חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד רכיבה על סוסים תשפר את בריאותכם

מאת: יואב ליסוענפי ספורט07/11/20111159 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים בוחרים ברכיבה על סוסים בתור דרך להיזכר ברגעי ילדות, או אם אתם או ילדכם גדלתם כל השנים אזור עירוני – לחוות משהו טיפה יותר "כפרי" וקרוב לטבע.

אבל מעבר לעניין החוויה, לרכיבה על סוסים יש יתרונות רבים מבחינת בריאות, רוגע וכושר גופני.

לאלו שאינם מכירים את התחום, נראית הרכיבה על סוסים כפעילות נעימה כמעט פאסיבית – הסוס רוכב ואתם בסך הכל יושבים עליו ומנווטים את כיוון תנועתו. אלו שמדברים על רכיבה רומנטית על סוסים אומנם לא מטעים אתכם, כי רכיבה היא ללא ספק אחת מהפעילויות היותר רומנטיות שניתן לעשות. אך בהחלט לא מדובר במשהו פשוט וקל כמו שרבים מציגים זאת.

למעשה, מדובר דווקא בפעילות גופנית אינטנסיבית, שבפעמים הראשונות תותיר אתכם עייפים ובליווי שרירים תפוסים וכואבים.

ועם זאת, למרות שמדובר בפעילות אינטנסיבית, רכיבה על סוסים היא ספורט שמתאים גם לאנשים שאינם נמצאים בכושר. למעשה, התחום של רכיבה טיפולית מתפתח מאוד בשנים האחרונות, ומאפשר בין ביתר גם שחזור של יכולות מוטוריות לאחר תאונות ואירועים רפואיים קשים.


רכיבה בריאה

תחום מובהק שמשתפר באופן כמעט מיידי בזכות רכיבה על סוסים, הוא היציבה. יציבה ושיווי משקל נכונים הופכים לטבע שני אפילו עבור רוכבי סוסים מתחילים.

רכיבה מביאה את הגוף שלנו ללמוד לייצב את עצמו במגוון מצבים ותנוחות, תוך חיזוק שרירי הירכיים ושרירי הגב והכתפיים.

מעבר ליציבה עצמה, הרי פעולת הרכיבה מחזקת שרירים רבים בגוף, בנוסף לשרירים שאחראים על היציבה – החל משרירי הידיים, החזה, הבטן, הרגליים ועוד. הצורך להחזיק בסוף ולשלוט בו מחייב הפעלה מתמדת של כמעט כל שריר בגוף. למעשה, מערכות השרירים שפועלות בשעת רכיבה על סוסים דומות למערכות שפועלות בשעט שחייה.

תרומה נוספת מבחינת הכושר קשורה לשיפור גמישות השרירים – הרכיבה גורמת למתיחה ולטווח תנועות שאיננו רגילים אליו בחיי היום-יום, ולכן היא ידוע כמשפרת את הגמישות שלנו.


סוסים ורוגע נפשי

מעבר לצד הבריאותי הישיר, יש מקום לדבר גם על התועלות הנפשיות והמרגיעות שיש לספורט הזה. רכיבה בטבע, החיבור לנופים, וכמובן החיבור עם החיה החכמה, כולם ידועים כבעלי השפעות מרגיעות על בני אדם.

קיימים מחקרים על ההשפעות המרגיעות של גידול כלב או חתול, בין היתר בהורדת לחץ דם ובהפחתת סיכון למחלות לב. רכיבה על סוסים מהבחינה הזו דומה לכך, ומשתלבת עם ההשפעות המרגיעות שיש לטיול והימצאות בחיק הטבע.


רכיבה מצויינת לילדים

אם דיברנו עד עתה על התועלת שיש לרכיבה לבני אדם באופן כללי, אז חשוב לציין כי אלו סיבות מצויינות להעניק גם לילד את היתרונות הללו.

ידוע שלמידת יציבה ושיווי משקל בגיל צעיר חשובה ביותר, ומונעת בעיות גב בגילאים מבוגרים. ובכלל, בעידן שבו ילדים נוטים יותר ויותר להישאר בבית מול המחשב או הטלויזיה, פעילות רכיבה על סוסים תוכל רק להועיל לילדים העירוניים.

כמעט כל חוות סוסים מציעה פעילויות וחוגי רכיבה לילדים, ובהחלט מומלץ לבדוק ולנסות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יואב ליסו הינו כתב תוכן בנושאי אורח חיים בריא, בריאות, תזונה וזוגיות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב ליסו

מאת: יואב ליסובידור ופנאי - כללי03/08/121684 צפיות
לעיתים קבוצת נשים רוצה להיפגש לערב בנות מפנק. זה יכול להיות לכבוד אירוע מיוחד כגון מסיבת רווקות, יום הולדת של אחת מהן או סתם כי יש חשק לבלות עם חברות קרובות. ההבדל בין ערב כזה לאחרים, הוא שנושא המפגש יהיה נשי והשיחות בהתאם. קיים מגוון פעילויות שניתן לעשות במפגש כזה. אך אמליץ על כמה נחמדים במיוחד.

מאת: יואב ליסוזוגיות ואהבה31/07/121132 צפיות
יום נישואים הוא יום חג לזוג הנשואי. דהיינו, הוא מעיין יום הולדת של המשפחה. על מנת לארגן יום נישואים נפלא, אמליץ לכם על חמש מתנות מדהימות אשר יהפכו את היום למרתק ובלתי נשכח.

מאת: יואב ליסוצילום אירועים19/07/121144 צפיות
חתונה היא אירוע מרגש ומיוחד שישאר בזכרונכם לכל החיים. לכן כל זוג שעומד לקראת החופה, ירצה לתעד את הרגעים הנפלאים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. מאחר שבישראל יש אלפי צלמיים ברמה שונה, חשוב לבדוק היטב עם מי אתם הולכים לעבוד. אתם ודאי לא מעוניינים לגלות בתחילת החתונה שהצלם לא יגיע או שאין לו את כל הציוד הדרוש לקראת האירוע. מה אפשר לעשות על מנת לא ליפול על צלם חובבן באחד הימים הכי נפלאים שלכם?

מאת: יואב ליסוזוגיות ואהבה22/06/121409 צפיות
רומנטיקה ותשוקה הן מרכיבים בסיסיים וחיוניים לשימור וטיפוח מערכת היחסים שלכם. לפיכך, עליכם להקדיש להן את החשיבות ואת המשאבים המתאימים. כמובן שישנם שלל אפשרויות לבילוי רומנטי, אך במאמר זה אספר על חמש דרכים המועדפות ביותר עליי.

מאת: יואב ליסובידור ופנאי - כללי13/06/121348 צפיות
אנשים מבוגרים רבים נוטים לחשוב שהם ראו את הכל בחיים ואין משהו שיפתיע אותם ו/או יגרום להם להיות מאושרים במיוחד. החיים יפים בכל גיל והם יכולים להיות נפלאים עוד יותר בפנסיה. הכל עניין של גישה ותפיסת עולם. לאלה שכן מעוניינים לבלות ומחפשים רעיונות נחמדים, אספר על 5 דרכים מצוינות להנעים את זמנכם.

מאת: יואב ליסואימון למערכות יחסים21/05/121483 צפיות
זוגיות בריאה ותקינה מורכבת מהמון דברים לרבות אהבה ורומנטיקה. כלומר, זוגות אשר משקיעים בטיפוח הרגש והתשוקה בינם, מדווחים על קשר נעים, בריא ומתגמל. לעומת זאת, בני זוג שלא משקיעים ביחסים ובאינטימיות, לא מרוצים מהקשר, רבים המון ועצבנים יותר. לפיכך, אם אתם רוצים להמשיך ליהנות מקשר מעולה עם החצי השני שלכם, אתם חייבים לתת תשומת לב מיוחדת לרומנטיקה.

מאת: יואב ליסודייטינג15/05/121280 צפיות
העולם של היום הוא עולם הרבה יותר חומרי ו"עסקי" מאשר בעבר. אנשים היום משקיעים שנים רבות במחייהם על מנת לצבור מקצוע, בהמשך הם צוברים ניסיון מקצועי וגם חלק ניכר מהיום שלהם מוקדש לפיתוח הקריירה. במאמר זה נדבר על הקשר שבין העולם המודרני לקושי למצוא זוגיות, ונראה איך ניסיון עסקי מאפשר להקל במציאת אהבה וזוגיות דרך תחום חדש יחסית – תחום הספיד דייטינג.

מאמרים נוספים בנושא ענפי ספורט

מאת: www.copy-writer.co.ilענפי ספורט21/08/143501 צפיות
על הטרנד החדש - טיפוס קירות: ספורט מרהיב ומרתק!

מאת: ירון כהןענפי ספורט25/03/147470 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים איננו הספורט המסוכן ביותר מבין ענפי הספורט המבוצעים בשטח. אפילו ניתן לומר שטיפוס הרים הרבה פחות מסוכן מרכיבה על אופניים, גלישה על סנובורד או סקי אולם, נשאלת השאלה, מה קורה בתחום הזה במהלך השנים האחרונות, בו נרשמה עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם." עוד מוסיף יורם קראוס כי עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם. עד כמה שזה ישמע מפתיע, אבל למרות העלייה הדרמטית במספר האנשים העוסקים כיום בספורט הטיפוס על סוגיו השונים, לא חלה עלייה סטטיסטית במספר הנפגעי

מאת: דודו דגמיענפי ספורט27/01/148524 צפיות
שנת 2003 מהווה נקודת מפנה בכדורגל הישראלי. בשנה זו עשתה מכבי חיפה היסטוריה, והייתה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה הזמן להיזכר במסע המופלא של הקבוצה במפעל האירופאי החשוב ביותר כיום.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131703 צפיות
הכשרת מדריכי חדר כושר בישראל מתבצעת בכמה בתי ספר מובילים לחינוך גופני. בתי ספר כמו מכללת וינגייט או סמינר הקיבוצים מציעים לימודי תואר ראשון בחינוך גופני, לימודים לתארים מתקדמים יותר ולימודי תעודה.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131729 צפיות
אם אתם מעוניינים באימון כושר בו המאמן מרכז את מלוא תשומת הלב שלו רק בכם, אימוני כושר אישיים הם הפתרון. כמעט כל מאמן כושר מוסמך מציע כיום גם אימונים אישיים מחוץ לחדר הכושר.

מאת: Primal Moveענפי ספורט03/01/138519 צפיות
האם התעמלות לילדים יכולה להיות התשובה ל-ADHD? טעות רווחת כשמתייחסים לילדים ונוער עם הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) היא המחשבה שאם הילד היפראקטיבי, הוא בטח בכושר טוב, ויכולותיו המוטוריות ככל הנראה טובות. הרי הוא זז כל הזמן, לא?

מאת: יאיר קדריענפי ספורט24/12/128822 צפיות
תוהים האם ניתן להרוויח מהווינר באופן קבוע בסופו של דבר או שזה רק השליה? במאמר זה תוכלו להבין כיצד ניתן להניב תשואה בהימורי ספורט כתוצאה משימוש בהמלצות ווינר מחושבות ומעמיקות שיעזרו לכם לגבש עמדה בעלת אחיזה במציאות על טיב ההימור הכדאי ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica