חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יתרונות של אימון כוח עם משקולות -חלק א-

מאת: יובל שטייןאימונים09/12/20111116 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדוע כדאי להרים משקולות – חלק 1

אתה לא חייב לרצות להיות מפתח גוף על מנת להתקרב למתחם המשקולות בחדר הכושר וגם הפחד "להתנפח" או להיות כמו "קוביה" נטולי כל בסיס.  אימוני כוח עם משקולות נותנים לך יתרון גדול ועזרה בניסיונך להפחית מאחוזי השומן בגופך, להקטין את הסיכויים ללקות במחלות לב, להפחית מתח ואף להוריד סיכויים ללקות בסוגים שונים של סרטן.  כל זאת עוד מבלי לדבר על כך שמדובר בשיפורים אסתטיים יוצאים מן הכלל, ולמרות זאת נוצר מצב בו נשים קצת מהססות ואם להיות מדויקים, רק כחמישית מהנשים (המתאמנות) עושות פעמיים בשבוע או יותר – אימון כוח עם משקולות.

אז הנה לך מספר סיבות, מדוע לא כדאי לך לוותר ולפסוח על אימון הכושר עם משקולות:

1. בעזרת אימון כוח עם משקולות תוכל לשפר ב 20-40% את מאמצך להורדת אחוזי השומן.  אם חשבת שאימון כושר אירובי הוא המפתח העיקרי בהורדת אחוזי השומן, המשך לקרוא.  במחקר שנעשה ובו נבדקו אנשים בדיאטה, חילקו את הנבדקים לשלוש קבוצות ולכל קבוצה הצמידו מאמן כושר אישי.  קבוצה אחת עשתה דיאטה הכוללת אימונים אירוביים בלבד, קבוצה שנייה עשתה דיאטה ללא אימונים והקבוצה הנותרת ביצעה אימוני כוח משולבים באימון אירובי.

ומה התוצאות?  כולם הפחיתו ממשקלם כמעט 10 ק"ג, אך הקבוצה ששילבה אימוני כוח השילה מעצמה משקל רב יותר שמקורו בשומן, וסך הכל כ- 2.7 ק"ג נוספים של שומן!  כיצד ייתכן? פשוט מאוד, אצל הקבוצות האחרות היה איבוד של שומן ושריר, בעוד שהקבוצה שהתמידה גם באימון המשקולות שימרה היטב את מסת השרירים (נבדק בעזרת מד אחוזי שומן) ולכן השילה את כל 10 הק"ג משומן הגוף.

מחקרים אחרים על דיאטה שלא כללה אימוני כוח עם משקולות מראים כי בממוצע יש 75 אחוז של ירידה במשקל משומן, בעוד 25 אחוזים הנותרים מופחתים ממסת השריר. המשקל הוא קריטריון כללי מאוד, אם תשקיע באימוני הכוח כמו שאתה משקיע בדיאטה שלך – תתוגמל הרבה יותר בהמשך הדרך, גם במאמצך לשרוף עוד קלוריות משומן וגם באופן ההשתקפות שלך במראה.

2. בגדים יכולים להיות קישוט נפלא לגופינו, רוב האנשים מאוד אוהבים להתלבש.  הצורה שלנו באופן לא מפתיע קשורה במסת השריר, השריר "מפסל" את הגוף שלנו.  כמה חבל שהמחקרים מראים כי בין הגילאים 30-50 אנו עלולים לאבד כ-10% ממסת השריר שלנו.  לאורך זמן השומן עלול להצטבר באיזורים שונים בגופינו על פי חלק מהמחקרים. כתוצאה מכך ישנה גדילה בהיקף המותניים מאחר ונפחו של קילוגרם שומן גדול יותר בכ- 18% מזה של קילוגרם שריר.

3. רוצה לשרוף יותר קלוריות?  כאדם שרירי יותר (המתמיד באימוני משקולות!), תשרוף יותר קלוריות גם אם בשאר היום הספה מהווה עיסוק עיקרי עבורך.  אימוני כוח דורשים אנרגיה רבה מהגוף גם לאחר האימון מאחר ועל השרירים לתקן את הסיבים.  בעזרת אימוני כוח עם משקולות  בבית בחדר כושר תוכל לשרוף יותר קלוריות, גם במנוחה וגם בפעילות.  השרירים "משלמים שכירות" וככל שהם גדולים יותר - השכירות, במטבע "קלוריות", היא גדולה יותר! מחקר שנעשה בנושא גילה כי חילוף החומרים לאחר אימון כוח נשאר גבוה יותר במשך 39 שעות שלאחריו.  גוף שרירי הוא מכונה לשריפת קלוריות!

התחל להתאמן במשקולות עוד היום, בקרוב חלק 2 של מאמר זה.

הכותב, יובל שטיין הוא מאמן כושר אישי ומאמן אישי להרזיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל שטיין

מאמן כושר אישי | מאמן אישי להרזיה

מנהל אתר גוף1 | info@guf1.co.il

www.guf1.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל שטיין

מאת: יובל שטייןאסטמה ואלרגיה07/01/121362 צפיות
אסתמה ופעילות גופנית? כן! מחקרים הוכיחו כי טיפוח הכושר הגופני מסייע להתמודדות עם המחלה. קרא עוד ולמד איזו פעילות היא המתאימה ביותר ובה שכיחות ההתקפים היא הנמוכה ביותר.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185629 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184601 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184020 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163578 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152663 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143021 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142851 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica