חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

מאת: lawtipרשלנות רפואית16/02/20111085 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחום הניתוחים הפלסטיים הופך בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולרי, אך הוא עלול לטמון בחובו גם סכנות בדמות רשלנות רפואית בניתוח פלסטי. המקרים השכיחים ביותר בתחום הרפואה הפלסטית הם ניתוחי הגדלת חזה, שבהם נשים בוחרות לערוך טיפול אסתטי על ידי החדרת שתלי סיליקון לשדיהן. ניתוחים נפוצים נוספים הם ניתוחי שאיבת שומן, מתיחת פנים, ניתוחי אף ועוד.

המאפיין העיקרי בסוג הניתוחים המוזכר לעיל הינו כי למעשה מדובר בניתוחים שאפשר בלעדיהם. לפיכך, אך טבעי כי ההקפדה על הליכי התאמת המטופל לניתוח והניתוח עצמו תהא מוגברת. זהו ההבדל העיקר בין תביעות רשלנות רפואית בניתוח פלסטי לתביעות רשלנות בניתוחים אחרים, שהינם הכרחיים למטופל. ודוק, הפסיקה הכירה בחובת זהירות מוגברת המוטלת על המנתח הפלסטי כלפי מטופליו. במסגרת החובה המורחבת האמורה, על המנתח הפלסטי ליתן למנותח העתידי את כל ההסברים הרפואיים הרלוונטיים לסוג הניתוח ובתוך כך לפרוס בפניו את הסיכונים שיש בסוג הניתוח, לרבות סיכונים שהסבירות להתממשותם הינה נמוכה. רופא שיפר את חובת הזהירות המוגברת האמורה, יסתכן בהגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי כנגדו.

ניתן לקחת כדוגמא את ניתוחי הגדלת החזה השכיחים, זאת על מנת להבין את הסיכונים שיש בניתוחים הפלסטיים. בניתוחים אלו, עשויה המטופלת לסבול מנזקים רבים, כגון א-סימטריה בין שדיה המנותחים, כיווץ של קופסית השד, אשר גורם לעיוות בחזה האישה, דימומים פנימיים ואף זיהומים שונים העלולים להתרחב ולגרום לנזקים החמורים מנזקים אסטטיים. הנה כי כן, על הרופא המנתח לדאוג לכך שהמטופלת תדע אודות כל הסיכונים האמורים, עובר לניתוח, כך שיתאפשר לה להגיע להחלטה מושכלת בדבר ביצוע הניתוח.

יש להבהיר כי מרבית הרופאים הפלסטיים מחתימים את מטופליהם על טופס הסכמה, במסגרתו הם מצהירים כי פורטו בפניהם כל הסיכונים הרלוונטיים לניתוח וכי הם הגיעו להחלטה מושכלת, לאחר שקילת המידע, כי ברצונם לערוך את הניתוח. אולם, עצם העובדה שהמטופל חתם על אותו טופס הסכמה איננה מורידה כהוא זה מאחריות הרופא. כלומר, במסגרת תביעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי, יבדוק בית המשפט, בהסתמך על הראיות, העדויות והרשומות הרפואיות שייפרסו בפניו, האם אכן ביצע הרופא את חובת הגילוי המוטלת עליו. במידה ואותן ראיות יעידו על הפרת החובה, ייתכן ובית המשפט יקבע כי התנהגות הרופא מהווה רשלנות רפואית בניתוח, על אף העובדה שהמטופל חתם על טופס ההסכמה.

כאשר סובל אדם מנזקים שונים לאחר ניתוח פלסטי שעבר, עליו לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית שיבדוק את תיקו הרפואי ויקבע האם עומדת לזכותו עילת תביעה נזיקית. ישנה חשיבות רבה בשכירת שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית המנוסה בתחום, היות ובחירה בעורך דין שכזה תמקסם את הפיצוי שיינתן לניזוק במסגרת תביעת רשלנות רפואית בניתוח. יחד עם זאת, על מנת למזער את הסיכונים להיווצרותו של נזק, יש לבחור היטב אף את הרופא שאצלו עורכים את הניתוח הפלסטי. רצוי כי אותו מנתח יהא רופא המתמחה בתחום הכירורגיה הפלסטית. בנוסף, חשוב לראות דוגמאות של ניתוחים קודמים שערך הרופא הספציפי ומעל הכול יש לשאול את כל השאלות שעולות בראש המנותח עובר לניתוח ולחקור אודות סוג הניתוח וסיכוניו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128924 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/121288 צפיות
מקרה מהפסיקה של תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה בגין כשלים / מחדלים שהתקיימו בניתוח להקטנת חזה. היכנסו למאמר על מנת לקרוא את נסיבות המקרה ופסיקת בית המשפט באותו מקרה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121218 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121180 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/111232 צפיות
במהלך הלידה בריאותכן ובריאות ועוברכן תלוי בבדיקות וטיפולים שונים מצד הגורמים הרפואיים. למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון מתרחשים ביום יום, פעמים אף מבלי שנהיה מודע לכך. במאמר הבא אשר נערך עבורכם על ידי צוות פורטל LawTip נפרט על תביעות אלה ועל הדרך למימוש זכויות עקב נזקים שנגרמו במהלך ההריון והלידה. קריאה נעימה, ככל שניתן. בברכה, צוות LawTip.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111204 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111121 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172221 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161736 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152041 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica