חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לצאת מאיזור הנוחות-אימון דרך סיפור

המושג " אזור הנוחות" בשפת היום יום, הינו מקום בו מרגישים נוח, בדרך כלל אנו שואפים להימצא במקומות בהם אנו מרגישים נוח.

בשפת ה"אימון" אזור הנוחות הוא המקום שבו אנו מרגישים שאננים, מרוצים,אין בו איום,סיכון או אתגר מאחר והוא מוכר ונוח. מתאמנים רבים נמצאים באזור הנוחות ואינם מוכנים לזוז ממנו והוא הופך למקום שאינו מקדם, אין בו אדרנלין או מוטיבציה , לכן אזור הנוחות הופך פעמים רבות לאזור התקיעות .

החשש לצאת מאזור הנוחות הינו אחד החששות הגדולים של האדם ,כי היציאה מהאזור המוכר, הידוע שאינו דורשלמידה ,לעבר הבלתי ידוע איננו קל, דורש מאמץ, השקעה ויש בו מידה של לקיחת סיכון.

 האימון שמטרתו למקסם את יכולות הלקוח ולהניע אותו קדימה משתמש לא אחת בסיפורים על מנת להדגים רעיונות שאם היו נאמרים באופן ישיר היו נדחים על ידי המתאמן. מתאמנים רבים אינם רואים את עצמם באזור הנוחות למרות שהם נמצאים שם .הסיפור מאפשר לכל אחד להתמודד ולהתעמת עם אזור הנוחות שלו, להעלות אותו למודעות ולהחליט אם הוא רוצה להישאר בו או לצאת ממנו, תוך בדיקת הרווחים וההפסדים מההחלטה.      

את הסיפור על להקת האווזים שמעתי בהרצאה לפני מספר שנים והוא נחרט בזיכרוני למרות שאינני זוכרת את שמה של המרצה. זה סיפור שאני משתמשת בו כדי להדגים את העובדה שאי אפשר להישאר באזור הנוחות, כי המחיר גבוה מדי.

 אספר את הסיפור כפי ששמעתיו: להקת אווזים עפה לה לעבר הארצות החמות. כשהתעייפו מהדרך החליטו לנוח ונחתו בארץ ששמה הוא . Comfort landהאווזים מאוד נהנו משהותם במקום, האכילו אותם, ליטפו ושיחקו איתם. לאחר זמן מה פנו האווזים הצעירים ואמרו למבוגרים "בואו נמשיך במסע, החורף עומד להגיע ואנו עלולים להיתקע ב- Comfort land". ענו האווזים המבוגרים "למה לנו למהר, כל כך טוב לנו כאן בואו ונשאר עוד קצת זמן. ואכן האווזים החליטו להישאר והנה הגיע החורף והם לא יכלו להמשיך בדרכם.באותו חג מולד עלה על כל שולחן ב  - Comfort land אווז מפוטם ושמן שלא היה כמוהו.  במקרה זה אין צורך להסביר את מוסר ההשכל היות והוא מדבר בעד עצמו.

סיפור שני שכתבתי נקרא החסידה והוא נותן דוגמא ליציאה מאזור הנוחות: חסידה לבנה ארוכת מקור אדום ורגליים אדומות, עפה עם להקתה לעבר הארצות החמות.תוך כדי מעופה הרגישה החסידה לפתע פגיעה בכנף הימנית והיא נפלה ארצה. למזלה הפגיעה קרתה בגובה נמוך יחסית והיא צנחה על כר דשא רך. היא לא הבינה מה הכה בה וגרם לה כאבים כה קשים בכנף הימנית עד שלא יכלה עוד להמשיך לעוף.

שני ילדים התקרבו אליה וקראו "אבא, אבא" בוא וראה מה מצאנו. יש לנו חסידה בחצר, היא פצועה בכנף".החסידה חששה מהילדים שמא יפגעו בה ויכאיבו לה, אך היא לא יכלה לברוח בשל הכאבים בכנפה הימניתולכן נשארה במקומה. האדם שהילדים קראו לו אבא ניגש אליה, הביט בכנף הפגועה ואחז בה בעדינות רבה.החסידה הרגישה שמאדם זה, שמגע ידיו כה עדין ,לא תבוא סכנה.

"מה קרה לחסידה"? שאלו הילדים. "נראה שצייד פגע בכנפה והיא נפלה ארצה. בואו נחבוש את כנפה נטפל, נאכיל ונשקה אותה.  נשאיר אותה אצלנו עד אשר תחלים" ענה האב.הילדים והאב הזדרזו והכינו לה מצע של קש רך ונעים שתוכל לנוח בו, האכילו השקו אותה וישבו לידה תוך כדי כך ליטפו את ראשה והרעיפו עליה חום ואהבה רבה . 

 החסידה שמעולם לא חשה כל כך הרבה חום ואהבה, נהנתה מאוד מתשומת הלב של הילדים והאב.לאט לאט התרגלה אליהם, נהנתה לשוטט בחצר לאכול חרקים ושבלולים והרגישה מוגנת. לאחר זמן מה שכחה מאחיותיה החסידות, מאורח חייה הקודם והתמסרה לחמימות, להגנה ולנוחות שבחייההחדשים.

יום אחד החלה החסידה להרגיש שמשהו חסר לה, אך לא ידעה להגדיר את התחושה שקיננה בה, זה היה משהולא  מוכר, סוג של אי נוחות.  היא בחנה את חייה ואמרה לעצמה:  "יש לי מקום פיזי נוח רגוע ומפנק , אהבה, מזון ביטחון וחום , כל מה שאני זקוקה לו, אך למרות זאת משהו מפר את מנוחתי, אינני יודעת מה חסר לי"? התעצבה החסידה ואיבדה את תאבונה, נהגה לרבוץ על מצעה, נעלמו ממנה הערנות ושמחת החיים.באו הילדים אל אביהם ושאלו: "אבא מה קרה לחסידה, היא עצובה, אינה אוכלת וחדלה להסתובב בחצר" אמר להם האב: "אולי היא מתגעגעת לחברותיה החסידות ולאורח החיים הקודם שלה, אל החופש, המעוף והמרחבים. חיי השבי אינם מתאימים לה".

לפתע נזכרה החסידה בחברותיה החסידות, במסעות שערכה עמן על פני ארצות ונופים וחשה געגועים עזים לחיים אלה .לאחר שהבינה את מצוקתה, ידעה מה עליה לעשות, כאשר תראה את להקת החסידות הראשונה חולפת מעליה היא תמהר ותחבור אליה. ואכן מספר ימים מאוחר יותר חלפה להקת חסידות והחסידה פרשה כנפיה, עפה והצטרפה אליהן .

קשה לתאר את שמחתה את תחושת השחרור שלה כאשר חשה שהיא עפה שוב באוויר ומתחברת חזרה למהותה.הילדים הצטערו מאוד על אובדן חברתם החסידה, אך האב הרגיע אותם באומרו: "מקומה של החסידה עם חברותיה.החיים בין בני אדם גם אם הם נוחים ומפנקים אינם מתאימים לה. אנו נהנינו ממנה, טיפלנו בה כשהייתה זקוקה לנו, אך עתה משהחלימה עליה לחזור לחייה ולחברותיה החסידות".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פנינה מילוא

מאת: פנינה מילואגיל הזהב31/07/111194 צפיות
תהליך הפרישה מהעבודה ידוע בספרות המקצועית כאירוע המפר את האיזון במערכת הזוגית ובמערכת המשפחתית.כל מי שחווה תהליך של פיטורין, פרישה מוקדמת, ואפילו פרישה במועד , יוכל להעיד על כך .

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/111347 צפיות
בעשור האחרון הולך האימון ומתפשט בכל תחומי החיים והעיסוקים המקצועיים.האימון מבוסס על התערבות מקצועית ממוקדת לטווח קצר ,מאמינה בכוחו ובידע של הלקוח לפעול למען עצמו ,אינה מתמקדת בעבר אלא בעתיד. ההתייחסו

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/111406 צפיות
אחת השאלות המעסיקות אותנו הינה כיצד יכולה מחלקה לשירותים חברתיים, ברשות מקומית קטנה להטביע את חותמה ולהיות משמעותית ורלוונטית במקום בו היא פועלת? המאפיינים הבולטים במחלקות קטנות הינם : 1) כוח אדם

מאת: פנינה מילואאימון לקריירה24/07/111410 צפיות
שחיקה מקצועית הינה תופעה ידועה, מוכרת ומדוברת במקומות עבודה. תופעה הפוגעת בעובד ומשפיעה גם על מקום העבודה. מפליא הדבר שממעטים לעסוק בה בעסק הזעיר, למרות שסביר להניח שבעל העסק הזעיר הנושא על גבו אחריות

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/111389 צפיות
ההחלטה לפרוש מהעבודה הינה החלטה קשה, כשלעובד מוצעת הצעת פרישה הוא מתלבט לא אחת, לפעמים העובד חיכה להצעה זה המקרה הקל, לפעמים הוא בהלם ואפילו פגוע הוא לא ציפה לזה. מרבית העובדים שוקלים כדאי או לא כדאי

מאת: פנינה מילואאימון לאיכות חיים24/07/111224 צפיות
אחת התופעות המאפיינות את החיים המודרניים הינה אובדן האיזון.הרצון להצטיין ולהצליח בכל תחומי החיים,להשקיע ולהגיע לתוצאות בבית בעבודה במשפחה ובעצמנו.אולם למרבה הצער ביממה יש רק 24 שעות.טרם נמצאה השיטה להאריך את שעות היממה,גם אם נלך לישון שעה מאוחר יותר ונקום שעה מוקדם יותר,איך לצאת מהמרוץ המטורף לשמור על איזון ושפיות....

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/111351 צפיות
תחושה של תקיעות היא אחת התחושות הלא נוחות להמצא בה.תחושה זו יכולה להתרחש בכל תחום בחיינו.השאיפה היא לזרום,מאחר וזרימה הינה התהליך הטבעי של החיים.איך אפשר להפוך את אותה תחושה של חוסר נוחות למנוף לשינוי והתפתחות....על כך ועוד בהמשך

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205541 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196097 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173144 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica