חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בשפכים

מאת: ילדונתכימיה10/10/201010923 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סיבות לטיפול בשפכים

שפכים הם תוצר של מפעלים רבים שמייצרים אותם כפועל יוצא מפעולות כימיות ותפעוליות שונות על מנת להצליח להפעיל את הפרוייקטים והפעילויות של המפעל באופן שוטף. אין מפעל שלא מייצר בו שפכים למינם עקב שימוש בחומרים שיש צורך להיפטר מהם משום שהם נחשבים כמיותרים ומזיקים למפעל.

ישנם שפכים מסוגים שונים ורבים. מלבד שפכים שמייצרים מפעלים, שפכים הם גם תוצר לבד של פסולת שמייצרים בני האדם, בעיקר בכל מה שנוגע לכאלו שמוזרמים דרך מערכת הביוב העירונית.

מניעת נזק לסביבה באמצעות טיפול בשפכים

כמויות השפכים שמיוצרים דרך קבע במערכת הביוב היא עצומה ומהווה אחוז גבוה מאד בכל מערכת ביוב עירונית באיזורים שונים. טיפול בשפכים נעשה באמצעות הזרמתם למפעלים לטיהור שפכים. במכונים לטיהור שפכים מבוצע טיפול מדוקדק שכולל טיפול בשפכים על ידי טיהורם המקסימלי והסבתם לידי שפכים שיוכלו לסייע ויהיה ניתן להשתמש בהם שוב. אחד השימושים הנפוצים ביותר בשפכים שעברו טיפול וטיהור הוא הסבתם למי קולחין שבאמצעותם ניתן יהיה להשקות גידולי חלקאות רבים. השימוש הזה הוא רב ומסייע בשימוש רב במי קולחין שהיו בעבר שפכים לטובת השקיה.

הדבר חוסך בזבוז של מים נקיים שיכולים לשמש כמי שתייה. מדובר למעשה בסוג של מיחזור שגם מונע נזק לסביבה (על ידי שימוש חוזר בשפכים במקום הפקרתם לטובת זיהום הטבע) וגם חוסך מים (בעיקר במדינה שלנו שמשבר המים הוא מצב כמעט תמידי בשנים האחרונות.

המצב כיום בטיפול בשפכים אינו בהכרח מזהיר. למקומות רבים, בעיקר נחלים בטבע מוזרמים שפכים של מערכות ביוב ללא סינון או טיפול על ידי מפעל לטיפול בשפכים כלשהו. מדובר בעיקר במקומות "שכוחי אל" כמו כפרים בגליל וכו'. פעמים רבות מתרחש זיהום ופריצה של מי שפכים מן הביוב עקב טיפול לקוי במערכות הביוב. הביוב פורץ מן המערכות והשפכים מוזרמים לטבע ולנחלים ללא בקרה או טיפול ראוי.

בשל כך, נוצר זיהום סביבתי אדיר ומתמשך שפוגע גם בבעלי חיים וגם בבני אדם. על מנת למנוע כל זאת יש צורך בבקרה מסיבית ורחבת היקף רבה יותר על שפכים שמקורם בביוב עירוני או כפרי, חיזוק תשתיות ובקרה קפדנית בתקופות קצרות יותר. כמו כן, יש ליזום ולזרז במהרה הקמה של מפעלים לטיהור שפכים על מנת שיהיה ניתן להתגבר על כמויות הייצור ולהצליח לטפל במאה אחוז מן השפכים שמוזרמים במערכת הביוב ולא רק על חלקם.

מאבק לטיפול בשפכים

המאבק הציבורי והחברתי הוא בעל השפעה. מודעות רבה יותר לכל עניין הזיהום שנגרם כתוצאה מהזרמת השפכים לטבע ולאיזורי מחיה של בני האדם, תגרום לרבים יותר לצאת במחאה ודרישה להקים מקומות מסודרים ותקינים שיטפלו בשפכים בהקפדה רבה יותר. כיום המצב מתחיל להשתנות אך דרושה עוד עבודה רבה והקמת מפעלים רבים יותר לטיפול בשפכים.

 



תגיות המאמר: טיפול בשפכים, שפכים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194046 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196894 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182421 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151406 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151766 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141813 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141363 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא כימיה

מאת: מעיין סבןכימיה11/03/152833 צפיות
זוהי עובדה ידועה כבר שנים רבות כי הסכנה בקורוזיה נעוצה בכך שהיא מסכנת את המבנים עליהם היא משפיעה. הדבר רלוונטי במיוחד בתעשייה הימית בה כשלים חומריים מובילים לדליפות ובעיות דומות. כעת, סכנה חדשה אורבת בפתח.

מאת: איציקכימיה17/06/144877 צפיות
הדרכים לוודא שאכן מדובר בציוד מתאים לעבודה עם כימיקלים הן רבות – ראשית כל חשוב לברור בקפידה את החברה אשר מייצרת את אותו הציוד ולוודא שאכן מדובר בחברה איכותית בעלת מוניטין ושם. שנית, קיימת חשיבות להבין ולהכיר לעומק את הסוגים השונים של הציוד אשר מיועד לעבודה עם חומרים מהסוג הזה

מאת: מכונת-כתיבהכימיה28/02/133520 צפיות
כל מעבדה בכל תחום תכלול מגוון רחב של ציוד מעבדתי אשר הינו חיוני לצורך ביצוע עבודת המעבדה באשר היא. חברות שונות המספקות ציוד מעבדתי יספקו ציוד ייעודי עבור מעבדות מתחומים שונים ובין היתר מענף הכימיה, הפרמצבטיקה, המזון, מכוני מחקר וכדומה.

מאת: ילדונתכימיה09/12/1210905 צפיות
כימיה אורגנית היא כיום הענף הנפוץ ביותר של הכימיה, זאת בטרם מלאו 200 שנה לפיתוחה בשנת 1828 על ידי המדען פרידריך ולר. גם הביוכימיה מבוססת על כימיה אורגנית. בסיסו של התחום הינו חקר תרכובות אורגניות המורכבות מפחמן ומימן.

מאת: יוסי קרמר כימיה09/10/119624 צפיות
מהו חומר? המשך במאמר...

מאת: ליבובכימיה20/09/119885 צפיות
עִצרו רגע וחִשבו – מה היא ההמצאה החשובה והגדולה ביותר של המין האנושי? רובנו ודאי נגיד רפואה או אינטרנט; מחשבים וטלפונים ניידים, או כל אלמנט מדעי - טכנולוגי כזה או אחר. אבל כשבאמת חושבים על כך לעומק, מבינים שכל אלו לא היו שמישים ופועלים - אלמלא תגלית החשמל.

מאת: אמיר שחרכימיה23/06/119750 צפיות
חברת ביואנליטיקס הישראלית חתמה על ייצוג בלעדי בישראל עם החברות פאלם סנס (Palm Sense) ואיוויום (IVIUM) ההולנדיות המפתחות ומייצרות מכשירים אלקטרוכימיים למחקר ופיתוח בתעשיות האנרגיה, הביומד, המוליכים למחצה והקלינטק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica