חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניתוח טיפוסי אישיות של המנהיגים המובילים בבחירות הקרובות 2012

מאת: שמחה לוין אימון מנהלים27/10/20121421 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניתוח טיפוסי אישיות של המנהיגים המובילים בבחירות הקרובות

 

כתבה :שמחה לוין ,מנכ"ל כישורים-קישורים ,מהמומחיות המובילות בארץ לפיתוח מנהיגות מחברת הספר "פוליטיקה זה כו בשבילי " והספר "להפוך חלום למציאות ".

 

הקדמה

מתגעגעים למנהיג מיתולוגי כמו פעם ? לבן גוריון ? לרבין ? לשרון ?

 

הבחירות בפתח ואיתם עולה מחדש הגעגוע למנהיג מיתולוגי ,כמו פעם .

 

האם בבחירות הנוכחיות נראה סוף סוף מנהיגים כמו פעם ?

 

רגע לפני שאתם הולכים להצביע בקלפי,קבלו ניתוח אישיות של המועמדים

המובילים על פי המיתולוגיה היוונית  :בנימין נתניהו , שלי יחימוביץ ,אהוד ברק ,יאיר לפיד ,איווט ליברמן ,דרעי ,ציפי לבני .

 

קבלו את זה שחושב שהוא אלוהים ,זה שיש לו בעיות עם אבא שלו וזאת שמחזיקה

חץ וקשת .

 

ממציאת השיטה לניתוח אישיות על פי טיפוסים של המיתולויגה היוונית היא פרופ'  ג'ין שינודה בולן ,פסיכואנליטקאית יוניגאנית ,מאונברסיטת קליפורניה בארה"ב.

הנחת היסוד של התאוריה היא שבכל אחד מאיתנו פועלים כוחות פנימיים-ארכיטיפיים (היוונים קראו לכחות הפנימיים הללו בשמות של אלים או אלות ) שמפעילים אותנו.

האלים הם למעשה האנשה של טיפוסי אישיות.בכל אחד מאיתנו יש בדרך כלל אל/ה אחד דומיננטיים שמסבירים את ההתנהגות שלנו .לעיתים קרובות נמצא שיש באדם שני אלים מנוגדים שמושכים אותו לכיוונים שונים ויוצרים קונפליקט בהתנהגות שלו.

 

כיועצת אסטרטגית העוסקת בפיתוח מנהיגות והעצמה בכלים אימונים אני משתמשת בתאוריה של בולן ככלי מעשי לבחינת טיפוסי אישיות של אנשים בכלל ושל מנהיגים בפרט .

הבנת האל או האלה ששולטים בהתנהגות של אדם מסוים עוזרת לנו ,להבין מה מפעיל את המנהיגים שלנו .

 

הכלי עוזר לנו לראות :

מיהו האיש האמיתי  מאחורי המסיכה הפוליטית  ? מה הכוחות הפנימיים ששולטים בו ?

 

מהם הכוחות המנוגדים שמפעילים את נתניהו  ?

 

מה פשר הדימיון והשוני בין ביבי נתניהו ואהוד ברק ?

 

מדוע איווט ליברמן דוחף למלחמה ?

למה כל כך קשה לציפי לבני לקבל קולות מנשים ?

 

מדוע שלי יחימוביץ   שמה על סדר היום שלה מלחמה בטיקונים  ?

מה יש ביאיר לפיד שהופך אותו לאטרקטיבי ?

 

ואיך דרעי  הוא  כמו האל התחבולן שמתעתע בכולם ?

 

 

 

 

במאמר הנוכחי בכוונתי לעשות נסיון אוביקטיבי להשתמש בכלי כדי לנתח את המועמדים בבחירות הקרובות ולתת  לכם כלי נוסף שיאפשר לכם לבחון את המנהיגים

שלנו.אין בכוונתי להביע את דעותיי האישיות וכל ניסיון לחפש את עמדתי הפולטית

בטעות יסודו.

 

 

אז בואו נתחיל עם ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו

האל אפולו

 

בנימין נתניהו נשלט על ידי שני כוחות פנימים חזקים וסותרים שמיוצגים על ידי

האלים אפולו מצד אחד ופוסידון מצד שני.

מצד אחד,אפולו היה הבן המועדף על אלוהים ( זאוס ) והאל השני בחשיבותו.מטרתו היתה להוציא לפועל את רצונו של אביו.עד כאן זה נשמע לכם מוכר  ?

הרי גם ביבי הושפע עד מאוד ממשנתו הקיצונית של אביו ,הפרופסור בן ציון השנוי במחלוקת.בכל הראיונות שלו בתקשורת הוא מזכיר את משנתו של אביו הדחוי כבסיס למשנתו הפולטית .

מצד שני יש בביבי יסוד חזק של פוסידון –אל הים.כדי להבין את הרגשות הקיצוניים שהוא מגלם צריך רק להסתכל על התנודות העזות של הים.

 

זה מה שעושה את בנימין נתניהו למועמד המורכב והמענין ביותר מבחינה פסיכולגית .

העובדה שבנתניהו שולטים שני אלים שמצויים בקונפליקט נצחי בינהם .מצד אחד יש בו

יסוד חזק וחיובי של האל אפולו שהיה אל ראציונאלי ,הגיוני  ,נאה ורהוט אבל מצד שני יש בו גם אלמנטים חזקים של פוסידון , אל הים שהוא בלתי צפוי ,לא יציב ,נוטה למצבי רוח, לא עקבי,מושפע מכל רוח ואפילו מבוהל ולחיץ בעת סערה .

הכוח הפנימי של    אפולו ששולט בו מנסה להסתיר ולהחביא את הכוח המפעיל של פוסידון .

בעיתות שלום זה עובד ,אבל בעיתות לחץ הרגשות שולטים בו ,הדברים יוצאים  משליטתו ואז פוסידון  מתגלה במערומיו-היסטרי,מתנדנד,מבוהל,לא מאורגן .

החלק של האל אפולו הוא החלק הפרזנטטיבי הוא זה שמאפשר  לנתניהו  להראות כמו  אל השמש –יש לו קסם אישי וחום שפועלים על ההמונים אבל כמו השמש אסור להתקרב אליו יותר מידי כי הוא עשוי לשרוף (ראו מקרה כחלון ) .מצד אחד כמו אפולו הוא שומר על מרחק רגשי,מאוד ראציונאלי,מאוד ממוקד מטרה שכן אפולו היה קשת מצוין שידע  לסמן מטרה ולהגיע אליה בזכות נחישות,התמדה ורצון חזק.הוא הבן של האלוהים ורוצה מאוד לדמות לאלוהים-לזאוס ולכן הוא תמיד מעריץ אנשים גדולים מן החיים.בנסיבות מסוימות הוא עשוי להגיד  –אני לא אלוהים כיון שהוא פוחד מהציפיות ממנו .אולי כי בסתר ליבו הוא יודע שהוא לא כמו אביו .

 

 

 

כמו אפולו הוא מאוד מעריך סדר והרמוניה .אבל הצד של פוסידון גורם לו לחוסר איזון ולמאבק מתמיד.

מה שמדהים הוא שאפילו מערכת היחסים שלו עם נשים דומה לזו של האל אפולו שאכל מרורים מנשים . כמו אפולו הוא נמשך  לנשים  רגשניות,לא ראציונאליות ולא מציאותיות תוך ניסיון לשלוט בהן ללא הצלחה.היחסים בינהם הם מאוד מורכבים ודרמטיים עם מלחמת כוחות.

ביבי הנשלט על ידי אפולו הוא גם אל הנבואה וככזה יש לו חזון ויכולת לראות קדימה אם כי הוא לא תמיד מסוגל לבצע את החזון שלו שכן הוא רק האל השני בחשיבותו אחרי אלוהים .

אין לו דחפים חזקים כמו של אביו -זאוס (בן ציון) והוא רגיל להיות נער פלא –כזה שמתפעלים ממנו אבל הוא מאוד רוצה להגשים את הציפיות של אבא ממנו וכל חייו מרגיש שהוא חי בצל האב הגדול.

יש דימיון בין ביבי נתניהו לבין אהוד ברק מה שמסביר את הקשר הטוב בינהם.

שניהם אלים שמרגישים עליונות ושומרים על מרחק רגשי מבני העם הפשוטים.

קווי הדימיון בינהם הוא בסגנון המנהיגות שלהם .זוהי מנהיגות מתגמלת-מנהיגות של תן וקח והראייה לכך  היא שלשניהם אין לאורך השנים אנשים שנשארים נאמנים להם.

 

אהוד ברק נשלט על ידי זאוס

זאוס הוא ראש האלים האולימפיים והחזק מכולם.הוא גם אל הברק וזה לא מפתיע שאהוד נקרא ברק.אהוד ברק מופעל על ידי התבנית הפנימית של זאוס .הוא מתנהג כמו אלוהים .

ברק מסתדר היטב עם ביבי נתניהו כי היחסים בינהם הם כמו היחסים של אב נערץ עם בנו.למעשה ביבי נתניהו שואף בסתר ליבו להיות כמו זאוס.ועבור זאוס ביבי שהוא אפולו הוא הבן המועדף.

 

מה שמניע את ברק הוא הצורך לשלוט ולהקים אימפריה.יש לו יכולת אסטרטגית,חזון,כישרון עיסקי ופוליטי כריזמה ומנהיגות.אבל הוא גם גבר שמנותק מהלב שלו .הוא רואה רגשנות כחולשה .הוא מבין היטב את הגברים ומשתמש בהם כמו חילים על לוח השחמט :לא שומר איתם על קשר אמיתי לאורך זמן .נשים מבחינתו הן לא חלק מהמשחק הפוליטי ולכן הוא הירבה לתקוף את ציפי לבני (זוכרים שהוא קרא לה ציפורה'לה ?) שכן הוא לא רואה בה שותפה שווה .

הוא יצרי ואוהב את בנות הזוג שלו תלותיות ונשיות אך הוא לא ינשא לאישה תלותית שכן הוא רוצה לידו נשים  כאלו שיכולות לעזור לו להתקדם ולעשות אותו חשוב.זו הסיבה שהוא

התגרש מנאוה ונישא מחדש לאישה שמעריצה אותו עוד מגיל שש עשרה וששמה אותו בראש מעינייה .

ברק כמו זאוס ,סובל מחוסר בשלות רגשית מה שמקשה עליו להתחבר אל האנשים באמת ולחולל אצלהם רגשות שיניעו אותם להצביע עבורו.יש לו מנטליות של החזק .הוא באמת ובתמים מאמין שהוא אלוהים שכן הוא יודע הכול והוא צודק תמיד. כמו זאוס שלא האמין אפילו לילדים שלו ובגד באשתו הרה הוא חשדן ופרנוייד –לא מאמין לאף אחד .

הוא מנהיג שמתאים למערכת פטריארכלית שבה יש הייררכיה ושבה האדם שעומד בראש הוא זה שמקבל החלטות.

קשה לו להסתדר במערכות פתוחות ולהיות חלק ממנהיגות משתפת.מעדיף לקבל החלטות בעצמו ולא בצוות.לכן הקריירה הצבאית מאוד התאימה לו ועיתות מלחמה ולחץ הם היתרון הגדול של ברק -זאוס.

 

שלי יחימוביץ המנהיגה המוכתרת של מפלגת העבודה  נשלטת על ידי האלה ארתמיס

ארתמיס היתה אלת הציד ואלת הירח .שלי יחימוביץ כמו ארתמיס החמושה בחיצים היא הקשתית שאינה מחטיאה לעולם .יש לה לשון השלוחה כחץ לפגוע בכל מי שמעז להתמודד מולה .

במיתוסים פעלה ארתמיס במהירות ובהחלטיות כדי להגן על כל אלו שפנו לעזרתה וכדי להציל אותם כמו נשים וילדים .זו הסיבה ששלי יחימוביץ הצטרפה דווקא למפלגה חלשה מובסת  וארכאית ,במידה מסוימת .היא הייתה בין הראשונות שהתגייסו לתמוך במחאה החברתית והיא זו שהשתלחה בטייקונים .כמו ארתמיס גם בעולם של שלי יחימוביץ יש תמיד טובים מול רעים,חלשים מול חזקים ,נשים מול גברים ,עשירים מול עניים.

הראייה שלה את העולם היא דיכוטומית וצבועה בגווני שחור ולבן .

 

 

 

 

יחימוביץ הנשלטת על ידי ארתמיס היא האנשה של רוח נשית ועצמאית.משפט המפתח

שלה הוא "אני יכולה לדאוג לעצמי" .היא מסמלת עבור נשים את היכולת להצליח בעולם של גברים אבל שלא כמו נשים גבריות כמו ציפי היא מפרגנת לנשים ורוצה באמת ובתמים לקדם אותן .זו הסיבה שכעיתונאית היא נמנתה על המועדון של מירב מיכאלי ,עירית לינוי ושות.

חלק גדול מהאנרגיה שלה מוקדש להישגים,מטרות,אתגרים,שלמות,מאבקים על צדק,פעילות ציבורית בענייני נשים או נושאים חברתיים.

מה שגורם לה למתח הוא חוסר שלמות, צורך שליטה גבוה, פרפקציוניזם, רצון לנצח בכל מחיר, בוגדנות וחוסר נאמנות, עוולות חברתיות, דיכוי נשים, גברים מאצ'ואיסטיים

חוסר יכולת לנוח ולהירגע, כישלון, עלבונות, חוסר צדק.

הדרך להסתדר עם אישה כמו שלי יחימוביץ הנשלטת על ידי ארתמיס הוא לדבר איתה בצורה עניינית ,לגייס אותה למטרות צודקות,לתת לה להיות המנהיגה,לעמוד בהבטחות,לגלות יושרה ונאמנות כלפיה ולאתגר אותה מבחינה אינטלקטואלית.

 

ציפי לבני ,מנהיגת קדימה לשעבר ,נשלטת על ידי האלה אתנה

לבני היא כמו אתנה –אלת החוכמה והאומנות,המסמלת את האישה ההגיונית והבטוחה בעצמה,ההולכת בעקבות ראשה ולא בעקבות ליבה .הינשוף שיושב על כתיפה מסמל את חוכמתה.סיפור לידתה מראשו של זאוס מעניק לה מאפיין גברי.

כמו אתנה גם ציפי לבני היא אסטרטגית טובה ובעלת יכולת לרדת לפרטים .היא מסתדרת היטב עם גברים ,סומכת עליהם ופחות מוצאת את עצמה בחברת נשים ,שמתנהגות אליה בחשדנות.אולי זה משום שהיא מתקשה לייצר אינטימיות .יש בה סוג של אוטיזם רגשי שכן גם היא כמו האלה אתנה עוטה מגן ושיריון .היא לא חוברת לאנשים בכלל, ולנשים בפרט,אלא אם כן הן משרתות את האינטרסים שלה .ראו מקרה דליה איציק ורונית תירוש שהיא קירבה והרחיקה .

מדובר באישה גברית מאוד בהופעתה ובהתנהלות שלה .היא נאמנה לעצמה ולדעותיה ויש לה יכולת מוגבלת להשתנות ולשנות את המציאות .מאידך יש לה כישרון לזהות סוסים מצליחים והיא מסתדרת מצוין עם גברים מבוגרים ממנה המשמשים אותה כמנטורים וכמקפצה .וזו הסיבה שהיא חברה בזמנו לשרון שהיווה עבורה דמות אב.

מבחינה פוליטית היא שמה בראש סדר היום שלה נושאים של מדיניות חוץ (כמו האלה

אתנה שהייתה מגינת העיר אתונה ) אבל נושאים חברתיים וקידום נשים לא מענינים אותה והיא גם מתעבת גברים ראותניים כמו ביבי ולכן לא יכלה ללכת איתו לקואליציה.

 

אביגדור ליברמן נשלט על ידי האל ארס –אל המלחמה

במנהיגים כמו אביגדור ליברמן שולט ארס שהוא אל המלחמה .ארס כאל,כארכיטיפ וכגבר הוא דימוי הכוח הפיזי הגברי .ליבו ויצריו מניעים אותו למלחמה ותוקפנות.זאוס אביו תיעב אותו ויצא נגדו.

מנהיגים כמו ליברמן עולים  במיוחד בעיתות של מלחמה כי אז הם יכולים להביא לידי  ביטוי את הערכים הלוחמניים שלהם ואת המאפינים האישיים שלהם שהם יצרים חזקים,לוחמנות,יציאה לקרב.זוהי מנהיגות ששואבת את כוחה מהדיכוטומיה-טובים מול רעים,חזקים מול חלשים,בוגדנות מול נאמנות,נחיתות מול עליונות.הוא פונה ליצרים והוא מייצר הרבה רגשות של גאוה וזהות לאומית .

זוהי מנהיגות מחוללת רגש.אנשים הולכים אחריו באש ובמים .יש באביגדור ליברמן כמו בארס כריזמה שנובעת מהחיבור החזק לרגשות .הוא בולט על רקע מנהיגים מרוחקים רגשית כמו  נתניהו (שיש בו גם את הצד של אפולו שיוצר ריחוק  רגשי ) ,כמו אהוד ברק (שבדומה לזאוס יושב על האולימפוס ומסתכל על כולם ) וכמו ציפי לבני שעטויה שיריון ומגן.הוא מתחבר לאנשים,הוא מנהיג מחולל רגשות,יש לו אנשים שילכו אחריו באש ובמים בדרך הארוכה.

ביבי נתניהו שגם הארכטיפ של פוסידון שגם הוא אל יצרי שולט בו מוצא  עימו שפה

משותפת .המפתיע הוא שגם שלי יחימוביץ החולקת איתו את הנטייה לראות את העולם בצורה דיכוטומית עשויה למצוא איתו שפה משותפת ולפיכך לשבת איתן בקואליציה .

 

 

דרעי ,מנהיג ש"ס ,נשלט על ידי האל הרמס

דרעי כמו הרמס הוא האל הבלתי צפוי,אל המזל,צירופי המקרים,אמן התחבולות,מדריך ההמונים,מחבר ומפשר בין רמות שונות של אנשים בהיותו מדריך נשמות ,זריז מחשבה ושטף תנועה.

מה שמאפיין את דרעי  הוא היותו תחבולן כמו הרמס ובמערכת הבחירות הזאת זה יבלוט יותר מכל.

בדיוק כמו הארכיטיפ ששלוט בו הוא יודע להערים על כולם ,לקרוץ לכל עבר ולעשות פוליטיקה של עסקנים.הוא לא מנהיג שקובע סדר יום אבל הוא מעלה נושאים חברתיים על סדר היום שכן הרמס הוא מנהיג בגובה העיניים שיכול להסתדר עם כל סוגי האנשים .

זו הסיבה שהוא "חבר של כולם ":חבר של רמון ,חבר של אולמרט ועוד חברים טובים מהגוש החילוני.

הוא מחובר לצרכי השעה ולאנשים הפשוטים אבל יודע גם להסתדר  עם אנשים שנמצאים בעמדות גבוהות ממנו.הוא גם בד"כ מנהיג של פשרה –זו הסיבה שהוא הסכים לחזור לש"ס כמנהיג אחד מתוך השלישיה של אלי ישי ואטיאס .יש לו יכולת תיקשורת טובה עם אנשים,הוא זריז ,מהיר תנועה .מה שמאפיין אותו יותר מכול הוא היותו ילד נצחי שאינו מתבגר ולכן אי אפשר לקשור אותו בעבותות לאף אחד.הוא לא מחוייב לאף אחד-רק לעצמו.הוא חמקמק ,מלא קסם אך מתקשה למחוייבות.הוא גם נחשב מדריך הנשמות מה שמסביר את החיבור שלו לדת ולמפלגה ששורשיה דתיים .

 

 

 

 

יאיר לפיד נשלט על ידי אפולו

יאיר לפיד הוא כמו אפולו שזכה להערכה בממלכתו הנשגבת של אביו זאוס (טומי לפיד ) שם נחשבו בעיקר הכוח וההופעה התקשורתית .

 

מהאל אפולו הוא שואב תכונות ומאפיניים כמו יושר,ערכיות,עיסוק בענינים של אתיקה וצדק חברתי .יש לו הכריזמה ,הברק והקסם הרגשי שיש לילד פלא ,המושכים אנשים ללכת אחרי המנהיגים שלהם.כמו אפולו הוא מרגיש שעליו להגשים את צוואתו של אביו (לא פלא שהוא כתב ספר ביוגרפי בשם אביו ) ולזכות להערכה בממלכתו הנשגבת של זאוס שם נחשבו בעיקר הכוח וההופעה.

ללפיד הבן הנשלט על ידי ארכיטיפ אפולו יש מצד אחד יכולת מצוינת להסתדר עם נשים ועם גברים כאחד .מצד שני, יש לו גם נטיה להתבודדות ולריחוק רגשי מה שיעמוד בעוכריו כשהוא יצטרך להתמודד בתוך מערכת פוליטית יצרית וצפופה מאוד .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמחה לוין

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי10/12/13884 צפיות
אנחנו חיים בעולם של מפסידנים או מצליחנים .השאלה היא לאיזו קבוצה את(ה) חושב(ת) שאת(ה) שייך ? ולאיזו קבוצה אחרים חושבים שאת(ה) שייך(ת) ? יתכנו מקרים שבהם את(ה) מחשיב(ה) עצמך שייך(ת) לקבוצת המצליחנים ואחרים יחשבו שאת(ה) לוזר(ת).

מאת: שמחה לוין אימון אישי17/04/131164 צפיות
כיצד ניתן להיפתר מכל מיני תסביכים רגשיים שלנו מהעבר? איך נוכל להתמודד אתם ולהצליח לזהות אותם אצלנו?

מאת: שמחה לוין אימון אישי13/02/131070 צפיות
מדוע עם השנים אנו מאבדים את היכולת לחלום? איך להפוך חלום למציאות?

מאת: שמחה לוין פוליטיקה 23/01/138296 צפיות
לאחר תוצאות הבחירות, ולאחר שאנחנו כבר יודעים מי האנשים שהולכים לקבל החלטות חשובות וגורליות, בואו נביט לרגע מי הם האנשים האלו!

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי10/01/131249 צפיות
איך נצליח לחיות עם חיוך ועם שמחה גם כשאנחנו מתמודדים לפעמים עם מציאות לא פשוטה?

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי01/01/131088 צפיות
הגבינה שלי היא אני. הגבינה שלך היא את[ה] שינוי הוא תמיד הצורך שלנו להזיז את עצמנו מנקודה זו לנקודה אחרת, ממקום מסוים למקום אחר, ממצב מוכר של ודאות למצב של עמימות וחוסר ודאות. נכון שיש שינויים כפויים, כמו: פיטורים, העברה מתפקיד לתפקיד, הכנסת טכנולוגיה חדשה, מינוי מפקד חדש, וכיו"ב. אבל תמיד "אני" הוא זה שצריך להתמודד עם המצב החדש, בין אם השינוי כפוי ובין אם אני יוזם אותו.

מאת: שמחה לוין אימון אישי - כללי31/12/121007 צפיות
עשרת הדיברות להתחלה חדשה

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223277 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205110 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193174 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182908 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172898 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172984 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica