חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

קישורים נוספים
נוטריון
   
 

על תהליך הפקת אישור נוטריוני

הקדמה: על פי חוק הנוטריונים- התשל"ו-1976, ישנם מקרים בהם נדרש אישור נוטריוני של עורך דין נוטריון על מנת לתת תוקף רשמי למסמך. עורך דין נוטריון הוא מי שהוסמך על ידי ועדה לשמש כנוטריון, לאחר שעמד בקריטריונים המופיעים בחוק הנוטריונים.

מתי נדרש אישור נוטריון?

אישור נוטריוני ניתן במקרים הבאים, על פי סעיף 7 לחוק הנוטריונים:

1. אימות חתימה על מסמך.

2. אישור נוטריוני על סמכותו של מי שחתום על מסמך, לחתום עליו.

3. אישור נוטריוני על נכונות העתק של מסמך.

4. אישור נוטריוני על נכונות תרגום של מסמך.

5. קבלת ואישור נוטריוני על תצהיר.

6. אישור נוטריוני שאדם מסוים חי.

7. אישור נוטריוני על נכונות רשימת מצאי.

8. עריכת העדה של מסמך סחיר.

9. עריכת מסמך שעריכתו על ידי עורך דין נוטריון דרושה\מותרת לפי דין.

10. שימוש בסמכות נוטריון ציבורי לפי חוק אחר.

11. אימות הסכם ממון שנכרת לפני נישואין.

12. פעולות לפי הסעיפים 1, 3, 7, 8, 9, כאשר המסמך דרוש לצורך שימוש במדינה זרה, יעשו על ידי עורך דין נוטריון בלבד.

על פי סעיף 20 לחוק הנוטריונים, ישנם שני מקרים בהם חובה לפנות לעורך דין נוטריון, והם:

1. חתימה על יפוי כח כללי- יפוי כח כללי הוא יפוי כח לבצע מגוון פעולות משפטיות, ומכאן כוחו הרב. מאחר והמדובר במסמך בעל חשיבות רבה, נדרש אישור נוטריוני בידי עורך דין נוטריון על יפוי הכח הכללי.

2. יפוי כח בעסקאות מקרקעין לרישום בטאבו- מאחר ויפוי כוח לצורך ביצוע עסקת מקרקעין לרישום בטאבו הינו מסמך בעל חשיבות רבה, גם כאן נדרש אימות בידי עורך דין נוטריון, מאותו הרציונל לפי נדרש אימות כזה על יפוי כח כללי.

כיצד מוחתם נוטריון על מסמך?

א. שכירת שירותי נוטריון- את שירותיו של עורך דין נוטריון ניתן לשכור לפי החלטת הצד המעוניין. עם זאת, בעת שנדרש שירותי תרגום על ידי נוטריון או אימות תרגום, לצורך שימוש במסמך הכתוב בשפה זרה בהליך רשמי בישראל, יש לפנות לנוטריון הבקיא בשפה בה כתוב המסמך. סייג: עורך דין נוטריון מנוע על פי חוק מלהעניק שירותי נוטריון לקרוביו או לעצמו.

ב. הליך החתימה- בעת שניגשים לנוטריון בכדי לקבל את אימותו על מסמך, יש להזדהות בפניו על ידי הצגת תעודת זהות.

כמו כן, החתימה על מסמכים עליהם נדרש אימות עורך דין נוטריון, צריכה שתיעשה בפני הנוטריון.

ג. אישור על נכונות העתק- בכדי להחתים עורך דין נוטריון על מסמך שהינו העתק של מסמך מקורי, בכדי לאשר את נכונות ההעתק, יש להציג בפני הנוטריון את המסמך המקורי.

ד. אישור נכונות רשימת מצאי- את רשימת המצאי יש לערוך בפני הנוטריון, או שעליו להיות בקיא בנושא המצאי.

ה. אישור שאדם נמצא בחיים- בכדי שעורך דין נוטריון יוכל לאמת כי אדם פלוני חי, על אותו אדם להופיע בפני הנוטריון.

ו. שימוש בשירותי נוטריון כרוכה בתשלום, המתעדכן בהודעת הנוטריונים (שכר שירותים).

לקריאה נוספת: תרגום נוטריוני >>

 מהו אופן עבודת הנוטריון?

אופן עבודת הנוטריון קבועה בתקנות הנוטריונים.

1. חתימת עורך דין נוטריון על גבי מסמך הדרוש חתימתו יעשה באמצעות חותמת, חתימה והטבעה.

2. במידה ונוטריון מתבקש לאשר חתימת אדם על גבי מסמך, ואותו אדם חתום על המסמך מכוח הרשאה של יחיד או של תאגיד, על הנוטריון לעיין בהרשאה ולבדוק כי היא אכן תקינה.

3. לצורך אימות צוואה, הנוטריון ינהל רישום צוואות בפנקס נפרד לצוואות וכן בכרטסת הכללית בה הוא נדרש לשמור העתקים מהמסמכים עליהם הוא חותם.

סיכום:

 מפאת חשיבותה של חותמת נוטריון על גבי מסמך, נדרשים כללים מיוחדים לעבודת הנוטריון לשם הבטחת איכות עבודתו ואיכות המסמכים עליהם הוא חותם. המקרים בהם יש לפנות לנוטריון קבועים בחוק הנוטריונים, ואופן עבודת הנוטריון קבועה בעיקר בחוק זה וכן בתקנות ובהודעת הנוטריונים (שכר ושירותים).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד פלי הלפרן

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי24/06/121048 צפיות
עורך דין! הקמת אתר אינטרנט למשרדך היא הדרך הנוחה והטובה ביותר להציג את משרדך לקהל לקוחות פוטנציאלי המחפש את שמך ברשת האינטרנט.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121109 צפיות
תובענה ייצוגית מוגשת על פי חוק תובענות ייצוגיות. התוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות קובעת באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית, וזוהי רשימה סגורה של מקרים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121046 צפיות
תובענה ייצוגית היא כלי דיוני לניהול תביעות רבות בעלות ערך כספי פעוט, על ידי ניהולן בתור תביעה אחת מרוכזת, לרוב על סכום כספי גבוה שיתחלק בין התובעים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןפלילי18/04/121205 צפיות
מדוע חשוב לפנות לעו"ד פלילי כאשר אנו מתמודדים עם משפט? עו"ד פלילי מומחה בתחומו עשוי להביא לזיכוי או להסדר טיעון מקל ומכאן חשיבות הפניה לעו"ד פלילי.

מאת: עו"ד פלי הלפרןדיני משפחה06/02/121527 צפיות
התעללות בילדים אינה תופעה נדירה. במדינות רבות בעולם המערבי ובשאר העולם קיימת תופעה של התעללות פיסית, נפשית ומינית בילדים, המשאירה אחריה תוצאות הרסניות.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי29/01/12985 צפיות
הזכות לשם טוב מוכרת בחקיקה ובפסיקה, משום היותה נכס משמעותי של כל אדם. עם זאת, בתי המשפט נאלצים לעיתים לערוך איזון בין הזכות לשם טוב ולבין חופש הביטוי.

מאת: עו"ד פלי הלפרןנזיקין05/01/121455 צפיות
אילו מקרים מעניינים הובאו בפני בית המשפט בגין לשון הרע שפורסם בעיתונות הכתובה? פרסום לשון הרע בעיתון לרוב פוגע באדם שעניינו פורסם, במידה רבה, בשל תפוצת העיתון.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231578 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212063 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211245 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica