חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמ"א 38 ומצוקת הדיור

מאת: eyalfatranנדל"ן ומקרקעין01/08/2011869 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמ"א 38 ומצוקת הדיור

בשבת האחרונה ניתנה עוד קריאה בעניין מצוקת הדיור. אחת הסיבות המרכזיות למצוקה זו הינה הבירוקרטיה. לעליית המחירים סיבות רבות אבל בראש ובראשונה העלייה נובעת מהחוסר בהיצע, לכן בעלי הדירות והקבלנים יכולים להעלות מחירים בלי סוף. הבירוקרטיה ,המועצות המקומיות ומנהל מקרקעי ישראל לא מקלים על מי שרוצה לבנות.

תמ"א 38 ובשמה המלא תוכנית המתאר הארצית 38 מטרתה חיזוק מבנים כנגד רעידת אדמה. התוכנית מאפשרת הוספה של עוד קומה או שתיים מעל הבניין המחוזק. באזור המרכז ישנם מבנים רבים שצריך לחזק (אלו שנבנו לפני שנות ה 80), דירות רבות יוכלו להצטרף לשוק. אבל גם כאן הבירוקרטיה מעקבת, האישורים מגיעים בקצב איטי, אפשר לראות זאת לפי האישורים המעטים שניתנו לבנייה לעומת אלפי החברות שעוסקות בתחום ומנסות לקדם אותו.

צעדים להצלת המשק

ראש הממשלה צריך לחשוב על אמצעים להגדלת היצע הדיור, ואחד הכלים בהם הוא יכול להשתמש זה עידוד תמ"א 38. אבל הבעיה היא יותר בסיסית אם נסתכל נראה לדוגמא שפרויקטים של דיור בנתניה תקועים הרבה שנים בגלל שהם מחכים לחתימה של פקיד מסוים. אלו דברים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו בימים אלו, צריך לשנות את המערכת. פתרונות מלאכותיים לא יעזרו, בנק ישראל ניסה להעלות את הריבית, וליקר את המשכנתאות וגם זה לא עזר להורדת מחירי הדירות.
בכול אופן צריך לראות שכול הגופים נרתמים להורדת המחירים, מעמד הביניים לא יוכל לעמוד במצב הנוכחי לאורך זמן.

מבחינת הכלכלה גם חשוב מאוד שהצעדים יהיו תקיפים, מתפתחת בועה שהסוף שלה יכול לגרום לתגובת שרשרת כלכלית שתביא לנפילה. המצב בארץ לא דומה לארצות הברית בגלל שפה המצוקה אמיתית ויש מעט שטחים לגור בהם. אבל ללא ספק ירידה מהירה יכולה לפגוע באופן רוחבי בכלכלה.

 



תגיות המאמר: תמא 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איל פטרן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת eyalfatran

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/173002 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/172300 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171899 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/171363 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: eyalfatranנדל"ן20/07/121475 צפיות
התיקון השלישי לתמ"א 38 מביא עמו רוח חדשה ואופטימית שמציתה תקווה גדולה בנוגע להצלחת התכנית המבורכת שעד היום, למרות שיצאה לאוויר העולם לפני קרוב לשמונה שנים לא הצליחה להתרומם מן הקרקע ולהמריא. על מנת להבין לעומק את מהות התיקון השלישי לתכנית נסקר בקצרה את ההשתלשלות שלה עד לנקודת הזמן בה בוצע התיקון השלישי.

מאת: eyalfatranאדריכלות06/07/121488 צפיות
כל ילד מודע לעובדה שמדינת ישראל התברכה במיקום מעניין, לטוב ולרע. הכוונה במקרה המדובר היא לא כמדינה יהודית בגוש מדינות ערביות אלא כמדינה ששוכנת על השבר הסורי אפריקאי על כל המשתמע מכך. בעקבות רעידות אדמה שמתרחשות בעולמנו וגובות את חייהם של מאות אלפי קורבנות נראה שהדי רעשי האדמה הגיעו עד לבית המחוקקים שלנו שם הצליחו להזיז דברים

מאת: eyalfatranשוק ההון16/12/111708 צפיות
החלטתם שאתם רוצים להשקיע בבורסה? כדאי שתתייעצו עם מקצוענים. שוק המניות יכול להיות לעיתים אכזרי לאלו שלא מכירים אותו. התקופה העכשווית מאפיינת בחוסר יציבות בשווקים הפיננסים כאשר מגמות מרבות להשתנות. ישראל מאוד תלויה בשוק הבינלאומי, כרגע נראה שאירופה נמצאת במרכז הדאגות

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211687 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201315 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201504 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201300 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201586 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20996 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20952 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica