חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעות רשלנות רפואית – התערבות ערכאת הערעור בפסק דין

מאת: lawtipרשלנות רפואית11/08/20111350 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההלכה הפסוקה יוצרה סיטואציה לפיה מרבית הערעורים על תביעות רשלנות רפואית נדחים על ידי ערכאות הערעור השונות, זאת משום שהעיקרון המנחה אותן הוא צמצום ההתערבות בממצאים העובדתיים שהוסקו על ידי הערכאה הדיונית המבררת. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם לבית המשפט שלערעור יהיה קל יותר להתערב באותם ממצאים, כאשר כל התערבות תיבחן בהתאם לנסיבותיה (כך, לדוגמא, במידה והערכאה הראשונה נמנעה משמיעת עדים במהלך הדיון בתביעת רשלנות רפואית הרי שההחלטה לסטות מהכלל המנחה ולהתערב בממצאים שנקבעו על ידה, תהא פשוטה יותר).

תביעת רשלנות רפואית שהוגשה על ידי הגברת כוכבה, היא דוגמא יפה לנסיבות שבהן ערכאת הערעור מתערבת בממצאי הערכאה הדיונית ובעקבות כך משתנות המסקנות הסופיות ופסק הדין כולו.

עובדות המקרה מלמדות כי התובעת חשה דקירות וכאבים עזים באיזור המותן הימנית והבטן ועל כן פנתה לבית החולים, שם נבדקה על ידי מנהל חדר המיון. לאור תגובותיה הטובות לבדיקות שנערכו לה, שוחררה התובעת לביתה לאחר ששהתה כשעתיים בחדר המיון. בגיליון הרפואי שלה נרשם כי עליה לשוב לבדיקת מעקב, אולם לא נעשה כל תיעוד של בדיקת ספירת הדם שנערכה לה ותוצאותיה.

יום לאחר שיחרורה הידרדר מצבה והיא פנתה לבית חולים אחר, שם אובחנה כמי שסובלת מאפנדיציט (דלקת בתוספתן). לאור אבחנה זו נערך לה ניתוח כירורגי, אולם הצוות הרפואי של בית החולים גילה לתדהמתו כי אין למטופלת כל דלקת בתוספתן. מצבה המשיך להידרדר עד אשר הגיעו תוצאות בדיקת השתן שנערכה לה כמה ימים לפני כן בבית החולים הראשון. ממצאי הבדיקות הובילו למסקנה כי היא סובלת מזיהום חיידקי חמור בכלייתה, אשר הובילו לאישפוז ממושך (שהתה בבית החולים כחמישה חודשים) ולנזקים פיסיים רבים.

בית המשפט המחוזי בחן את חוות הדעת הרפואית שהוגשו לפיתחו, שמע את עדויות הצדדים ופסק כי לא הייתה כל רשלנות רפואית מצידו של בית החולים הראשון בו ביקרה. הטענה העיקרית לדחיית התביעה הייתה כי הרופא שקיבל את התובעת לראשונה בחדר המיון סבל כי היא סובלת מעיוות בכליה ועל כן הורה לה על המשך הטיפול בהתאם לאבחנתו. על פי בית משפט קמא מדובר בטעות סבירה שאינה עולה כדי רשלנות רפואית במיוחד לאור התסמינים שהופיעו אצל התובעת. עוד מוסיף בית המשפט כי הטענה היחידה שניתן לעלות כנגד בית החולים הינה כי היה איחור בקבלת תוצאות בדיקת השתן שבוצעה לה בחדר המיון, אולם התובעת לא טענה דבר בעניין ומכאן שאין כל טעם להתייחס לכך.

בערעור טוענת הניזוקה כי בית המשפט שגה משום שלא הבחין בין תוצאות בדיקת השתן שהגיעו באיחור לבין ממצאי ספירת הדם שהיו בידי בית החולים עוד לפני שהתובעת שוחררה לביתה. לדידה, תוצאות ספירת הדם מעידות על כך שהיא סבלה מזיהום חיידקי בכליה עוד באישפוז הראשוני ואילו רופאי הנתבעת היו פועלים בהתאם לחובת הזהירות המוטלת עליהם, הרי שהזיהום היה מאובחן במועד ונזקיה היו נמנעים.

ערכאת הערעור מתערבת בממצאים שנקבעו על ידי בית משפט קמא, היות והלה לא ביצע את ההבחנה בין הבדיקות, כפי שנטען על ידי המערערת, כמפורט לעיל. לאור זאתנקבע כי מדובר במקרה מובהק של רשלנות רפואית ויש להשיב את הדיון לבית המשפט המחוזי על מנת שידון בגובה הפיצוי שיש לפסוק לתובעת.

חשוב לדעת – אין באמור משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או תחליף לעיון בפסק הדין המלא – ע"א 7009/96

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128926 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/121289 צפיות
מקרה מהפסיקה של תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה בגין כשלים / מחדלים שהתקיימו בניתוח להקטנת חזה. היכנסו למאמר על מנת לקרוא את נסיבות המקרה ופסיקת בית המשפט באותו מקרה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121220 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121181 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/111232 צפיות
במהלך הלידה בריאותכן ובריאות ועוברכן תלוי בבדיקות וטיפולים שונים מצד הגורמים הרפואיים. למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון מתרחשים ביום יום, פעמים אף מבלי שנהיה מודע לכך. במאמר הבא אשר נערך עבורכם על ידי צוות פורטל LawTip נפרט על תביעות אלה ועל הדרך למימוש זכויות עקב נזקים שנגרמו במהלך ההריון והלידה. קריאה נעימה, ככל שניתן. בברכה, צוות LawTip.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111204 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111123 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161709 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152775 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152045 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152033 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica