חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חושש שנפגעת מרשלנות רפואית? המאמר המקיף

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית27/12/20101094 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


חושש שנפגעת מרשלנות רפואית? המאמר המקיף

כאשר אנו פונים לקבלת טיפול רפואי על ידי רופא, אחות או כל בעל מקצוע אחר בתחום הרפואה, חבים אלו בחובת זהירות כלפינו, המטופלים.

משמעותה של חובת הזהירות היא כי בעת מתן הטיפול, על איש הרפואה לטפל במטופל בצורה המקצועית ביותר, תוך שמירה על נהלי העבודה ולהימנע מגרימת נזק למטופל.

רשלנות רפואית היא הפרה חמורה ביותר של חובת הזהירות, אשר למרבה הצער, גורמת לנזקים רבים למטופלים, אשר לעיתים אף מסתיימים במות המטופל. 

טיפול רפואי רשלני מתרחש בתחומים שונים ברפואה והוא יכול לבוא לידי ביטוי במעשה או במחדל. במה דברים אמורים?  לעיתים, מוגשות תביעות רשלנות רפואית בגין העדר אבחון של פגם, מום או מחלה. כאן מדובר ברשלנות על ידי מחדל.

במקרים אחרים, מבצע הרופא המטפל פעולה אקטיבית, אשר לא היה צריך לבצעה וגרמה לנזק למטופל.

אם אתה חושש שנפגעת מרשלנות רפואית, מה עליך לעשות? להלן, הצעדים שעליך לנקוט.

רשלנות רפואית – האם זה המקרה?

טיפולים רפואיים על סוגיהם השונים, אינם תמיד חפים מטעויות של הגורם המטפל ואינם תמיד מסתיימים לשביעות רצונו המלאה של המטופל, אך חשוב להבין כי לא כל טיפול שכזה, הוא טיפול רשלני.

חובת הזהירות של המטפל כלפי המטופל, דורשת מן המטפל להעניק את הטיפול הטוב ביותר, המקצועי ביותר, אשר תואם את נהלי העבודה ואת סטנדרט הטיפול המקובל. אולם, לעיתים, יכול הרופא לבצע טעויות במהלך הטיפול וכאשר מדובר על טעויות בטיפול, ישנה הבחנה בין טעות סבירה וטעות בלתי סבירה.

הקביעה האם מדובר בטעות סבירה או אם לאו, נעשית על ידי בית המשפט וכל מקרה נבחן לגופו. אולם, הפסיקה הכירה במקרים רבים כרשלנות רפואית ולכן, אם אתה חושש שנפגעת מרשלנות רפואית, עליך להתייעץ עם עורך דין העוסק ברשלנות רפואית.

לקבלת מענה משפטי מקצועי בתחום רשלנות רפואית כנס/י לפורום רשלנות רפואית >>

חשיבותם של המסמכים הרפואיים

בכל מקרה שבו ישנו חשש לפגיעה עקב רשלנות רפואית, חשוב מאוד כי המטופל יאסוף וישמור את כל המסמכים הרפואיים שנצברו במהלך הטיפול.

לא ניתן להפחית בחשיבותו של התיעוד הרפואי, במקרה של רשלנות רפואית, היות שתביעה בגין רשלנות רפואית, מתבססת על המסמכים הרפואיים.

מלבד מקרים חריגים, חובת ההוכחה כי התרחשה רשלנות רפואית, מוטלת על התובע ולכן, חשוב מאוד ליצור בסיס ראייתי איתן לטענת הרשלנות.

כאשר פנית אל עורך הדין המתמחה ברשלנות רפואית, תתבקש להביא עמך את כל המסמכים הרפואיים הנמצאים ברשותך, על מנת שעורך הדין יכול להעריך האם ישנה לכאורה, עילת תביעה.

אם לקח עורך הדין את תיקך לטיפולו, הפעולה הראשונה בהליך המשפטי, תהיה איסוף של כל החומר הרפואי להרכבת תיק רפואי שלם, המבסס את עילת התביעה.

עלות תביעת רשלנות רפואית

בתי המשפט מפצים ביד רחבה את הנפגעים בגין רשלנות רפואית ולכן, כאשר אדם אכן נפגע מטיפול רשלני ונגרם לו נזק ארוך טווח, כדאי להגיש תביעה.

עם זאת, חשוב לדעת כי עלותה של תביעת רשלנות רפואית היא גבוהה ועד לקבלת פסק דין לטובת התובע, ייאלץ הנפגע לשאת בעלויות התביעה.

העלות המרכזית היא בגין חוות דעת מומחה, כאשר במקרים בהם מעורבים מספר תחומים רפואיים, יש צורך לקבל מספר חוות דעת. עלותה של חוות הדעת תלויה בתחום בו מדובר ובבכירותו של הרופא המטפל.

אם הנפגע זוכה בתיק, יקבל הוא את הוצאותיו חזרה, אך עד לסיום התביעה, ייאלץ התובע לשאת בעלות זו. בהקשר זה נציין כי את תשלום שכר הטרחה לעורך הדין, משלם התובע, רק לאחר קבלת סכום הפיצויים מן הנתבע.

סוגי הפיצויים

בתי המשפט רואים בחומרה רבה התנהגות רשלנית של גורם רפואי, במיוחד כאשר מדובר על הליך רפואי שאיננו עניין של חיים ומוות, שם נעדר גורם הלחץ, אשר יכול להצדיק, טעויות בשיקול הדעת.

אלו סוגי פיצויים מעניק בית המשפט לנפגעי רשלנות רפואית?

1. פיצוי ממוני : הפיצוי הממוני מייצג את כל הוצאותיו של התובע, אשר ניתן לכמת אותן למשל, הוצאות בגין טיפולים רפואיים, שיקום, תרופות, אובדן כושר עבודה ועוד.

2. פיצוי לא ממוני : בתי המשפט מכירים בכך כי נזקים בגין רשלנות רפואית, אינם רק נזקים גופניים, אלא גם נזקים נפשיים. אלו נקראים פיצוי לא ממוני, היות וקשה מאוד לכמת נזק נפשי. עם זאת, בשל הסבל שנגרם לנפגעים עקב רשלנות רפואית, לא פעם, מפצה בית המשפט גם בגין  ראש נזק זה.

3. פיצוי עונשי : בניגוד לשני סוגי הפיצויים האחרים אשר שכיחים ביותר בתביעות רשלנות רפואית, הפיצוי העונשי נפסק לעיתים רחוקות מאוד, במקרים חריגים בלבד של רשלנות רפואית בוטה באופן יוצא דופן ו/או במקרים שבהם הייתה לרופא, כוונה לפגוע. 

אחריות בגין רשלנות רפואית מוטלת על גורם רפואי, אשר הפר את חובת הזהירות כלפי המטופל, תוך גרימת נזק ממשי.הגשת תביעות רשלנות רפואית חשובה מאוד הן בכדי שהנפגע יקבל את הפיצוי לו הוא זכאי והן בשל הצורך להרתיע מפני רשלנות רפואית. חשוב להבין כי עלותה של תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות גבוהה, אך כאשר זוכה הנפגע בתביעתו, יכלול הפיצוי גם את החזר הוצאתיו של הנפגע. 

לקריאה נוספת >> חמשת השלבים המרכזיים בתביעת רשלנות רפואית

 



תגיות המאמר: רשלנות רפואית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118229 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112555 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111336 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111647 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111638 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112404 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111568 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161742 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161756 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152778 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica