חפש מאמרים:
שלום אורח
20.09.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביצוע תרגילים בצורה האפקטיבית ביותר (חלק ב')

מאת: איתמר קרוןאימונים12/08/2012625 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לקריאת חלקו הראשון של מאמר זה לחצו כאן

התאמת המשקל הנכון למספר החזרות המיועד:

להתאמת המשקל הנכון בביצוע כל התרגילים יש חשיבות רבה לגירוי הטוב ביותר לשריר ונתון זה יהפוך את האימון שלכם להרבה יותר אפקטיבי,איכותי, והכי חשוב לא מזיק.

ההסבר הבא מיועד למתאמנים שלא רוצים להיות תלויים במדריך חדר הכושר שיקבע להם כל הזמן את המשקל הרצוי בכל תרגיל או שאין להם מאמן כושר אישי שיעשה את זה בשבילם.

ברמת העיקרון טוב לסיים כל סט "בכישלון שריר" בחזרה האחרונה ולא משנה כמות החזרות. זאת אומרת להגיע למיצוי מקסימאלי של כל סט. בכך המתאמן מבטיח גירוי איכותי לשריר.

*"כישלון שריר" זהו מונח חיובי למרות שזה נשמע הפוך. כשאומרים כישלון שריר מתכוונים לתחושה שמרגישים שכבר לא יכולים להמשיך לבצע עוד חזרות עקב עייפות השריר שזה דבר טוב. זה אומר שהגעתם למיצוי היכולת בביצוע התרגיל ונתתם 100% מעצמכם.

לדוגמא בתרגיל מסוים המתאמן אמור לבצע שלושה סטים בטווח של 10-12 חזרות בכל סט.

אם יציב לעצמו רף משקל נמוך מדי אזי סביר להניח שיגיע למספר החזרות המיועד ללא כל קושי ולא ייצור גירוי איכותי לשריר. אולי בסט השלישי ירגיש קושי כלשהו בגלל עייפות מצטברת. בשורה התחתונה בזבז את זמנו באימון ברמה בינונית-נמוכה.

אם יציב לעצמו רף משקל גבוה מדי,לא יצליח להגיע למספר החזרות המיועד ואז יגרה את השריר באופן שונה בתכלית ממה שיועד לו מלכתחילה ואולי גם יגרום ללחץ מיותר על המפרקים הפועלים בתנועה.

בשביל זה חשוב להתאים את המשקל הנכון.

אז איך עושים את זה לבד?

התחילו עם משקל שאתם יודעים בוודאות שתסיימו במהלכו את כל החזרות בסט הראשון . אל תחששו להעריך את עצמכם יותר ולהוסיף עוד פלטה (במכשיר) או עוד קילו אם זה במשקולת. המטרה היא לסיים את הסט שלחזרה האחרונה יהיה קשה להגיע אבל לא בלתי אפשרי. אם הרגשתם שהסט הראשון היה קשה מאוד ולא תצליחו לסיים את כל החזרות בסט השני, פשוט תורידו משקל, אבל לא יותר מדי. וכך אותו דבר גם בשלישי. אם תרצו להיות מדויקים יותר גם באימון הבא פשוט תתעדו את הישגיכם בעזרת רישום של המשקל שאליו הגעתם בכל תרגיל ובכל סט.

לא לשכוח שהמטרה היא לגרות את השריר בצורה טובה ונכונה לאורך כל האימון.

עדיף אימון לא ארוך מדי בעצימות גבוהה מאשר אימון ארוך בעצימות נמוכה.

לתיאום אימון היכרות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איתמר קרון-מאמן כושר אישי

בקרו אותי באתר האינטרנט שלי

השיגו אותי בטלפון : 054-333402

כתבו לי : ikron1@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתמר קרון

מאת: איתמר קרוןאימונים29/08/12669 צפיות
רוצים להתחיל להתאמן עם מאמן כושר אישי? הנה כמה טיפים לבחירה נכונה של מאמן

מאת: איתמר קרוןספורט וכושר גופני - כללי19/08/12950 צפיות
החלטתם לבצע הליכות בחוץ? בצעו את זה נכון. הנה כמה טיפים להליכה נכונה שתרוויחו ממנה יותר מסתם טיול בפארק.

מאת: איתמר קרוןאימונים07/08/12606 צפיות
מתאמנים בחדר כושר או במסגרת אחרת בפעילות גופנית? האם אתם בטוחים שאתם עושים את התרגילים בצורה הנכונה? האם קצב ביצוע החזרות נכון? ומה עוד אולי אתם מפספסים? אם זה מדבר אליכם, קראו את המאמר הבא!

מאת: איתמר קרוןאימונים02/08/12729 צפיות
הכרס נוצרת ממספר גורמים ומהווה סכנה בריאותית הן לגבר והן לאישה, אחת הדרכים להורדת הכרס היא באמצעות חיזוק שרירי הליבה והשארת האיברים הפנימיים במקומם המיועד. לפרטים נוספים קראו את המאמר הבא

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/183020 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/183246 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/183266 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/162460 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/151968 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142222 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142177 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica