חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2022
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימון הכושר כנגד משקל הגוף - המגמה החדשה

מאת: נועם שימלראימונים21/12/2010910 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עולה חדש ומעניין במיוחד הגיע אלינו מארה"ב. הוא מאפשר אימון בבית או באוויר הפתוח, הוא כולל אימון כושר פונקציונלי מגוון עם תרגילי Core וחיזוק מאתגרים והוא אפילו יעלה לכם את הדופק ואת קצב הנשימות. את כל אלו הוא מבטיח ומקיים. על  ה-TRX כבר שמעתם?

בדומה להמצאות הטובות ביותר גם ה- TRX נולד די במקרה וכתוצאה של צורך ונסיבות.

רנדי הֶטריק, לוחם Navy Seals (אריות הים, הקומנדו הימי האמריקני) ואבי שיטת ה- TRX מצא את עצמו לעיתים קרובות יחד עם חבריו לצוות ביחידה המובחרת במארבים מבצעיים ממושכים בארצות אויב.

ניתן להתאמן כמעט בכל מקום

השהייה הממושכת במרחב מצומצם מחד (כמו צוללת או נקודת איסוף סודית) וההכרח לשמור על כושר גופני ללא ציוד כושר הולם מאידך איתגרו את חבורת הלוחמים.
הצורך בפעילות גופנית של עשרים וחמישה מחיילי היחידה אשר שהו שלושה שבועות שלמים בנקודת מפלט הולידו השראה. רנדי והחברים שהתייאשו משכיבות הסמיכה המשעממות, אז הם חיברו יחד חלקי מצנח וחגורת קרטה ותלו את הרצועות על אחת הדלתות ומבלי להתכוון, הם ביססו את מה שהפך לשיטה חדשנית וייחודית שתשנה את פני האימון הגופני בארצות הברית - האימון כנגד משקל הגוף.

כשלוש שנים בלבד אחרי כניסת ה-TRX לשוק הפרטי, שיטת האימון כנגד משקל הגוף הפכה לבחירה הראשונה של יחידות העלית בצבא ארצות הברית ולחלק בלתי נפרד מתכנית האימונים של ספורטאים מקצוענים מענפי הספורט השונים.
השיטה היתה לכלי עיקרי של מאמני כושר אישיים ופיזיוטרפיסטים בכל מוסדות השיקום בארה"ב ואביזר בלתי נפרד מחדרי הכושר באימונים אישיים וקבוצתיים.

עכשיו תוכלו למצוא את ה-TRX גם בארץ. נועם שימלר, מאמן כושר אישי ומדריך TRX מוסמך מטעם מרכז Fitness Anywhere, הביא עימו את הבשורה היישר מאמריקה.

מה זה TRX?

מכשיר ה TRX - הוא למעשה רצועת כושר, המתפצלת לשתי רצועות נפרדות, מסביר נועם. אורך הרצועה הוא 2.5 מטרים ומשקלה 810 גרם. את הרצועה תולים בעמדת גובה והאימון בעזרתה מאפשר מגוון רחב של מעל 500 תרגילים וקומבינציות בכל מישורי האימון.

הרעיון המרכזי שמוביל את שיטת האימון בעזרת ה-TRX הוא אימון הגוף כולו כמערכת אחת (Total Body Workout). למרות הגדרתו כאימון אנאירובי, ה- TRX מאפשר שריפה רבה של קלוריות בגלל הפעלה בו זמנית של מספר קבוצות שרירים ושרירי ה- Core.

אימון פונקציונלי שמתאים לכולם

אימון עם ה-TRX נחשב לאחד האימונים הפונקציונלים המתקדמים ביותר כיום, מספר נועם.

אחד היתרונות הבולטים של ה- TRXבכך שהוא מתאים לכל אחד ואחת בכל גיל ורמת כושר גופני ומאפשר קבלת תוצאות מהירות תוך זמן קצר יחסית.

אם רמת הכושר של המתאמן הינה בסיסית, הוא יכול להתחיל את האימון בדרגת קושי קלה יחסית ובאופן הדרגתי לעלות רמה זו על ידי שינוי של זווית האימון, הגדלת המנוף או הגברת הקצב. מדריך TRX יודע כיצד לנצל את משקל הגוף באופן שיגביר את האתגר או יקל על הביצוע.

ניתן לשלב בין אביזר ה-TRX לאביזרים שונים אחרים כמו משטחים נעים באופן שמשפר את היציבה, שיווי המשקל ומחזק את שרירי היציבה. המעברים בין התרגילים מתרחשים תוך שברירי שניות כך שניתן דגש רב גם לשיפור הקואורדינציה. המתאמן יכול באימון אחד ליישם תרגילי Core לצד תרגילים של כח מתפרץ.

אימון ב-TRX יכול לסייע גם בשיקום פציעות. האחיזה ברצועות ה- TRX באוויר מאפשרת למתאמן להוריד עומס מאיברים פגועים וכאובים, אך להמשיך להתאמן ולהתחזק.

ה- TRXמאפשר שיפור טווחי התנועה והגמישות. פעמים רבות מתאמנים נוטים להתמקד בחיזוק ובחיטוב ולהזניח את העבודה על גמישות השרירים. החשיבות בשמירה על טווחי תנועה מלאים ושרירים גמישים במידה היא בתרומה לבריאות הגוף, ליציבה נכונה ולתנועתיות יעילה. ה-TRX מאפשר את שיפור הגמישות תוך כדי חיטוב הגוף.

אימון אישי בקבוצה

כמאמן כושר התלבטתי לא פעם איך אני משלב את יתרונות האימון הקבוצתי כמו: דירבון הדדי, אווירה כייפית עם חברים ומוטיבציה להתמיד (אימון בקבוצה כלכלי יותר למתאמנים, כך שההתמדה לא מכבידה על הכיס) מבלי לפגוע בהישגים של כל מתאמן ולאפשר אימון בו כל אחד יגיע למקסימום יכולותיו.

אחת הבעיות באימון קבוצתי היא שהחלש מרגיש שהוא מעכב את הקבוצה או שהוא נאלץ להפסיק את האימון. איך אתה נמנע מהתופעה?
בעזרת האביזר הזה ניתן לאמן קבוצות של אנשים, כל אחד ברמה שלו. כל מתאמן עובד כנגד משקל גופו שלו וכל אחד יכול להתאים את זווית האימון לרמתו. התרגיל יכול להיות זהה וכל מתאמן יכול "לשחק" עם דרגת הקושי.

חדר כושר ששוקל פחות מקילוגרם

כשראיתי לראשונה את ה- TRX באחד הכנסים שהשתתפתי בארה"ב זה סיקרן אותי, אבל רק לאחר האימון הראשון למדתי כמה מגוון ומקורי האביזר הזה. זה ממש חדר כושר שלם שאני יכול לקחת איתי לכל מקום בתוך תיק קטן.

אני אוהב לשלב באימונים מדידת דופק. אחת המתאמנות שלי הצמידה מד דופק למשך כמה אימונים וראינו ביחד ששעה של עבודה שורפת בממוצע 600 קלוריות, זה נחשב לשריפת קלוריות גבוהה מאד באימון כח.

נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי באמצעות שיטת אימון ייחודית ויועץ תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

http://www.personal-trainer.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נועם שימלר

מאת: נועם שימלראימונים31/10/111622 צפיות
למה אימון פונקציונלי? הבחירה היא לגמרי לא מקרית! אני בהחלט מאמין כי זהו הדור החדש באימון הכושר, גם בארץ. המטרה המרכזית של אימון מסוג זה אינה לשפר או לשנות את המראה החיצוני בלבד אלא לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני

מאת: נועם שימלראימונים23/04/111591 צפיות
אתה שונא חדר כושר, יהיו הסיבות אשר יהיו, אבל אתה לא רוצה להזניח את הגוף שלך. אתה לא צריך! תוכנית טובה לאימון בבית יכולה להיות הפתרון המושלם עבורך!

מאת: נועם שימלרספורט וכושר גופני - כללי19/04/111472 צפיות
כושר גופני הינו דבר אשר חשוב לכל אדם ואדם, ועל כך אין עוררין. לא לכל האנשים יש את היכולת או את הכישורים הנדרשים על מנת להשיג כושר גופני טוב, וכאן מקומו של מאמן כושר אישי. מאמן כושר אישי כשמו כן הוא, הוא מסייע למי שמעוניין לשפר את הכושר הגופני שלו בעזרת אימוני כושר אישיים הבנויים ומותאמים באופן אישי לכל אדם ואדם.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111433 צפיות
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות הכללית לנושא חשיבות השמירה על כושר גופני והשימוש באיש מקצוע כמו מאמן כושר אישי. יותר ויותר אנשים מבינים כי בכדי להזדקן על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות סבל והרעה במצב הגופני, יש להתאמץ בגיל צעיר יותר, לשמור על הגוף, ולפתח כושר גופני ברמה סבירה ששומרת על הגוף ועל המערכת החיסונית.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111656 צפיות
אחד היעדים החשובים לאישה לאחר לידה הוא "לחזור לעצמה", לחזור לגזרה שהייתה לה לפני הלידה. לא קל לעשות מהלך כזה במיוחד אם האישה עדיין מניקה ונושאת עימה תזונה אשר חשובה לתינוק. מאמן כושר אישי יכול לסייע לאישה אחרי לידה לחזור לכושר גופני, לשנות שוב את הרגלי התזונה והאכילה שלה, במטרה לחזור למסגרת הידועה והמוכרת לה ולסביבתה. לעיתים קרובות מקובל להיעזר בשירותיו של מאמן כושר אישי במקרה זה, שיש לו ניסיון בתהליך ויכול לקדם אותו באופן משמעותי

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111314 צפיות
אימון כושר אישי הוא אחת הדרכים המקובלות בשנים האחרונות לשמור על כושר גופני. מאמן כושר אישי הוא איש המקצוע המתאים ביותר לאנשים רבים: הוא מדויק, הוא קפדן, אינו מוותר אך יודע להקל, מפרגן ותומך, ועוד תכונות רבות אשר עבור אנשים רבים מסייעות לשמור על כושר גופני, ועל מודעות לחשיבות בשמירה על כושר גופני.

מאת: נועם שימלראימונים02/04/111192 צפיות
אחת התופעות הידועות בשנים האחרונות בארץ היא הרחבת המודעות באשר לחשיבות השמירה על כושר גופני ועל מודעות גופנית מפותחת. אנשים רבים בכל הגילאים מתאמנים בכל מיני מסגרות כגון חוגי פילאטיס ויוגה, חדרי כושר וגם במסגרות של אימון כושר אישי. ישנם יתרונות רבים לאימון בעזרתו של מאמן כושר אישי. נמנה כאן כמה מהם.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/184994 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184191 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/183613 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163069 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152271 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142569 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142447 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica