חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימונים קבוצתיים : הדרך המשתלמת להפשיט את הקילוגמים המיותרים

מאת: נועם שימלראימונים15/12/20101057 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עד לאחרונה אימון במסגרת מחנה אימונים, בוט קאמפ, בטח לא היה הבחירה הראשונה של מי שחיפש פתרון לבעית עודף משקל או כושר גופני ירוד. ועכשיו, יותר ויותר אנשים מכירים ביתרונותיו הרבים של האימון בסגנון "בוט קאמפ" על פני שיטות האימון הקלאסיות.

אז מהם הגורמים לשינוי זה? ומה מביאה לנו שיטה זו כחלק מהעתיד בעולם הכושר?

האימון הקלאסי ובעיקר אימוני כח מסורתיים, התבססו על סטים רגילים של תרגיל ספציפי כאשר זמן המנוחה בין תרגיל לתרגיל בתוך הסט נע בין 30 שניות ל- 5 דקות , תלוי במטרות האימון.

1. שיגרת האימון והנזקים הנלווים

כמה סיפורים שמעתם במהלך העשור האחרון מחברים , משפחה , מכרים ואולי, אפילו זה קרה לכם אישית: הגעתם לחדר הכושר מלאי מוטיבציה להוריד כמה ק''ג שהפריעו לכם. אימון אחרי אימון ביליתם על ההליכון ואחרי חודש עזבתםן מיואשים ומבלי לנצל את המנוי עד הסוף.

מחקרים מראים כי למעלה מ 90% מהנוטשים עושים זאת בגלל השעמום.  ראשית ישנו "השעמום" של השריר אשר אינו יודע להתחטב אלא תחת אתגר אמיתי ושנית, קיים השעמום של המתאמן שחוזר שוב ושוב על אותם תרגילים.

2. ניצול בלתי יעיל של זמן האימון

ברוב חדרי הכושר ברחבי הארץ ניתן לראות הרבה מתאמנים, לרוב גברים, מבצעים 10 חזרות של תרגיל מסוים, לדוגמא לחיצת חזה כנגד מוט, ולאחר מכן נחים במשך 3-5 דקות בין הסטים.

בחישוב מהיר: ביצוע 3 סטים של 10 חזרות יקח כ- 15 דקות לתרגיל אחד בלבד. כלומר, לפחות שעה אחת עגולה לביצוע ארבעה תרגילים!

3. חוסר תמיכה חיצונית לאורך התהליך

לרוב המתאמנים קשה להתמיד באימונים ללא תמיכה חיצונית. כמובן שאפשר תמיד לפנות לשירותיו של מאמן כושר אישי אבל כידוע לא כל אחד יכול להרשות לעצמו אימון אישי מאילוצים כלכליים.

מדובר בשיטה יחסית חדשה בארץ, אך בארה"ב זו בוט קאמפ היא השיטה הפופולארית ביותר. יעילותה הוכחה הן בהיבט של השקעה פיסית-תוצאות והן בהיבט של תוצאות לעומת השקעה כספית.

יתרונות ה-boot camp: 1. יעילות או "אני רוצה תוצאות"

אימון הבוט קאמפ מתבסס על אימון אינטרוולים ומילת המפתח העומדת מאחורי השיטה הינה עצימות מקסימלית. מחקרים במעבדה וגם מבחן המציאות הוכיחו שוב ושוב שהגורם העיקרי לשינוי במבנה הגוף הינו עצימות התרגול.

מדוע חשובה עצימות גבוהה? מושג זה אינו חדש בעולם הכושר. כבר ב- 1994 נערך מחקר אשר פורסם ב"מטבוליזם ג'ורנל" אשר הראה שתרגיל המתבצע בעצימות גבוהה שורף פי 9 יותר קלוריות מאשר פעילות אירובית מקובעת.

אחד התפקידים החשובים ביותר של אימון בעצימות גבוהה הינו שריפת קלוריות לאחר האימון ובמהלך היום כולו כחלק מתהליך השיקום של הגוף והסתגלותו מחדש לקצב חילוף החומרים, תהליך המכונה After Burn.

לאימון  האינטרוולים יתרונות נוספים:

האימון מעניין ומרענן, והוא משלב בתוכו אימון כנגד משקל הגוף לצד אימון בעזרת אביזרים. קיימים באימון אלמנטים של משחק ועבודה בזוגות בתחנות משתנות. במילים אחרות רמת העניין במהלך האימון נשארת גבוהה וכך גם המוטיבציה, ההשגיות וההתלהבות.

אימון האינטרוולים מגרה את מערכת הנשימה, את המערכת הקרדיוסקולרית ואת מערכת העצבים ולכן נדרשת יותר שריפת קלוריות כדי לתמוך בהוצאה האנרגטית הגבוהה. שריפת הקלוריות ממשיכה גם לאחר האימון, במשך היום כולו.

כמו כן אימון האינטרוולים מעורר את הפרשת האנזימים המעורבים בשריפת השומנים בגוף. מחקרים מראים כי לאחר אימון אינטרוולים קיימת רמת שומנים גבוהה יותר בדם, אינדיקציה חזקה שיותר שומנים מנוצלים להפקת אנרגיה בגוף.


2. מקסימום תוצאות במינימום זמן או "אני מתחתנת בחודש הבא ורוצה לרדת במשקל"

כאמור, אימון בשיטות הקלאסיות עלול להביא לבזבוז  של שעה אחת לפחות,לא כולל חימום, לביצוע ארבעה תרגילים בלבד.

בבוט קאמפ: במקום סטים רגילים אימון האינטרוולים מתבסס על אימון מחזורי, כלומר ביצוע לסירוגין של תרגילים המפעילים אזורים שונים של הגוף עם הפסקות קצרות בינהם. למשל, ביצוע תרגיל של פלג גוף עליון ,הפסקה קצרה ולאחריו ביצוע תרגיל פלג גוף תחתון ובסיומו הפסקה קצרה.

כך בעצם שרירי פלג בגוף העליון נחים בזמן ביצוע העבודה על שרירי פלג הגוף התחתון ולהיפך.

באימון מחזורי המשלב ארבעה תרגילים ויותר ניתן לסיים אימון יעיל ,בעצימות גבוהה ,בלא יותר מ- 20 דקות ללא פשרות בתוצאות.

3. אימון אישי המתאים לכל כיס או "וואלה, אימון שמתאים לסטודנטים"

מאמן אישי צמוד זה בוודאי החלום של כל מי שרוצה להשיג תוצאות מקסימליות במינימום זמן. האימון האישי הוא נוח, מדרבן ומאפשר מעקב צמוד ומדידת התקדמות. אבל לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את הדובדבן ובטח שלא כל אחד יכול לעשות את כל הדרך לגוף הרצוי לבדו!

הבוט קאמפ מאפשר לכל אחד ואחת לקבל יחס אישי ,מעקב צמוד ,דרבון ובעיקר תוצאות וכל זה במחיר נוח. אימון בוט קאמפ צריך להיות בקבוצות קטנות, רצוי עד 8 מתאמנים), באווירה אינטימית, שבה כל אחד מרגיש במרכז.

4. עבודת צוות גורם מוטיבציוני ידוע או "אחד בשביל כולם - כולם בשביל אחד"

אימון בקבוצות קטנות, חלוקה לזוגות בזמן ביצוע התרגילים, שילוב של אלמנטים של משחק בתוך האימון ופעמים רבות עבודה לצד חבר טוב, בן/ בת זוג או עמית לעבודה, כל אלה מגבירים את המוטיבציה וההשגיות של כל אחד מהמתאמנים.

5. אימון פרוגרסיבי או "אני וחברה שלי שלי יכולים להתאמן באותה קבוצה?"

יתרון נוסף של אימוני הבוט קאמפ עומד על כך שלא כולם חייבים לבצע את התרגיל באותה רמת קושי. רמת הקושי המומלצת מותאמת אישית על ידי המאמן כפונקציה של רמת הכושר של המתאמן, גילו וכו.

6. אפשרות לבחור את סביבת האימון או "יאללה, מתאים לכן אימון בים?"

ישנם מתאמנים שמעדיפים את מיזוג האוויר ואת האינטימיות של הסטודיו וישנם כאלה שנהנים לעשות פעילות במרחבים פתוחים, חופי הים או פארקים. הבוט קאמפ מאפשר לבחור את המתאים ביותר לכל אחד ואחת.

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי באמצעות שיטת אימון ייחודית ויועץ תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

http://www.personal-trainer.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נועם שימלר

מאת: נועם שימלראימונים31/10/115589 צפיות
למה אימון פונקציונלי? הבחירה היא לגמרי לא מקרית! אני בהחלט מאמין כי זהו הדור החדש באימון הכושר, גם בארץ. המטרה המרכזית של אימון מסוג זה אינה לשפר או לשנות את המראה החיצוני בלבד אלא לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני

מאת: נועם שימלראימונים23/04/111767 צפיות
אתה שונא חדר כושר, יהיו הסיבות אשר יהיו, אבל אתה לא רוצה להזניח את הגוף שלך. אתה לא צריך! תוכנית טובה לאימון בבית יכולה להיות הפתרון המושלם עבורך!

מאת: נועם שימלרספורט וכושר גופני - כללי19/04/111616 צפיות
כושר גופני הינו דבר אשר חשוב לכל אדם ואדם, ועל כך אין עוררין. לא לכל האנשים יש את היכולת או את הכישורים הנדרשים על מנת להשיג כושר גופני טוב, וכאן מקומו של מאמן כושר אישי. מאמן כושר אישי כשמו כן הוא, הוא מסייע למי שמעוניין לשפר את הכושר הגופני שלו בעזרת אימוני כושר אישיים הבנויים ומותאמים באופן אישי לכל אדם ואדם.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111613 צפיות
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות הכללית לנושא חשיבות השמירה על כושר גופני והשימוש באיש מקצוע כמו מאמן כושר אישי. יותר ויותר אנשים מבינים כי בכדי להזדקן על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות סבל והרעה במצב הגופני, יש להתאמץ בגיל צעיר יותר, לשמור על הגוף, ולפתח כושר גופני ברמה סבירה ששומרת על הגוף ועל המערכת החיסונית.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111821 צפיות
אחד היעדים החשובים לאישה לאחר לידה הוא "לחזור לעצמה", לחזור לגזרה שהייתה לה לפני הלידה. לא קל לעשות מהלך כזה במיוחד אם האישה עדיין מניקה ונושאת עימה תזונה אשר חשובה לתינוק. מאמן כושר אישי יכול לסייע לאישה אחרי לידה לחזור לכושר גופני, לשנות שוב את הרגלי התזונה והאכילה שלה, במטרה לחזור למסגרת הידועה והמוכרת לה ולסביבתה. לעיתים קרובות מקובל להיעזר בשירותיו של מאמן כושר אישי במקרה זה, שיש לו ניסיון בתהליך ויכול לקדם אותו באופן משמעותי

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111516 צפיות
אימון כושר אישי הוא אחת הדרכים המקובלות בשנים האחרונות לשמור על כושר גופני. מאמן כושר אישי הוא איש המקצוע המתאים ביותר לאנשים רבים: הוא מדויק, הוא קפדן, אינו מוותר אך יודע להקל, מפרגן ותומך, ועוד תכונות רבות אשר עבור אנשים רבים מסייעות לשמור על כושר גופני, ועל מודעות לחשיבות בשמירה על כושר גופני.

מאת: נועם שימלראימונים02/04/111382 צפיות
אחת התופעות הידועות בשנים האחרונות בארץ היא הרחבת המודעות באשר לחשיבות השמירה על כושר גופני ועל מודעות גופנית מפותחת. אנשים רבים בכל הגילאים מתאמנים בכל מיני מסגרות כגון חוגי פילאטיס ויוגה, חדרי כושר וגם במסגרות של אימון כושר אישי. ישנם יתרונות רבים לאימון בעזרתו של מאמן כושר אישי. נמנה כאן כמה מהם.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185632 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184603 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184022 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163579 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152666 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143023 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142854 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica