חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2022
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על אימון כושר, מחקרים מדעיים ואימון מחזורי

מאת: נועם שימלראימונים14/01/20111191 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוצים לעשות אימון קצר ואפקטיבי? אז תפסיקו להתאמן בקצב שבו ניתן לנהל שיחה למשך שעות ארוכות! האלטרנטיבה שתביא לכם תוצאות ותחסוך לכם את הזמן: שלבו בין תקופות קצרות, בנות פחות מ2 דקות, של עבודה בעצימות גבהה כזאת שלא תאפשר לכם שיחת חולין בזמן הביצוע, לבין תקופות של מנוחה אקטיבית-עבודה בקצב קליל שתאפשר אפיסת כוחות! במילים אחרות : אימון אינטרולים!

מבלי להישמע שוביניסטי, לנשים באופן כללי יש את הנטייה לעשות שעות על גבי שעות של פעילות אירובית מתונה ואם הן כבר מחליטות להשתמש במשקולות הן כל כך קטנות שלעתים קשה אפילו להבחין בהן...

גבירותיי, אל דאגה : כמות הטסטוסטרון שגופכן מייצר אינה מאפשרת פיתוח שרירים בצורה כזו שתפגע לכן בפיגורה! השימוש במשקוליות במשקל כזה שלפחות תרגישו אותו רק יאתגר את הגוף שלכן בזמן האימון לתת תגובה מטבולית רצויה : שריפת קלוריות!

מחקרים מראים כי אימון כושר אישי בעצימות גבוהה שורף פי 9 יותר שומן מאשר פעילות אירובית מתונה! למעשה, זאת לא כמות השומן ששורפים במהלך האימון שחשובה באמת אלה סה"כ כמות השומן   שנשרף בשעות המנוחה ,לאחר וכתוצאה מאותו אימון, תהליך המכונה "אפטר ברן".

דוגמא מהחיים האמיתיים שממחישה את תוצאות האימון בעצימות גבוהה לעומת  תוצאות האימון בעצימות נמוכה עד בינונית  הינה השוואה בין מראהו של אצן של 100 מטר לבין מראהו של ספורטאי סבולת. לא רק שהאצן שרירי וחטוב יותר אלא גם שאחוזי השומן שלו נמוכים יותר.

מחקר שנערך על ידי מרטין ג'יבאלה ועמיתיו, הידוע כיום כ"מחקר ג'יבאלה", מוכיח כי ניתן להשיג ב6-9 דקות של אימון בעצימות גבוהה את אותן התוצאות כמו לאחר אימון בעצימות בינונית במשך 5 שעות!  נשמע הזוי, נכון? במחקר השתתפו סטודנטים במצב בריאות תקין אשר חולקו לשתי קבוצות: האחת שהתאמנה ברכיבת אופניים בקצב קבוע, בעצימות בינונית במשך 90-120 דקות והשנייה  שהתאמנה במשך 20-30 שניות בשילוב 4 דקות של מנוחה, במשך זמן כולל של 18-27 דקות. שתי הקבוצות התאמנו 3 פעמים בשבוע במשך שבועיים. בתום המחקר התוצאות שנרשמו עבור שתי הקבוצות  מבחינת השיפור בסיבולת היו זהות בזמן שהקבוצה השנייה, שהתאמנה לתקופות קצרות יותר ירדה יותר במשקל!!

דבר נוסף התומך בהמלצה לעבוד לפי אימון אינטרולים היא העובדה שהחלון האופטימלי למקסימום היפרטרופיה (העלאת מסת השריר), וזה מקובל בקרב כל המומחים בתחום הכושר, הנו של 30-40 שניות של מאמץ, מסת שריר גבוהה יותר - המשמעות הנה למעשה קצב חילוף חומרים גבוהה יותר- ולכן שמירה בריאה יותר ולטווח ארוך על משקל תקין.

כמו כן, משך עבודה של אימון אנאירובי בעצימות גבוהה של  30-60 שניות מאפשרת סביבה הורמונאלית אופטימלית לירידה במשקל על ידי שיחרור קטקולמינים (קבוצת הורמונים ובניהם גם האדרנלין) .

אז,לסיכומו של העניין: מה הפרוטוקול המתאים ביותר? זה שעדיין לא ניסית, זה שיפתיע ויאתגר לך את הגוף, זה שיגרום להפרעה מטבולית שתתורגם בשימוש במאגרי השומן שהגוף שומר דווקא למצבים כאלה. כל פרוטוקול שישלב תקופות של מאמץ בין 30 ל60 שניות יעשה את העבודה, בין אם אתה עושה אימון כוח לבין אם אתה לא יכול לוותר על אופני הכושר שלך!

נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי באמצעות שיטת אימון ייחודית ויועץ תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

http://www.personal-trainer.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נועם שימלר

מאת: נועם שימלראימונים31/10/111625 צפיות
למה אימון פונקציונלי? הבחירה היא לגמרי לא מקרית! אני בהחלט מאמין כי זהו הדור החדש באימון הכושר, גם בארץ. המטרה המרכזית של אימון מסוג זה אינה לשפר או לשנות את המראה החיצוני בלבד אלא לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני

מאת: נועם שימלראימונים23/04/111594 צפיות
אתה שונא חדר כושר, יהיו הסיבות אשר יהיו, אבל אתה לא רוצה להזניח את הגוף שלך. אתה לא צריך! תוכנית טובה לאימון בבית יכולה להיות הפתרון המושלם עבורך!

מאת: נועם שימלרספורט וכושר גופני - כללי19/04/111475 צפיות
כושר גופני הינו דבר אשר חשוב לכל אדם ואדם, ועל כך אין עוררין. לא לכל האנשים יש את היכולת או את הכישורים הנדרשים על מנת להשיג כושר גופני טוב, וכאן מקומו של מאמן כושר אישי. מאמן כושר אישי כשמו כן הוא, הוא מסייע למי שמעוניין לשפר את הכושר הגופני שלו בעזרת אימוני כושר אישיים הבנויים ומותאמים באופן אישי לכל אדם ואדם.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111434 צפיות
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות הכללית לנושא חשיבות השמירה על כושר גופני והשימוש באיש מקצוע כמו מאמן כושר אישי. יותר ויותר אנשים מבינים כי בכדי להזדקן על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות סבל והרעה במצב הגופני, יש להתאמץ בגיל צעיר יותר, לשמור על הגוף, ולפתח כושר גופני ברמה סבירה ששומרת על הגוף ועל המערכת החיסונית.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111659 צפיות
אחד היעדים החשובים לאישה לאחר לידה הוא "לחזור לעצמה", לחזור לגזרה שהייתה לה לפני הלידה. לא קל לעשות מהלך כזה במיוחד אם האישה עדיין מניקה ונושאת עימה תזונה אשר חשובה לתינוק. מאמן כושר אישי יכול לסייע לאישה אחרי לידה לחזור לכושר גופני, לשנות שוב את הרגלי התזונה והאכילה שלה, במטרה לחזור למסגרת הידועה והמוכרת לה ולסביבתה. לעיתים קרובות מקובל להיעזר בשירותיו של מאמן כושר אישי במקרה זה, שיש לו ניסיון בתהליך ויכול לקדם אותו באופן משמעותי

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111315 צפיות
אימון כושר אישי הוא אחת הדרכים המקובלות בשנים האחרונות לשמור על כושר גופני. מאמן כושר אישי הוא איש המקצוע המתאים ביותר לאנשים רבים: הוא מדויק, הוא קפדן, אינו מוותר אך יודע להקל, מפרגן ותומך, ועוד תכונות רבות אשר עבור אנשים רבים מסייעות לשמור על כושר גופני, ועל מודעות לחשיבות בשמירה על כושר גופני.

מאת: נועם שימלראימונים02/04/111194 צפיות
אחת התופעות הידועות בשנים האחרונות בארץ היא הרחבת המודעות באשר לחשיבות השמירה על כושר גופני ועל מודעות גופנית מפותחת. אנשים רבים בכל הגילאים מתאמנים בכל מיני מסגרות כגון חוגי פילאטיס ויוגה, חדרי כושר וגם במסגרות של אימון כושר אישי. ישנם יתרונות רבים לאימון בעזרתו של מאמן כושר אישי. נמנה כאן כמה מהם.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185007 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184192 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/183616 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163070 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152272 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142571 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142449 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica