חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאמן כושר אישי מסביר ומדגים את אימון הכושר הקצר בעולם : 4 דקות וסיימתם!

מאת: נועם שימלראימונים23/12/20102071 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם זה יתכן?!

המדען היפני דר' יזומי טבאטה ערך ב1996 בטוקיו מחקר רב משתתפים אשר מוכיח שכן!

המחקר הינו השוואה בין השפעותם של האימון בעצימות בינונית מחד גיסא והאימון בעצימות גבוהה מאידך גיסא על צריכת החמצן המירבית והיכולת האנארובית.

הנבדקים חולקו ל2 קבוצות שהתאמנו במשך 6 שבועות, 5 ימים בשבוע כאשר הקבוצה הראשונה התאמנה במשך 60 דקות כל פעם בעצימות בינונית בעוד שהקבוצה השניה התאמנה במשך 4 דקות בלבד בעצימות גבוהה במיוחד! האימון בעצימות גבוהה הידוע היום כאימון טבאטה, הינו בנוי מ 8 סטים של 20 שניות בהן המתאמן נותן את "כל מה שיש לו" עם הפסקות של 10 שניות בין סט לסט.

הממצאים היו מדהימים!! האימון בעצימות בינונית העלה את צריכת החמצן המירבית ב 10% אך לא השפיע כלל על היכולת האנארובית. האימון בעצימות מקסימלית העלה את רמת צריכת החמצן המירבית ב 14 % וגם את היכולת האנארובית ב28%!!

ל פי צוות החוקרים 4 דקות של אימון מואץ בנוסח 20 שניות עבודה קשה -10 שניות מנוחה הוביל לעלייה רבה יותר של קצב חילוף החומרים במהלך 24 שעות לאחר האימון מאשר 60 דקות של אימון בעצימות בינונית !! הצהרה ענקית בהחלט! בזמן "מנוחה"- המקור של הגוף להפקת אנרגיה למען החזרת הגוף למצב של "איזון" הינו מהגר השומנים של גוף. קצב חילוף חומרים גבוה יותר פירושו שריפה רבה יותר של קלוריות!

לפי דר' טבאטה זהו המחקר הראשון המוכיח עליה גם בכוח האירובי וגם באנארובי. המדען מסכם כי רמת העלייה בצריכת החמצן המירבית היא הגבוהה ביותר אשר הוכיחו אותה באופן מדעי.

אך עדיין נשאלת השאלה האם השיטה עומדת גם במבחן המציאות! הרי החיים האמיתיים מעט שונים מניסוי "מעבדה" בו מבודדים השפעות חיצוניות והנבדקים הינם ספורטאיים המסוגלים להגיע למה שהגדרנו כעצימות מקסימלית... התשובה היא כן! כמובן שכדי להגיע ליכולת להתאמן במשך 4 דקות במקום 60 חייבים לעשות קצת עבודת הכנה ולהכנס לכושר! מתחילים באימון אירובי רגיל ובהדרגה מקצרים את זמן האימון ומעלים את רמת העצימות.

אני כמאמן כושר אישי אימצתי את שיטת טבאטה ומגדיר את רמת העצימות ובהתאם את מספר הסטים על פי רמת הכושר של המתאמן כאשר המטרה הינה להגיע למקסימום עבודה בימינימום זמן .

להלן דוגמא של רצף תרגילים המהווים את האימון האידיאלי לביצוע בבית:קצר ואפקטיבי! 4 דקות ביום אשר יכולות לשנות המון !

http://www.youtube.com/watch?v=MHRJxplEx8g

תרגיל#1:"סמוך קום" למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

תרגיל#2:מטפס הרים למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

תרגיל#3:ניתורים במקום למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

תרגיל#4 הרמת ברכיים לחזה למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

לחזור שוב על רצף התרגילים.

נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי באמצעות שיטת אימון ייחודית ויועץ תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

http://www.personal-trainer.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נועם שימלר

מאת: נועם שימלראימונים31/10/115564 צפיות
למה אימון פונקציונלי? הבחירה היא לגמרי לא מקרית! אני בהחלט מאמין כי זהו הדור החדש באימון הכושר, גם בארץ. המטרה המרכזית של אימון מסוג זה אינה לשפר או לשנות את המראה החיצוני בלבד אלא לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני

מאת: נועם שימלראימונים23/04/111765 צפיות
אתה שונא חדר כושר, יהיו הסיבות אשר יהיו, אבל אתה לא רוצה להזניח את הגוף שלך. אתה לא צריך! תוכנית טובה לאימון בבית יכולה להיות הפתרון המושלם עבורך!

מאת: נועם שימלרספורט וכושר גופני - כללי19/04/111616 צפיות
כושר גופני הינו דבר אשר חשוב לכל אדם ואדם, ועל כך אין עוררין. לא לכל האנשים יש את היכולת או את הכישורים הנדרשים על מנת להשיג כושר גופני טוב, וכאן מקומו של מאמן כושר אישי. מאמן כושר אישי כשמו כן הוא, הוא מסייע למי שמעוניין לשפר את הכושר הגופני שלו בעזרת אימוני כושר אישיים הבנויים ומותאמים באופן אישי לכל אדם ואדם.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111611 צפיות
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות הכללית לנושא חשיבות השמירה על כושר גופני והשימוש באיש מקצוע כמו מאמן כושר אישי. יותר ויותר אנשים מבינים כי בכדי להזדקן על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות סבל והרעה במצב הגופני, יש להתאמץ בגיל צעיר יותר, לשמור על הגוף, ולפתח כושר גופני ברמה סבירה ששומרת על הגוף ועל המערכת החיסונית.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111820 צפיות
אחד היעדים החשובים לאישה לאחר לידה הוא "לחזור לעצמה", לחזור לגזרה שהייתה לה לפני הלידה. לא קל לעשות מהלך כזה במיוחד אם האישה עדיין מניקה ונושאת עימה תזונה אשר חשובה לתינוק. מאמן כושר אישי יכול לסייע לאישה אחרי לידה לחזור לכושר גופני, לשנות שוב את הרגלי התזונה והאכילה שלה, במטרה לחזור למסגרת הידועה והמוכרת לה ולסביבתה. לעיתים קרובות מקובל להיעזר בשירותיו של מאמן כושר אישי במקרה זה, שיש לו ניסיון בתהליך ויכול לקדם אותו באופן משמעותי

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111514 צפיות
אימון כושר אישי הוא אחת הדרכים המקובלות בשנים האחרונות לשמור על כושר גופני. מאמן כושר אישי הוא איש המקצוע המתאים ביותר לאנשים רבים: הוא מדויק, הוא קפדן, אינו מוותר אך יודע להקל, מפרגן ותומך, ועוד תכונות רבות אשר עבור אנשים רבים מסייעות לשמור על כושר גופני, ועל מודעות לחשיבות בשמירה על כושר גופני.

מאת: נועם שימלראימונים02/04/111382 צפיות
אחת התופעות הידועות בשנים האחרונות בארץ היא הרחבת המודעות באשר לחשיבות השמירה על כושר גופני ועל מודעות גופנית מפותחת. אנשים רבים בכל הגילאים מתאמנים בכל מיני מסגרות כגון חוגי פילאטיס ויוגה, חדרי כושר וגם במסגרות של אימון כושר אישי. ישנם יתרונות רבים לאימון בעזרתו של מאמן כושר אישי. נמנה כאן כמה מהם.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185629 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184601 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184019 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163578 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152663 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143021 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142851 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica