי, אבוקדו, כבד, עוף שוקולד, שעועית לבנה, הרינג בחומץ, שמנת חמוצה, שרי, יין,  ויוגורט.  אסור לאכול קוטלי חזיר, לוף, בשר חזיר, שמן, נקניקיות ובשרים, מעושנים או  מעובדים   כול רק דגנים לבנים, ובשר הודו ועוף ללא עור. התזונה חייבת להיות דלת שומנים:הימנע מכל השומנים מין החי, רטבים ותמציות מרק.

* שמור על משקל נמוך. התעמלות מתונה וסדירה חשובה כדי לשמור על מחזור טוב של זרם הדם. אל תתאמץ יתר על המידה במזוג איור חם. המנע ממאמץ יתר ורגשי. *המנע מאנטי-הויטמינים אלא בהוראת רופא.

שקולים

* הזהר לא להתאמץ  יתר על המידה במהלך משגל מיני. משגל מני עלול להיות מסוכן עבור חולה הסובל מלחץ דם גבוה.

* אם אתה לוקח תרופות   מעכבות MAO  . שהן תרופות המשמשות לטיפול בדיכאון.להורדת לחץ דם וטיפול בזיהומים ובסרטן. הימנע מתירמין.שלוב של מעכבי MAO עם תירמין גורם ללחץ הדם לנסוק כלפי מעלה.ועלול להביא לשבץ. כמו כן. עליך להימנע מחומצת האמינו תירוזין אם אתה לוקח תרופות מעכבות MAO  .

* מטופלים הסובלים מלחץ דם גבוה. סובלים לעיטים קרובות מאפניאה- בעיה הקרובה בהפסקת נשימה. אפניאה  המתרחשת בזמן שנה. קשורה לנחירות רמות ולשנה חסרת מנוחה. אין זה יוצא דופן שחולה אפינאה ירגיש ישנוני מאוד במשך היום.אבחון וטיפול של אפניאה יכול להוריד את לחץ הדם של מטופלים. אילו.

* אנשים הנותרים בקול רם נוטים הרבה יותר לסבול מלחץ דם גבוה או מאננינה  מאשר ישנים שקטים. חוקרים טוענים   שאנשים  נוחרים סובלים מליקוי קל  בתפקוד אתו חלק של המוח  האחראי על נשימה חלקה:בעיה זו עלולה לפעמים עומס בלתי טבעי על הלב והראות כתוצאה מחוסר בחמצן.  

* מחקרים הראו שאנשים עם שנויים בשני גנים ספיציפים  הם בעלי סיכוי כפול ללקות בלחץ דם גבוה כתוצאה מצריכת מלח.גילוי זה עשוי לאפשר לרופאים לזהות ילדים בעלי נטייה ללחץ דם גבוה:  אם ניתן יהיה לזהות ילדים אלו מלידה, ניתן   יהיה לשנות את תזונתם כך שיוכלו להימנע מלחץ דם גבוה בשלב מאוחר יותר בחייהם.  

הסתיידות עורקים

* הסתיידות עורקים. (אתיריוסקולורוזה ) כרוכה ב-הצטברות של משקעי סידן על פנים דפני העורקים. תופעה זו גורמת להתעבות והתקשות העורקים.  אם המשקעים הם שומנים, קוראים לתופעה  "אתרוסקלורוזה"   שני מצבים משפיעים על מחזור הדם בצורה דומה. הבעיה גורמת להתקפי שבץ, למחלות לב, (אנרגיה)  ולחץ דם גבוה.

* לחץ דם גבוה גם יכול לגרום  להסתיידות עורקים. משקעי סידן או שומן מהווים בדרך כלל  באזורים של העורקים שהוחלשו כתוצאה מלחץ דם גבוה או מאמץ. היצרות של העורקים מעלה את לחץ הדם, הגבוה מלכתחילה, לרמה עוד יותר גבוה. ככל שהעורקים הופכים לפחות גמישים ופחות חדירים. מתחילה הרעבה של התאים (איסכמיה)כתוצאה ממחזור בלתי מספיק בתאים.האדם יקבל התקפי לב, הידוע גם כאינפקציה מיוקרדיאלית  (MI) או סתימה בעורק הכללי של הלב (קורונארי), כאשר אחד מהעורקים הכללים יחסם  לגמרי על ידי משקעים  המצטברים או על ידי קריש דם שנוצר או נתפס במשקע. אנשים מבוגרים יותר הם בסיכון גבוה יותר לסוג זה של בעיות לב כאשר חומסת הסתיידות העורקים את אספקת הדם העורקית למוח, מתרחש אירוע מוחי –עורקי, או שבץ.

ארתיוקלירוזה   אובליטרנס מתרחשת כאשר הגפיים התחתונות נפגעות. בשלבים  הראשונים, כתוצאה ממשקעים שומנים, יש להיצרות של העורקים הגדולים הנושאים דם אל הרגליים וכפות הרגליים. הסימנים המתקדמים הם כאבי שרירים, תשישות וכאבים דמוי התכווצויות  בקרסוליים וברגליים.בהתאם לעורקים הנחסמים, אפשר שיורגש כאב במותניים ובירכיים.

* כאבי רגלים  כתוצאה מהליכה,הנעלם מיד כאשר יושבים נקרא צלעת (קלאודיקציה). סממנים נוספים כוללים חוסר תחושה, חולשה והרגשה של כובד ברגליים. סממני אלי מופיעים  כאשר העורקים סתומים במשקעי כולסטרול.  יורגש כאב אם כמות הדם המחומצן אינה מספקת לצרכיהם של שרירי הרגל הפעילים.

המלצות

* חומרים נוגדי- קרישה כמו אספרין ניתנים כדי לדלל את הדם ולמנוע קרישה.

* אסור לכלול בתזונה בשר אדום.הימנע מקמח לבן. סוכר לבן ומלח. אל תעשה שמוש בחומרים מעוררים כמו קפה, קלה, וטבק: הוצא מיתוך תזונתך את האלכוהול ומזונות המתובלים בחריפות. הגדל  את כמות הסיבים בתזונתך.   

מטרות הבירור הן

* איתור יל"ד משני

*איתור פגיעה באברי מטרה

יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה). לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140 www.HealthNFit.org   www.Diet2all.org    www.Diet2all.net  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטה מהירה דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות והכושר.
ארגון הבריאות והכושר הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב קובי עזרא

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191555 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ורפואה כללי25/08/131844 צפיות
סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) סוכרת מסוג 2 בעבר כונתה סוכרת מבוגרים, היות ובעבר כמעט ורק מבוגרים ובעיקר שמנים סבלו ממנה. כיום עם מגפת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער, חלה עלייה בתחלואה של סוכרת סוג 2 בילדים ונוער, זאת עקב ההשמנה אשר נובעת מתזונה בלתי נאותה וחוסר פעילות גופנית. בסוכרת סוג 2 נוצרת תופעה של תנגודת הגוף להורמון אינסולין וכך בהמשך הפרשת אינסולין מוגברת, ובסופו של דבר ירידה בכמות האינסולין המופרשת מבלוטת הלבלב, כך לנעשה נוכל להבחין בעליית רמות הסוכר בדם, מצב המכונה היפרגליקמיה והתפתחות סו

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה18/08/131534 צפיות
דיאטה, ודיאטות בלתי פעילות אם כן נשאלה השאלה מדוע דיאטות אינן פעילות? או לפחות אנו רואים ירידה במשקל בהתחלה, אך כעבור זמן קצר אנו נתקעים! הסיבה העיקרית שדיאטות לא עובדות היא שלכל תוכניות הדיאטה למיניהן יש הנחת יסוד שגויה המבוססת על טיפול בסימפטומים, בגורמים החיצוניים וללא התייחסות לקשר של גוף-נפש הסתכלות מלאה על החיים שלנו. דיאטת מתבססות על כוח רצון ומשמעת עצמית בעיקר בלי לבדוק למה מלכתחילה אוכלים יותר מידי. בנוסף, השינוי המוצע הוא מבחוץ פנימה במקום מפנים החוצה. כלומר, דיאטות מציעות שנשנה את הפ

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה01/08/131610 צפיות
דיאטת אטקינס: ד"ר אטקינס ממליץ בדיאטה שלו לצרוך בכמות כמעט בלתי מוגבלת, את המזונות הבאים: בשר, ביצים, גבינה ושומן, שמן וחמאה, וללא ספירת קלוריות. אך ישנו הצורך להגביל את צריכת הפחמימות מוגבלת לכ- 20 גרם ביום. דיאטה של אטקינס הינה ללא פחמימות לפחות בשלב הראשון. דיאטת אטקינס הידועה גם כדיאטה עתירת חלבונים ושומנים ודלה בפחמימות. למידע נוסף אודות דיאטת אטקינס. התיאוריה שאחרי הדיאטה, לדברי יודעי דבר ואטקינס הינה שלאורך התפתחות האדם, למעשה עד המהפכה החקלאית שחלה לפני כ- 10,000 שנה, האדם כמעט שלא ני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/04/131769 צפיות
מחקר על השפעות של דיאטה ללא פחמימות על פי מחקרים תצפיתיים תוכננו רופאים ומדעני תזונה, נמצאו ביצועים גופניים בלתי תקינים הם נפוצה אך אינם מחייבים תוצאה של דיאטת דלת פחמימות או דיאטה ללא פחמימות. אך יחד עם זאת, שימוש טיפולי בדיאטות קטוגניות לא צריך לחייב הגבלה מכל עבודה פיזית או פעילות גופנית, עם הייחודיות שהיכולת האנאירובית היחידה היא מוגבלת, כגון הרמת משקולות. במקרה זה, בשל רמות הגליקוגן הנמוכים בדיאטה קטוגנית, ספורטאים תחרותיים קשה עד כדי שאינם מסוגלים לעקוב אחרי זה סוג של דיאטה. בשנת 1939 שני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה03/04/131575 צפיות
מיץ טהור מכיל לא מעט סיבים תזונתיים, מיץ צם לעתים קרובות להשתמש בחוקן או משלשלי צמחים או מים מלוחים בתקופת צום יעילים לסלק פסולת מהמעיים והמעי הגס. שיטה נוספת להשגת אפקט זה כרוך קליפות פסיליום בערבוב עם המיץ הטבעי. בגלל שפסיליום אינו נספג לגוף, אך הוא סופח נוזלים באופן משמעות, כך הוא יוצר את העיקר הנחוץ כדי להקל על פינוי.

מאמרים נוספים בנושא מחלות לב

מאת: דניאל seoמחלות לב12/06/147245 צפיות
אם אתם מחפשים אטרקציה מהנה ואטרקטיבית לימי הקיץ החמים המתקרבים ועימם עולה הטמפרטורה מדי יום, מצאנו לכם פעילות מהנה וכיפית לכל המשפחה.פארק מים זו החוויה הכי מהנה להעביר יום שלם בכיף ובהנאה בימי הקיץ הרותחים.

מאת: ישראלמחלות לב27/10/139158 צפיות
מאמר העוסק בתרופות מדללות דם ביחוד קומדין COUMADIN.המאמר מסקר את התרופה ,שימוש,והצורך בניטור ומעקב של רמת התרופה בדם.

מאת: ישראלמחלות לב08/07/132204 צפיות
ניתוח לב פתוח אחד הארועים הכי לא צפויים שנוחתים עלייך ביום בהיר אחד, לרוב מדובר בניתוח מעקפיים אך בניתוח מסתמים מרבית הניתוחים הם יזומים ומתוכננים מראש.זה מתחיל בעבודה, בזמן נהיגה או באירוע עם כאבים בחזה ,לחץ ותחושה רעה, ישנם כאלה אשר מסתובבים מס' ימים עם התחושה הזאת ומרגישים עייפות וחולשה בהליכה או עלייה במדרגות עד שמגיעים לרופא או למיון כי הכריחו אותם או המליצו להם. ישנם כאלה שמגיעים במסגרת בדיקות לחדר כושר ומשם הם מגיעים לצינטור ואף לחדר ניתוח בעל כורחם. יש לציין שהאחרון הוא מקרה הכי טוב מבין השאר משום שזה יזום והלב אינו נפגע ותהליך ההחלמה מהיר יותר.

מאת: מיכאל רומנסקימחלות לב26/05/132125 צפיות
הלב הוא, כיודע המשאבה שאחראית על זרימת הדם הסדירה בגוף האדם. על מנת לאפשר לדם לנוע בכיוון הנכון, ולמנוע ממנו מצב של זרימה הפוכה, מכיל הלב מסתמים - ארבעה במספר. לעיתים, פגיעה במסתמים עשויה להצריך התערבות כירורגית לצורך תיקון הבעיה באמצעות החלפת המסתם הפגום. למרבה המזל, מדובר בניתוח קל, יחסית. למעשה ניתוחי מסתמים הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל. מרכזים רפואיים פרטיים מציגים, גם בתחום זה, יתרונות רבים.

מאת: רוני סופרמחלות לב13/12/129211 צפיות
ורידים הם כלי הדם בגוף אשר מחזירים דם מהזרועות, הרגליים ושאר האיברים אל הלב. אי ספיקה ורידית היא מצב בו זרימת הדם בורידים חסום או מוגבל. אי ספיקה ורידית יכולה להתרחש בגלל מספר הפרעות – בעיקר פקקת של ורידים עמוקים ודליות. בורידים בריאים ישנה זרימה מתמדת של דם מאיברי הגוף. ישנם שסתומים בתוך הורידים ברגליים אשר מונעים מהדם לזרום בכיוון ההפוך.

מאת: לי באומןמחלות לב23/04/129105 צפיות
מחלת לב היא המחלה השכיחה ביותר בעולם המערבי, והתמותה ממנה רק הולכת וגדלה. למטופלים שחיים עם מחלה חמורה יש מספר צרכים בסיסיים מהמערכת הרפואית: ניהול כאב וסימפטומים, הימנעות מהארכה לא מתאימה של גסיסה, להשיג תחושה של שליטה והעצמה של יחסים עם אחרים משמעותיים.מטופלים עם בעיה לבבית סובלים מעייפות, כאבים, דיכאון, בצקות, נדודי שינה, דיכאון, בלבול, אנורקסיה ועצירות. טיפול פליאטיבי יכול לסייע למטופלים ובני משפחותיהם בשלב הסופני ולהפחית עלויות מהמערכת הרפואית, אלא שמעט הרופאים מפנים לטיפול פלאטיבי

מאת: רויטל בוחניקמחלות לב01/12/118975 צפיות
הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו. התקפי לב הם מצבים מסוכנים העשויים להביא למוות וכדאי לדעת כיצד ניתן למנוע אותם ואיך אפשר לטפל בהם. להלן כמה עובדות אודות התקפי לב שכדאי שתדעו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica