חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיום אימון -מתי? למה? ואיך?

 

השאלה האם, מתי ואיך מסיימים אימון היא שאלה המעסיקה אותי זמן רב.זוהי שאלה המכילה בתוכה שאלות נוספות הקשורות באופיו של האימון . כשחיפשתי באינטרנט חומר על סיום אימון, לא מצאתי להפתעתי חומר מקצועי המתייחס לנושא. מצאתי תשובות לשאלה איך מקיימים ועורכים את מפגש הסיום ,על מנת להפיק ערך מוסף מן התהליך.

אפשר להסביר זאת בעובדה שאימון הוא מקצוע חדש יחסית וסוגיות רבות עדיין נמצאות בתהליך של גיבוש ידע. סיבה אחרת נובעת מתהליך האימון: מאמנים רבים מגדירים מראש את מס' המפגשים ולכן כשנגמרים המפגשים מסתיים האימון. ניתן לומר שאימון, בניגוד לטיפול ,הוא תהליך בו המתאמן הינו השחקן הראשי והוא זה שמחליט מתי הוא מעוניין לסיים את האימון. העדר חומר בנושא סיום אימון יכול לנבוע מתפיסת האימון כתהליך ענייני ולא מעמיק בו שלא נוצרים קשרים עמוקים ומשמעותיים בין מאמן למתאמן ולכן אין צורך בהתייחסות מיוחדת לנושא סיום האימון ,לעומת זאת מצאתי שפע מאמרים מקצועיים  המתייחסים לסיום טיפול.

.כמאמנת שצמחה מתוך העבודה הסוציאלית,ומאמינה באימון ככלי מקצועי רב ערך ,בעל יכולת לקדם ולמקסם יכולות של אנשים השאלה לגבי סיום טיפול נראית לי רלבנטית ביותר. שאלה זו התחילה להציק לי כשאחד ממתאמני ציין בפני שהוא רוצה להפסיק את האימון כשנמצא בשיא,כשהגיע לפסגה.יכולתי להבין את הצורך בסיום האימון כשמתאמן מלא ביטחון ביכולתו,מרגיש במלוא עוצמתו,אך באותו רגע חשתי כאיש מקצוע שאולי זה רגע עוצמתי לסיים אימון עבור המאמן, אך זה איננו העיתוי הנכון עבור המתאמן.

אימון הוא תהליך של שינוי בו המתאמן מזהה את הפער בין הרצוי למצוי ,ובתהליך האימון מקטין את הפער ביניהם.תהליך השינוי בהתאם לספרות המקצועית מורכב משלושה שלבים שלב האופוריה,שלב הירידה ושלב ההסתגלות.כשהמתאמן מגיע לפסגה ומשיג את מטרתו הוא נמצא באופוריה, ידוע כבר שאופוריה נמשכת זמן קצר, אחריהבאה הירידה.כי אי אפשר להישאר לאורך זמן על הפסגה.יש אפשרות של נפילה ממנה או לרדת ולחפש הר חדש.

למרות התחושה המופלאה של הניצחון של המאמן והמתאמן  באופוריה זהו זמן שבו המתאמן רגיש ופגיע הוא רואה רק את האפשרויות אינו מודע לסכנות ונוכחותו של המאמן בשלב הזה חשובה מאין כמוה ,היא תעזור למתאמן לעבור את חווית הירידה בשלום ותאפשר לו למנף ולמקסם שלב זה. היכולת של המתאמן להתמודד עם כישלונות וירידות היא אחת המיומנויות האימוניות החשובות ביותר. אי אפשר להבטיח רק הצלחות. ככל שהירידה עמוקה יותר היא מהווה בסיס לצמיחה והתפתחות גדולות יותר. לאחר תהליך הירידה באה ההסתגלות שבא רואים וחווים את ההצלחות וגם את המשברים והירידות . חשוב שהמאמן יהיה חלק מהתהליך.השינוי בן שלושת השלבים על מנת לבסס את השינוי.שהלמידה וההרגלים של המתאמן רכש לא ייעלמו עם הפסקת האימון.

אימון למרות היותו ממוקד עשייה עם מטרות ,האחריות מוטלת על המתאמן, האג'נדה היא של המתאמן.זהו תהליך  מעצים המחזק את היש ,אינו מנסה לתקן אלא להצמיח מן הקיים. האדם עובר תהליך של בירור והכרה עצמית,לומד להתמודד ולשנות את הפרדיגמות והחסמים המונעים ממנו לממש את חזונו.האימון אינו אמור ליצור תלות, מאחר שבעזרתו לומד המתאמן  לסמוך על עצמו ולפעול.  האחריות נשארת אצלו לאורך כל הדרך ,התשובות לשאלות טמונות בו. תפקיד המאמן לחשוף את הידע הקיים כפי שהפסל מיכאלאנג'לו חשף את דוד מתוך הסלע.

אימון הוא תהליך ,שלמרות השוני בינו לבין התערבות טיפולית אחרת,כוחו בברית הייחודית והאמון שנוצר .קשרים חזקים מאוד בין מאמן ומתאמן עלולים ליצור תלות. המאמן מאמין ביכולתו של המתאמן ומעצים אותו באופן שהוא לא חווה מעולם . העצמה זו גורמת למתאמן להעיז ולבצע משימות כפי שלא העז בעבר ותחושת העצמה זו מדהימה ולעיתים משכרת, ככל שהמתאמן מצליח יותר הסיכונים שהוא לוקח גדולים יותר וכן הפחדים נעשים גדולים יותר  והוא זקוק לתמיכה הרגשית כדי להמשיך ללכת .כך שהצורך במאמן מישהו הרוצה בהצלחתו,מבין וחש מה קורה לו ומסייע לו לפרוץ דרך הוא תפקיד שאינו מסתיים במקרה זה. .

ניתן לעשות אבחנה בין אימון ממוקד מטרה כמו: של אדם הבא לאימון בקריירה, אימון לחיים מלאים, אימון לאיזון, אימון להורות ועוד סוגים רבים אחרים של אימון. במקרים אלה.האימון בא לאמן את האדם להגיע למטרתו.זהו אימון מוגדר שבו האדם בא עם בקשת אימון מוגדרת וממוקדת ותהליך האימון נמשך בדרך כלל כ-12 מפגשים. לעומת   זאת, יש תחומים בהם האימון הוא דרך חיים. האדם מתאמן כל זמן שהוא נמצא על המגרש. המגרש יכול להיות: ספורט, מוסיקה,קריירה ועסקים.גם מאמנים משתמשים בשירותיו של מאמן על מנת למקסם את יכולותיהם. המתאמן יכול להחליף מאמן ,אך ימשיך להתאמן.

.לסיכום,האימון הוא תהליך מעצים של התערבות מקצועית בו נוצרים קשרים עמוקים בין מאמן ומתאמן ונושא סיום טיפול משמעותי מבחינת ממד הזמו והתהליך. ההחלטה לגבי סיום הקשר נתונה בידי המתאמן והמאמן כאחד. או שהמתאמן יכול להרגיש שמיצה את התהליך או שאינו מתחבר למאמן ולפרוש .המאמן יכול להרגיש הגיע למטרה שהמתאמן אינו מתקדם, או אינו מתאים לאימון,או שיצר תלות במאמן, מצב שאינו מקדם את המתאמן  ולסיים את האימון.תהליך אימון הוא חוזה בין מאמן ומתאמן,כשהמטרות הושגו חשוב לסיימו, ניתן למנף את הסיום על ידי סיכום התהליך, התובנות והתוצאות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פנינה מילוא

מאת: פנינה מילואגיל הזהב31/07/111195 צפיות
תהליך הפרישה מהעבודה ידוע בספרות המקצועית כאירוע המפר את האיזון במערכת הזוגית ובמערכת המשפחתית.כל מי שחווה תהליך של פיטורין, פרישה מוקדמת, ואפילו פרישה במועד , יוכל להעיד על כך .

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/111349 צפיות
בעשור האחרון הולך האימון ומתפשט בכל תחומי החיים והעיסוקים המקצועיים.האימון מבוסס על התערבות מקצועית ממוקדת לטווח קצר ,מאמינה בכוחו ובידע של הלקוח לפעול למען עצמו ,אינה מתמקדת בעבר אלא בעתיד. ההתייחסו

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/111406 צפיות
אחת השאלות המעסיקות אותנו הינה כיצד יכולה מחלקה לשירותים חברתיים, ברשות מקומית קטנה להטביע את חותמה ולהיות משמעותית ורלוונטית במקום בו היא פועלת? המאפיינים הבולטים במחלקות קטנות הינם : 1) כוח אדם

מאת: פנינה מילואאימון לקריירה24/07/111410 צפיות
שחיקה מקצועית הינה תופעה ידועה, מוכרת ומדוברת במקומות עבודה. תופעה הפוגעת בעובד ומשפיעה גם על מקום העבודה. מפליא הדבר שממעטים לעסוק בה בעסק הזעיר, למרות שסביר להניח שבעל העסק הזעיר הנושא על גבו אחריות

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/111389 צפיות
ההחלטה לפרוש מהעבודה הינה החלטה קשה, כשלעובד מוצעת הצעת פרישה הוא מתלבט לא אחת, לפעמים העובד חיכה להצעה זה המקרה הקל, לפעמים הוא בהלם ואפילו פגוע הוא לא ציפה לזה. מרבית העובדים שוקלים כדאי או לא כדאי

מאת: פנינה מילואאימון לאיכות חיים24/07/111224 צפיות
אחת התופעות המאפיינות את החיים המודרניים הינה אובדן האיזון.הרצון להצטיין ולהצליח בכל תחומי החיים,להשקיע ולהגיע לתוצאות בבית בעבודה במשפחה ובעצמנו.אולם למרבה הצער ביממה יש רק 24 שעות.טרם נמצאה השיטה להאריך את שעות היממה,גם אם נלך לישון שעה מאוחר יותר ונקום שעה מוקדם יותר,איך לצאת מהמרוץ המטורף לשמור על איזון ושפיות....

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/111351 צפיות
תחושה של תקיעות היא אחת התחושות הלא נוחות להמצא בה.תחושה זו יכולה להתרחש בכל תחום בחיינו.השאיפה היא לזרום,מאחר וזרימה הינה התהליך הטבעי של החיים.איך אפשר להפוך את אותה תחושה של חוסר נוחות למנוף לשינוי והתפתחות....על כך ועוד בהמשך

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205544 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196099 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173146 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica