חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כעסים בזוגיות - מה זה אומר על מערכת היחסים וכיצד ניתן להתמודד איתם?

מאת: חגית פריידסנישואין22/10/20091155 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מי מאיתנו לא כועס?? מי מאיתנו לא כועס על בן הזוג? רבים חווים לפעמים חוסר ספוק בזוגיות ומבטאים את התסכול בכעסים אחד על השני.  חשוב לדעת כי כעס הוא רק רגש אחד ממגוון הרגשות שלנו והוא חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים ובעיקר בזוגיות. זהו  רגש נורמטיבי  , ולא בהכרח הרסני. השאלה היא מה המינון, מהי עוצמת הכעס  ומה דרכי ההתמודדות שלנו עם רגש זה. לכל אחד מאיתנו יש סגנון שונה לביטוי הכעס ולתגובה לכעס של בן זוגנו.  הסגנון קשור לחוויות הילדות שלנו ולביטויי הכעס במשפחת המוצא .

הכעסים בקשר הזוגי יכולים  להיות גלויים או סמויים. הכעס הגלוי מתבטא בדרך כלל במריבות קולניות , ויכוחים  והאשמות. הכעס הסמוי  בא לידי ביטוי באופנים שונים כמו: הימנעות מקרבה, הימנעות מיחסי מין, בריחות לעיסוקים אישיים, עבודה עד שעות מאוחרות, התפרצות על אחרים למשל: על הילדים, כאבים גופניים, מחלות פסיכוסומטיות, תחושת דיכאון ועוד. רבים לא מודעים למה מסתתר מאחורי התנהגותם ולעיתים רק שבני הזוג פונים לטיפול זוגי מקצועי, נחשפים הכעסים והדרכים לביטוים.

לכעסים במערכת הזוגית יש פונקציות  שליליות והרסניות אך גם פונקציות חיוביות.

הפונקציות השליליות:

בין אם הכעסים  גלויים או סמויים, קיים החשש כי  במהלך הזמן ייוצר ריחוק רגשי ופיזי ביחסים הזוגיים.  הסיבות לכך נעוצות בעובדה  שזוגות אלה מתקשים לפתח דיאלוג  אמיתי ביניהם בו הם מבטאים את הכאב והצרכים שלהם.  כך שבמשך הזמן נוצרת אצלם תחושות אכזבה ותסכול ומצטברים מטענים רגשיים. בהדרגה נעלמות המחוות ההדדיות שנהגו לעשות זה לזה, מבלים יותר בנפרד מאשר ביחד, חווים יותר שתיקות בקשר, עולות יותר האשמות ובקורת ואף עלולים להגיע למצבי בגידה או גירושין. אז, הכעס מתבטא בשיא עוצמתו והפגיעות הן קשות והרסניות.

הפונקציות החיוביות:

הכעס מבטא  איזשהו צורך ולעיתים צורך לא מודע.  כבר בינקותנו אנו כועסים ובוכים ובאופן לא מילולי מבטאים  את הצרכים שלנו - אוכל, אהבה, תשומת לב וכד'.  הציפייה היא כי כמבוגרים נוכל להשתמש בשפה שרכשנו ובקשר הקרוב עם בן הזוג ונבטא זאת באופן מילולי. רבים  לא מסוגלים לבטא  את צורכיהם באופן ישיר ואם כן אזי  בן הזוג לא תמיד קשוב. במקרים אלה  הכעס, באופן לא מודע, בא לחדד  את מה שאנו מרגישים. מניסיוני כמטפלת זוגית, אני פוגשת נשים או גברים  החווים בדידות בזוגיות ומתקשים לבטא באופן ישיר את תחושותיהם ואת הצורך בתשומת לב ובאהבה מצד בן או בת  הזוג. במקום זאת, הם כועסים  על  דברים אחרים. למשל-האישה יכולה לכעוס על הבעל שיושב שעות רבות מול המחשב או הבעל כועס על כך שאשתו יוצאת לבד עם חברתה. טיפול זוגי יכול לסייע להם ליצור אווירה אינטימית  ובמהלך הזמן בעזרת המטפלת הזוגית לחשוף את צרכיהם הלא מודעים.

פונקציה נוספת שיש לכעסים היא ליצור מרחק מבן או בת הזוג. כבני זוג, אחד מהצרכים המנוגדים שלנו הוא הצורך בקרבה, להיות ביחד  מול הצורך במרחק, להיות לבד. במערכת זוגית מאוזנת יש מקום לשני צרכים מנוגדים אלה. אולם ביחסים בהם אין מקום  למרחב אישי ואחד מבני הזוג מרגיש מחנק, קיים הסיכוי  שהוא יזום מריבה ויכעס על מנת ליצור מרחק ולהיות לבד. 

איך מתמודדים עם הכעסים?

כל זוג צריך להיות מודע לסגנון הכעס שלו בקשר הזוגי , להבין איזה פונקציה ממלא הכעס בזוגיות שלהם ומהם  הצרכים האמיתיים של כל אחד מהם. האתגר הוא ללמוד לבטא כעסים באופן בונה. לשם כך צריך לפתח ולבנות מערכת יחסים  המבוססת על תקשורת פתוחה, דיאלוג מקרב, כבוד הדדי ואינטימיות. בני הזוג צריכים ללמוד לבטא אמפטיה זה לזה,ללמוד לבטא את הצרכים האמיתיים שלהם, להיות מוכנים לקחת אחריות ולעשות שינויים.

ישנם זוגות המצליחים ליצור מערכת יחסים אינטימית בכוחות עצמם אך יש כאלה הזקוקים לתמיכה מקצועית, ייעוץ או יד מכוונת. לאלה מומלץ לפנות לטיפול זוגי מקצועי . בעזרת יועצת הזוגית והשיח בחדר הטיפולים  ניתנת ההזדמנות  לפתח דיאלוג מקרב ומשתף. רמת הכעסים יורדת וכשמביעים אותם זה נעשה בדרך בונה ומבוקרת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מטפלת זוגית

יועצת זוגית

http://www.hgf.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגית פריידס

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510548 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי28/02/151196 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי31/01/151057 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסנישואין27/09/131546 צפיות
הבגידה היא לא תוצאה של צורך במין אלא תוצאה של חסר ביחסים רגשיים מספקים כמו חסר באהבה,בקשר, באינטימיות, בתשוקה, בתקשורת., תחושת בדידות רגשית , ריקנות , כעסים וקונפליקטים לא פתורים. ניתן לראות בבגידה כסימפטום של מערכת היחסים הזוגית ואמירה לגבי איכות הקשר הזוגי. יש תקופות רגישות לכניסה לרומן ויש מספר סוגי רומן . איך נוצר רומן? האם ניתן לשקם זוגיות בגין בגידה

מאת: חגית פריידסהורות01/10/121601 צפיות
כיצד הילדים שלכם מאותתים שהם זקוקים לתשומת לב מיוחדת בתקופת הגירושין?? אילו תגובות צפויות ונורמטיביות? כיצד הם מביעים את מצוקתם עקב הפרידה ?? התגובות הצפויות ודרכי ההתמודדות יובאו במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי29/09/121606 צפיות
יחד עם שכיחותה ההולכת וגוברת של תופעת הגירושין גדל והולך מספרם של ילדים שחווים גירושין. מה עובר עליהם וכיצד ניתן לסייע תוכלו לקרוא במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסהורות23/04/111703 צפיות
אמא ואבא יקרים, אני רק ילד אז בבקשה....

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201598 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182079 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172031 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152391 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152400 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152054 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141904 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica