חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי זכאי לתמ"א 38?

מאת: Webzשיפוצים27/03/2012788 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כידוע, ארץ ישראל יושבת על שקע גיאולוגי הוא השקע הסורי אפריקאי. שקע שתחילתו בסוריה, וסופו באתיופיה. בשקע זה פעילות טקטונית תת קרקעית מתמדת, אשר גורמת לרעידות אדמה קשות בממוצע אחת למאה שנים. עדויות לרעידות אדמה באזור מצויות כבר בתנ"ך. רעידת האדמה האחרונה, הזכורה היא מסוף המאה ה- 19. לכן, יש חשש שרעידת אדמה קשה תפקוד את האזור בשנים הקרובות.

שינויים בדרישות הבנייה בארץ

לפני קום המדינה, ובשנים הראשונות שלאחר מכן, נבנו בארץ בנינים שמידת עמידותם אם וכאשר תתרחש רעידת אדמה קשה לא נלקחה בחשבון. מכון התקנים הישראלי התקין בשנת 1975 תקן המפרט את דרישות הבנייה החדשות, על פיהן כל בנייה חדשה במדינת ישראל תהיה כזאת שתהיה עמידה בפני רעידות אדמה. התקן התקבל כחוק מחייב. ואכן, משנת 1980, כל המבנים בארץ הם כאלה שעמידותם ברעידות אדמה אינה מוטלת בספק.

כאן עולה השאלה – מה קורה לגבי מבנים שנבנו בארץ לפני שנת 1980? המענה ניתן על ידי תמ"א 38.

מהו תמ"א 38 ?

תמ"א 38 פירושה תוכנית מתאר ארצית. מדובר בתוכנית ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. על פי התוכנית מי שביתו נבנה לפני שנת 1980, ומעוניין לבצע בו חיזוקים, כך שיוכל לעמוד בפני רעידות אדמה, יקבל הטבות בנייה שונות, וזאת במטרה לעודד בעלי בתים לחזק את הבתים שלהם, ולהבטיח את עמידותם אם חלילה תקרה רעידת אדמה.

אל מי פונה תמא 38 ?

חשוב לשים לב כי בתים שנבנו בישראל  לאחר ה- 1.1.1980 לא זכאים ליהנות מיתרונותיה של תמ"א 38, הם אמורים היו להבנות בהתאם לדרישות החוק החדשות, ומי שלא בנה כך הרי שהוא עבר על החוק, ולכן עליו לחזק את המבנה על חשבונו, ללא היתרונות שמעניקה תמ"א 38.

בתים שנבנו לפני התאריך הקובע, יכולים להיות חלק מהתוכנית – אבל לא באופן אוטומטי. כל מבנה צריך לעבור בדיקת התאמה. מבנים ישנים ביותר, שמצבם הפיזי רעוע במיוחד, עדיף להרוס, ולבנות חדשים תחתיהם (במסגרת פרוייקט פינוי בינוי), רק בתים שבמצב סביר וטוב, יוכלו להיות חלק מהתוכנית.

זכאים ליהנות מיתרונות תמ"א 38 גם בניני מגורים וגם בנינים שיש להם שימושים אחרים, כמו – מבני ציבור שונים. בנוסף, אינם זכאים להיות חלק מתוכנית תמ"א 38 מבנים בני קומה אחת עד שתיים, בשטח שאינו עולה על 400 מ"ר, וגם לא מבנים שאינם מאוישים באופן קבוע כמו מחסנים.

 



תגיות המאמר: תמא 38, תמא


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Webz - קידום אתרים באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Webz

מאת: Webzאימון אישי11/03/13842 צפיות
פעילות גופנית הי פעילות שאתה עושה לא רק כדי לאבד כמה קילוגרמים מיותרים אלה במבט שלם זו הדרך הטובה להפוך את התפקוד שלך לצעיר יותר. מחקר נעשה על בחור בן 65 כריס קראולי, סובל מעודף משקל ולא בכושר. חמש שנים מאוחר יותר אחרי שפעל לפי עקרונות של מאמן כושר אישי הפך לגבר בריא יותר מתשעים אחוזים מן הגברים בשנות הארבעים לחייהם.

מאת: Webzצרכנות09/10/12801 צפיות
חשוב לדעת כאשר באים לבחור טבעת אירוסין משובצת יהלום שרגע חשוב לפניך בבואך לרכוש טבעת אירוסין לבחירת ליבך. המשמעות של המעמד, זו המצויה בליבך, חשובה. עם זאת, למידת ההתאמה בין טבעת האירוסין לבין בחירת ליבך חשיבות רבה. לכן, רצוי להעביר ההחלטה דרך כמה שלבים חשובים.

מאת: Webzאימונים01/07/121035 צפיות
הברזל הוא מצרך ומינרל חשוב לגוף הפעיל שלנו הוא חינוי ליצירת המוגלובין לפעילות האנזימים והשרירים לקליטת החמצן בריאות והעברתו בדם לכל חלקי הגוף.

מאת: Webzאימונים25/06/121014 צפיות
אתם מוזמנים לקרוא המלצות וטיפים מפי מאמן כושר אישי איך לחיות טוב גם לפני ואחרי ביקורו של מאמן הכושר.

מאת: Webzשיפוצים27/03/12821 צפיות
כידוע, ארץ ישראל יושבת על שקע גיאולוגי הוא השקע הסורי אפריקאי. שקע שתחילתו בסוריה, וסופו באתיופיה. בשקע זה פעילות טקטונית תת קרקעית מתמדת, אשר גורמת לרעידות אדמה קשות בממוצע אחת למאה שנים. עדויות לרעידות אדמה באזור מצויות כבר בתנ"ך. רעידת האדמה האחרונה, הזכורה היא מסוף המאה ה- 19. לכן, יש חשש שרעידת אדמה קשה תפקוד את האזור בשנים הקרובות.

מאת: Webzעסקים - כללי27/03/12866 צפיות
השקר נוצר כאשר אדם לומד שהביטוי החיצוני של הרגש איננו חייב לבטא את התחושה הפנימית האמיתית שלו. בד בבד הוא מסתיר את הרגש האמיתי ומעמיד פנים שהרגש מוחצן ומשקף נכון את מה שהוא מרגיש. הקשר בין השקר לרגש בבדיקת פוליגרף הוא הדוק ביותר ומלווה במספר סוגי רגשות המתלווים להתנהגות השקרית ובהשפעתן על השקר.

מאת: Webzקניות 29/11/11712 צפיות
אתה שואל את עצמך איך בוחרים טבעות אירוסין? לא יודע את התשובה? המאמר הבא נותן טיפים בנוגע לבחירת טבעת אירוסין המושלמת עבור בת זוגתך וכיצד תוכל לקבל את המאפיינים של טבעת האירוסין ממנה בצורה סמויה.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232631 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223296 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211225 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica